Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 28-02-08, 13:58   #16
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Acuma am inteles la ce senzor te-ai referit,la mine este la fel ca cel din poza pe care mi-ai trimis-o,la arborele cotit,pozitia acestuia ar trebui modificata ca sa fie mai in sus cu suport cu tot sau doar unghiul senzorului,adica sa nu fie perpendicular ca sa zic asa cu fulia ci orientat in sus?Legat de injectoarele suplimentare am vazut pozele,acelea sunt puse pe tubulatura de la admisia de aer si din cate am vazut in poza vin montate inaintea clapetei de acceleratie,asa este?Legaturile cum s-ar putea face?se pot lega impreuna cu celelalte injectoare sau trebuie ceva separat?Eu ma gandeam ca deja avand injectoare mai mari decat cele de fabrica a motorului,impreuna cu un regulator de presiune pt benzina reglat pe la 4 bari(acuma este undeva intre 2.5-3 bari cel de fabrica) ar face fata surplusului de aer in asa fel incat amestecul sa fie optim la o presiune de 0.5 bari.Mersi si scuze ca te bombardez cu intrebari
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 14:37   #17
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Acuma am inteles la ce senzor te-ai referit,la mine este la fel ca cel din poza pe care mi-ai trimis-o,la arborele cotit,pozitia acestuia ar trebui modificata ca sa fie mai in sus cu suport cu tot sau doar unghiul senzorului,adica sa nu fie perpendicular ca sa zic asa cu fulia ci orientat in sus?Legat de injectoarele suplimentare am vazut pozele,acelea sunt puse pe tubulatura de la admisia de aer si din cate am vazut in poza vin montate inaintea clapetei de acceleratie,asa este?Legaturile cum s-ar putea face?se pot lega impreuna cu celelalte injectoare sau trebuie ceva separat?Eu ma gandeam ca deja avand injectoare mai mari decat cele de fabrica a motorului,impreuna cu un regulator de presiune pt benzina reglat pe la 4 bari(acuma este undeva intre 2.5-3 bari cel de fabrica) ar face fata surplusului de aer in asa fel incat amestecul sa fie optim la o presiune de 0.5 bari.Mersi si scuze ca te bombardez cu intrebari

Pozitia senzorului fata de axa arborelui, adica nuz distanta ci locul unde e asezat asta in jurul acelui cerc perforat. Asta cu cateva grade, dar trebue calculat incat sa fie bine. Conteaza de diametrul acelui fulie, placi perforat... sau stie dracul numele..., asta imparti in 2 (o tura a arborei implica 2 scantei), ca sa vazi cam cu cat trebue sa pui de la pozitia actiala, matematica de clasa a 6-a cred, deci nu e complicat.

In schimb cu injectoare mari + presiune mai mare + electronica orig pana ce nu intra turbina in actiune, deci nu ai plusul de aer speli internele, deci o sa ai mult-mult benzina in ulei, ce nu e de loc bine.
Ce am scris eu este cu injectoare originale + suplimentare ce intra numai cand are plusul de aer.
Daca tu deja ai facut rost de 4 injectoare si de regulator mai bine faceti un soft nou pentru timpul de injectie, ca lambda nu o sa faca o corectie atat de mare.

Locul injectoarelor suplimentare nu prea conteaz, se poate pune si inainte, si dupa, poti face gaura si in galerie...nu prea conteaza, oricum nu este idealul, numai o solutie la o problema... In conditi normale locul injectorul este cu maxim 30 de grade fata de axa galeriei la intrare in motor, deci injectorul injecteaza cam direct pe supapa benzina, in asa fel incat turbulentia creata sa faca un ameste premediar, care dupa intrarea in cilindrere sa fie si mai fine, mai homogena....ma rog, asta la greu teorie si la acest buget nu prea conteaza...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 16:09   #18
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

In mare am inteles chestia cu senzorul,daca ar ramane asa cum este acuma,exista riscul sa apara detonatiile asai?Legat de injectoare,regulatorul de presiune nu l-am cumparat inca,injectoarele mari le am montate pe masina deja de ceva vreme,o problema ar fi faptul ca nu am cine sa imi modifice softul pt timpul de injectie,de aceea nu stiu cum ar fi mai bine sa fac,pt ca sincer as vrea daca s-ar putea sa se faca insa fara sa trebuiasca modificata electronica calculatorului pt ca,cum iti spuneam mai devreme nu am cine sa imi faca asa ceva.Oare cu injectoarele pe care le am acuma si regulatorul de presiune original nu ar face fata presiunii de 0.5 bari,asta in ideea in care nu modific ECU-ul?
Inca o intrebare as mai avea la tine,am inteles ca te ocupi si de galerii de evacuare,imi poti spune diametrul evacuarii cam pe ce diametru ar trebui sa fie?,acuma este de 45mm.Iti multumesc si deja pe bune ca imi este rusine de tine de cat te-am batut la cap
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 19:02   #19
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
In mare am inteles chestia cu senzorul,daca ar ramane asa cum este acuma,exista riscul sa apara detonatiile asai?Legat de injectoare,regulatorul de presiune nu l-am cumparat inca,injectoarele mari le am montate pe masina deja de ceva vreme,o problema ar fi faptul ca nu am cine sa imi modifice softul pt timpul de injectie,de aceea nu stiu cum ar fi mai bine sa fac,pt ca sincer as vrea daca s-ar putea sa se faca insa fara sa trebuiasca modificata electronica calculatorului pt ca,cum iti spuneam mai devreme nu am cine sa imi faca asa ceva.Oare cu injectoarele pe care le am acuma si regulatorul de presiune original nu ar face fata presiunii de 0.5 bari,asta in ideea in care nu modific ECU-ul?
Inca o intrebare as mai avea la tine,am inteles ca te ocupi si de galerii de evacuare,imi poti spune diametrul evacuarii cam pe ce diametru ar trebui sa fie?,acuma este de 45mm.Iti multumesc si deja pe bune ca imi este rusine de tine de cat te-am batut la cap
Cam asa ceva cu senzorul.

