@U_TUNING
Stai linistit ca nu suntem gagici sa ne suparam, chiar m-ai amuzat putin. Treaba e simpla, natura
slujbei mele este ca in fiecare zi ajung sa vorbesc/scriu mai mult in engleza decat in romana iar amicii mei mai toti stiu bine engleza si e in regula sa le combin. Nu o fac cu intentie sau ca sa ma dau mare, pur si simplu asa vorbesc/scriu eu. De asemenea tine minte ca pe oriunde stai sa te documentezi o faci in alta limba, la noi nu prea ai ce citi. Si atunci cand citesc despre un wastegate Tial o sa-i zic wastegate nu supapa control turbo ca nu fac referate tehnice aici, care pricepe bine, care nu, nu.
Nimeni nu e nevinovat pe partea asta, uite de ex. in primul tau post la descrierea masinii ai forge dump valve, cusco oil catch can, Apexi multi checker (engine condition monitor).
Vei spune ca sunt termeni tehnici si ca eu folosesc cuvinte in engleza in exprimare si ai avea dreptate, insa pentru mine si majoritatea apropiatilor mei multe cuvinte in engleza au o insemnatate mai precisa sau puternica decat similarele din romana, exact ca la termenii tai tehnici.
Si vis-a-vis de greseli, asta este alta problema si se cheama lene/viteza, nu sunt analfabet si stapanesc ambele limbi suficient de bine ca sa nu-mi fie rusine. Daca ajungem sa vorbim de gramatica, punctuatie si sa ne masuram in cunoasterea limbii engleze mi-am gresit forum-ul, tineam minte ca am terminat liceul si facultatea, nu mai vreau lucrari de control.
Acum, lasand prostiile astea la o parte hai sa vorbim de treburi tehnice.
In opinia mea operatia de portare si polisare (tradu tu mai bine ca eu nu stiu, daca vrei) nu are legatura cu numarul de caii putere, este o operatie care te ajuta fie ca e tico sau aston martin. Faptul ca nu ai un castig semnificativ de putere si ca e mai usor sa maresti boost-ul este altceva. Pe mine ma intereseaza sa imbunatatesc putin raspunsul motorului si port&polish fix asta face avand in vedere ca voi rula galeriile de admisie si evacuare de fabrica. Galeriile astea stii prea bine ca sunt turnate si au imperfectiuni ca orice obiect produs in masa. Daca tot dau jos chiulasa ca sa pun un hks metalic multistrat si sa o prind cu arp-uri nu vad de ce nu as face-o, mai ales ca nu costa mare lucru si poate fi facuta chiar de mine.
Fie ca ar fi vorba de GT2871R sau 3071 oricum merg pe AR-ul cel mai mic iar T3-ul este mai laguit decat T2-ul, nu foarte mult dar suficient (din cele spuse de posesori). Oricum nu asta este problema pt. ca puteam trai cu ceva mai mult lag, problema este ca pe langa turbo trebuie sa iei o galerie proper de evacuare care e inca vreo 800-1000 para pt. o galerie dual scroll (asta n-am mai stiut cum sa o traduc) carcasa partii de turbina (evacuare) de la turbo tot dual scroll pt. T3 plus o tona de alte lucruri pentru un setup cum trebuie si e stupid sa ajungi la aceeasi putere cu T2-ul chiar daca ai spool/lag similar din cauza dual scroll-ului.
Limitarea o constituie internele in care nu vreau sa intru pentru ca e vorba de o tona de bani si prefer sa fac swap cu un motor serios decat sa ajung cu un SR20 monstruos care s-ar putea sa nu fie ok la capitolul fiabilitate oricati bani as baga in el. Ei bine, atunci merg pe solutia mai ieftina, pentru ca turbo e tot acolo la pret cum ai zis insa salvez la restul iar banii "salvati" vor intra in schimbarea motorului cand va veni vremea. Sa o luam asa, 300-350 caluti nu sunt f. scumpi, diferenta intre 350 si 450 te indoaie si pt. 100 cai nu are rost. Aici vorbim de motoare care sa tina la forja constanta nu de weekend sau cu care nu se merge cu anii. Altfel spus, nu-ti iei prezervative xxxxxxl de urangutan doar ca-s la acelasi pret, nu prea sunt de folos daca nu-ti intra pe p*.
Din ce imi dau seama masina ta o prepari in special pentru liniute, nu circuit sau alte magarii, la tine fiecare cal putere in plus conteaza, la mine conteaza doar plaja de cuplu, lag-ul si turatia de spool la turbo. Nu ma intereseaza cifrele si nici timpii pe 400m, ma intereseaza sa ma ajute si sa nu mi se impotriveasca oricat de putin. De aia voi merge pe T2, fix pt. ca o perioada imi va fi arhi suficienta puterea asta.
Ca sa intelegi, eu nu dau detalii pentru ca nu-mi place sa ma laud cu lucruri pe care nu le am sau nu le-am facut. Asta nu inseamna ca nu stiu o tona de chestii si nu mi-am facut temele. Stii prea bine ce inseamna tuning-ul la motor si stii in acelasi timp cate variante si posibile configuratii ii trec posesorului prin cap.
Mi-ar face placere sa mai vorbim si sa ne mai sfatuim. Principiul meu in viata vis-a-vis de lucrurile astea ar fi ca esti dator sa asculti/citesti orice parere indiferent cat crezi ca stii sau nu stii. Apoi iei deciziile singur. Lasa-mi pe privat un numar de telefon si ne auzim
La un telefon sau privat nu am nici o problema in a spune ce vreau sa iau si cum vreau sa fac, evit sa fac lucrurile astea publice pentru ca nu imi place sa spun una si sa fac alta in caz ca ma razgandesc sau mi se nazare mie sa iau alta ruta.
Si, repet, nu e nici o suparare, poti sa zici ce si cum vrei in limita bunului simt, nu suntem copii aici sa ne luam jucariile acasa, nu ?
Multa bafta,
Octav