Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Sisteme turbo si NOS

Sisteme turbo si NOS Totul despre Turbo si NOS

Reply
 
Thread Tools
Old 21-04-10, 12:12   #121
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

cu buteliile de oxigen de la aparatele de sudura intradevar chiar nu este de glumit, personal imi dau fiorii numai cind trec pe lînga ele .....dar un sistem mai sigur si nepericulos pt introducerea aerului fortat direct in admisie ca sa-ti mai dea ceva caluti in plus s-ar poate face ,asta in ideea de a folosii ceva fff eftin ...desi e adevarat ca sistemul NOS veritabil este cu mult mai eficient si mai puternic totusi dupa ce s-a terminat butelie ramina la principiul ''alti bani alta distractie'' ,ori lumea dupa cite am inteles eu vrea ceva cit mai eftin ....si daca s-ar putea sa functioneze si permanent atunci ar fi si mai bine
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 11-05-10, 13:22   #122
vlad_rally

Stage 5
 
vlad_rally's Avatar
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 489
Member of:
[Nissan]
[RENAULT]
[4Rally]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

ideea e buna, si se paote realiza, eu am incercat un test asemanator, da problema grava e ca oricat de bogat faci amestecu de O-benzina, nu poti sa racesti motoru destul de brusc odata cu ele. La mine a mers pana pe la aprox 20% O si 80 Benz (injectate prin instalatia de nos, am schimbat doar butelia si am pus-o pe un motor de rahat) si apare detonatia... gunoiu de motor pe care am probat asa ceva e in curte....muci )
vlad_rally is offline   Reply With Quote
Old 11-05-10, 14:15   #123
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Quote:
Originally Posted by vlad_rally View Post
ideea e buna, si se paote realiza, eu am incercat un test asemanator, da problema grava e ca oricat de bogat faci amestecu de O-benzina, nu poti sa racesti motoru destul de brusc odata cu ele. La mine a mers pana pe la aprox 20% O si 80 Benz (injectate prin instalatia de nos, am schimbat doar butelia si am pus-o pe un motor de rahat) si apare detonatia... gunoiu de motor pe care am probat asa ceva e in curte....muci )
..Pai tu ai folosit instalatie NOS veritabila sau cum???!!
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 23-05-10, 20:14   #124
liviu tex

Stage 5
 
liviu tex's Avatar
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,876
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

eu n-as face asa ceva la motor,oxigen pur niciodata! nos-ul,din ce stiu eu este amestec de oxigen care intretine arderea si azotul care are rolul de a racii! nu stiu sigur...
liviu tex is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 19:11   #125
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

n-a mai facut nimeni nici un test pe la masina cu introducerea de (oxigen) sau aer simplu sub presiune la motor????.....sunt sigur ca daca veti incerca sa bagati chiar si aer simplu (neinbogatit cu oxigent) direct in galeria de admisie (deci nu prin admisia principala ci exact ca la NOS printr-un injector separat) atunci cu siguranta o sa ramineti putin masca,in sensul placut al cuvintului...si asta chiar daca multi neaga ori le este frica sa faca ecest experiment....eu am testat deja!
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 02-11-10, 19:13   #126
-Caz-

Stage 5
 
-Caz-'s Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,311
Member of:
[Opel]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

si unde ai injectat tu prietene? nu ai cumva nevoie de un soft care sa regelze AFR`ul?
-Caz- is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 12:03   #127
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Quote:
Originally Posted by -Caz- View Post
si unde ai injectat tu prietene? nu ai cumva nevoie de un soft care sa regelze AFR`ul?
Am injectat doar aer simplu direct in admisie,mai exact la citiva cm sub carb ... nimic altceva
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 12:30   #128
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

sa poate face cu oxigen pur si merge foarte bine masina
dar cum racesti motorul?
pentru ca asta e rostul azotului din NOS
deci daca gasesti o metoda sa ti motorul mai rece poti pune si oxigen in loc de NOS si oare nu iesi mai scump cu instalatia de oxigen plus instalatia de racire a motorului decat daca ai folosi NOS?
am incercat chestia asta pe o motocicleta,suflam aer imbunatatit in carburator dar s-a dus motorul imediat deoarece nu aveam cu ce sa-l racim atat
de repede.
__________________
R.I.P. Opel Vectra B2 2.5 V6 CDX



Audi A2 1.4tdi 75BHP (sold)



Hyundai Tucson 2.0 CRDI 140BHP

cangri is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 13:04   #129
catalliin

Stage 4
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 180
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Pai racirtea nu prea ai cum s-o faci in cazul asta de injectare de aer simplu decit aplicind un fel de intercooler ceva micut si pozitionat prin faţa .Oricum fie ca i NOS veritabil sau o simpla injectare de aer(oxigen) in admisie astfel de chesti tot nu vor functiona permanent ci doar citeva secunde.Pe mine unul m-a impresionat totusi faptul ca magaria asta simpla de doi bani cu injecatrea aerului(oxigenului) direct in admisie a avut totusi efect destul de vizibil comparativ ce am incercat eu mai inainte cu tot felul de turbine montate care n-au facut nici un fisss deosebit decit efecte ciudate si aiurea(eficienta turbinei abea la 80/h iar pina atunea masina abea tragea si alte ciudatenii asemenea).....in tot cazul eram curios sa stiu daca a mai incercat si altii asemenea magari pe la motor insa asa cum am specificat mai sus ;aerul simplu (sau oxigen) injectat direct in galerie de admisie printr-un orificiu/stuţ de citiva mm ca daca bagam direct prin carbul clasic îi dereglam amestecul si atunci nu mai mergea deloc lucru care l-am si incercat
catalliin is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 19:16   #130
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Quote:
Originally Posted by cangri View Post
sa poate face cu oxigen pur si merge foarte bine masina
dar cum racesti motorul?
pentru ca asta e rostul azotului din NOS
deci daca gasesti o metoda sa ti motorul mai rece poti pune si oxigen in loc de NOS si oare nu iesi mai scump cu instalatia de oxigen plus instalatia de racire a motorului decat daca ai folosi NOS?
am incercat chestia asta pe o motocicleta,suflam aer imbunatatit in carburator dar s-a dus motorul imediat deoarece nu aveam cu ce sa-l racim atat
de repede.
Si cum ramane cu butelia de O2 pur in masina? Aia-i bomba curata, cea mai mica scanteie si o butelie nu prea buna inseamna dezastru... Totusi N2O e chiar safe, nefiind inflamabil...
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 03-11-10, 19:20   #131
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Quote:
Originally Posted by amphetamine View Post
Si cum ramane cu butelia de O2 pur in masina? Aia-i bomba curata, cea mai mica scanteie si o butelie nu prea buna inseamna dezastru... Totusi N2O e chiar safe, nefiind inflamabil...
Se poate pune butelia intr-un "Safe container" nu asta e problema.
Singura problema la ecuatia asta e :"Cum racesti motorul suficient?"
cangri is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 08:17   #132
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

esti sigur ca doar racirea motorului este problema?
la relanti injectia asta de aer poate poate sa creasca turatia motorului,in rest oha
oricum,daca aerul este tinut sub presiune,cand il vei injecta va avea acelasi efect ca nos-ul,dar la o intensitate mult mai mica(destinderea oricarui gaz este o reactie endoterma si absoarbe caldura,deci raceste amestecul in zona aia ) dar densitatea nos-ului e mult diferita de cea a aerului comprimat...
hai,n-a incercat nimeni?vorbiti cu sebastian ca el a facut pe dino teste si la filtrul de aer,poate face si la magaria asta
pentru asta eu pun 5 lei sa facem testu dino,care se mai baga?
__________________
Julaikos customs

Turbos make torque and torque makes fun!
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 16:36   #133
cangri
Opel Driver

Stage 5
 
cangri's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,886
Member of:
[Opel]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Pei de ce crezi ca se foloseste NOS? Pentru ca azotul raceste enorm de mult motorul pe cand aerul imbunatatit cu oxigen nu.
Asa ai putea sa faci cu GPL.Gazul ala are cifra octanica 135 daca nu ma insel deci mult mai mult decat orice benzina,si deci ar da un randament mult mai mare si e si mai ieftin,si mai ales ca GPL`ul eliberat sub presiune ar racii motorul destul poate(aici ar trebui facut un test)
Problema vine sa modifici instalatia incat sa dea un volum mai mare cu presiune mai mare printr`o duza mai mica.
Dar aici intervin iar costurile care te-ar duce tot aproape de costurile cu NOS.
cangri is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 17:05   #134
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Eu stiu ca la noi gplu se invarte cu CO pe la 100,sau teoretic asa ar trebui sa fie,dar la noi nici benzina de 95 nu cred ca are 95...daca are 90 sa fim fericiti
Revenind,nu stiu sigur daca merge la fix cu gpl,gpl-ul fiind combustibil s-ar putea sa se inece motorul,spun asta din experienta proprie,atunci cand trec de pe gaz pe benzina,motorul merge cateva secunde innecat,si asta se intampla cu putinul gaz care mai vine pe furtun dupa ce instalatia se opreste;un "shot" de gaz de 2-3 secunde elimina suficient gaz cat sa mearga motorul minute in sir;
cred totusi ca nos-ul se poate injecta in cantitate mare fiindca este inert in camera de ardere,singurul lui rol fiind acela de a scade temperatura in admisie,in camera de ardere inainte de arderea propriuzisa;scaderea temperaturii permite ca in acelasi volum sa intre un volum mai mare de aer,si deci se poate injecta ceva mai multa benzina astfel incat se pastreaza proportia 14parti aer/1parte benzina ,nicidecum ca raceste motorul;nu am nos,nu am vazut live ce se intampla cand motorul primeste "shot"uri de nos,dar parca as baga mana in foc ca nu se raceste brusc motorul,ci doar trage mai bine si cel mai probabil creste putin temperatura,ca deh putere mare inseamna si caldura mai multa,si frecari mai mari intre piese etc...
revenind la treaba cu oxigenul,sunt sigur ca nu are cum sa aiba acelasi efect ca nos-ul,fiindca la iesire din diuza,nos-ul este ca un nor cu picaturi fine,care absorb foarte multa caldura,ori oxigenul asta nu stiu daca poate face asta la presiuni mici,in plus,aerul ambiental bagat sub presiune,fara a fi scoasa umezeala din el,la iesirea printr-o diuza mica,la o presiune suficient de mare o sa inghete diuza,apa din el va ingheta diuza si n-o sa mai treaca nimic...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 04-11-10, 21:04   #135
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: Utilizarea aerului imbogatit cu Oxigen in loc de NOS??

Quote:
Originally Posted by julaikos View Post
revenind la treaba cu oxigenul,sunt sigur ca nu are cum sa aiba acelasi efect ca nos-ul,fiindca la iesire din diuza,nos-ul este ca un nor cu picaturi fine,care absorb foarte multa caldura,ori oxigenul asta nu stiu daca poate face asta la presiuni mici,in plus,aerul ambiental bagat sub presiune,fara a fi scoasa umezeala din el,la iesirea printr-o diuza mica,la o presiune suficient de mare o sa inghete diuza,apa din el va ingheta diuza si n-o sa mai treaca nimic...
Pai nu bagi aer din atmosfera, ca nu rezolvi nimic, bagi ori o2 pur ori aer imbogatit in o2 (ceva gen peste 35% o2)
22VIN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -