Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 11-01-07, 15:17   #31
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Nova mea nu a fost prima turbo ... au mai fost 2 inainte ... ambele cu motorul de r5 pe ele .
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 11-01-07, 15:18   #32
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

pai si comparativ cu un r5 cu acelasi motor...cum era?
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 12:37   #33
isacfani
Renault Driver

Stage 5
 
isacfani's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 477
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Quote:
Originally Posted by Lucian View Post
Imi spune si mie cineva ce anume cedeaza la caroserie ? La cai multi sau cuplu mare ? Cam pe la ce nivel de putere / cuplu cedeaza ce ?
caroseria se torsioneaza. uita-te la emisiunea "rides" de pe discovery channel, cand au aratat constructia masinii replica, "eleanor" din 'gone in 60 secons', si vei vedea ce intarituri avea acea masina pe dedesubt, roll-cage s.a.m.d. pentru ca acea caroserie sa reziste unei puteri a motorului de peste 700 cp.
__________________
what doesn't kill me, makes me stronger !
isacfani is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 15:42   #34
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Quote:
Originally Posted by isacfani View Post
caroseria se torsioneaza. uita-te la emisiunea "rides" de pe discovery channel, cand au aratat constructia masinii replica, "eleanor" din 'gone in 60 secons', si vei vedea ce intarituri avea acea masina pe dedesubt, roll-cage s.a.m.d. pentru ca acea caroserie sa reziste unei puteri a motorului de peste 700 cp.
Nu ai specificat ce cuplu are masina aia de 700 cai. Te-ai ganmdit ca poate prea mult cuplu e problema ? Una peste alta eu vorbeam de o masina de 150 cai si undeva la 250 Nm cuplu si de o caroserie care rezista la asa ceva iar tu mi-ai dat un exemplu de masina de 700 cai. Inca o data .... vorbiti de legenda caroseriei de Dacie care nu tine dar nu stiti exact unde cedeaza sau vorbim la obiect ? Sa vad eu dacia la 700 cai sau la 500 Nm si o intaresc personal .
__________________

RENAULT Clio RS 197

SMART ROADSTER

AUDI A3 SPORTBACK
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 12-01-07, 22:45   #35
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Eu tot citesc topicul...dar cam la multe nu ati gandit, nu vreau sa sa supar pe nimeni dar mi se pare ca nici unul dintre vo nu a facut din aspirat turbo (si nu ma refer la SGM, inceput cu aspirat, a schimbat aproape tot interiosul motorului la una de alpine turbo)
Dar in acest caz...din aspirat turbo asa incat nu prea poti adapta nimic de la alte modele, e cam greu.
Galerie de evacuare se poate face
Turbo se poate cumpara
Eventual inercooler( la fiecare 3grade scadere + 1 calut)
Pompa de ulei cu debirt mai mare
Radiator ulei+conducta la turbo
Radiator apa mai eficienta
Tevi de lagatura (cele de apa nu sunt bune pentru intercooler, sint elestice la presiune)
Pistoane forjate
Biele mai tari (eventual mai scurte, daca din piston nu se poate scade compresia motorului)
Ax cu came (total alta, la turbo se deschid altfel supapele)
Daca e pe carburator, schimbarea cu unul pentru turbo (eu recomand injectie)
Injectia tre modoficate "tuning" pentru un debit mai mare
Eventual si pompa AC tre schimba sa aiba presiune si debit mai mare
Tre alt ulei in motor, pentru turbo evident
Suruburi ce tin chiulasa, eventual schimbate cu unele mai tari (s-a mai intamplat sa sara chiulasa)


Cred ca cam atata tre schimbate daca faci cum tre!!! Si asta era numai motorul...(daca faci astea, din calitate si optimalizat cu presiune ~1.3-1.5 bar obtini undeva peste 200 cai...)
Dar transmisia supoata? Ca restul suporta, pana la un punct si sasiul, renforsari nu ai cum sa sti unde tre ...ma gandesc sa nu faci model pe calc care sa semene cu masina 100%... unde crapa faci, sau bagi rollcage+la anumite lociru in jurul motorului table de 2-3mm.

Acuma cateceva despre compresoare:
Tot trebue modificat majoritatea ce am scris mai sus. Ex vw 1.8 cu si fara G lader (supraalimentere-compresor)
A, si G lader (G60) sa nu luati...nu e prea buna, sunt multe probleme cu aia(0.7bar).
Sa luati compresor de mercedes, alea-s bune, tin mult (0.7-0.9bar).
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 08:26   #36
isacfani
Renault Driver

Stage 5
 
isacfani's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 477
Member of:
[RENAULT]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

la acele dacii nova echipate pentru raliu cu motoare vw, despre care se spune ca aveau cam 300 cp, sigur aveau caroseriile intarite. acelea ar fi, dupa parerea mea, cele mai puternice dacii.
isacfani is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 10:40   #37
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Quote:
Originally Posted by Eagleee View Post
Eu tot citesc topicul...dar cam la multe nu ati gandit, nu vreau sa sa supar pe nimeni dar mi se pare ca nici unul dintre vo nu a facut din aspirat turbo (si nu ma refer la SGM, inceput cu aspirat, a schimbat aproape tot interiosul motorului la una de alpine turbo)
Dar in acest caz...din aspirat turbo asa incat nu prea poti adapta nimic de la alte modele, e cam greu.
Galerie de evacuare se poate face
Turbo se poate cumpara
Eventual inercooler( la fiecare 3grade scadere + 1 calut)
Pompa de ulei cu debirt mai mare
Radiator ulei+conducta la turbo
Radiator apa mai eficienta
Tevi de lagatura (cele de apa nu sunt bune pentru intercooler, sint elestice la presiune)
Pistoane forjate
Biele mai tari (eventual mai scurte, daca din piston nu se poate scade compresia motorului)
Ax cu came (total alta, la turbo se deschid altfel supapele)
Daca e pe carburator, schimbarea cu unul pentru turbo (eu recomand injectie)
Injectia tre modoficate "tuning" pentru un debit mai mare
Eventual si pompa AC tre schimba sa aiba presiune si debit mai mare
Tre alt ulei in motor, pentru turbo evident
Suruburi ce tin chiulasa, eventual schimbate cu unele mai tari (s-a mai intamplat sa sara chiulasa)


Cred ca cam atata tre schimbate daca faci cum tre!!! Si asta era numai motorul...(daca faci astea, din calitate si optimalizat cu presiune ~1.3-1.5 bar obtini undeva peste 200 cai...)
Dar transmisia supoata? Ca restul suporta, pana la un punct si sasiul, renforsari nu ai cum sa sti unde tre ...ma gandesc sa nu faci model pe calc care sa semene cu masina 100%... unde crapa faci, sau bagi rollcage+la anumite lociru in jurul motorului table de 2-3mm.

Acuma cateceva despre compresoare:
Tot trebue modificat majoritatea ce am scris mai sus. Ex vw 1.8 cu si fara G lader (supraalimentere-compresor)
A, si G lader (G60) sa nu luati...nu e prea buna, sunt multe probleme cu aia(0.7bar).
Sa luati compresor de mercedes, alea-s bune, tin mult (0.7-0.9bar).
Stii tu ce stii dar exagereezi putin. 1 la mana vezi ca sunt unii care au facut un motor aspirat - turbo. Motorul de 1.6 de dacie nova. Si fara biele si pistoane forjate. Pistoanele scobite si motorul decomprimat din garnitura de chiuloasa. Faza cu uleiul ... 10w 60 logic , si la fel de logic si radiatorul de ulei , intercoolerul si vezi ca ai omis ceva ..o temperatura prea mica in admisie iar nu e buna. Nu se mai pulverizeaza benzina . Transmisia cedeaza (cel putin cea de nova) cand treci de 200 Nm . La mine atunci a cedat . Axa cu cam ede aspirat pe turbo e vazuta ca stagiul 1 upgrade ... dar vezi ca e secret , sa nu mai spui la nimeni . Bine ... nu poti doar sa o pui pur si simplu ... trebuie si ea ... reglata . Aaa ... si am uitat sa spun ... motorul de nova decomprimata , fara pistoane forjate tine la 1.5 bar . Ai uitat sa spui de detonatii ... cand apar ... cum scapam de ele ...
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 15:05   #38
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Ai dreptate, am exageret in pic...poate cam mult.
Dar totul depinde de ce performanta vrei sa ai...daca vrei +20-30% este destul cam jumatatea din ce am scris. Dar dace vrei sa scoti cam maximul dim motorul respectiv tre schimbat cam tot ce am ascris sus.
Evident, depinde ce vrei, daca vrei numai sa lauzi ca ai turbo pe dacie (si putina butere in plus)...nu trebue modificari majore. Dar daca vrei totul...cam asta trebue schimbat sa si tina motorul (din 1.6-250cai-300Nm, din 2.0-350-400cai si peste 500Nm) se poate, dar mult de studiat pentru asa ceva.
Eu nu am scris de toate, am enumerat cam ce trebue schimbat...daca incep se scriu ce trebue facut va fi de vreo 3 paini...si cine vrea cu adevarat oricum are, fau va afla ce trebue facut, eu nu cred ca pe forum se poate invata pe cineva sa faca un motor turbo care este tunat cam la max!!!

Eu nu consider c eceva sa fie sacret! daca ii dau datele oricum nu o sa faca cum trebue...si daca poate face cum trebue deja stie datele. Deci, cine stie nu de aici afla cum si ce, cine nu stie face idei cum ar trebuia facut asa ceva. Si dac e cazul isi pune fundul si citeste cateva cartii...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 15:12   #39
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Ai dreptate. Eu nu am spus decat ca ai exagerat putin . Si nu ma laudam ... spuneam doar ca se poate .
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 13-01-07, 23:58   #40
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

orice se poate...:P
deci vreau sa stiu ceva.
Lucian a zis ca daca temp aerului este prea mica, nu se mai pulverizeaza benzina...
dar benzina nu este deja pulverizata de la injectoare?
sau se refera la carburatie?
chiar ma indioesc de chestia asta...:P
no offence
__________________
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-07, 00:26   #41
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Quote:
Originally Posted by sco211 View Post
orice se poate...:P
deci vreau sa stiu ceva.
Lucian a zis ca daca temp aerului este prea mica, nu se mai pulverizeaza benzina...
dar benzina nu este deja pulverizata de la injectoare?
sau se refera la carburatie?
chiar ma indioesc de chestia asta...:P
no offence
Valabil si la injectoare si la "jiglere" .
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 14-01-07, 00:38   #42
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Temperatura prea mica...poate mai putin de -40 grade, au am mers cu o dacie la -25...a mers destul de binisor.
Este cert ca motorul merge la 25 grade si la nivelul marii, acolo este aerul ideal...dar eu inca nu am auzit de un intercooler care se faca aerul prea rece...
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 14-01-07, 00:41   #43
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Incearca sa vorbesti cu Razvan NHT sau cu Catalin BOH. sunt 2 ursi turbo de succes. Iti vor povesti cum le intrerupea motorul (dat in nas) din cauza aerului prea rece. Problema remediata prin acoperirea intercoolerului . Ti-as fi spus ca am patit-o personal dar poate nu ma credeai sau ai fi spus ca e vorba doar de carburatie .
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 14-01-07, 13:19   #44
sco211
FullSpeed Racing Member

Stage 5
 
sco211's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,364
Member of:
[FullSpeed Racing]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

deci e valabil si la carburatie si la injectie...
dar cred ca problema se rezolva din presiunea in injectoare...
si din injectoare...cred...
cred ca aerul rece este doar o problema cand masina nu este reglata cum trebuie...nu?
sco211 is offline   Reply With Quote
Old 14-01-07, 13:21   #45
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: Ce implica montarea unei turbine?

Nu cred. Din ce am observat problema e cu temperatura prea mica. O presiune mai mare in injectoare ar insemna un ameste mai bogat .
Lucian is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -