Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 06-03-07, 18:19   #1
DJ e-Jay
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 4
 
DJ e-Jay's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 215
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Exclamation Compresor vs. Turbina

Am citit intr-o carte ca este mai simplu sa montezi un compresor decat o turbina!
Intrebarea mea este daca a incercat cineva sa monteze compresor pe masina si cat l-a costat, si ce modificari a impus montarea !

PS: M-ar interesa sa montez un compresor pe o NOVA, deoarece turbina impune mai multe modificari care sunt cam costisitoare !
__________________
Drive fast or die trying ! PH 41 RED
DJ e-Jay is offline   Reply With Quote
Old 06-03-07, 18:30   #2
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Compresor vs. Turbina

mergi pe compresor pentru ca este foarte ieftin(poti lua chiar 2, sa ai unul de rezerva) si il poti pune in 15 minute cu ajutorul a 2 suruburi si 2 furtune.......sau mai bine mai citesti inca o carte....
__________________
samurai 4x4
yknot is offline   Reply With Quote
Old 06-03-07, 20:41   #3
DJ e-Jay
NoSpeedLimit Romania Club Member

Stage 4
 
DJ e-Jay's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 215
Member of:
[NoSpeedLimit Romania Club]
Exclamation Re: Compresor vs. Turbina

Multumesc pt apropo, dar informatia asta am citit-o chiar in revista 4tuning !
Chiar asa se numeste articolul turbo compresor vs. compresor !
Si zice ca la turbo trebuie facute multe modificari , iar la compresor putine, daca gresesc, sau este articolul gresit, va rog informati-ma corect !
DJ e-Jay is offline   Reply With Quote
Old 06-03-07, 23:49   #4
tm8bnz

Stage 5
 
tm8bnz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of:
[Moderators]
[RR]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Compresor vs. Turbina

Pai una e sa citesti o carte specializata in asa ceva,scrisa de unul sau mai multi ingineri si alta e sa citesti intr-o revista scrisa de un om ce a terminat o facultate de jurnalism.

Cam asta vrea sa zica yknot mai sus !
__________________
Driving a race car is like sex,all men think they're good at it ! ... Jay Leno
tm8bnz is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 02:41   #5
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Compresor vs. Turbina

Haideti ca poate nu stie engleza sau macar germana...nu stiu de carti in romana pe tama asta.
Dar oricum, la amblele trebue facute multe, char foarte multe daca vrei o performanta marita intradevar, intre compresor si turbo sunt cateva diferente, adica:
la turbo tre sa modifici evacuarea, tot sistemul de evacuare,intercooler. cam astea sunt in plus...nu e mare smecherie...
in schimb ce oricum tre sa schimbi sunt pistoanele, axa cu came, ECU sau carb de suflat (nu recomand ca sunt vechi, rare si in general uzate, numai chinuri iti faci) si elementele din motor rendorsate...in unele cazuri mult mia mult trebue schimbat si regandit, finisat...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 08:16   #6
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: Compresor vs. Turbina

mai usor schimbi motorul cu totul, si pui unu deja cu turbo sau compressor. daca nu, uite aici un exemplu:
https://forum.4tuning.ro/175-dyno-tuning/34858-kompresor-bmw-320-by-mastertuner.html
la tine parca ar veni bine un motor de R5 turbo... nu baieti?
__________________
Objects in the mirror tend to disappear

It will never have enough power until I can spin the wheels at the end of the straightaway in high gear
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 09:36   #7
200SX
4 Speed Squad Member

Stage 5
 
200SX's Avatar
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 5,015
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
[PARTICIPANT CURSE]
Post Re: Compresor vs. Turbina

dap poate fi o solutie sa schimbi motorul, dar care mai e farmecul tuningului, sa iei si sa pui ceva gata facut de altul (fabrica in cazul nostru)
200SX is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 12:43   #8
tm8bnz

