Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 01-03-08, 12:31   #31
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Ai putea sa imi faci tu o garnitura metalica custom?Ai zis ca ai avea cateva idei cam ce ar putea fi si ca nu ar mai trebui alta.Daca imi poti explica umpic sau ceva de genul ca sa inteleg exact la ce anume te gandesti...Mersi mult
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 13:12   #32
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

O astfel de garnitura se poate face din cupru dar o sa fie destul de dificil sa gasesti foaie de cupru de 3-4mm .....iar daca o sa gasesti pe cineva care are materialul si este dispus sa faca acea garnitura o sa coste cu siguranta 100-150E.........
__________________
GTA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 13:42   #33
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Aha,ok,mersi de sfat,as da 100 de euro si sa stiu ca pot sa stau linistit ca cel putin faza cu decomprimatul motorului este rezolvata.Sti cumva vreun alt material din care s-ar mai putea face garnitura in afara de cel de cupru pe care mi l-ai spus?Multumesc

P.S:GTA am vazut ca tu ai C20LET pe masina,imi poti spune te rog acest motor cu ce tip de turbina vine din fabrica?este cumva kkk k16 modelul? sau echivalentul acestui tip de turbina pe care ti l-am mentionat?

Last edited by salfkm; 01-03-08 at 13:45.
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 17:39   #34
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Se mai poate face din otel acea garnitura(ca o flansa)...dar cred(nu stiu sigur) ca se monteaza cu doua garnituri de chiulasa normale......am vazut asa ceva de vanzare la V-Max pentru a decomprima 20xe-ul...sau 20ne-ul...de la Opel.....

Turbina stock pe C20LET este KKK- K16.....am vreo 2-3 daca te intereseaza
GTA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 18:23   #35
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Eu pot sa fac proiectul pentru o masina CNC inclusiv printat (40-50 de euro) ca numai asa poate sa iti daca cineva vreunul. Stiu baeti care au folosit tabla de otel "de arc" de 0.5mm, deci foarte rigid si felxibil...so-so au avut si satisfactie, dar nu era solutiea idala.
Eu zic ca tabla de max 0.3mm trebue din otel care suporta temperatura si presiunea mare, dar cand o presezi isi schimba forma si intra in "gaurile mici", +perforari la pinctele necesare, eu am cautat...poate am si gasit dar...asta deja tin secret Ce pot spune ca e un sandwich de 2 materiale si iti trebue o forta cam dubla decat normal (siribiri ARP).

Dar de ce nu incerci o chiulasa de motorul mai putin performant impreuna cu pistoanele acesteia, mai lucrati un pic la camera de ardere sa fie mai mare si o sa fie ok. In plus o sa ai o axa cu came mai putin agresiv, ce e da mai bine daca pui turbo...
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 18:51   #36
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

GTA:de aceea te-am intrebat daca acesta este modelul de turbina stock pe C20LET pt ca am gasit si eu una din asta,insa nu eram sigur,dar mi se pare cam mare pt motorul meu,daca o setez la 0.5 bari ai cumva idee cam la cate ture ar intra in functiune?Acest model este racit si cu apa?sau este doar pe ulei?Eventual un pret daca imi poti spune...Mersi


Hexer:faza cu chiuloasa pe care ai spus-o tu nu merge pt ca la motorul de 75cp si la cel de 100cp aceasta este la fel,intre cele doua motoare diferenta este faptul ca cel de 75cp are injectie monopunct iar cel de 100cp are injectie multipunct,iar diferenta dintre rapoartele de compresie 9,2:1 cel de 75cp respectiv 9,8:1 cel de 100cp este data de pistoane,cele de 100 cp au putin altfel capul.
Ceea ce am uitat sa zic este faptul ca eu pe masina am pistoanele de 75cp pt ca prima data a fost motorul acela insa apoi am schimbat ceea ce trebuia pt a fi cel de 100cp.Sincer ma gandeam ssa montez pistoanele de la cel de 100cp dar nu stiu ce sa fac...Sincer sa fiu nu prea am inteles ceea ce mi-ai zis tu...m-ai putea ajuta cu facutul unei garnituri sau ceea ce mi-ai zis ca s-a facut si s-ar putea face nu era solutia ideala?Cum as putea modifica camera de ardere ca sa fie mai mare,ca asta sincer nici daca ma impusti nu stiu,numai de micsorat....Va multumesc mult ca aveti rabdare si va bateti capul cu mine
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 19:06   #37
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

K16 este prea mare pentru motorul tau.....
GTA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 19:20   #38
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Dupa cum mi-a zis gta cand eram mai mic si vroiam si eu surplus de putere din c20ne......nu mai sta pe ganduri si ia-ti un sfi......sau un let si termini povestea. Eu nu i-am ascultat....si am modificat motorul......toate bune si frumoase......pana azi cand mi s-a rupt axa.
__________________

2,0 MPI.......109 iepe si shase cai frumosi
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 19:42   #39
salfkm
Opel Driver

Stage 5
 
salfkm's Avatar
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 1,798
Member of:
[Opel]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

GTA: ok mersi mult oricum de ajutor,de aceea te-am si intrebat ca banuiam si eu ca este cam mare


Bobby:stiu ca asa ar fi cel mai bine cum ai zis si tu cu un SFI sau chiar un LET daca gasesti dar problema majora este omologarea,in ultimul timp s-au schimbat foarte mult regulile de la RAR si ar fi foarte mult de umblat si o gramada de bani pt tot felul de teste facute in plus si o gramada de chestii,pe care doar in Bucuresti le-as putea face(eu fiind din Oradea) si as iesi cu niste costuri foarte mari,de mult timp am avut in cap un SFI dar pe cand sa se si puna in practica,am zis ca totusi fac un drum pana la cei de la RAR si cand mi-au spus cei de acolo ce si cum trebuie m-am luat de cap si am abandonat toata povestea.
De curiozitate cam ce ai modificat la C20NE-ul tau?Multumesc oricum pt buna intentie pe care ai avut-o si de sfaturi
salfkm is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 19:49   #40
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Pai in primul rand axa, schrick de 296 de grade, cea mai agresiva care se poate monta pe tipul asta de motor, chiulasa comprimata, arcuri intarite la supape si alta electronica...plus catalizatprul scos . Eu rad dar nu prea e rasul meu......axa aia chiar isi facea treaba....dar din pacate nu si-a facut-o decat 3 saptamani.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 20:01   #41
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Imi pare rau pentru ce ai patit...totusi ar trebui sa incerci sa afli cauza problemei....probabil nu ai avut arcurile si tachetii care trebuie.....



@salfkm O sa ai de facut "un milion" chestii ieftine la acest motor iar cand vei trage linie la sfarsit o sa te ia durerea de cap cand o sa vezi ca de fapt toata daraua nu a fost ieftina deloc.....iar castigul va fi foarte mic .Parerea mea este ca vei cheltui minim 500E cu acest motor si ai mari sanse sa nu iasa din prima....iar cu timpul vei ajunge la concluzia ca mai bine puneai direct un motor mai mare.
GTA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 20:16   #42
bobby_gsi2
Opel Driver

Stage 5
 
bobby_gsi2's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 5,773
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Pana la beleaua de azi....eu am bagat 30 de mil in motorul meu.....dintre care doar 3 mil manopera...in rest piesele...si toate de calitate. Nu mai pun ca , chiulasa am luat-o deja facuta........deci cum spune gta....tragi linie si vezi ca nu renteaza.......o sa ai intradevar satisfactie.....dar daca e pt 3 saptamani cum am avut eu......nu e bine.
Gta chiulasa era facuta.....arcuri care trebuie, dar din pacate cred ca a fost defect de fabricatie.....sau nu stiu.....axa nu mersase f mult pana cand sa o iau eu. Luni investighez mai mult....oricum am scapat ieftin.....supapele si alte cele nu au nimic.
bobby_gsi2 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 20:41   #43
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Prima si cea mai mare problema ce vad ca nu ganditi destul de complex pentru un proiect ca asta.
Sunt cateva chesti pe care poti sa faci artizanal, dar astan nu inseamna ca nu trebue calcult si gandit foarte foarte mult. Axa cume rupe relativ greu, 2 cauze pot sa pare, una e ca pistonul loveste supapa cumva si asta stramben cealalta e ca arcurile sunt mult prea tari si axa are un lift mare... Sunt mult supradimensionate, nu prea rup.
Iar 30 de mill nu sunt bani pentru un priect serios. Un aspirat facut cum trebue costa cam 2-3000E, iar un turbo care e facut cam panal a "limite" costa minim dublu.
Eu zic ca nu asi pune motor de 2.0 din cauza ca nu o sa ai nici o sansa la liniute, sunt motoare foarte puternice cu care nu ai bugetul dupa parerea mea sa te dai.
Insa cu un 1.6 turbo inca ai sanse, si daca esti intre primii cu impul o sa ai si experienta si buget sa inbunatatesi...Dar asta e treaba ta sa decizi....
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 21:17   #44
GTA
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
GTA's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,599
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[Opel]
[MERCEDES]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Cu 2-3000 la un aspirat nu faci mare lucru .......un proiect serios pe un motor aspirat implica schimbarea a tot ce misca si nu misca in acel motor,incepand cu pistoane,biele,axe,tacheti,arcuri supape,arbore,volanta,fulii,portat chiulasa,admisie,evacuare,soft......un SFI dus de la 150cp la 300cp costa cam 35.000E......un C20LET dus de la 204cp la 700+cp costa 17.000E.........care zici ca e mai rentabil????Un aspirat de 300cp care face 9-10000rpm sau un Turbo de 700cp cu un cuplu de cap-tractor ???
GTA is offline   Reply With Quote
Old 01-03-08, 21:40   #45
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Niste sfaturi pt a monta o turbina pe un Astra F C16SE

Quote:
Originally Posted by GTA View Post
Cu 2-3000 la un aspirat nu faci mare lucru .......un proiect serios pe un motor aspirat implica schimbarea a tot ce misca si nu misca in acel motor,incepand cu pistoane,biele,axe,tacheti,arcuri supape,arbore,volanta,fulii,portat chiulasa,admisie,evacuare,soft......un SFI dus de la 150cp la 300cp costa cam 35.000E......un C20LET dus de la 204cp la 700+cp costa 17.000E.........care zici ca e mai rentabil????Un aspirat de 300cp care face 9-10000rpm sau un Turbo de 700cp cu un cuplu de cap-tractor ???

Incearca sa inscrii un turbo la rally grupa S2000 sau S1600...Daca reusesti anuntama.
Din cei 2-3000 duci pana 200cai SFI-ul, mai mult nu prea ca trebue facut porting la chiulasa si schimbat acolo mai toate.
Dar daca tot vorbim despre cai...de ce nu pui 2 turbine pe un MV6 impreuna cu ce implica, din 6000 scoti cei 6-700 de cai...daca faci tu.

Eu spun ca nu mai merita sa fici motor pe 2.0 turbo pentru FWD ca sunt destule cu peste 350-400 cai... e mia usor sa fai decat una de 1.6 din care nu era facut turbo...dar nu prea are sens daca vrei sa concurezi...
Eu nu am vazut multe 1.6 cu 200 cai sau mai mult...
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -