Go Back   Forum 4Tuning > Tuning Motor & Mecanica > Dyno Tuning > Racing Code

Reply
 
Thread Tools
Old 12-11-12, 19:42   #1
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default BMW 325iTRC(E30) low budget



325i Turbo Racing Code

An de fabricatie 1987.

Putere declarata de producator 169BHP.

Motor 6 cilindri 2.5L cu codul M20B25 . Doua supape pe cilindru cusoscut sub denumirea 2.5 12 valve.
Voi incepe in curand prezentarea cu logica acestui proiect.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-11-12, 19:44   #2
scrisit

Stage 5
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 560
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Curios...
scrisit is offline   Reply With Quote
Old 12-11-12, 20:13   #3
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

M-am gandit ca o astfel de abordare este foarte interesanta in Romania la acest moment.
In contextul in care situatia economica nu este foarte roz, desi se construiesc proiecte interesante, puternice dar mai greu tangibile pentru toata lumea o alternative ieftina cred ca este de aplaudat.
Nu cersim aplauze vrem doar sa aratam ca se poate lucra si ieftin, fiabil astfel incat utilizatorul cu sume mici sa poata avea o masina de care sa se bucure in adevaratul sens al cuvantului.
O masina de cca 2000 Euro cu o investitie de maxim 1000 devine o jucarie foarte rapida ce creeaza senzatii si o bucurie la condus cu mult mai mare decat a altor modele cu adevarat scumpe.
Daca ai un 325i sau un alt E30, E36 pe benzina ori un E28, E34 cu patru sau sase cilindri investind intr-o conversie la turbo cu piese ieftine sh dar de calitate obtii un rezultat care in mod garantat va da satisfactie, mare satisfactie.
Nu da BMW-ul vechi la fiare vechi pe un cupon sau nu-l vinde pe nimic, mai bine cumpara unul daca nu ai si construieste ceva de care sa fi mandru.
Poate ca ai o limuzina veche un seria 7 care iti place in mod deosebit … , iar cu turbo deja dimanica este rezolvata ca sa nu spun uimirea pe care o creeaza in traffic un astfel de model, atunci cand reprizele sunt de invidiat.
Tot economic gandind cu un motor mic, cu impozite si asigurari ieftine poti sa te bucuri de o putere si un cuplu de invidiat, in plus aceste masini de generatie mai veche sunt mai usoare cu cutii de viteza bine etajate si robuste.
Un E30 de 200BHP este in mod cert mai rapid decat o Honda Civic Type R si rivalizeaza cu un TFSI de 240BHP daca nu-l si-ntrece.
Considerand ca nu are sens sa ne pierdem mai mult cu introducerea voi trece in curand la chestiuni concrete.

Last edited by SEBASTIAN; 12-11-12 at 20:17.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-11-12, 21:21   #4
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Concret avem nevoie de o masina si de cateva piese plus mana de lucru, daca se poate calificata, pentru ca este important sa fie asa.

Initial s-a achizitionat masina dupa cum se vede nu intr-o stare chiar fericita dar o buna baza de lucru.



A fost dusa la tinichigerie – vopsitorie si a fost adusa inntr-o stare agreabila.


Asa arata in mare dupa desi pe la service a mai suferit ceva daune prin parcare, faruri lipsa, aripa accidentata… dar e ok pana la urma si totul are sa se resolve frumos.



Dupa ce caroseria a fost in regula a urmat partea de mecanica.
In primul rand au fost necesare cateva piese dar totul a plecat de la TURBO.
Aveam acasa prin garaj o turbine de la o alta masina un Subaru Forester 2.5 XT care a suferit multe modificari si au mai ramas ceva piese de la el.

Piese:
- turbo Mitsubishi TD04 sh
- intercooler Subaru Forester 2006 XT sh

Intercoolerul a fost ascuns bine sub masca fata, este expus la aer, vant darn u se vede.
- injectoare M3/M5 sh
- electroventilator sh
- termocupla noua 82 de grade C
- tubulatura , diverse tuburi de Al de la diferite masini …
- regulator de benzina reglabil vacumo-pneumatic Sard sh
- manometru presiune benzina pe regulator nou
- diverse racorduri, apa, ulei…

Multe piese au fost confectionate cum ar fi galleria de evacuare si downpipe.
Galeria de evacuare este confectionata foarte siplu.
S-au luat garniture noi de evacuare si s-au intors galeriile originale apoi s-au facut flanse intre care s-au unuit doua coturi, s-au sudat, au fost deschise sus, au primit o flansa care sustine turbina.


Nu sunt suduri cu pretentii dar sunt responsabil facute si apoi pe interior este luat la biax tot ce incurca.
Downpipe si el e confectionat dintr-o flansa de pe un esapament vechi de Subaru si tevi sudate asa cum s-a putut, fara inox si lucruri scumpe.


Ca un fapt divers am anulat si partea de servo la frana.
Si asa usor usor masina are motorul pregatit pentru setare.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-11-12, 21:46   #5
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Dupa montarea turbinei si a injectoarelor motorul pornea dar functiona total gresit.
A fost ajustata presiunea in rampa doar atat cat sa porneasca bine cu noile injectoare undeva pe la 1,5 bari, dar desigur setarea nu agreea o astfel de functionare mai mult decat la ralanti unde oricum era data peste cap.
Cu toate acestea sub supraveghere atenta s-a incercat un test pana la putin peste 4000rpm unde amestecul era deja foarte sarac, iar avansul prea mare.
A fost relevant urmatorul grafic Tendinta era interesanta .
In urma verificarilor si testarilor s-a stabilit faptul ca o decomprimare si o verificare amanuntita a motorului ar fi indicate.
Astfel pistoanele au fost prelucrate in vederea decomprimarii, in vederea scaderii raportului de compresie. Se putea functiona si cu compresia stock dar nu era asa de sigur.

Dupa cum se vede capul lor este frezat cu atentie pe o masa plana ele fiind fixate pe rand in aceeasi pozitie.


Considerand ca nu este suficient si nedorind sa scadem rezistenta pistonului s-au facut interventii si la chiulasa in zona camerei de ardere.

La montaj s-au cumparat:
- cuzineti noi de biela cca. 150 RON
- segmenti noi germani cca. 150 RON
- garniture de chiulasa de clingherit similara cu cea originala cca. 150 RON.
Compresia obtinuta prin masurare dupa montaj este de 10.3 inainte de rodaj.
Asa ca am ajuns din nou cu masina la dyno de aceasta data pentru setare.

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 12-11-12, 23:20   #6
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Initial am considerat ca este oportun sa discut pentru setare cu cineva care are deja solutia pentru acest model, un emulator.
Dara analizand economic, pentru ca professional cine poate mai mult, poate si mai putin am hotarat ca sa utilizam solutia proprie, achizitionand un emulator pentru acest tip de memorii si altele.
Setarea se face folosind ECU STOCK .
ECU STOCK este totusi limitat la acest model, iar de controlul turbinei ce sa mai vorbim.
Pentru a limita costurile presiunea in turbo a fost comandata fara boost controler.
Modificarile se fac online si la final se scrie o memorie care se monteaza in locul emulatorului.

Masina neavand un ECU foarte performant si din dorinta de a nu strica nimic a fost echipata cu sensor de detonatii.

SENZORUL ACESTA DE MONITORIZARE A DETONATIILOR ESTE FOARTE IMPORTANT IN VEDEREA OBTINERII UNEI FIABILITATI CORECTE SI A UNEI SETARI PERFORMANTE.
NU AM VAZUT PE NIMENI PANA IN PREZENT IN ROMANIA SA PREZINTE UN ASTFEL DE SENZOR CARE SA PERMITA MONITORIZAREA DETONATIILOR IN TIMP REAL. Noi il folosim inca de la inceputul carierei noastre in tuning .
Chiar sunt surprins ca nimeni nu-l foloseste desi poate ca pentru fiabilitate este cel mai important sensor, insa in acelasi timp nu ma mira ca motoarele le cedeaza si tot baga bani in ele.
Senzor AFR pentru care exista un port special pe evacuare:

Nu voi sta sa ma aplec foarte mult asupra micilor amanunte de setare important este ca s-au obtinut peste 220BHP, aproximativ 350Nm, utilizand pentru puterea maxima un boost de doar 8PSI.

Emulatorul se monteaza in locul memoriei rescriibile din ECU.
De fapt aceasta memorie se scoate iar in soclu se infige emulatorul care este o intervata ce se leaga apoi prin USB la un laptop si permite setari online.

Dupa terminarea softului se scrie si se monteaza o memorie apoi ecu se inchide si masna este functionala.



