Initial am considerat ca este oportun sa discut pentru setare cu cineva care are deja solutia pentru acest model, un emulator.
Dara analizand economic, pentru ca professional cine poate mai mult, poate si mai putin am hotarat ca sa utilizam solutia proprie, achizitionand un emulator pentru acest tip de memorii si altele.
Setarea se face folosind ECU STOCK .
ECU STOCK este totusi limitat la acest model, iar de controlul turbinei ce sa mai vorbim.
Pentru a limita costurile presiunea in turbo a fost comandata fara boost controler.
Modificarile se fac online si la final se scrie o memorie care se monteaza in locul emulatorului.
Masina neavand un ECU foarte performant si din dorinta de a nu strica nimic a fost echipata cu sensor de detonatii.
SENZORUL ACESTA DE MONITORIZARE A DETONATIILOR ESTE FOARTE IMPORTANT IN VEDEREA OBTINERII UNEI FIABILITATI CORECTE SI A UNEI SETARI PERFORMANTE.
NU AM VAZUT PE NIMENI PANA IN PREZENT IN ROMANIA SA PREZINTE UN ASTFEL DE SENZOR CARE SA PERMITA MONITORIZAREA DETONATIILOR IN TIMP REAL. Noi il folosim inca de la inceputul carierei noastre in tuning .
Chiar sunt surprins ca nimeni nu-l foloseste desi poate ca pentru fiabilitate este cel mai important sensor, insa in acelasi timp nu ma mira ca motoarele le cedeaza si tot baga bani in ele.
Senzor AFR pentru care exista un port special pe evacuare:
Nu voi sta sa ma aplec foarte mult asupra micilor amanunte de setare important este ca s-au obtinut peste 220BHP, aproximativ 350Nm, utilizand pentru puterea maxima un boost de doar 8PSI.
Emulatorul se monteaza in locul memoriei rescriibile din ECU.
De fapt aceasta memorie se scoate iar in soclu se infige emulatorul care este o intervata ce se leaga apoi prin USB la un laptop si permite setari online.
Dupa terminarea softului se scrie si se monteaza o memorie apoi ecu se inchide si masna este functionala.
De la aceasta masina nu s-a dorit o putere foarte mare ci o masina cu un raspuns bun, cuplu suplimentar si fiabilitate.
Astfel cei 220BHP si 350Nm isi fac simtita prezenta imediat graficul de putere fiind impresionant daca nu prin valoare ci prin forma. Putem vorbi despre un palier de putere si nu doar despre un varf.
In palierul 4500-6500rpm puterea este practic constanta. Daca schimbi la rosu, limitarea acum fiind la 6500rpm fata de 6250 cat era de serie reusesti sa utilizezi constant peste 220BHP.
Pentru piese stock puterea si cuplul sunt in regula.
Sunt valori la care ambreiajul este la limita.
Fiabilitatea este ca de serie la motor.
Ungerea este in regula deja spre 7000rpm incepand sa apara probleme la aceste modele si bineinteles pierderi de eficienta.
Racirea este in regula cu radiatorul stock.
La aceste valori suspensia de serie cu sistemul de franare de serie sunt utilizabile onorabil.
Aceasta masina urmeaza sa primeasca doar un set nou de jante 7.5J/17 cu anvelope inegale fata cu spate.