13-05-11, 01:49
|
#16
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
.....
in setup-ul de atunci masinea era undeva la 135 cp, destul de ok avand in vedere modificarile minime facute.
A urmat rebucsarea casetei de directie si schimbarela bieletelor acesteia, schimbarea bucsilor barilor stabilizatoare, diferenta s-a simtit imediat.
Sambata 29 mai, impreuna cu colegul K¨ATA & Co. am tabarat la track-night-ul din Albacete.
Fara loc cumparat in prealabil, am sperat in nenorocul altora fapt ce in primele ore ale serii, parea aproape imposibil, dar care odata cu trecerea timpului s-a concretizat, nu prea am putut sa beneficez de locurile libere din cauza organizatorului track-ului, dar cu ¨ajutorul lui K¨ATA¨, am putut elibera fieru´ pe pista.
Ca deobicei plecat in graba, fara camera+suport de acasa, sa ceri la colegi ... te lipesti mai bine de slick-uri decat de vreun aparat .
Dupa o iesire scurta pe pista, revin in parking, cu 1,3 si 2,9 bar presiune in slick-urile fata ... my bad
In ultima ora m-am putut bucura de ¨piatra¨ de sub capota, racoarea noptii, si o suspensie prea de strada (6kgf/mm & 4kgf/mm) pentru un trackmobil.
Tein-urile au fost inlocuite cu BC Racing 12/8 , am profitat si am montat LCA-uri si regulatoare de cadere pe spate de la D2.
Facut primul test de compresie, din simpla curiozitate
surpriza, in toti cilindri am avut o presiune cuprinsa intre 10.1-10.5 kg/cm2, cand ar trebui sa fi fost undeva in jur de 12kg/cm2.
sincer sa fiu nu ma asteptam la valori asa de mici, dar avand in vedere tratamentul care li se aplica acestor motoare, nu am de ce sa ma mir.
refacut testul cu alt aparat, de data asta am avut masuratori de 11kg/cm2 +/- 0.2-0.3kg/cm2 de diferenta intre cilindrii.
Ceea ce ma bucura este faptul ca valorile sunt foarte apropiate si exista un echilibru in functionare, fapt pentru care astept cu nerabdare cifra de 180.000 km.
consum -ulei, minim 500ml la 7-8000km si maxim 1l la acelasi interval.
-benzina afara 120-140: 6-6,5l/100km , oras 7,5-8l/100km
5.09.10....
facut alti +1000 km, dus-intors cu febra la maini de la track-ul din Guadix.
nu am avut timp sa-mi pregatesc masina, ar fi trebuit schimbat uleiul si pompa de frana, dar de data asta nu mai scapa, sper sa o pun la punct week end-ul viitor.
153.000 km
sper sa rezolv problema cu franele spate, tin foarte putin, schimb furtunase, placute, demontez etrieri, purghez circuitul, montez pompa de 15/16, si trag un ochi repartitorului de franare.
Gasit unul dintre etrierele spate gripat, scos pistonasul pana la urma cu aer comprimat si ciocan & dalta, multa rugina la interior, peretii pistonasului erau ruginiti, am incercat sa-l reconditionez dar fara mare succes, maine ma duc sa vad ce gasesc pe la dezmembrari......nu am avut probleme, gasit tot ce trebuia, traiasca Rover-ul !
154.600 km schimbat ulei si filtru .
Am mers pe Repsol Competicion 5w40 si filtru Hamp
am perceput ceva zgomote din zona curelei de distributie : intinzator, pompa apa , ....
ieri s-a rupt burduful de la planetara stanga, era de asteptat, eram cu ochii pe el.
cateva poze :.............in ultima poza se vede clar favoritul publicului
Last edited by Toyboy; 13-05-11 at 01:57.
|
|
|
14-05-11, 10:12
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Feb 2009
Posts: 559
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
frumos!!! sa ai parte de ea!!!!!
|
|
|
16-05-11, 11:58
|
#18
|
Stage 5
Join Date: Feb 2007
Posts: 1,762
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Te salut...si bine ai venit pe forum ...
|
|
|
17-05-11, 22:18
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Quote:
Originally Posted by cata.tatuc
frumos!!! sa ai parte de ea!!!!!
|
multzam , si tu de al tau vti
|
|
|
17-05-11, 22:23
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Quote:
Originally Posted by giany_TM
Te salut...si bine ai venit pe forum ...
|
si eu mane!
nu mai fi necajit, nu stii vorba aia : in prepararea motoarelor intervin 3 factori: buget, fiabilitate si putere ...acum, alege 2
|
|
|
17-05-11, 23:18
|
#21
|
Honda Driver
Stage 3
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Salutare!
Ce ai facut cu B-ul lai pus sus?video ceva?
|
|
|
23-05-11, 23:04
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
..............
se pare ca am gasit si o donatoare,
am stat 4 h si am demontat motoru dupa del sol, bine inteles in strada, cu scule arhaice, ce sa-i faci daca nu ai un atelier cu tot ceea ce trebuie
b16a2 este afara, astepta linistit pe un palet o interventie.....
intre timp s-ar pare ca d16-le vrea al track day , sa vedem cum stam cu fondurile.
poze nu va pun, pentru ca toata lumea stie cum arata un b16 intr-o macara.
158.050 km
-montat catalizator de MB3 cu cca. 70k, ramas fara zgomot si galagie, parca un plus de par 2000-5000 rpm fata de ¨tzeava¨ sau mai bine zis imbinarea de tevi ce o aveam inainte.
Am dedicat un pic timp liber (cald si soare) B-ului, dat jos cutia, demontat ambreiaj No name care arata foarte ok.
Deocamdata nu umblu la cutie, cu ocazia asta vad cum se ¨misca¨, astept sa se duca ambreiajul asta si dupa iau masuri .
Dupa mici inconveniente si chestii de organizare B-ul este sus.
deja avem victime pe lista .......
dupa o saptamana in care timpul nu prea a fost de partea noastra am putut printre picaturi sa dau de o problema ce nu imi deschidea injectoarele ..., s-a folosit cablajul OEM CRX si adaptat mufele pentru OBD1, am luat totul la verificat iar si pana la urma am ajuns la concluzia ca pe undeva cablajul OEM CRX era intrerupt si a trebuit sa mai trag 4 fire din cele 8 ale conectorului mare de la delco... dupa a pornit la a 2-a cheie.
la montarea galeriei de evacuare OEM am avut ghinionul sa rup un prezon in chiulasa, demontat imediat bara si cu un burghiu de 4 si o bormasina in 10 min bucata rupta ramasa in chiulasa era afara, am montat in loc surub traditional
a 2-a bucata a galeriei, mai exact flansa cu care se termina nu se ¨pupa¨ cu flansa catalizatorului, conul intra perfect drept, dar suruburile de strangere nu coincid,cred ca va trebui sa fac o modificare mai tarziu .
a urmat timoneria home made, by Mecanicless , am folosit tija fixa de la del sol din care am taiat 11 cm, iar tija mobila de la crx, am adaugat 4,5 cm si asa am mai pus ceva bani deoparte pentru header
dupa a urmat montarea radiatorului OEM, si adaptarea furtunelor la noul combo.
la adaptarea cablului de acceleratie s-a folosit o piesa cu look OEM luata dupa un Rover ... sa traiasca
a urmat adaugarea lichidelor, mix antigel homade, ulei in cutie MTF aprox 2l , capac de delco nou, bujii noi , cabluri de bujii NGK.
ECU este un P28 cu mapa de P30, VSS scos si lunch control la 4300 rpm, shift light la 8200 rpm .
masina functioneaza la capacitate maxima, deocamdata mai las uleiul asta si filtrele, cca 1000 km. Mai ramane de facut vitezometrul, o sedinta de aspirat si curatat destul de serioasa, si la sfarsit ceva poze.
