Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 26-02-08, 09:30   #1
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

As dori niste sfaturi de la cei care au facut conversii turbo sau au masini turbo pentru ca banuiesc ca stiu mai bine exact ce ar trebui facut.Motorul este de opel C16SE 1.6i 8v injectie multipunct.Bugetul este destul de redus.Pana acuma am un intercooler de pe un Omega,un radiator de ulei de la Audi,injectoare de C25XE 190cc daca bine am fost informat si cam atat.Voi ce turbina mi-ati recomanda,daca se poate de diesel ca sincer este mai ieftina si se gaseste mai usor.Va multumesc si astept sugestiile voastre
P.S:Hexer m-a ajutat cu niste sfaturi dar si de aceea am deschis acest topic ca sa fie mai usor sa comunicam
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 26-02-08, 22:49   #2
G0rdy
Banned

Stage 5
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 478
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

nuhs daca merge turbina de la diesel la benzina..tinand cont de temperatura care o are gazele de la benzina fata de diesel..in rest nuhs ce sa zic
G0rdy is offline   Reply With Quote
Old 26-02-08, 23:34   #3
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

La cati bani bagi in 1.6-le ala sa-l faci turbo cumperi un c20let........parerea mea e ca nu se merita absolut deloc investitia.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 02:10   #4
X-Ray-Eyes
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
X-Ray-Eyes's Avatar
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 3,299
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[BMW]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
La cati bani bagi in 1.6-le ala sa-l faci turbo cumperi un c20let........parerea mea e ca nu se merita absolut deloc investitia.
Corect ...
Si daca urmezi sfatul asta , iti mai dau eu unul :
Cauta masina intreaga ca sa nu te trezesti ca alergi dupa aceea dupa piese pana te plictisesti !
X-Ray-Eyes is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 08:19   #5
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Ok,v-am inteles punctul de vedere,problema ar fi ca se gasesc foarte greu astfel de motoare si sa fie si intr-o stare cat de cat buna sau chiar o masina intreaga cum zicea X-Ray.Sincer nu cred ca ma costa foarte mult acest lucru pt ca am posibilitatea sa cumpar piesele la preturi foarte mici.Pt inceput ca sa vad cum ar functiona motorul cu turbo,ma gandeam ca turbina sa o setez pe 0,5 bari care este minimul din cate stiu eu la o turbina,fara a schimba pistoanele cu unele forjate ci doar decomprimat motorul,facuta o flansa adaptoare pt turbina si folosita galeria de evacuare care este acuma pe masina.Asta asa in mare sa vad cam cum se comporta masina.Oricum va multumesc pt sfaturi si intentia buna pe care ati avut-o.
As mai dori inca cateva pareri daca se poate si nu cer prea mult.Va mutumesc
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 20:12   #6
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Depinde ce tentativa ai cu masina.
Poate ca merita, si merita la greu sa pui turbo pe acel motor daca vrei sa folosesti la liniute, asta pana ce clasamentul e pe cai putere si nu pe cilindree. Explicatia: ai 75 cai, inmultesti cu 1.6 (coeficentul turbo) = 120 x 0.95 = 114 deci intra in clasa B (100-130). Daca faci un project serios poate sa ai cea mai buna masina in clasa, cu acel motor si bani seriosi esti usor peste 200cai.
Daca incerci cu motor de 2.0 turbo...slabe sanse sa fie cel mai bun.
In schimb, daca in urmatorii ani regulamentul schimba si aplica si aici clasarea pe cilindree nu o sa aiba nici o sansa fata de vreun Civic 1.6 16v turbo (care poate peste 500cai)

In schimb daca faci numia pentru strada...lasa balta, schimba motorul.


daca faci acest motor pana la 0.5-0.6 bar poti sa joci cu electronica originala, dar nu astepta la mere lucru. Inti trebue un stand alone neaparat, face diferenta foarte mare.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 21:04   #7
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
daca faci acest motor pana la 0.5-0.6 bar poti sa joci cu electronica originala, dar nu astepta la mere lucru. Inti trebue un stand alone neaparat, face diferenta foarte mare.

Eu sunt curios sa aflu de unde va stii ECU original ,sa retardeze avansul la 0.6BAR........
GTA is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 21:59   #8
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Eu sunt curios sa aflu de unde va stii ECU original ,sa retardeze avansul la 0.6BAR........
Ai inteles gresit.
Poti sa modifici electronica originala pana la un punct, adica modificarea avansului si timpul injectiei.
Daca esti mai smecher si nu vrei sa platesti pentru resoft, modifici locul senzorului, adica maresti avansul prin manipularea (pana la 13-15 e ok) calculatorului, nu e o solutie prea blanda, ca ori rezolvi sa mearga "bine", fara detonatii, sub presiune ori merge bine cand nu este... E o metoda foarte vulgara, poti sa distrugi si motorul, dar am vazut masini la care a mers
Adaugarea benzinei in plus poti sa rezolvi cu 2 injectoare in plus inainte de galerie, sau acolo, nu prea conteaza, actionat de 2 joje care intra in actiune la 0.2 si 0.5 bar (asta de lada).

Daca faci asta ce e mai sus, probabil o sa merga stabil pana la 0.5-0.6 bari, am vazut BMW care a merd bine pana la 0.8-0.9 bari asa, fara resoft, din max 100lei.


Sa nu inteleaga nimani gresit ce am scris mai sus, nu e o metoda optima, de loc, dar e ieftin, si la un motor de 100-200 de euro mai mult nu merita, evident ca daca asa merge pana la 0.8 bar, cu un stand alone ar merge probabil peste, dar cu siguranta mult mai echilibrat.
Daca este investit cum trebue numai cu un stand alone se poate face un motor.


Ps. la 0.4-0.5 inca nu apar detonatii in general daca dai destula benzina si ai avans dat din fabrica.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 27-02-08, 22:58   #9
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by Hexer View Post
Ai inteles gresit.
Poti sa modifici electronica originala pana la un punct, adica modificarea avansului si timpul injectiei.
Daca esti mai smecher si nu vrei sa platesti pentru resoft, modifici locul senzorului, adica maresti avansul prin manipularea (pana la 13-15 e ok) calculatorului, nu e o solutie prea blanda, ca ori rezolvi sa mearga "bine", fara detonatii, sub presiune ori merge bine cand nu este... E o metoda foarte vulgara, poti sa distrugi si motorul, dar am vazut masini la care a mers
Adaugarea benzinei in plus poti sa rezolvi cu 2 injectoare in plus inainte de galerie, sau acolo, nu prea conteaza, actionat de 2 joje care intra in actiune la 0.2 si 0.5 bar (asta de lada).

Daca faci asta ce e mai sus, probabil o sa merga stabil pana la 0.5-0.6 bari, am vazut BMW care a merd bine pana la 0.8-0.9 bari asa, fara resoft, din max 100lei.


Sa nu inteleaga nimani gresit ce am scris mai sus, nu e o metoda optima, de loc, dar e ieftin, si la un motor de 100-200 de euro mai mult nu merita, evident ca daca asa merge pana la 0.8 bar, cu un stand alone ar merge probabil peste, dar cu siguranta mult mai echilibrat.
Daca este investit cum trebue numai cu un stand alone se poate face un motor.


Ps. la 0.4-0.5 inca nu apar detonatii in general daca dai destula benzina si ai avans dat din fabrica.
La un motor de BMW de 2.5L o presiune de 0.5-0.6 este OK in ceea ce priveste limita detonatiilor,la un motor de 2L acea presiune este aproape de limita dar la un motor de 1.6L o presiune de 0.5-0.6 BAR ,fara o electronica corespunzatoare,este prea mult.Eu nu am facut motoare termice in facultate,de fapt nu am facut nici o facultate,dar nu trebuie sa fii un geniu sa stii ca temperatura gazului este direct proportionala cu presiunea acestuia .....stiind acest lucru si avand ceva habar despre cum funtioneaza un motor concluzia mea este ca introducand aer sub presiune(mai cald) in camera de ardere la acel motor de 1.6L va trebui neaparat retardat avansul in functie de boost, altfel acel motor se va distruge.

PS.Conteaza mult si raportul de comprimare al motorului.......motoarele de BMW au un raport destul de mic comparativ cu cele de OPEL.
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 00:09   #10
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
La un motor de BMW de 2.5L o presiune de 0.5-0.6 este OK in ceea ce priveste limita detonatiilor,la un motor de 2L acea presiune este aproape de limita dar la un motor de 1.6L o presiune de 0.5-0.6 BAR ,fara o electronica corespunzatoare,este prea mult.Eu nu am facut motoare termice in facultate,de fapt nu am facut nici o facultate,dar nu trebuie sa fii un geniu sa stii ca temperatura gazului este direct proportionala cu presiunea acestuia .....stiind acest lucru si avand ceva habar despre cum funtioneaza un motor concluzia mea este ca introducand aer sub presiune(mai cald) in camera de ardere la acel motor de 1.6L va trebui neaparat retardat avansul in functie de boost, altfel acel motor se va distruge.

PS.Conteaza mult si raportul de comprimare al motorului.......motoarele de BMW au un raport destul de mic comparativ cu cele de OPEL.
Sti si tu ceva, dar cu lipsuri mari.
Ce am scris era facut si la un e30 318is (compresie 10:1, deci mult mia mare decat la opel) e drept ca are 16v, deci are o camera de ardere mai buna, dar asta cu 20%, mai mult nu prea.
Am vazut motorul unui baiat cu turbo hibrid (GT2872R) e36 328 cu interne orig (10.2:1 compresia) + Vems si 0.9 bar, fara probleme, e drept ca are benzina multa.
Si asi putea sa continu lista, dar asta nu inseamna ca merge si la acest motor opel, dar presupun ca o sa mearga pe baza ce am mai vazut.

Despre presiune, nu asta conteaza ci debitul de aer, care tine de multe, de marimea turbinei, temperaturii si de diamtreul teavelor de legatura.

Ps: Acest motor de Opel are compresie 9.8:1, din cauza ca are 8 supape detonatiile apar la o compresie mai mica din cauza ca camera de ardere nu e perfecta.
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 01:09   #11
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Motorul despre care discutam aici are un raport de comprimare de 9.8:1....si ca fapt divers un c20ne(2l..8v are 10:1) iar un c20xe(2L..16v are 10.5:1).....deci chiar nu vad acele valori mult mai mari la BMW-ul vazut de tine decat cele de mai sus.

Iar solutiile prezentate de tine sunt niste compromisuri desprinse parca din stone-age,solutii care nu pot avea decat rezultate extreme....adica motorul ori va functiona bine pana va avea boost si dupa aceea daca amestecul nu este sarac si se vor topi pistoanele ,vor fi detonatii din cauza avansului .Ori va functiona foarte prost (fiind devansat) la ture joase si va avea o functionare aproape de optim,la 0.6 boost, dar nu va conta prea mult pentru ca pana la boost motorul va avea un mers execrabil.

Iar despre lipsurile mele e posibil sa ai dreptate cu toate ca nu cred ca ti-am dat motive sa tragi concluzia asta.

PS.Avand in vedere ca spui ca faci o facultate de profil poate iei in consideratie faptul ca ar trebui sa propui metode avizate de a modifica un motor si nu acele "inventii" brevetate de mecanici,care nu fac altceva decat sa-ti ofere un ,eventual scurt,moment de fericire dupa care urmeaza cu siguranta distrugerea motorului.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 06:14   #12
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Referitor la ce a zis Hexer,masina va fi pt liniute dar si pt mersul pe strada ca din pacate nu am doua masini,acest motor are 100 cp din fabrica si are delcou electronic,deci avansul se regleaza automat,asta referitor la ce a zis tot Hexer cu modificarea pozitiei senzorului,banuiesc ca te-ai referit cand ai spus 13-15 la avansul care ar fi optim nu?Ceea ce am uitat sa va spun ca masina nu are debitmetru ci doar MAP sensor.Deocamdata mai mult de 0.5 bari nu as vrea,asta pt inceput ca sa vad daca functioneaza masina cum trebuie sa nu si motorul va fi decomprimat,chit ca am vazut pe un site un motor ca al meu care avea un raport de compresie de 10.5:1 cu o turbina Garrett T2 si care mergea cu o presiune de 0.8 bari daca bine imi aduc aminte si parca avea si electronica stock.
Hexer:daca te rog poti sa imi detaliezi putin chestia cu cele 2 injectoare,locul bun pt a fi montate,cum se pot face legaturile cu celelalte injectoare,despre acele joje.Ca sa fie meniul complect acuma,daca imi puteti da un sfat si in privinta turbinei ar fi ideal,nu neaparat marca ci dimensiunile turbinei care dupa parerea voastra credeti ca ar fi cat de cat optima pt acest motor.Va multumesc pentru ajutor
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 09:34   #13
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Motorul despre care discutam aici are un raport de comprimare de 9.8:1....si ca fapt divers un c20ne(2l..8v are 10:1) iar un c20xe(2L..16v are 10.5:1).....deci chiar nu vad acele valori mult mai mari la BMW-ul vazut de tine decat cele de mai sus.

Iar solutiile prezentate de tine sunt niste compromisuri desprinse parca din stone-age,solutii care nu pot avea decat rezultate extreme....adica motorul ori va functiona bine pana va avea boost si dupa aceea daca amestecul nu este sarac si se vor topi pistoanele ,vor fi detonatii din cauza avansului .Ori va functiona foarte prost (fiind devansat) la ture joase si va avea o functionare aproape de optim,la 0.6 boost, dar nu va conta prea mult pentru ca pana la boost motorul va avea un mers execrabil.

Iar despre lipsurile mele e posibil sa ai dreptate cu toate ca nu cred ca ti-am dat motive sa tragi concluzia asta.

PS.Avand in vedere ca spui ca faci o facultate de profil poate iei in consideratie faptul ca ar trebui sa propui metode avizate de a modifica un motor si nu acele "inventii" brevetate de mecanici,care nu fac altceva decat sa-ti ofere un ,eventual scurt,moment de fericire dupa care urmeaza cu siguranta distrugerea motorului.

Nu stiu care pare a posturilor mele nu apare la tine, sau treci citind parca nici nu ar exista...

Eu am spus, de 2 ori, ca nu e solutia ideala, dau numai idei, ca se poate si altfel, din bani foarte putini poti sa faci sa mearga cat de cat... Am spus de 2 ori ca solutia la un un asemenea proiect e un stand alone engine menageman system, stie dracul cum e in romana (megasquirt, vems, motec si restul...sunt multe) Din cauza ca presiunea este relativ mica nu influentez motorul atat de mult incat cred multi.

Exemplu: Honda civic 1.4 75 cai cu absolut tot original + turbo fara intercooler scoate 120 cai la 0.5-0.6bari, numia la electronica era jucat un pic, masina merge bine de atunci in coace.
https://youtube.com/watch?v=WcVNoZc_xnI

Ceva poze cu un urs 1.8is
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	normal_K%E9p%20004.jpg
Views:	254
Size:	47.2 KB
ID:	466811   Click image for larger version

Name:	normal_K%E9p%20005.jpg
Views:	259
Size:	55.3 KB
ID:	466812  
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 09:41   #14
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Hexer daca ma poti ajuta cu niste sfaturi legat de postul meu de mai sus ti-as fi foarte recunoscator.Mersi mult
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 28-02-08, 09:57   #15
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by salfkm View Post
Referitor la ce a zis Hexer,masina va fi pt liniute dar si pt mersul pe strada ca din pacate nu am doua masini,acest motor are 100 cp din fabrica si are delcou electronic,deci avansul se regleaza automat,asta referitor la ce a zis tot Hexer cu modificarea pozitiei senzorului,banuiesc ca te-ai referit cand ai spus 13-15 la avansul care ar fi optim nu?Ceea ce am uitat sa va spun ca masina nu are debitmetru ci doar MAP sensor.Deocamdata mai mult de 0.5 bari nu as vrea,asta pt inceput ca sa vad daca functioneaza masina cum trebuie sa nu si motorul va fi decomprimat,chit ca am vazut pe un site un motor ca al meu care avea un raport de compresie de 10.5:1 cu o turbina Garrett T2 si care mergea cu o presiune de 0.8 bari daca bine imi aduc aminte si parca avea si electronica stock.
Hexer:daca te rog poti sa imi detaliezi putin chestia cu cele 2 injectoare,locul bun pt a fi montate,cum se pot face legaturile cu celelalte injectoare,despre acele joje.Ca sa fie meniul complect acuma,daca imi puteti da un sfat si in privinta turbinei ar fi ideal,nu neaparat marca ci dimensiunile turbinei care dupa parerea voastra credeti ca ar fi cat de cat optima pt acest motor.Va multumesc pentru ajutor

Corect, am crezut ca ai motorul cu 75 cai, la al tau chear e 10.5:1.
Despre turbine, ceva de pe motoare mici, Punto, Uno, GTT, restul renualt-urilor...
Nu ai inteles bine despre ce senzor vorbeam, senzorul care ori e la axa cu came, ori la arbore si citeste pozitia motorului, daca pe asta muti mai incolo computerul nu o sa da seama unde e. Asta trebue calculat cu cat sa modifici locul, dar se poate.


Cateva poze cu senzorul si cam cum poti pune 2 injectoare:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	turbo2.jpg
Views:	180
Size:	89.0 KB
ID:	466827   Click image for larger version

Name:	turbo3.jpg
Views:	189
Size:	73.0 KB
ID:	466828   Click image for larger version

Name:	turbo4.jpg
Views:	253
Size:	108.1 KB
ID:	466829  

Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -