Pentru ca cea visinie este coapta de rugina(poate pun vreo poza doua cu dansa inainte sa mearga la fier vechi) m-am decis sa caut alta coaja pentru "cgh" si uite asa am vazut vreo 3-4 masini,dintre care am avut de ales intre doua,cme-ul si inca una,care la tabla arata bine,dar fusese dezvirginata ca sa zic asa ,in sensul ca deja era terosonata ,antifonata etc...si nu stiam sigur ce se ascunde sub teroson...asa ca varianta castigatoare a fost cme-ul;masina este la mine de vreo luna si jumatate,timp in care a suferit ceva( si eu pe langa ea
).
Ce s-a facut la masina?
...de unde sa incep
-dezmembrat complet,singurele suruburi care au ramas pe masina au fost cele care tin haionul si capota,in rest am dat jos fiecare surub ,tot ce se putea demonta a fost dat jos
-curatata tabla interior/exterior
dat cu protecta in cateva straturi interior/exterior
-dat cu antifon ceva mai scump la exterio si
antifon ordinar la interior in vreo 3 straturi
-modificat instalatie electrica nou nouta,astfel incat aproape toate firele pentru toate acareturile montate pe masina sunt sub aceeasi izolatie,aproape ca de fabrica
-montat geamuri electrice,alarma,modul inchidere geamuri,modul pornire motor,urmeaza cat de curand sper si trapa electrica
-reconditionat mecanismul de la stergator,parghii noi din aluminiu(nu plastic!) , rebucsat axul de care se prinde bratul stergatorului cu bucsi mai mari,rezultatul nici un pic de joc,chiar la inceput ma enerva ca se misca destul de incet pana s-au asezat toate bucsile
-suspensie fata - alte brate inferioare cu 4 rulmenti,pivoti noi,doua lame de flexiune,1 planetara ca noua,una cu foarte putin joc,burdufe noi la ambele,amortizoare normale de spate(deocamdata sunt ok),rotulele le-am lasat pe cele ale masinii,fiind in stare foarte buna!;
-puntea spate este cea de pe cgh cu amortizoare normale de spate,din pacate unul din cele doua amortizoare pe gaz a cedat ;
-cutie de viteze 5fr,etrieri reconditionati,rulment de presiune vechi
asta pentru ca rulmentii de presiune noi sunt cam praf
-motor curatat putin la exterior,reglat culbutorii,schimbat capac delcou,bujii,ambreiajul l-am schimbat sambata seara langa brasov,fiindca incepuse a patina din pricina uleiului scurs din cutie pe la priza...dar asta e alta poveste
-montat interiorul de pe cgh,scaune,bord,banchete,plafonul de pe primul cgh...si restul elementelor de interior
montat butucii in 4 prezoane si roatele pe 14
-rezrvor curatat si grunduit la exterior
-gat de umplere nou+furtunul ala gros de cauciuc nou+sistemul de ventilare cu furtun nou si supapa antipresiune
-petiticit lonjeroanele la capat,cu doua petice cam de o palma,doar pe suprafata exterioara,la interior fiind ok
-peticit traversa spate in 3 locuri,sub triple si undeva langa un suport de prindere
-peticit doua gauri la interior deasupra picioarelor la pasager si sofer
-astupat gurile prin care intra aer rece direct de afara
-bagat ceva ulei pe unde am putut;
Si probabil multe ,multe altele care le-am facut la masina dar care nu imi vin acum in minte
cert e ca de vreo luna n-am prea avut zi libera sa nu fac ceva la masina,doar mici intreruperi din cauza ploilor...
acum masina e asamblata in proportie de 95%,circul cu ea de o saptamana(adica de cand are itp) si pana acum singurele probleme cu dansa le-am avut asa :
am ramas fara benzina pe cheia fiindca sonda de benzina a ramas blocata pe la 3 sferturi din rezervor,eu obisnuit cu gazul am mers fara griji
am facut pana tot pe cheia in aceeasi seara in care am ramas fara benzina
a inceput sa-mi patineze ambreiajul tot in aceeasi seara cu cele de mai sus...si in urmatoarea zi am dat jos motorul si l-am schimbat
am pus doua discuri de frana noi(chipurile) care aveau bataie,si a trebuit sa le schimb,evident am facut asta dupa ce am montat toate troacele pe masina
am ramas incuiat pe dinafara in benzinarie acum 2 zile,usa soferului se deschide din telecomanda doar daca este motorul oprit,altfel nu primeste comanda,si buton evident ca nu am pe usa
am intrat eu cum necum in masina
fiind pragurile cam joase,urcand aceeasi bordura ca si cu cgh-ul,am atins usor pragul dar in partea de jos;alte probleme demne de mentionat nu cred ca au fost...daca imi aduc aminte o sa le scriu
Acum ca masina e gata,ma "bucur" de ea pe benzina,motorul are o bataie de ambielaj dar este in mintile lui si trage foarte bine,dar se intampla ceva la cilindrul 4,bujia fiind usor umeda de ulei...
daca tot am facut upgrade la mecanica,si hardul carpc-ului a suferit un upgrade la 120gb
windows proaspat,si deocamdata aceeasi configuratie la sistemul de sunet,dar in viitorul nu foarte indepartat o sa am ceva modificari si la partea asta....
ce ar mai fi de facut :
neaparat folie pe geamurile spate+schimbarea lunetei si a custodelui de pe stanga
montat instalatia de gpl,caci pe benzina e rupere la buzunar,in conditiile in care e masina de zi cu zi,deocamdata
pregatirea noii configuratii de difuzoare
manofacturarea unui bord inferior din fibra de sticla
modificarea spoilerului fata
modificarea spoilerului spate
pregatirea instalatiei turbo
distantiere pentru rotile spate,chiar si cu astea late,tot arata de zici ca are roti de bicla
o vizita la polisare,are ceva zgarieturi care cred ca ies la polish
montarea trapei electrice
schimbarea amortizoarelor
probabil si altele,ordinea celor de mai sus fiind aleatorie
exista si putine poze din timpul lucrului la masina,dar facand aproape totul de unul singur,n-a avut cine sa faca poze,dar momentan sunt la munca si le voi posta maine poimaine...nu e graba
Vreau sa multumesc special celor care m-au ajutat in orice fel,in special lui romeo si lui talas,dar si celorlalti
p.s. din pacate bugetul de criza nu mi-a permis mai mult de atat,idei sunt multe si daca as fi avut macar 10 milioane in plus as fi facut multe la interior ,multe care nu s-ar fi vazut dar ar fi facut diferenta la confort,asta este,poate mai la toamna
p.s.2 desi ce-a fost mai greu a trecut,greul abia acum incepe...o sa fie de munca la masina fara numar....