10-04-14, 18:27
|
#61
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Galrie de evacuare...
Pentru a avea o versiune ieftina de instalare a turbinei s-a ales uitilizarea galeriei de evacuare originala.
Initial au fost inversate cele doua piese ale galeriei de evacurare , stinga a trecut in drapta iar apoi au fost rasucite insa simetria nu era perfecta si etansarea intre chiulasa si galeria de evacuare era precara, chiar erau descentare gaurile chiulasei fata de cele ale galeriei.
O galerie de evacuare din inox, intodeauna inferioara calitativ celei de fonta costa asa:
- ebay 200-450 Euro de proveneinta ... din inox
- Top Gear 650 Euro din inox
Solutia IEFTINA era reutilizarea galeriei originale.
Pentru a face functionala solutia si corecta era necesar sa se reaseze galeriile astfel incat sa fie corespondenta la gauri si sa etanseze.
Galeriile de fonta au fost taiate si repozitionate inversand parti intre ele.
Fiecare pereche de trei cilindri s-a asezat pe chiulasa in pozitia normala de lucru , ca la o masina stoc, iar partile taiate in lung au fost intoare si inversate intre ele.
|
|
|
10-04-14, 19:23
|
#62
|
Stage 3
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Uniformizarea pulsurilor undelor de evacuare dadea un rezultat mai de proasta calitate si performanta cu o galerie de tip equal length de inox?
|
|
|
10-04-14, 21:44
|
#63
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
In mod cert utilizarea fontei la galeriile de evacuare de turbo este una din cele mai fericite solutii insa atunci cand vrei ceva customizat si vrei sa construiesti asa cum crezi e mult mai la indemana sa faci un set de galerii dintr-un material mai simplu maleabil, inox, inconel...
La acet tip de motor cu ordinea lui de aprindere ar merge si o galerie triflux dar nu gasesti turbine de genul asta, iar multi simplifica si recurg la un twin nu foarte fericit datorita ordinii de apindere, dar functional pana la urma.
Chiar plecand de la cateva cunoscute si ceva experienta curgerea gazelor, termodinamica este greu de anticipat faca simulari pertinente sau teste fizice temeinic realizate.
In cazul acestui proiect trebuie inteles din start ca este o abordare care nu vizeaza inalta performanta, este doar pentru placere si un mic castig la antrenare sau cativa caluti in plus nu fac diferenta, iar masina nu o sa primeasca o setare maxima pe solutia mecanica existenta.
Probabil s-ar putea obtine la limita (injectoarele fiind limita) o putere de aproape 300HP. Totusi 220-240 sunt o valoare care atunci cand te afli la volan iti poate aduce zambetul pe buze si placerea de a conduce, mai ales ca vorbim de valori reale, corect masurate si nu cai putere umflati cu pompa.
Dar chiar daca nu dorim sa stoarcem toti caii putere asta nu insemna ca nu ne concetram asupra bunei functionari, iar pentru a fi siguri de tot cand se efectueaza setarea pe langa AFR, presiune, detonatii ... monitorizam si EGT mai ales ca pana si galeriile originale aveau loc pentru astfel de sonde. Noi am modificat unul din porturile originale astfel incat sa putem atasa propria sonda EGT profesionala.
|
|
|
14-04-14, 19:29
|
#64
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Asa cum este normal trebuia si testat, iar cum regina testelor este testul dyno, masina afost supusa unor teste speciale:
- simulare reala
- testare putere & cuplu
- testare la punct de turatie constanta s-a testat la turatie de cuplu maxim si la turatie de putere maxima
- anduranta in sarcini mari.
Parte din aceste teste sunt considerate profesionale si multe aparate de tip dinamometru nu le pot efectua.
A trecut testul.
S-a mers pana la cca. 270HP dar s-a pastrat pentru ecu stock setarea cu putere ceva mai mica.
Last edited by SEBASTIAN; 15-12-14 at 22:35.
|
|
|
07-11-14, 18:57
|
#65
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Aceasta masina este candidatul ideal pentru o electronica aditionala.
Cred ca aceasta ar fi cea mai buna solutie de dezvoltare.
|
|
|
23-02-15, 21:24
|
#66
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Nu trebuie sa mai dureze mult pana este gata de setare pe dyno.
Electronica care este in curs de montaj este un Dastek cu doua programe.
|
|
|
23-02-15, 22:42
|
#67
|
Stage 3
Join Date: Jul 2010
Posts: 123
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Nu cred Ai ales Unichip? Sa nu audă Alex
Btw am văzut alambicul la Florin īn ogradă, cine īl face, Lavorare?
|
|
|
24-02-15, 06:37
|
#68
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Pentru astefel de modele la care electronica nu este adaptiva Unichipul poate sa fie o solutie corecta si mult mai ieftina decat altele.
Nu stiu cine lucreaza la ea, eu cu Florin am discutat si in principiu nu sunt chestiuni mecanice de facut ci electrice de legat firele corect.
Noi inca nu avem pe cineva la noi care sa faca electrica asa ca am apelat la cineva cu experianta. Sper in cateva zile sa fie masina la sediu, sa o pot seta si sa o duc sa-i fac apoi ce mai e de facut, in principiu frane...
Last edited by SEBASTIAN; 05-03-15 at 16:48.
|
|
|
05-03-15, 17:04
|
#69
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
BMW 325iTRC(E30) low budget
Este foarte interesant sa experimentezi solutiile de pe piata si sa poti aprecia cu propriile simturi realitatea, din perspectiva clientului.
Faptul ca Racing Code nu face experimente pe masinile clientilor ci pe cele proprii este un mare atu si obtine experienta care nu este vreodata in detrimentul clientului.
Fara sa vreau sa ma dau mare cred ca am cea mai mare experienta traita in lumea tuningului in ce priveste diverse servicii oferite pe piata:
- chiptuning - gestiune electronica Aspad, TCM turbo, ELCA, Doc, SKN, Mastertuner...
- furnizori de piese: Racing Nick, Pit Stop, C&C, SRZ, Colina...
- esapamente: Stelco, Top Gear, Pilot, Borla...
- mecanici/ serviceuri ...
- dyno: Mastertuner, Exelixis, Autovit.
Traind aceste experiente ma consider mai bogat si imi este foarte usor sa il vad pe fiecare la locul lui, iar cand am un client sa stiu cu sa procedez sa nu ii lezez interesul.
Last edited by SEBASTIAN; 24-04-15 at 22:30.
|
|
|
24-05-15, 09:57
|
#70
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Proiect in conservare!
|
|
|
24-05-15, 11:35
|
#71
|
Stage 5
Join Date: Jul 2012
Posts: 560
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Cum asa?
|
|
|
25-05-15, 17:56
|
#72
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Exista alte prioritati in acest moment.
Dupa ce vor fi gata alte proiecte ii vine randul sa avanseze.
Pentru electronica sunt perfect lamurit iar solutia clara este standalone.
|
|
|
25-05-15, 18:50
|
#73
|
Stage 5
Join Date: Jul 2012
Posts: 560
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Deci nu se renunta la proiect. Asteptam continuarea.
|
|
|
25-05-15, 20:13
|
#74
|
Stage 5
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of: [Mitsubishi] [PARTICIPANT CURSE] [SUBARU]
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Clar nu, e o problema de o luna sau putin mai mult.
|
|
|
26-05-15, 10:54
|
#75
|
Stage 4
Join Date: Dec 2011
Posts: 196
|
Re: BMW 325iTRC(E30) low budget
Salut. Cum rezista sudurile alea de pe galerie pana acum ? Cu ce electrozi s-a sudat ?
|
|
|
|
|