Stage 5
 
tm8bnz's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,584
Member of:
[Moderators]
[RR]
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Compresor vs. Turbina

Pai dupa ce il schimbi te apuci sa lucrezi la el
Oricum solutii sunt sa faci conversie dar fara engine management aftermarket nu scapi,si de aici incep sumele serioase !
tm8bnz is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 15:01   #9
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Compresor vs. Turbina

Quote:
Originally Posted by tm8bnz View Post
Pai dupa ce il schimbi te apuci sa lucrezi la el
Oricum solutii sunt sa faci conversie dar fara engine management aftermarket nu scapi,si de aici incep sumele serioase !
nu neaparat trebue un ECU nou, poate reprograma si cel vache, dar in acest caz turboul ramane machanic actionat si nu electornic.
la un engine management aftermarket ceea mai costosotor este sa programezi la datele exacte pentru motorul respectiv, aprox o zi pe banca de dino...socoteste cat iese...si de multe ori nici nu este destul...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 21:23   #10
yknot

Stage 5
 
yknot's Avatar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,424
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Compresor vs. Turbina

si la cel "actionat mecanic" se foloseste ecu aftermarket... iar pt programarea lui nu este necasara utilizarea dyno-ului, ci unui drum liber si a unei sonde wideband pentru afr (si controller pt wideband cu capabilitati de data logging)

Last edited by yknot; 07-03-07 at 21:26.
yknot is offline   Reply With Quote
Old 07-03-07, 22:52   #11
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Compresor vs. Turbina

aste, dar conteaza daca se poate reprograma cel orir, de pilda la bmw (injectie bosh) nu trebue noua, originalul se poate modifica.
La cele japoneze in general trebue fiindca ECU-ul nu poate fi reprogramat, nu lasa softul, tre schimbt chipul.
Despre reglarea motorului...eu nici o data nu asi face fara a face in fum test (lamda sonda nu e destul) acoolo tre aparta, pa bangca e mai bina sa incepi, dar e complicat sa faci un soft nou bun.
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 08-03-07, 07:47   #12
bogdan_wrc
Audi Driver

Stage 5
 
bogdan_wrc's Avatar
 
Join Date: May 2006
Posts: 5,152
Member of:
[AUDI]
Default Re: Compresor vs. Turbina

Quote:
Originally Posted by 200SX View Post
dap poate fi o solutie sa schimbi motorul, dar care mai e farmecul tuningului, sa iei si sa pui ceva gata facut de altul (fabrica in cazul nostru)
pai doar nu il lasi stock pe ala nou venit. mai un soft, mai alta turbina, mai alt (FM)IC... si uite asa.... usor usor...tot faci ceva.
bogdan_wrc is offline   Reply With Quote
Old 10-03-07, 03:03   #13
gj11gmy

Stage 4
 
gj11gmy's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 182
Smile Re: Compresor vs. Turbina

puteti sa mi spuneti si mie cine mi ar putea monta un compresor pe un bmw 528,24v,m52,193cp,e39,cam la ce putere ar ajunge,ce modificari ar mai trebui facute pe langa atasarea compresorului,si un pretz aproximativ??!!
gj11gmy is offline   Reply With Quote
Old 18-03-07, 01:00   #14
Nautilus

Stage 5
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,106
Default Re: Compresor vs. Turbina

Mastertuner sigur, dar te costa cateva mii de euro lucrarea de la cap la coada, cu toate componentele. Cresterea de putere e de vreo 60%, se poate si mai mult pe riscul tau

~Nautilus
Nautilus is offline   Reply With Quote
Old 29-03-07, 19:02   #15
liwiu_evo

Stage 4
 
liwiu_evo's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 291
Default Re: Compresor vs. Turbina

da, intradevar, un compresor se monteaza mult mai ushor decat o turbina. da am citit ca un compresor se preteaza motoarelor mai puternice, nu pe o nova.
liwiu_evo is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -