Kit-ul costa cam 1700 Eur. Cel de turbo tot asa. Numai ca la turbo trebuiesc si pistoane forjate, asta implica costuri extra....
Buna intrebare, din cate tin eu minte, din fabrica brotacul cantareste cam 820 Kg, oricum nu sare de 850 Kg. Deci raporul Kg/Cp e bunicel in cazul unui motor turbo, chiar respectabil daca comparam cu anumite masini de serie cu pretentii sportive...
Si un calcul Cost/Performante inclina in favoarea broscutei. Cu un buget de 3000-4000 Euro investiti in masina (tinand cont ca se gasesc broscute si la 1000 Eur, bunicele), ai o masina mai performanta decat o alta de peste 15.000 Euro. Fara sa tinem cont de sarmul broscutei.
Eu am ales broscuta pt ca e foarte usor de tunat si are pedigree sportiv de la tatal ei Ferdinand Porsche. Nu uita ca multe din solutiile tehnice sunt si azi folosite de sportivele Porsche.
Motorul ei boxer racit cu aer este derivat de motor de avion, fabricat dintr-un aliaj usor de magneziu-aluminiu inca din 1938 (lucru cu care azi se lauda multe masini moderne!!!). Suspensia este foarte eficienta, tinuta de drum a broscutelor este legendara, lucru ce permite cresterea puterii motorului fara a pierde din siguranta.
Singurul defect al broscutelor este cutia de viteza. Are doar patru viteze si pt drum lung, in special pe autostrazi cam "cere" a cince-a.
Dar asta se compenseza cu demarajul. E comun faptul ca atunci cand puterea motorului este marita, broscuta sa ridice trenul fata in aer la un demaraj mai violent.
Iata un exemplu:
https://www.youtube.com/watch?v=e5vQcwBiDJw
Fiabilitatea masinii este un alt aspect care permite o tunare cu pretentii. Toti stim ca a fost cel mai fabricat model (peste 23 milioane exempare iesite pe poarta fabricii, intre 1938 si 2003).
Deci cum spune dictatul unui club Portughez al posesorilor de broscute:
"In timp ce unii conduc masina anului, noi conducem masina secolului"