Partea cu injectoarele nu ai inteles. Plusul de benzina trebue numai cand intra plusul de aer generat de compresor, deci numai in "forja" sa spun asa. Daca pui injectoare mai mari o sa aiba prea multa benzina in mers normal, aceasta benzina spala peretele cilindreei / segmenti de ulei, prin asta lubrificarea se opreste si uzura motorului o sa fie mutl mai mare decat in mod normal.

Daca lasi cele originale, iar pui cele 2 injectoare suplimentare, care intra in actiune treptat, asiguri plusul de benzina numai cand trebue, in rest nu. Deci o sa fie relativ ok partea cu benzina.

Evacuarea de 45mm e daca nu cresti foarte mult presiunea, daca da eventual de 60mm, dar peste 1 bar merita, numai sa fie absolut goala si nu ai probleme, e destul de mic motorul.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 07:36   #20
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Ok am inteles acuma si cum este cu injectoarele,deci cel mai bine ar fi sa imi montez inapoi injectoarele originale si sa mai pun inca 2 injectoare suplimentare care sa fie actionate doar cand turbina face presiune si este nevoie de mai multa benzina.In acest caz se poate faca fara a fi nevoit sa modific ECU-ul asa este?Asa voi si incerca sa fac.Te rog frumos daca imi poti explica cum pot sa leg cele 2 injectoare suplimentare si cum sa le fac sa mearga cu acele joje de care mi-ai spus in asa fel incat sa fie actionate doar cand este nevoie si doar la o anumita presiune a turbinei.
In legatura cu traseul de evacuare din cate am inteles de la tine doecamdata la presiunea de 0.5 bari este suficient diametrul traseului pe care il am acuma,adica de 45mm si doar in cazul in care as merge cu o presiune de 1 bar sau chiar mai mare atunci sa modific si diametrul traseului de evacuare cu unul pe 60 mm.Cand ai spus ca sa fie gol,te-ai referit la faptul ca sa nu am catalizator banuiesc(este dat jos deja) si sa nu fie nici toba intermediara sau toba sa fie doar de trecere(acelasi diametrul interior cu cel al traseului pt a nu ingreuna evacuarea gazelor)?Multumesc frumos
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 11:27   #21
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Vad ca in mare ai inteles cam ce si cum

Este vorba de joja de ulei de la Lada, din care este 2 tip, una care sctioneaza la 0.2 bari si celalat care la 0.4, dar poti sa te uiti la celelalte care cum actioneaza.
Dar pe tema asta sa vorbesti cu un electrician auto, ca e greu de explicat aici, mai ales ca daca gresesti vreun fir nu merge... Benzina pentru aceste injectoare au asi lua de la rampa de benzina sau de la pompa dierect cu un regualtor de presiune reglabil, asa incat sa poti regla sa mearga in parametri cat de cat optimi.

Pentru reducerea compresiei o metoda foarte urata...dar poti sa incerci si tu, duci la strung pistoanele si ei cam 1-1.5 mm din capul lor...poate ca inca o sa mai tina, dar cu grija mare...


Hexer is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 11:58   #22
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

pare taranesca metoda mai ales daca se subtiaza materialul , daca iei prea mult posibil sa ramai cu gauri in zonele respective. (adica distrugi pistonul)


apropo in general cam cat e grosimea materialului in acele zone ?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	pist.jpg
Views:	233
Size:	43.0 KB
ID:	467735  
200SX is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 13:14   #23
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Asta sunt pistoane de BMW M50b25 (sau 28...) si sunt destul de groase, peste 7mm.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 16:22   #24
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Deci la toate modelele de Lada gasesc acele 2 tipuri de joje sau doar la un anumit tip,ca daca ma duc la magazin sa intreb sa stiu ce sa ii spun la vanzator ca sigur ma intreaba modelul?

Daca ai deschis subiectul legat de micsorarea raportului de compresie,aici ti-as mai cere un sfat si anume:din fabrica motorul are raportul de compresie de 9.8:1,eu am alezat 1mm din chiuloasa,sincer nu stiu cam cat ar fi acuma raportul de compresie,daca as lasa chiuloasa aceasta care este alezata si as folosi 2 garnituri de chiuloasa ar scadea raportul dar nu destul banuiesc,daca as putea sa iau o alta chiuloasa care nu a suferit nici o modificare si la aceasta sa folosesc doua garnituri de chiuloasa ar fi mai bine asa sau nu ar fi chiar asa mare diferenta intre cele doua?Raman dator pt cat m-ai ajutat

Am vazut varianta cu alezatul din capul pistonului pe care mi-ai spus-o dar nu stiu daca as gasi pe cineva care sa fie in stare sa mi le faca toate 4 perfect,aici cam am indoieli sincer sa fiu si nu stiu exact cat este de gros capul pistonului

Last edited by salfkm; 29-02-08 at 16:24.
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 16:58   #25
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Daca e deja modificat chiulasa schimba, ca mai mult ca sigur asi compresie foarte mare acuma... undeva la 10.8-11, asa fara calculatii...

Garniturile duble nu rezolva nimic, intre ele tot timpul iese compresia...

Un strungar nu prea beat iti rezolva pistoanele, dar numai daca se poate, daca e prea subtire capul poti sa arunci... Dar dupa ce e facut trebue echilibrat impreuna cu bolt si segmenti.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 21:32   #26
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Un strungar nu prea beat iti rezolva pistoanele, dar numai daca se poate, daca e prea subtire capul poti sa arunci... Dar dupa ce e facut trebue echilibrat impreuna cu bolt si segmenti.
Si daca iese biela cu bolt direct prin piston nestiind ca a subtziat pana la limita suprafata acestuia ?
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 29-02-08, 21:59   #27
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Eu chiar sunt curios daca cineva are tupeul sa faca atatea improvizatii pe un motor si sa cheltuie banii,fie ei si putini,pe modificari care au fiecare in parte peste 50% sanse sa "crape" motorul.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 01:25   #28
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by X-Ray-Eyes View Post
Si daca iese biela cu bolt direct prin piston nestiind ca a subtziat pana la limita suprafata acestuia ?
Asta are cam 0 sanse, biela sparge pistonul numai daca pistonul se blocheaza in cilindree, Ce se poate intamla e ce a spus 200SX, faci 2 gauri din cauza presiuni si temperaturii ridicate. daca nu subtirezi prea mult si dai benzina care raceste bine, fara presiune foarte mare nu e problema, asta daca se poate face asta, ca sunt pistoane la care din fabrica e foarte subtire, sub 5mm.

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Eu chiar sunt curios daca cineva are tupeul sa faca atatea improvizatii pe un motor si sa cheltuie banii,fie ei si putini,pe modificari care au fiecare in parte peste 50% sanse sa "crape" motorul.
In cel mai prost caz pierzi 100-200 de euro, asta daca biela sparge si blocul impreuna cu una sau doua pistoane, care avariaza chiulasa impreuna cu supapele...slabe sanse.

Daca asiguri o racire buna (apa-ulei-benzina), si faci o aprindere buna prentu presiune maxima la turatia maxima sa nu aiba detonatii cu benzina de 95, iar tu alimentezi 98, asta impreuna cu un amestec adegvat nu o sa ai probleme.
Nu spun ca e atat de usor cum am scris eu aici, trebue foarte multe teste facute pe parcurs, si treptat, dar daca esti atent se poate.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 11:03   #29
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

In afara de metoda cu alezatul din capul pistonului,mai este vreo varianta de decomprimare a motorului?ai zis ca daca as pune 2 garnituri de chiuloasa nu ar merge ca ar scapa presiunea,cu o garnitura de chiuloasa normala si una metalica facuta special pt a decomprima motorul ar merge?Oare pt acest tip de motor as gasi garnitura metalica sau...poate spun o prostie acuma dar ma risc...din ce material s-ar putea face la strung(banuiesc) o garnitura metalica?
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 12:13   #30
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
In afara de metoda cu alezatul din capul pistonului,mai este vreo varianta de decomprimare a motorului?ai zis ca daca as pune 2 garnituri de chiuloasa nu ar merge ca ar scapa presiunea,cu o garnitura de chiuloasa normala si una metalica facuta special pt a decomprima motorul ar merge?Oare pt acest tip de motor as gasi garnitura metalica sau...poate spun o prostie acuma dar ma risc...din ce material s-ar putea face la strung(banuiesc) o garnitura metalica?

Daca pui garnitura metalica (este alcatuit de mai multe placi subtire de tabla de 0.2-0.3mm, materialul nu gunosc..dar si avea cateva idei ce poate sa fie) nu mai trebuie alta. Daca ai noroc gasecti, daca nu, in general se fac la comanda, iti fac custom, dar nu e solutia ideala pentru decomprimare.
Eu asi incerca sa gasesc ori pistoane ori biele mai scurte, max 2-3mm de la alte motoare GM. Poate ai noroc si gasesti, slabe sanse dar merita incercat.
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -