Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto

Troubleshooting - HOWTO - Mecanica - Electrica - Probleme auto Spuneti-va problemele si noi vom incerca sa le dam de cap. Avem oameni care se pricep si oameni care au nevoie de sfaturi. Asa ca postati. Avem oameni care au experienta si sunt dispusi sa ajute.

Reply
 
Thread Tools
Old 27-09-08, 03:20   #826
Detman
Fiat Driver

Stage 5
 
Detman's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 3,228
Member of:
[Fiat]
[VW]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

bine, ms mult. eu sunt din cluj, ghetto tuning e din Bucuresti, nu pot sa ajung la el, asa ca ma gandeam ca puteti sa imi dati un "tutorial" cum sa procedez. nu vreau sa fac de capul meu, am un prieten care lucreaza cu asa ceva, dar numai pt incinte audio si a zis ca ma ajuta daca dau de un tutorial . ma ajutati??
__________________
Golf Mk1 - 1.8T 1978 Project!
Detman is offline   Reply With Quote
Old 27-09-08, 13:01   #827
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Salut,
se poate face cam orice dinfibra...timp sa ai si materiale.
Iata un exemplu de prelungire a capotei cu fibra de sticla pe un tico:


Iata si ceva sfaturi de prelucrare...In primul rand se izoleaza faruriele si suprafetele pe care nu vrei sa ajunga fibra.polizezi un pic tabla acolo unde va avea contact direct cu fibra pentru a avea aderenta, cureti zona sa nu existe impuritati intre tabla si fibra, apoi poti amesteca putina rasina cu intaritor, nu inainte de a taia stratimatu(tesatura) la dimensiunile dorite..aplici putina rasina direct pe tabla, apoi vii cu un strat de fibra si apoi dai cu pensula peste stratimat(bati fibra)pana devine toata suprafata aceea textila "umeda" de rasina.Ideal e sa adaugi minim un strat de fibra si in partea inferioara a capotei.Dupa ce se intareste, se da cu smirghel din nou (tot pt aderenta) de data asta a chitului si incepi sa o finisezi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Copy of pic1973426185_1mare.JPG
Views:	628
Size:	30.1 KB
ID:	653738  

Last edited by y_u_s; 27-09-08 at 13:08.
y_u_s is offline   Reply With Quote
Old 29-09-08, 10:04   #828
taz_zy

Stage 2
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 68
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Mai, da nu mai citeste nimeni?
Toti numa intreaba?
Si apropo, pt lipit fibra pe tabla se pun in vreo 3 straturi
al doilea cu vreo 2 cm peste primul pe tabla si tot asa
pt a tine mai bine.
Sincer sa fiu nu stiu cat o sa tina, in primul rand o sa te chinui
dupa carligul de siguranta si cand o sa ridici capota, daca o mai ai si grea
cat de repede o sa ramai cu prelungirea in mama.

Last edited by taz_zy; 29-09-08 at 10:07.
taz_zy is offline   Reply With Quote
Old 29-09-08, 10:57   #829
julaikos
Oltcit Driver

Stage 5
 
julaikos's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of:
[Oltcit]
[4Rally]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

eu stiu ca prelungirea aia se face dintr-o bucata de tabla sudata in puncte ,slefuita sudura si apoi se finiseaza zona aia de imbinare cu chit de fibra...
julaikos is offline   Reply With Quote
Old 29-09-08, 12:43   #830
taz_zy

Stage 2
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 68
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

cea mai buna solutie este cu tabla sudata
dar si fibra daca sti se prinde foarte usor si bine de tabla
problema e cat va rezista ?
poate prinsa suplimentar cu niste nituri
(chinuiala) pt cine nu le are cu gauritu si astupatu
taz_zy is offline   Reply With Quote
Old 29-09-08, 13:25   #831
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Prietene fibra are o aderenta foarte buna pe tabla.Pe plastic e nula e adevarat..sare imediat de aia cei care fac bari cu prelungiri baga nituri.Niturile nu sunt o solutie foarte buna..In primul rand te ridici cu el si trebuie nivelat cu chit...mult chit.In al doilea rand niturile flambeaza..cel putin pe bara si risti sa crape chitul fibra etc.Deci solutia cea mai simpla ieftina pe care o poti face chiar tu cu un minim de indemanare e cea cu fibra aplicata direct pe capota dar nu pe vopsea dai un pic vopseaua jos cu smirghel sau flex unde face contact fibra cu ea si aplici 2 straturi maxim.apoi cand se intareste poti aplica si din partea inferioare 1-2 straturi apoi te apuci de finisat.
Succes
y_u_s is offline   Reply With Quote
Old 29-09-08, 16:53   #832
fiber corsa

Stock
 
fiber corsa's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 8
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

salut ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi?
Vreau sa-mi fac un prelungitor spoiler spate pe un corsa b de ce materiale am nevoie si cum sa fac ca habar nu am doar cit am citit aici pe forum
Pot sa-l fac din chit de fibra si cum sa-l prind aplic direct
pe spoiler
fiber corsa is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 09:26   #833
taz_zy

Stage 2
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 68
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Quote:
Originally Posted by y_u_s View Post
Prietene fibra are o aderenta foarte buna pe tabla.Pe plastic e nula e adevarat..sare imediat de aia cei care fac bari cu prelungiri baga nituri.Niturile nu sunt o solutie foarte buna..In primul rand te ridici cu el si trebuie nivelat cu chit...mult chit.In al doilea rand niturile flambeaza..cel putin pe bara si risti sa crape chitul fibra etc.Deci solutia cea mai simpla ieftina pe care o poti face chiar tu cu un minim de indemanare e cea cu fibra aplicata direct pe capota dar nu pe vopsea dai un pic vopseaua jos cu smirghel sau flex unde face contact fibra cu ea si aplici 2 straturi maxim.apoi cand se intareste poti aplica si din partea inferioare 1-2 straturi apoi te apuci de finisat.
Succes

Ai perfecta dreptate.
Nu am zis ca nu se lipeste pe tabla; am intrebat cat poate sa tina, sa reziste, pentru ca trebuie sa ridici capota pt ulei, apa, lichib de parbriz, si spre exemplu eu am un golf 2 TD si are capota destul de grea si nu prea ai de unde ridica decat de prelungirea aceea.
Si acum pt cei care cunosc si au facut asa ceva, cat rezista fibra lipita pe tabla in aceste conditi??????????????
SI NU VA MAI FERITI FRATILOR SA SCRIETI
SUNTEM AMATORI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SI NU O SA FACEM CALITATIV CE FACETI VOI
SI NICI NU O SA NE APUCAM SA NE DESCHIDEM FIRMA
Mult respect pt cei care au avut placerea de a ne arata si a ne explica cate ceva.
BAFTA!!!
taz_zy is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 12:52   #834
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Frate ti-am spus tine destul de bine pe tabla...astea in conditiile in care nu te atingi de ea nu o fortezi..in cazul tau as alege varianta cu tabla.Dar uite eu am pleoape de 2 ani cu fibra daca vrei ne vedem si ti le arat nu au patit nimic.Sunt si atent ce-i drept si fac tot posibilul sa menajez cat se poate.

Referitor la lucrul cu fibra s-a mai discutat si pe alte threaduri,ai nevoie de rasina,accelerator,stratimat.Pui intrun recipient aprox 200g de rasina cu un max un dop de intaritor apoi aplici un strat de rasina pe matrit/obiectul pe care doresti sa il prelucrezi,apoi stratimatul si bati cu o pensula pana se "umezeste"toata suprafata "textila"sa zic asa.poti apoi aplica alt strat de fibra sau cate necesita operatiunea respectiva.Succes!
y_u_s is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 13:03   #835
taz_zy

Stage 2
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 68
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Deci s-a lamurit problema. Asta vroiam sa stiu, iar modalitatea de lucru cred ca a inteles-o toata lumea. Ramane sa-ti procuri materialele care e destul de greu si chinuiala de rigoare pana te obisnuiesti cat de cat; fara sa faci bum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mai am o problema: exista la policolor tesatura 400g/mp la 3 euro kg (e fibra de sticla ca un fel de panza) si am vazut la TV ca se aplica destul de usor si simplu.
Sti ceva despre asta?
taz_zy is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 13:14   #836
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

In privinta aprinderii daca pui mai mult intaritor in rasina se produce o reactie numita preaccelerare si practic iese fum din rasina ca si cum ar fi un dif ars...nu e flacara sau chestii deastea.foarte naspa e ca nu prea se stinge...cu apa sau ma rog eu cel putin nu am reusit.Deci aveti grija la inceput sa o folositi in spatii deschise sa nu aveti incidente.Bafta!

Mai referitor la stratimat eu folosesc de la o firma de pe langa Bucuresti undeva pe centura am uitat numele acum , iar un kg(adica 2metri lungime,un metru latime) costa 10-12lei ,rasina tot cam asa, iar catalizatorul ala(intaritor) 5 lei jumatate de litru.Am auzit ca se poate si mai ieftin pe la aviatorilor sau ceva de genu ceva mai ieftina da pt ce am avut eu nevoie a fost chiar ok.si destul de buna parerea mea.
y_u_s is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 13:23   #837
taz_zy

Stage 2
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 68
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Stratimatu sunt acele ,,fire de par,, de care tragi si iti pui cate vrei
Eu ma refer la ,,tesatura,, ca cea de carbon , care e compacta si pe care
o tai cu foarfeca
Stie cineva ceva??????????
taz_zy is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 13:35   #838
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

aaa stiu despre ce spui.Da nu nu am folosito personal da am auzit ca e foarte rezistenta si se prelucreaza la fel in principiu.De unde luam eu fibra avea si din aia cu ochiuri gen fibra de carbon si costa cam la fel.
y_u_s is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 14:44   #839
taz_zy

Stage 2
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 68
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Asa frate, da nu sti cu ce se mananca!
Am vazut pe discovery, parca, daduse cu rasina, a pus acea panza, pe la colturi cu pensula cu rasina si pe unde era drept cu o rola de fier (cred), dupa aceea o folie de plastic cu gauri, hartie absorbanta, iar la urma vidata intru-un ,,sac,, de plastic.
Si la urma ,,lucrare,, slefuita si nu a mai trebuit sa fie chituita ; a iesit aproape drepta
fara denivelarile alea de la stratimat.
CINE A LUCRAT CU ASA CEVA POATE NE LAMURESTE SI PE NOI
BAFTA!!!!
taz_zy is offline   Reply With Quote
Old 30-09-08, 18:38   #840
y_u_s

Stage 5
 
y_u_s's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,329
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: tuning-ul in fibra de sticla.. idei si sfaturi..

Da cu pensula se aplica rasina aia,cu rola se da pentru a nu se forma bule de aer,acea folie de plastic cred ca era pt a impiedica aerul sa intre si sa creeze bule...Forma finala pe care o scoti depinde de matrita.Daca matrita e buna iese foarte bine si aproape ca nu mai trebuie deloc chit.Doar daca exista pori sau mici defecte.Ar mai fi o varianta, inainte de a se aplica rasina in matrita se da cu ceara cum e normal apoi un strat doua de gelcoat (care e echivalentul spritz chitului doar ca e ceva mai gros)si care necesita doar finisaje fine cu smirghel fin.In principiu totul depinde de matrita.Muncesti mai mult la ea mai putin la finisaje.
y_u_s is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -