sincer nu stiu cati cai obti cu un compresor JUDSON, dar cred ca ajungi undeva pe la 70 Cp fara sa mai modifici nimic la motor. Am vazut undeva un test comparativ. Compresor contra doua carburatoare Weber de 40. La demaraj castiga compresorul, in schimb la viteza maxima carburatoarele faceau legea.
In alta ordine de idei, va multumesc la toti pentru urari. Sper sa ne vedem la o intalnire organizata!
Salve.
Va prezint ultimul meu proiect.
Masina e un VW 1302 LS din 1970.
Ideea generala e sa iasa un "German Look"
Acum are nevoie de vopsitorie si de refacerea interiorului.
Partea motor va suferi cele mai spectaculoase schimbari, pe motorul original de 1600 si 47 Cp - 4500 RPM o sa fac niste modificari ridicandu-l la peste 100 Cp si 8000 RPM.
Pricipalele modificari vor consta in montarea urmatoarelor piese pe care le am deja in asteptare.
Axa came tip W 120
Set motor 1600 cu pistoane bombate
Tije supape din aluminiu special
Chiuloase tip Torque pe benzina fara plumb si arcuri duble la supape
Pompa ulei de debit marit (30mm) cu radiator extern de ulei.
Disc de ambreaj tip Street&Drag > 200Cp
Am un Kit de doua carburatoare care va fi inlocuit pe viitor cu un sistem de injectie MPI.
La interior o sa adaug la bordul spartan al broscutei niste instrumente suplimentare: Turometru cu Shift Light de 120 mm si ceasuri de temperatura ulei, presiune ulei si voltaj de 53 mm.
Ceasul de Km este modificat sa indice o viteza maxima de 220 Km/h si are un cadran din fibra optica (la fel cu ceasul de benzina) care isi schimba culoarea din alb in albastru la aprinderea pozitiei.
Poze...
imi e rusine sa ma iau de tine dar pur si simplu nu ma pot abtine
Nu vad cum o sa pui tu turbo pe gen ala de mot 2 carburator iar nu vad unde pui , poate suprapuse unu peste altu , despre chiuloasa si sistemu ala de injectie iar nu vad cum l-ai putea adapta , turbo iar rnu vad cum ai putea sa pui .Eu am un motor cu 2 axe si 16v si abia imi face 7250, tu zici de 8000 de ture pe minut. motoru ala nu va face in nici un vis de al lui , eu ma refer in sarcina " adica in mers" ca pe loc si lada 1200 face 18 000. Iar poza cu broasca "amicului tau" e cireasa dupa tort ) . dar de asa cum eu mai invidios ) din cauza ca eu nu am bani sa fac ce faci tu. si poate cand o sa ai turbo o sa imi dai un mesaj privat sa scoti la interval cu gunoiu meu care face doar 7000/rpm.
imi e rusine sa ma iau de tine dar pur si simplu nu ma pot abtine
Nu vad cum o sa pui tu turbo pe gen ala de mot 2 carburator iar nu vad unde pui , poate suprapuse unu peste altu , despre chiuloasa si sistemu ala de injectie iar nu vad cum l-ai putea adapta , turbo iar rnu vad cum ai putea sa pui .Eu am un motor cu 2 axe si 16v si abia imi face 7250, tu zici de 8000 de ture pe minut. motoru ala nu va face in nici un vis de al lui , eu ma refer in sarcina " adica in mers" ca pe loc si lada 1200 face 18 000. Iar poza cu broasca "amicului tau" e cireasa dupa tort ) . dar de asa cum eu mai invidios ) din cauza ca eu nu am bani sa fac ce faci tu. si poate cand o sa ai turbo o sa imi dai un mesaj privat sa scoti la interval cu gunoiu meu care face doar 7000/rpm.
Man, oi avea tu 2 axe si 16V, dar da-mi voie sa-ti spun ca esti putin pe linga subiect.
Cred ca nu stii o diferenta esentiala intre motorul tau si ce are Bug-ul Dihorului. Tu ai un motor cu 4 cilindri IN LINIE, pe cand Bug-ul are un 4 cilindri ORIZONTAL OPUSI/FLAT/BOXER (sau cum i-o mai spune pe alte meleaguri). Acest tip de motor permite, datorita arhitecturii, turatii ridicate comparativ cu motoarele in linie, sau chiar in V, si o fiabilitate crescuta. Daca nu ma crezi, uita-te la "amaratii" de la Porsche (seria 911, Boxster), la Subaru (cam toate modelele), la mai vechile Alfa Romeo (Alfasud, 33), si chiar Ferrari (Berlinetta Boxer) care s-au incapatanat sa fabrice modele sport cu aceasta arhitectura. Cat despre fiabilitate, iti dau doar doua exemple de masini "longevive": Broscuta de la VW si 2CV-ul de la Citroen.
