nu ma deranjeaza nici o parere atata timp cat este o parere corecta si nu doar niste vorbe aruncate ca sa fie un post un plus
ce rol au modificarile de la interior?
carpul....
in momentul de fata este player multimedia,navigatie,mai nou am si net wireless pe el;de ce nu mai vreau un mp3 acolo care sa cante?pentru ca vreau un display mare si o interfata faina
carpc-ul este pus si cu un scop,pentru monitorizare de parametri,pentru "modificarile" care vor veni
asa-i,nu pot folosi tastatura in timp ce conduc,asta nu inseamna ca nu e utila acolo
;oricum tastatura sta ascunsa pe sub bord 99% din timp pentru ca nu prea e loc la picioarele pasagerului cu ea la vedere;ca si o paralela intre carpc si un mp3 player,am intanlit foarte putine mp3playere la care poti pune pauza la melodie,la care poti cauta melodii asa repede ca derulatul unui playlist,si mai ales cu capacitate de stocare mare,incat sa nu fie nevoie sa bagi un disc decat atunci cand vrei sa adaugi melodii(de obicei se face cu un stick usb)
navigatia,am preferat sa fie integrata in bord,decat sa stau cu un pda atarnat de geam,sau mai rau cu telefonul...si-a dovedit utilitatea,in plus oriunde m-as afla,si daca nu ma ghideaza,am harta acolo si cu o simpla cautare gasesc aproape orice adresa din romania(aici este utila tastatura
)
ceasurile?ele o sa dispara treptat treptat,dar inca mai am nevoie de ele
de ce sunt asa multe?
ceas de vacum/boost-cand merg fara turbo arata vacumul facut de motor,adica sarcina,cu cat ceasul indica spre minus cu atat consumul este mai mic,practic este cel mai rudimentar indicator de consum;atunci cand merg cu turbo,arata presiunea,si e foarte important sa stii presiunea cu care mergi!
ceas presiune ulei-asta mai are rost sa-ti spun ce rol are?adevarat e bun si becul din bord care iti arata doar ca nu ai presiune,dar e bine sa vezi cum se comporta motorul in functionarea lui
ceas AFR-asta arata amestecul aer/carburant(in cazul meu gpl sau benzina) si e foarte util in reglarea corecta a carburatorului si debitului de gaz);din pacate este cu sonda lambda cu banda ingusta,adica arata doar informativ cum este amestecul,nu poate sa-mi spuna exact,pentru asta ar trebui o sonda lamba "banda larga"(wideband)
ceas temperatura-daca se incinge prea mult e bine sa stii si cat
voltmetru-daca nici asta nu e util atunci nimic nu e,vezi in orice moment ce tensiune ai la baterie,dimineata inainte de pornire,in mers daca incarca bine alternatorul,poate dintr-o data baga 15-16volti alternatorul(mi s-a intamplat)
indicator benzina-fiindca am modificat cadranele de bord n-a mai avut loc si el,asa ca trebuit bagat intr-un ceas...
firele imprastiate pe sub bord nu ajuta la nimic,majoritatea sunt firele de la cdplayer,pentru ca aseara doar l-am dat jos,dar firele care plecau la statie,la boxe ,alimentarea si ce mai am pe acolo au ramas pe loc,o sa dispara majoritatea,si restul care raman vor fi mascate :P
volanul reglabil,nu e asa importanta reglabilitatea lui,cat palierul cu rulmenti,si faptul ca este coborat mult mai mult decat volanul original,si asta permite o pozitie foarte relaxanta de condus combinata desigur cu short shiftul si cu faptul ca schimbatorul este adus in spate;
poate daca te-ai urca la volan vreodata ai vedea cum se simt toate modificarile,sa incerc eu sa descriu in cuvinte nu se poate :P
poate o sa ai ocazia sa o vezi live
o sa acopar chiestia aia de la volan,dar inca nu stiu cum sa fac asta ,adica am incercat din fibra si nu mi-a iesit,am incercat din plastic si a iesit ceva mai hidos decat arata acum