Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Sisteme turbo si NOS (https://forum.4tuning.ro/15-sisteme-turbo-nos.html)
-   -   Compresor vs. Turbina (https://forum.4tuning.ro/15-sisteme-turbo-nos/35087-compresor-vs-turbina.html)

DJ e-Jay 06-03-07 18:19

Compresor vs. Turbina
 
Am citit intr-o carte ca este mai simplu sa montezi un compresor decat o turbina!
Intrebarea mea este daca a incercat cineva sa monteze compresor pe masina si cat l-a costat, si ce modificari a impus montarea !

PS: M-ar interesa sa montez un compresor pe o NOVA, deoarece turbina impune mai multe modificari care sunt cam costisitoare !

yknot 06-03-07 18:30

Re: Compresor vs. Turbina
 
mergi pe compresor pentru ca este foarte ieftin(poti lua chiar 2, sa ai unul de rezerva) si il poti pune in 15 minute cu ajutorul a 2 suruburi si 2 furtune.......sau mai bine mai citesti inca o carte....

DJ e-Jay 06-03-07 20:41

Re: Compresor vs. Turbina
 
Multumesc pt apropo, dar informatia asta am citit-o chiar in revista 4tuning !
Chiar asa se numeste articolul turbo compresor vs. compresor !
Si zice ca la turbo trebuie facute multe modificari , iar la compresor putine, daca gresesc, sau este articolul gresit, va rog informati-ma corect !

tm8bnz 06-03-07 23:49

Re: Compresor vs. Turbina
 
Pai una e sa citesti o carte specializata in asa ceva,scrisa de unul sau mai multi ingineri si alta e sa citesti intr-o revista scrisa de un om ce a terminat o facultate de jurnalism.

Cam asta vrea sa zica yknot mai sus ! ;)

Eagleee 07-03-07 02:41

Re: Compresor vs. Turbina
 
Haideti ca poate nu stie engleza sau macar germana...nu stiu de carti in romana pe tama asta.
Dar oricum, la amblele trebue facute multe, char foarte multe daca vrei o performanta marita intradevar, intre compresor si turbo sunt cateva diferente, adica:
la turbo tre sa modifici evacuarea, tot sistemul de evacuare,intercooler. cam astea sunt in plus...nu e mare smecherie...
in schimb ce oricum tre sa schimbi sunt pistoanele, axa cu came, ECU sau carb de suflat (nu recomand ca sunt vechi, rare si in general uzate, numai chinuri iti faci) si elementele din motor rendorsate...in unele cazuri mult mia mult trebue schimbat si regandit, finisat...

bogdan_wrc 07-03-07 08:16

Re: Compresor vs. Turbina
 
mai usor schimbi motorul cu totul, si pui unu deja cu turbo sau compressor. daca nu, uite aici un exemplu:
https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/34858-kompresor-bmw-320-by-mastertuner.html
la tine parca ar veni bine un motor de R5 turbo... nu baieti?

200SX 07-03-07 09:36

Re: Compresor vs. Turbina
 
dap poate fi o solutie sa schimbi motorul, dar care mai e farmecul tuningului, sa iei si sa pui ceva gata facut de altul (fabrica in cazul nostru)

tm8bnz 07-03-07 12:43

Re: Compresor vs. Turbina
 
Pai dupa ce il schimbi te apuci sa lucrezi la el :D
Oricum solutii sunt sa faci conversie dar fara engine management aftermarket nu scapi,si de aici incep sumele serioase !

Eagleee 07-03-07 15:01

Re: Compresor vs. Turbina
 
Quote:

Originally Posted by tm8bnz (Post 785853)
Pai dupa ce il schimbi te apuci sa lucrezi la el :D
Oricum solutii sunt sa faci conversie dar fara engine management aftermarket nu scapi,si de aici incep sumele serioase !

nu neaparat trebue un ECU nou, poate reprograma si cel vache, dar in acest caz turboul ramane machanic actionat si nu electornic.
la un engine management aftermarket ceea mai costosotor este sa programezi la datele exacte pentru motorul respectiv, aprox o zi pe banca de dino...socoteste cat iese...si de multe ori nici nu este destul...

yknot 07-03-07 21:23

Re: Compresor vs. Turbina
 
si la cel "actionat mecanic" se foloseste ecu aftermarket... iar pt programarea lui nu este necasara utilizarea dyno-ului, ci unui drum liber si a unei sonde wideband pentru afr (si controller pt wideband cu capabilitati de data logging) ;)

Eagleee 07-03-07 22:52

Re: Compresor vs. Turbina
 
aste, dar conteaza daca se poate reprograma cel orir, de pilda la bmw (injectie bosh) nu trebue noua, originalul se poate modifica.
La cele japoneze in general trebue fiindca ECU-ul nu poate fi reprogramat, nu lasa softul, tre schimbt chipul.
Despre reglarea motorului...eu nici o data nu asi face fara a face in fum test (lamda sonda nu e destul) acoolo tre aparta, pa bangca e mai bina sa incepi, dar e complicat sa faci un soft nou bun.

bogdan_wrc 08-03-07 07:47

Re: Compresor vs. Turbina
 
Quote:

Originally Posted by 200SX (Post 785594)
dap poate fi o solutie sa schimbi motorul, dar care mai e farmecul tuningului, sa iei si sa pui ceva gata facut de altul (fabrica in cazul nostru)

pai doar nu il lasi stock pe ala nou venit. mai un soft, mai alta turbina, mai alt (FM)IC... si uite asa.... usor usor...tot faci ceva.

gj11gmy 10-03-07 03:03

Re: Compresor vs. Turbina
 
puteti sa mi spuneti si mie cine mi ar putea monta un compresor pe un bmw 528,24v,m52,193cp,e39,cam la ce putere ar ajunge,ce modificari ar mai trebui facute pe langa atasarea compresorului,si un pretz aproximativ??!!

Nautilus 18-03-07 01:00

Re: Compresor vs. Turbina
 
Mastertuner sigur, dar te costa cateva mii de euro lucrarea de la cap la coada, cu toate componentele. Cresterea de putere e de vreo 60%, se poate si mai mult pe riscul tau

~Nautilus

liwiu_evo 29-03-07 19:02

Re: Compresor vs. Turbina
 
da, intradevar, un compresor se monteaza mult mai ushor decat o turbina. da am citit ca un compresor se preteaza motoarelor mai puternice, nu pe o nova.


All times are GMT +2. The time now is 10:24.

- Copyright 2025 4Tuning