Cat despre obtinerea unui asemenea nivel de performanta de performanta din acest tip de motor, marturie stau broscutele de peste Ocean (State, Mexic si America de Sud), unele dintre ele participand cu succes in curse gen Baja impotriva truck-urilor de la Ford si GM, dotate cu V8-uri.
PS: cu toate astea, respect pentru ce ti-ai facut la masina.
Man, oi avea tu 2 axe si 16V, dar da-mi voie sa-ti spun ca esti putin pe linga subiect.
Cred ca nu stii o diferenta esentiala intre motorul tau si ce are Bug-ul Dihorului. Tu ai un motor cu 4 cilindri IN LINIE, pe cand Bug-ul are un 4 cilindri ORIZONTAL OPUSI/FLAT/BOXER (sau cum i-o mai spune pe alte meleaguri). Acest tip de motor permite, datorita arhitecturii, turatii ridicate comparativ cu motoarele in linie, sau chiar in V, si o fiabilitate crescuta. Daca nu ma crezi, uita-te la "amaratii" de la Porsche (seria 911, Boxster), la Subaru (cam toate modelele), la mai vechile Alfa Romeo (Alfasud, 33), si chiar Ferrari (Berlinetta Boxer) care s-au incapatanat sa fabrice modele sport cu aceasta arhitectura. Cat despre fiabilitate, iti dau doar doua exemple de masini "longevive": Broscuta de la VW si 2CV-ul de la Citroen.
Cat despre obtinerea unui asemenea nivel de performanta de performanta din acest tip de motor, marturie stau broscutele de peste Ocean (State, Mexic si America de Sud), unele dintre ele participand cu succes in curse gen Baja impotriva truck-urilor de la Ford si GM, dotate cu V8-uri.
PS: cu toate astea, respect pentru ce ti-ai facut la masina.
SUNT SOCAT DE CE COMPARATI FACI . tu esti pe langa subiect nu eu , gandestete la tehnologiile folosite de porsche si subaru si gandestete la tehnologiile folosite la broasca ... oricum multumesc pt bine dispunerea acordata dis de dim . chiar o sa ma uit zilnic sa vad progresu si astept ziua cand nu o sa mai posteze proprietaru ))
SUNT SOCAT DE CE COMPARATI FACI . tu esti pe langa subiect nu eu , gandestete la tehnologiile folosite de porsche si subaru si gandestete la tehnologiile folosite la broasca ... oricum multumesc pt bine dispunerea acordata dis de dim . chiar o sa ma uit zilnic sa vad progresu si astept ziua cand nu o sa mai posteze proprietaru ))
Incepe sa-mi para rau ca am poluat topicul omului cu aceasta discutie...
Si apropo, in dreptul romanesc (ca si in cel european) se porneste de la prezumtia de "nevinovatie". Asta inseamna ca poate initiatorul acestui topic intr-adevar doar se lauda, dar pina acum nu ti-a oferit nici un indiciu in aceasta directie...
Salutare bre domnilor.
Discutiile sunt bune, atata timp cat raman decente.
Deci, tot ce vezi in piese (mai putin Kit-ul de injectie MPI si Kit-ul turbo), le am deja. De doi ani strang piese ca sa fac a cince-a broscuta. Nu e prima pe cate o iau de la stadiul de semi-epava.
Acum sa trecem la tehnic.
Poti sa ai si patru axe cu came, nu numarul lor stabileste turatia ci configuratia unghiului camelor cat si arcurile supapelor, care cu cat mai dure cu atat e mai rapida deschiderea si inchiderea supapelor.
Cu doua carburatore e alta poveste. Deoarece motrul este boxer (cilindrii opusi), in cazul unui singur carburator (care trebuie sa stea undeva la mijlocul motorului), traseul admisiei este mai lung decat de obicei. Acest lucru duce la condes si benzina nu ajunge pulverizata la cilindrii -> rezultat: consum mare si lipsa de eficienta. VW a fabricat inca din anii 60 motoare cu doua carburatoare si nu puse unul peste altul ci in lateralele motorului desupra chiuloaselor (motoarele boxer ca si cele in V au obligatoriu mai multe chiuloase).
In legatura cu puterea. 1200 Cp iti spune ceva? Mie da, e puterea maxima scoasa de VW dintr-un motor boxer. E vorba de o masina Audi-VW care a participat in anii 80 la cursele de 24 de ore, cu un real succes.
Acum sa mai amintesc ca si in F1 s-a mers acum ceva timp pe solutia boxer...
Alt lucru. Sti cumva cati suporti sustin motorul boxer al broscutei? Iti spun eu -> 0, da zero. Motorul este asa de bine echilibrat ca nu are nevoie de suporti, sta prins doar in cutia de viteze.
Nu mai povestesc inca odata ca motorul broscutei este de fapt un motor de avion la care s-a redus turatia in favoarea fiabilitatii, chiar in ziua de azi sunt avionete care zboara cu un motor standard de broscuta, singura diferenta intre motorul de pe autoturisme si avionete este ca cel destinat zborului are sistem de alimentare si aprindere dublu, asta in caz ca se intampla sa cada unul dintre ele. In mod normal motoarele de avion sunt in stea, la broscuta este boxer ori "Flat 4", adica s-au scos pistoanele care ar fi trebuit sa fie in sus si in jos.
Kit-ul de injectie nu e o facatura, se vinde in lumea reala si se monteaza fara dificultati, la fel si Kit-ul turbo.
Dar cum am mai spus, resursele financiare sunt limitate iar montarea unui Kit turbo implica pistoane forjate, baie de ulei marita cu sistem Full-Flow, ambreaj mai puternic decat cel care il am si care este pe placute ceramice si garantat doar pana la 200 Cp, etc.
La vara lui 2008 cand sper sa montez motorul (deja sunt in tratative sa cumpar un bloc motor cu arbore cotit nou), poate dam o liniuta ca sa te convingi pe viu de calitatile aircooled.
Pana atunci ne documentam.
Si cum o poza (netrucata ) valoreaza cat 1000 de cuvinte....
PS. Acum, dupa o mica consultare cu tunerul meu, ( www.sportsystem.com.br ) o sa usurez volantul cu 800 - 1000 gr. Asta ar trebui sa faca motorul mai vioi iar daca respect gramajul, se zice ca nu o sa am probleme cu mersul la relanti.
Ca tot ai amintit de brotacul negru. Nu cred ca ai observat dar mai are ceva care sigur starneste multa invidie
In dreapata volanului are un "device" dreptunghiular cu ecran digital pe care scrie "FuelTech". De acolo omul nostru poate regla in timp real motorul. Are cinci programari standard de fabrica si in timp ce sta la semafor poate schimba configuratia injectiei si salva modificarea facuta putand reveni in cateva secunde la orice programare anterioara fara un PC.
Ups, vine si un grafic de putere de la o broscuta tunata.... 290 CP cu turbo... Dragut nu?
da dragut tot raman la parerea mea , in legatura cu tehnicul , poze si puterile brute sa fim seriosi nu cred ca avem vreunu din noi bugetu unei firme ce participa in campionatele internationale de automobilism , cat despre proiectu tau cu un ceas un far si o teava si nu se face primavara . Astept ziua aia cum am mai spus cand o sa dai bir cu fugiti si "uiti" de proiect .
Stiu cum fuctioneaza un motor apropo. PE MINE TOT NU MAI CONVINS !
da dragut tot raman la parerea mea , in legatura cu tehnicul , poze si puterile brute sa fim seriosi nu cred ca avem vreunu din noi bugetu unei firme ce participa in campionatele internationale de automobilism , cat despre proiectu tau cu un ceas un far si o teava si nu se face primavara . Astept ziua aia cum am mai spus cand o sa dai bir cu fugiti si "uiti" de proiect .
Stiu cum fuctioneaza un motor apropo. PE MINE TOT NU MAI CONVINS !
poate stie el ce tu nu stii ... la asta nu te-ai gandit?
Deci cum ma tin de treaba am mai facut ceva. Am montat pe ceasul de benzina cadranul special care isi schimba culoarea la aprinderea luminilor.
Pt mine montarea unor "neoane" nu inseamna tunig, dar aceste "jucarii" personalizeaza masina si fac viata la volan mai placuta.
Urmeaza sa duc ceasul de Km la un specialist in tachografe ca sa ii schimbe configuratia de la 160 Km/h pt 220 Km/h cat indica noul cadran pe fibra optica, nu o sa ajung niciodata la 220, dar arata bine cadranul
Unde nu stiu ii las pe altii sa se bage....
Interesant tare proiectu si sunt sigur ca o sa iasa.
te rog lasa-mi si mie un pm cu id tau ca as vrea sa te intreb cate ceva despre sistemul acela de injectie ca imi cam face cu ochiul.
Turbo - eu zic sa te documentezii un pic , si macar numele creatorului broastei are trebui sa iti zica ceva. Si porsche in ziua de azi inca are elemente de la broasca. spre exemplu sistemul de bari de torsiune. shhhhhhhh!
Schimb o multitudine de piese ramase in urma dezmembrari a trei skoda octavia 2 1.9tdi cu o masina de cilindrie mica . ( Gen Fiat Seicento, Punto, Opel Corsa B ... etc.)
Interesant tare proiectu si sunt sigur ca o sa iasa.
te rog lasa-mi si mie un pm cu id tau ca as vrea sa te intreb cate ceva despre sistemul acela de injectie ca imi cam face cu ochiul.
Turbo - eu zic sa te documentezii un pic , si macar numele creatorului broastei are trebui sa iti zica ceva. Si porsche in ziua de azi inca are elemente de la broasca. spre exemplu sistemul de bari de torsiune. shhhhhhhh!