Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 28-12-09, 17:25   #46
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Compresor vs. Turbina

Salut. Ma bag si eu in discutie...
Am un bmw e36 325i si in noaptea trecuta ( Pe la UNU noaptea... ) mi-am cumparat un compresor Aeton M112 pe care vreau sa-l instalez...
Nu am experienta in tuning asa ca vin cu niste intrebari...
1. cine monteaza compresoare la preturi decente? ( suport , conducte eventual din silicon , fulie montaj etc )
2. Ce trebuie sa contina tot sistemul in afara de : intercooler, valva blow-off , furtune fulii si curele... ?
3. Exista diferente intre intercoolerul de turbo si cel de compresor ?
4. Exista diferente intre valva blow-off de turbo si cea de compresor ?
5. Cum calculez marimea valvei bloww-off si marimea intercoolerului?
6.Intercoolerul vreau sa fie aer-aer... Pot folosi intercooler de pe orice masina din dezmembrari ? Pot folosi pe post de intercooler pt racirea aerul din admisie , un radiator de apa normal ?

Vreau sa duc puterea in maxim 280 de cai cat imi permite ambreiajul stock ( in prima faza ) si vreau sa merg cu 0,5- 0,6 cu internele motorului . ( nu vreau sa decomprim motorul pt inceput )
La cat estimati montajul ( deci fara electronica si fara costul pieselor. Doar suporti , fulie si curele )
Multumesc
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 30-12-09, 07:45   #47
kaliE36

Stage 2
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 51
Default Re: Compresor vs. Turbina

Salut,
1. Master Tuner e de departe cea mai experimentata firma de la noi pe compresoare
2. injectoare, soft, tubulatura + la compresoare volumetrice cum e M112 se recomanda relocarea corpului de acceleratie inainte de compresor
3. nu
4. nu, dar depinde de cum e gandita amplasarea MAF-ului (daca e draw-trough, va trebui sa folosesti "recirculation valve" si nu blow-off
5. prea complicat de calculat - te documentezi, vezi ce au facut altii, intrebi
6. intercoolerele de la dezmembrari sunt foarte ineficiente (in special cele de diesel). Nu poti folosi un radiator pe post de intercooler aer-aer.
nu cred ca ambreiajul stock o sa tina 280 de cai, decit poate pt foarte putin timp
Pe mine m-au costat 300USD fulia de la compresor (8pk), un intinzator mecanic si o curea (toate de Ford SVT Cobra). Fulia de la motor si prinderile tb facute custom si ma astept sa coste mai mult.
__________________
'99 E36 Compact 120kw
kaliE36 is offline   Reply With Quote
Old 30-12-09, 13:47   #48
the_rifle

Stage 5
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 3,112
Member of:
[BMW]
Default Re: Compresor vs. Turbina

Merci pt raspunsuri. Am o singura neclaritate ...
De ce sunt ineficiente intercoolerele IN SPECIAL CELE DE DIESEL ? Nu e acelasi principiu de racire ?
Am gasit un mic intercooler de 45x10x5 la un pret foarte decent. Nu cred ca provine de pe un benzinar cu turbina... Sa-l iau ?

Ca alte comentarii :
Cred ca ai dat enorm pe fulia respectiva curea si intinzator... Eu am avut norocul si am cumparat acest compresor cu... 100 de euro si 200 ron ... N-as fi sperat niciodata sa am bani de dat pe un compresor atat de bun... Am vazut pe anglia costa cam 800 de lire modelul si marca asta...

Last edited by the_rifle; 30-12-09 at 13:51.
the_rifle is offline   Reply With Quote
Old 30-12-09, 16:40   #49
kaliE36

Stage 2
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 51
Default Re: Compresor vs. Turbina

Cele mai multe intercoolere OEM sunt ineficiente pt ca sunt foarte mici si restrictive. Motoarele turbo stock isi permit sa mearga cu temperaturi mai mari in admisie avand CR mai scazuta - chestie pe care tu nu ti-o permiti .. in special cu motorul ne-decomprimat.
45x10x5 e un fel de oil-cooler mai mare, tie ti-ar trebui ceva de genul 75x20x7.5 cu guri pe 63 (am avut anul trecut unul de asta pe un M50B25 turbo si tinea ok la 0.7bar)
Oricum, e indicat sa gandesti ce diametru va avea traseul de admisie inainte sa iti iei intercoolerul sau sa faci gurile la compresor ... ti-as recomanda 63 pt un flow mai lejer.
Fulia, intinzatorul si cureaua pe care le-am luat sunt pt un compresor care ar trebui sa consume cam 80 de cai la full boost, asa ca sunt chiar ieftine ... (Lysholm 2300AX). Bineinteles ca poti gasi solutii mai ieftine, dar in cele mai multe cazuri si mult mai putin fiabile.
Cit priveste compresorul tau, eu n-as face nici o discutie pana nu ajunge in tara si ii verifici jocurile in lagare/ rulmenti - se prea poate sa trebuiasca sa te gandesti la un kit de reparatie (gasesti tot pe ebay)
kaliE36 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-10, 03:21   #50
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Compresor vs. Turbina

Un lucru sa nu uiti, rpm max la acesti compresoare e 11000-13000, peste care nu merita turat ca sufla mai putin aer.
La fel partea de putere, un compresor "chinuie" motorul mai mult ca un turbo ca sa faca aceasi cai...evident din cauza ca compresorul consuma putere, iar asta vine cu caldura. + au o feicienta scazuta fata de cele centrifugale (turbo in principiu) si de asta necesita intercooler cat mai efficient.
Un motor stoc cu turbo poate +50% cu compresor +35%.
Hexer is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -