Bag mare, nu ma las. Proiectul trebuie dus la cap.
Sotia? Ce sa zica, sunt la a cincea broscuta, a treia de cand ne cunoastem (de zece ani). Stia ce a luat! Ea se supara cat timp bag bani in masina. Ce nu intelege: de ce cumpar lucruri pt o masina functionala.... Oricum ii place broscuta, mai ales atunci cad e gata toata si vede ca a meritat munca, timpul si banii investiti.
Acum ma ocup de suspensia fata. Cum la CIP1 nu au arcurile speciale pe stoc am gasit o firma de tip "guru" al masinilor lowrider. http://www.toplineparts.com/frameset.html
De la TopLine am comandat deja un Kit complet de bucse din uretan, arcurile fata inguste/joase si bara care se prinde sus intre amirtizoarele fata pt a rigidiza ansamblul.
Ce ma supara e ca pretul transportului este cam 1/2 din pretul pieselor, asta cu varianta ieftina... Prin DHL pretul era 1/1 din valoarea marfii.. Ori sunt foarte ieftine piesele ori transpotatorii sunt dusi cu pluta.
Au multe lucruri interesante acolo dupa care tanjesc.
Si la partea electrica am miscat ceva. Am luat un alternator (masina acum are dinam-alte expicatii date sotiei ), in ideea de a produce mai mult curent in mod constant si de a sustine mai bine instalatia audio. Apropo de audio, am confectionat la un meserias niste inele distantiere pentru boxe. Le montez in usile masinii, merg poe solutia "totul in fata" la sonorizare, asta la sfatul unui amic care se pricepe (multumesc Dorine).
Ramne vopsitul care o sa il comit, cel mai probabil la Tragoviste, Octavian e meseriasul, pe langa ca e pasionat si el de Broscute are si talent.
Aprinderea este si ea gata. Am luat de curand un "kit" complet de aprindere electronica de tip "sensor-hall", adica fara platina. La distribuitor o sa montez fisele de 10mm pe silicon cu bujii in patru electrozi.
Acum a venit timpul sa iau si o capota motor transparenta. Este din plexiglass.
Daca nu ma insel, o sa fie unicat in Romania
O iau de la niste baieti care se ocupa cu asa ceva in Brazilia.
Am niste poze cu capota montata pe alte Broscute!
O sa o folosesc doar la ocazii, e ca o bijuterie scumpa...
Cand soseste in curte pun si poze cu ea.
Gata si cu motorul. Am luat un bloc motor de ultima generatie, fabricat in anii 2000, arbore, biele si bineinteles cuzineti.
Toate de afara, increderea in mecanicii mioritici e slaba in curtea mea.
Acum montez blocul, urmand ca apoi sa ii pun setul si chiuloasele.
In bloc, pentru moment o sa montez axa cu came W 110, axa ce va permite cresterea RPM-ului de la 4500-5000 la 6500-7000 RPM; pompa de ulei cu debit marit (30 mm), cu circuit de ulei suplimentar/extern, asta pt ca daca cresti puterea cresti si caldura degajata, asa ca trebuie sa racoresti cumva motorul si sa ii dai o ungere suplimentara ca sa reziste la stres.
Urmeaza ca in tara sa montez setul de 1600 cu pistoane bombate, tijele speciale de aluminiu care imping supapele si vedata motorului, chiuloasele 044 Torque.
Aprindera va fi electronica cu "sensor hall" iar alimentarea asigurata de doua carburatoare Solex PIC 32 care vor lucra sincronizat.
Toate piesele sunt in posesia mea, urmeaza doar sa le montez cand am timp (adica in concediu). 100 CP here I come!
Pe langa motor trebuie si muzica in masina. Nu vreau ceva special care sa deranjeze urechile mele si ale camarazilor de trafic.
Am ca planuiesc o instalatie care sa sune BINE, fara prea mare putere.
Primul pas un wofer de 10 care va fi montat la picioarele pasagerului din dreapta fata. Pe asta il pun cand scot masina de la vopsitorie, e un MTX.
Pt moment am montata boxele din usi, Pionner ovale. Am confectionat niste inele distantiere ca sa nu atinga in tabla de la usi.
Radioul e un Sony pe patru cai fara CD.
Inca imi mai lipseste un amplificator mono pt bas si o magazie de CD-uri, de preferat tot Sony ca sa se pupe cu radioul.
Iata lucrare facuta manual la usile fata:
Sunt obligat sa visez. Am gasit o cutie pt Brotac....
Producatorul garanteaza 200 Km/h si cu o economie de 20% la combustibil in cazul in care e montata pe un motor de 1,6.
Pretul ei ma doare...
Sigur o sa ramana in topul listei mele de lucruri ce trebuiesc achizitionate.
Poate la anul... Sa mai strang la ciorap
pai nu pare asa de extraordinara, ca din cate am inteles e ceva de genul pana la 20% economia.raportul ala de 3,88 e pentru viteza si diferentialul relativ lung, dar cred ca sacrifici demarajul.
__________________
''Daca insa vedeti ca prin blandetea voastra nu puteti sa izbutiti sa imblanziti pe domnul celor care va vor fi vrajmasi,
Iar voi cinstea voastra sa nu le-o dati lor, ci in numele Domnului sa iesiti vitejeste impotriva lui, pentru ca ei au inceput.
Iar tu cu trupul tau si cu oamenii tai sa pornesti drept, fata la fata, fara nici o teama impotriva dusmanilor tai, oricat de multi ar fi''
Da, totul e un compromis. Nu poti creste viteza fara a renunta la demaraj...
Astea sunt raportele cutiei "tunate" comparat cu clasic:
1º 3,80:1 First 3.80 : 1
2ª 2,06:1 Second 2.06 : 1
3ª 1,32:1 Third 1.26 : 1
4ª 0,88:1 Fourth 0.88 : 1
5ª 0,65:1
RÉ 3,88:1 Reverse 3.61 : 1
DIFERENTIAL: 3,875:1 Diferential: 4.375 : 1
De remarcat faptul ca "tunata" are 5 viteze.
Cum cutia originala a fost conceputa pentru motoare intre 1,2 si 1,6, cu puteri incepand cu 34 Cp si pana la 47 Cp, nu cred ca diferentialul mai lung sa afecteze negativ configuratia dinamica a masinii mele, atata timp cat eu dublez puterea motorului.
Am facut o simulare electronica a performantelor masini.i
Original motorul are 47 Cp si viteza maxima de 145 Km/h.
Astea sunt datele obtinute in urma introducerii noilor date de configurare a motorului. Am pus in tabel (la recomandarea lor - motorul este slab alimentat), doua carburatoare Weber de PIC 40. Puterea a urcat la 113 CP!. Pacat ca nu am aceste carburatoare pe mana. Rezultatul de mai jos este obtinut in urma introducerii pieselor pe care deja le am in vederea montarii.
Motor: Diam. cil. 85.5; cursa arbore: 86; Axa came: Engle W110; Alimentare: dubla Solex H32PDSI; Combustibil: benzina; taxa de compresie: 8.2; cilindrada: 1584.6.
Transmisie: clasica cu diferential lung.
Pneuri: 165/80/15 (nu au in tabel pneuri pe 16, asa ca am lasat aproape de original)
CX: 0.48; Zona frontala: 1.70 mp; greutate: 780 Kg
Cilindrii originali; supape originale; arbore original (neechilibrat); filtre de aer conice; esapament 4 in 1.
REZULTATE:
Putere maxima: 90 CP la 6300 RPM cu un cuplu de 12,3 Kgf la 4000 RPM;
Viteza maxima pe viteze 1: 43; 2: 79; 3: 123; 4: 174 Km/h.
acceleratii: 0-40=3.2; 0-60=5,5; 0-80=8,1; 0-100=10,6; 0-120=14,8; 0-140=20,5 Sec.
Drag: (0-402 m) 20,1 secunde la 139 Km/h
Alimentare:
Densitate combustibil: 760 Kg/m3; densitate aer: 1,14 Kg/m3; masa de aer admisa de motor: 256 kg/h; masa de combustibil admisa de motor: 19 Kg/h;
Sugestii: Alimentare slaba. Se recomanda o crestera a capacitatii carburatoarelor. Pierdere estimata de putere, cu acesta configuratie: 8%