Multumesc celor ce au avut tangenta mai mult sau mai putin cu acest swap.
curat s-a facut si exterior si interior, ..... cred ca am nevoie de un aparat foto
ieri salt capota din greseala, si initial vad picaturi de apa pe cutie.WTF, furtunul de intrare in radiator pleznit pe vreo 4 cm... si eu de 2 zile nu stiam de ce dupa ce am spalat masina am pete de apa pe bara fata...noroc ca merg cu ea 1-2 km......
PS :ajuns la concluzia ca furtunul a fost ciupit de la accidentul de unde a fost scos motorul ......azi am luat o bucata furtun de la un Rover, urmeaza sa-l ciopartesc sa dea la pozitie
cumparat ulei si 5l de antigel roz gay, garniturile de la vtec si bucsile bratelor spate.
|
|
|
23-05-11, 23:20
|
#23
|
Honda Driver
Stage 3
Join Date: Nov 2009
Posts: 101
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Faina treaba ai facut tu acolo..Bafta!
|
|
|
24-05-11, 00:16
|
#24
|
Oltcit Driver
Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,522
Member of: [Oltcit] [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Quote:
Originally Posted by Toyboy
..............
se pare ca am gasit si o donatoare,
am stat 4 h si am demontat motoru dupa del sol, bine inteles in strada, cu scule arhaice, ce sa-i faci daca nu ai un atelier cu tot ceea ce trebuie
b16a2 este afara, astepta linistit pe un palet o interventie.....
intre timp s-ar pare ca d16-le vrea al track day , sa vedem cum stam cu fondurile.
poze nu va pun, pentru ca toata lumea stie cum arata un b16 intr-o macara.
158.050 km
-montat catalizator de MB3 cu cca. 70k, ramas fara zgomot si galagie, parca un plus de par 2000-5000 rpm fata de ¨tzeava¨ sau mai bine zis imbinarea de tevi ce o aveam inainte.
Am dedicat un pic timp liber (cald si soare) B-ului, dat jos cutia, demontat ambreiaj No name care arata foarte ok.
Deocamdata nu umblu la cutie, cu ocazia asta vad cum se ¨misca¨, astept sa se duca ambreiajul asta si dupa iau masuri .
Dupa mici inconveniente si chestii de organizare B-ul este sus.
deja avem victime pe lista .......
dupa o saptamana in care timpul nu prea a fost de partea noastra am putut printre picaturi sa dau de o problema ce nu imi deschidea injectoarele ..., s-a folosit cablajul OEM CRX si adaptat mufele pentru OBD1, am luat totul la verificat iar si pana la urma am ajuns la concluzia ca pe undeva cablajul OEM CRX era intrerupt si a trebuit sa mai trag 4 fire din cele 8 ale conectorului mare de la delco... dupa a pornit la a 2-a cheie.
la montarea galeriei de evacuare OEM am avut ghinionul sa rup un prezon in chiulasa, demontat imediat bara si cu un burghiu de 4 si o bormasina in 10 min bucata rupta ramasa in chiulasa era afara, am montat in loc surub traditional
a 2-a bucata a galeriei, mai exact flansa cu care se termina nu se ¨pupa¨ cu flansa catalizatorului, conul intra perfect drept, dar suruburile de strangere nu coincid,cred ca va trebui sa fac o modificare mai tarziu .
a urmat timoneria home made, by Mecanicless , am folosit tija fixa de la del sol din care am taiat 11 cm, iar tija mobila de la crx, am adaugat 4,5 cm si asa am mai pus ceva bani deoparte pentru header
dupa a urmat montarea radiatorului OEM, si adaptarea furtunelor la noul combo.
la adaptarea cablului de acceleratie s-a folosit o piesa cu look OEM luata dupa un Rover ... sa traiasca
a urmat adaugarea lichidelor, mix antigel homade, ulei in cutie MTF aprox 2l , capac de delco nou, bujii noi , cabluri de bujii NGK.
ECU este un P28 cu mapa de P30, VSS scos si lunch control la 4300 rpm, shift light la 8200 rpm .
masina functioneaza la capacitate maxima, deocamdata mai las uleiul asta si filtrele, cca 1000 km. Mai ramane de facut vitezometrul, o sedinta de aspirat si curatat destul de serioasa, si la sfarsit ceva poze.
Multumesc celor ce au avut tangenta mai mult sau mai putin cu acest swap.
curat s-a facut si exterior si interior, ..... cred ca am nevoie de un aparat foto
ieri salt capota din greseala, si initial vad picaturi de apa pe cutie.WTF, furtunul de intrare in radiator pleznit pe vreo 4 cm... si eu de 2 zile nu stiam de ce dupa ce am spalat masina am pete de apa pe bara fata...noroc ca merg cu ea 1-2 km......
PS :ajuns la concluzia ca furtunul a fost ciupit de la accidentul de unde a fost scos motorul ......azi am luat o bucata furtun de la un Rover, urmeaza sa-l ciopartesc sa dea la pozitie
cumparat ulei si 5l de antigel roz gay, garniturile de la vtec si bucsile bratelor spate.
|
scuze ca ma bag ca musca in lapte dar inde gasiti voi piese originale honda ...ca eu la cate magazine am fost nu am dat ...de asa ceva ...
|
|
|
24-05-11, 08:16
|
#25
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Quote:
Originally Posted by Acc3l3ratoR
|
pai se gasesc de toate la reprezentanta Honda, daca nu au pe stock in 2-3 zile aduc orice.
|
|
|
24-05-11, 08:34
|
#26
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Quote:
Originally Posted by ciure2001
Faina treaba ai facut tu acolo..Bafta!
|
mersi la fel ! vezi de ce role te lipesti, sa nu strici ceva pe la motor
|
|
|
24-05-11, 10:43
|
#27
|
Stage 5
Join Date: Apr 2009
Posts: 686
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
threadul tau si alui amadeus cred ca sunt cele mai placute de pe acest forum.sa-ti spun si de ce.imi plac detaliile ,rezolvarile la problemele intampinate,cam fiecare are de invatat cate ceva de aici.
__________________
Drop the mouse and pick up a wrench
|
|
|
24-05-11, 17:57
|
#28
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
Quote:
Originally Posted by Manasel
threadul tau si alui amadeus cred ca sunt cele mai placute de pe acest forum.sa-ti spun si de ce.imi plac detaliile ,rezolvarile la problemele intampinate,cam fiecare are de invatat cate ceva de aici.
|
cred ca avem nevoie de mai multe thread-uri d´astea
|
|
|
08-06-11, 23:39
|
#29
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 368
Member of: [Honda]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
garniturile de la selenoid-ul vtec de b16a2 nu se potrivesc pe selenoid-ul dupa b16a,.... diferentele sunt minime, atat de minime incat in vtec in 2min ramaneti fara ulei...asa ca, ceva pasta de garnituri pe garniturile vechi lasat putin sa se intareasca si cu putina atentie treaba iese perfect cu rezultate pe masura.
zilele trecute am incercat sa montez icebox-ul de la comptech, m-am lovit de pozitia bateriei,care in curand va trece in portbagaj,.... mi-ar place sa folosesc ¨oglinda¨farului dreapta pe post de priza de aer/v stack... am reglat un pic cursa ambreiajului ca tinea cam sus.
am rezolvat prinderea galeriei de evacuare de catalizator, urmeaza sa trec inspectia periodica, si dupa sa vad ce admisie pun si in ce traseu aleg pentru esapamentul custom.
|
|
|
09-06-11, 03:17
|
#30
|
Honda Driver
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,846
Member of: [4 Speed Squad] [PARTICIPANT CURSE] [Honda] [Opel]
|
Re: ´89 CRX 1.6i VTEC (B16A2)
eu sunt curios de unde ai luat tein -urile....
|
|
|
|
|