Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute. |
11-08-07, 03:43
|
#676
|
Stage 5
Join Date: Oct 2005
Posts: 369
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
nu pot sa mai dau edit.
Mai am inca o intrebare:
- Cum lipesc doua piese intre ele (de elemplu o bara fata cu mai multe fante si aerisiri care nu poate fi facuta dintr-o singura bucata) fara sa schimb unghiul dintre ele ? si cum bat fibra in asa fel incat sa nu fie mai putin rezistenta in locul respectiv? (ma gandesc la bara lui X-Ray ca el spunea ca a fost facuta din 3 bucati fata si laterale)
Last edited by dshockevo; 11-08-07 at 03:48.
|
|
|
11-08-07, 04:05
|
#677
|
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 463
Member of: [Mitsubishi]
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
dshockevo nu pui fibra direct peste polistiren am zis mai devreme knd am vb de eleronul kre l`am facut pt scooter
deci dupa ce ai sculptat forma din polistiren, finisezi polistirenul cat poti de bine, apoi aplici chit peste pana il finisezi perfekt apoi pui fibra....iar pt imbinarea lor iti pot da miine un raspuns
|
|
|
14-08-07, 23:04
|
#678
|
Oltcit Driver
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 256
Member of: [Oltcit]
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
Quote:
Originally Posted by SirNenea
pai apucate si citeste cap coada tot threadul si o sa vezi ca sunt fff multe pers care explica mura-n gura cum sa lucrezi cu fibra
|
sincer..am citit tot topicul cap-coada dar sunt genul de persoana care prinde mai repede dak vad cum sa face nu din 'vorbe' sa zic asa...si sunt cateva chestii care nu reusesc sa le inteleg..doar daca le vad akolo cum se fac...
__________________
n`am pleaca...
|
|
|
15-08-07, 01:10
|
#679
|
Stage 5
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,079
Member of: [Moderators] [X-Team Racing Club] [Observator 4tuning] [DACIA]
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
Quote:
Originally Posted by florynak3
sincer..am citit tot topicul cap-coada dar sunt genul de persoana care prinde mai repede dak vad cum sa face nu din 'vorbe' sa zic asa...si sunt cateva chestii care nu reusesc sa le inteleg..doar daca le vad akolo cum se fac...
|
adica vrei sa zici ca esti greu de cap nu??
pai poate cel mai bine ar fi sa iti scrii pe hartie cam ce crezi u ca ai inteles din tot ce sa explicat aici
sa te duci sa cumperi materialele si sa incepi sa incerci ca sincer sa fiu nimeni nu sa nascut invatat si nu are nimic daca strici 1,2,3-10 ori vointa sa fie si sa vezi ca iese
p.s. sper sa nu te superi sau sa crezi ca te iau la misto dar unii nici macar jumate din ajutorul pe care il primim noi aici nu lau avut si totusi sau descurcat. si cred ca daca ai veni cu ceva la care te-ai apuca or sa te mai ajute baietii cu sfaturi dar asa pe vb goale nu prea se mai baga nimeni. asta daca intelegi cam ce vreau sa zic
__________________
NU FURAȚI, GUVERNUL URĂȘTE COMPETIȚIA!!!
|
|
|
15-08-07, 01:21
|
#680
|
Oltcit Driver
Stage 4
Join Date: Apr 2007
Posts: 256
Member of: [Oltcit]
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
Quote:
Originally Posted by SirNenea
adica vrei sa zici ca esti greu de cap nu??
pai poate cel mai bine ar fi sa iti scrii pe hartie cam ce crezi u ca ai inteles din tot ce sa explicat aici
sa te duci sa cumperi materialele si sa incepi sa incerci ca sincer sa fiu nimeni nu sa nascut invatat si nu are nimic daca strici 1,2,3-10 ori vointa sa fie si sa vezi ca iese
p.s. sper sa nu te superi sau sa crezi ca te iau la misto dar unii nici macar jumate din ajutorul pe care il primim noi aici nu lau avut si totusi sau descurcat. si cred ca daca ai veni cu ceva la care te-ai apuca or sa te mai ajute baietii cu sfaturi dar asa pe vb goale nu prea se mai baga nimeni. asta daca intelegi cam ce vreau sa zic
|
poti s o iei si ca sunt mai greu de cap..dar nu cred adik hai sa`ti dau un exemplu practic..eu unu am invatat 'calculatoarele' din ce am vazut la altii si tin sa zic ca dak mi s stric orice tot il repar si software si hardware,pe cand daca citeam o carte despre asa ceva sau daca imi zicea cineva cum sa fac nu cred ca reuseam...asta am vrut sa zic si cu fibra.Stai linistit ca nu ma supar si ai perfecta dreptate cu ajutorul...o sa incerk si cva de genu`l da s fac rost de o bara mai veche ceva de la dezmembrari sau cva d unde sa ma apuk...ca sa iau ceva de la zero s fac nu cred ca reusesc ..ms de sfaturi..salut
|
|
|
15-08-07, 03:17
|
#681
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
Quote:
Originally Posted by SirNenea
... dar unii nici macar jumate din ajutorul pe care il primim noi aici nu lau avut si totusi sau descurcat...
|
Eu unul, cand m-am apucat sa invat sa lucrez cu fibra de sticla, stiam doar asa:
1)Componentele fibrei:
-nestrapol
-stratimat
-intaritor
-accelerator
pe urma:
2)Am aflat de unde sa le iau pe toate
apoi:
3)Mai stiam ca imi trebuie un pahar din plastic gros sau metal in care sa fac amestecul (un sfert de litru de nestrapol cu jumatate de dop de cola la 0.5 de intaritor), o pensula si manusi...optional, o pereche de ochelari, o masca de respirat si echipament adecvat pe tot corpul - obligatoriu se lucreaza in aer liber sau in spatii bine ventilate.
4)Procedeul de aplicare: inainte sa faci amestecul, tai bucatile de stratimat pe masura astfel incat sa nu ramana prea mult pe langa "obiectul muncii", dar totusi bucatile sa se suprapuna macat 2-3 cm ca sa fie rezistenta piesa...apoi se face amestecul si se incepe lucrul imediat: se da cu pensula pe suprafata-suport un strat cat de cat omogen de rasina, apoi se aplica stratimatul fasie cu fasie (prima fasie aplicata se bate bine cu pensula pana se imbiba in rasina si nu mai raman bule de aer, abia apoi se aplica urmatoarea fasie) si la final daca mai e nevoie se mai da un strat de rasina peste stratimat, sa nu ramana pori.
Inainte de toate, se aplica demulantul, se lasa sa se usuce, se aplica inca un strat, iar se lasa sa se usuce. Alcoolul este in completarea demulantului, face munca mult mai usoara, dar se poate si fara el (fara demulant NU se poate, decat daca esti masochist din fire)
Asta e tot ce stiam, ba chiar mai putin, multe le-am descoperit pe parcurs si dupa ce le descopeream, aflam ca lumea stia deja de ele acum voi aveti totul mura-n-gura de la "N" useri, insa sunteti prea fricosi ca sa faceti primul pas. Nu mai asteptati sa va arate nimeni...practica va va invata baza, iar restul problemelor ce se vor ivi le semnalati aici si sigur veti fi ajutati.
Cel mai bun exemplu e Matza, el s-a documentat inainte sa puna intrebari, a incercat, a reusit...nu stiu daca a si continuat, treaba lui, insa a avut curaj (vointa) sa incerce...
Succes!
PS: nu prelucrarea fibrei de sticla ar trebui sa va faca probleme, ci forma...modelul care va servi drept suport pentru matrita...
|
|
|
15-08-07, 22:46
|
#682
|
Stage 5
Join Date: Nov 2006
Posts: 900
Member of: [4Tuning International] [Opel] [Fiat] [Nissan] [Mitsubishi]
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
[quote=quick_5hifter;104743
PS: nu prelucrarea fibrei de sticla ar trebui sa va faca probleme, ci forma...modelul care va servi drept suport pentru matrita...[/quote]aici sa sti ca ai mare dreptate
|
|
|
16-08-07, 19:13
|
#683
|
Stock
Join Date: Jan 2007
Posts: 7
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
Vesti noi !!!!!
Incepand de la mijlocul saptamanii viiroate, in locul unde a fost rompolimer in Biharia, va deschide o alta firma care va distribui rasina, fibra, intaritor... etc...
Si in plus de toate,NU vor cere autorizatii de transport.
Ura!!!!!!!!!!!!!
LUATI SI NR. DE TELEFON : 0731 660 103
Quote:
Originally Posted by quick_5hifter
Eu unul, cand m-am apucat sa invat sa lucrez cu fibra de sticla, stiam doar asa:
1)Componentele fibrei:
-nestrapol
-stratimat
-intaritor
-accelerator
pe urma:
2)Am aflat de unde sa le iau pe toate
apoi:
3)Mai stiam ca imi trebuie un pahar din plastic gros sau metal in care sa fac amestecul (un sfert de litru de nestrapol cu jumatate de dop de cola la 0.5 de intaritor), o pensula si manusi...optional, o pereche de ochelari, o masca de respirat si echipament adecvat pe tot corpul - obligatoriu se lucreaza in aer liber sau in spatii bine ventilate.
4)Procedeul de aplicare: inainte sa faci amestecul, tai bucatile de stratimat pe masura astfel incat sa nu ramana prea mult pe langa "obiectul muncii", dar totusi bucatile sa se suprapuna macat 2-3 cm ca sa fie rezistenta piesa...apoi se face amestecul si se incepe lucrul imediat: se da cu pensula pe suprafata-suport un strat cat de cat omogen de rasina, apoi se aplica stratimatul fasie cu fasie (prima fasie aplicata se bate bine cu pensula pana se imbiba in rasina si nu mai raman bule de aer, abia apoi se aplica urmatoarea fasie) si la final daca mai e nevoie se mai da un strat de rasina peste stratimat, sa nu ramana pori.
Inainte de toate, se aplica demulantul, se lasa sa se usuce, se aplica inca un strat, iar se lasa sa se usuce. Alcoolul este in completarea demulantului, face munca mult mai usoara, dar se poate si fara el (fara demulant NU se poate, decat daca esti masochist din fire)
Asta e tot ce stiam, ba chiar mai putin, multe le-am descoperit pe parcurs si dupa ce le descopeream, aflam ca lumea stia deja de ele acum voi aveti totul mura-n-gura de la "N" useri, insa sunteti prea fricosi ca sa faceti primul pas. Nu mai asteptati sa va arate nimeni...practica va va invata baza, iar restul problemelor ce se vor ivi le semnalati aici si sigur veti fi ajutati.
Cel mai bun exemplu e Matza, el s-a documentat inainte sa puna intrebari, a incercat, a reusit...nu stiu daca a si continuat, treaba lui, insa a avut curaj (vointa) sa incerce...
Succes!
PS: nu prelucrarea fibrei de sticla ar trebui sa va faca probleme, ci forma...modelul care va servi drept suport pentru matrita...
|
|
|
|
20-08-07, 03:54
|
#684
|
Stage 5
Join Date: Aug 2007
Posts: 463
Member of: [Mitsubishi]
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
bun asha akum au toti de unde isi pot procura materialele mai rpd
|
|
|
25-08-07, 09:45
|
#685
|
Stock
Join Date: Jan 2007
Posts: 7
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
.............
|
|
|
27-08-07, 12:53
|
#686
|
Stock
Join Date: Aug 2007
Posts: 4
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
NOVOL PLUS ZR 12.5 ron http://www.novol.ro/plus%20zr.html
Kit dereparatie
S.C. CAMAR BEST SRL
Bulv.Basarabie 250
tel 0717.894.060
|
|
|
05-09-07, 20:59
|
#687
|
Stage 1
Join Date: Aug 2007
Posts: 11
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
salut x-ray. am citit ce ai scris tu, cu toate ca ai dat mura-n gura tot e greu sa iti dai seama cum sta treaba Poti sa pui nishte poze care sa ne arate cum se fac matritele?ar fi mult mai ushor ca sa avem o idee. merci mult si scuze pentru intrebare care tie ti se pare idioata dar mie folositoare
|
|
|
08-10-07, 11:11
|
#688
|
Stage 4
Join Date: Jul 2006
Posts: 195
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
salut.am si eu niste curiozitati legate de fibra asta de sticla....mai exact de modificarea unui spoiler prin adaugare de fibra...am vazut mai zilele astea p o honda...si arata super...si sunt curios ce si cum...
__________________
Un sofer adevarat tre' sa stie k masina are si frana nu numai volan si acceleratie !!!!
Ubh is back....incet si sigur
|
|
|
09-10-07, 20:25
|
#690
|
Stock
Join Date: Apr 2006
Posts: 2
|
Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..
deci sunt nelamurit....am citit aici
"cum ca gel-coatu' sar intinde greu pe piesa dupa care copiezi matrita" da pe youtube... asta aplica gelcoatu' cu suflatoarea'...airbrush sau cum vreti sa ii spuneti..asa pare ff ushor ,iar calitatea finisajului final este de invidiat, apoi ce fel de fibra foloseste ala ? se gaseste prin romania la fel? Cam cat de greu se scoate matrita negativa dupa pozitiva....la un spoiler fata de superNova...se face pe bucati sau intreg???
|
|
|
|
|