De la aceasta masina nu s-a dorit o putere foarte mare ci o masina cu un raspuns bun, cuplu suplimentar si fiabilitate.
Astfel cei 220BHP si 350Nm isi fac simtita prezenta imediat graficul de putere fiind impresionant daca nu prin valoare ci prin forma. Putem vorbi despre un palier de putere si nu doar despre un varf.
In palierul 4500-6500rpm puterea este practic constanta. Daca schimbi la rosu, limitarea acum fiind la 6500rpm fata de 6250 cat era de serie reusesti sa utilizezi constant peste 220BHP.



Pentru piese stock puterea si cuplul sunt in regula.
Sunt valori la care ambreiajul este la limita.
Fiabilitatea este ca de serie la motor.
Ungerea este in regula deja spre 7000rpm incepand sa apara probleme la aceste modele si bineinteles pierderi de eficienta.
Racirea este in regula cu radiatorul stock.
La aceste valori suspensia de serie cu sistemul de franare de serie sunt utilizabile onorabil.

Aceasta masina urmeaza sa primeasca doar un set nou de jante 7.5J/17 cu anvelope inegale fata cu spate.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 00:13   #7
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Pai si knock sensorul la ce l-ai legat?
La ecu direct sau are cutiuta lui magica???
Nu ma intereseaza asa mult benzinarele, mai ales ursii turbo dar am o simpla curiozitate tehnica.
__________________
Stock is for woosies
Smoking is for woosies

The best exhaust for a turbo is the least exhaust.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 00:45   #8
DEVIL's Style
BMW Driver

Stage 5
 
DEVIL's Style's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 2,476
Member of:
[BMW]
[Toyota]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Ce a facut aici sebastian , este exact la ce ma documentam eu pentru kompressorul pentru m44 , numai ca el a adaptat un turbo... intrebarea mea e : poti comercializa astfel de emulatoare pentru diverse ecu uri? sunt si eu interesat de unul . Referitor la senzorul ala de detonatii , stiu pe cineva care il folosea in mod constant pe masinile la care facea conversii [ nu e activ pe forum ] si de la el am preluat ideea cu el !

La americani am vazut cateva conversii turbo low budget inclusiv pe e30 !
DEVIL's Style is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 07:45   #9
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Senzorul de detonatii se fixeaza pe blocul motor in zona cilindrilor. La acest E 30 a fost legat pe sub masina pe blocul motor in partea dreapta direct pe bloc folosind una din gaurile tehnologice existente cu filet de 8mm.
El este legat la un amplificator special, la casti si la un sistem de logare.
Se alimenteaza la 12v de la bricheta de masina sau alta sursa de 12V.
Pe langa detonatii prin casti se poate asculta functinarea intregului motor, iar daca ai o ureche buna, antrenata poti sa distingi zgomotele din functionare, distributie-tacheti-curbutori, bolt, arbore, chiar si ambreiaj, batai de piston, frecari nefiresti, zgomot de supape...
Utilizand acest dispozitiv online pe langa logare auzi detonatiile, predetonatiile si imediat poti elibera acceleratia la primele semne fara sa fortezi motorul.
Nu-l obligi sa suporte nici macar o sarja detonatiile atat de daunatoare.
De aceea nu-mi explic de ce unii clienti accepta sa riste pe banii lor.
Noi nu recomandam nimanui sa isi seteze masina fara a monitoriza corect detonatiile.
Compresorul este poate o solutie si mai corecta l un astfel de motor, important este sa fie bine ales compresorul si raportul de transmisie.

O setare cu emulatorul pe dyno, inclusiv dyno dureaza cca. 3-4 ore si costa 250 EURO. De aici pleca pretul, iar daca avem modificari in functie de complexitatea acestora vom verifica si comunica pretul de la caz la caz.

Last edited by SEBASTIAN; 19-05-14 at 19:59.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 10:42   #10
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Scuzoaiele mele. Am crezut ca senzorul ramane pe masina, dar de fapt il folositi doar in procesul de tuning.
Acum 5 ani aveam un prieten care facea probe la masina cu castile pe urechi.
Era interesant de adaptat acel amplificator sa modifice functionarea motorului (limitare avans,aprindere ceva) si sa fie instalat pe masina permanent.Poate omul foloseste o benzina mai proasta intr-o zi si are probleme.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 11:29   #11
influxsg

Stage 2
 
Join Date: May 2009
Posts: 52
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Daca nu ma insel 2.0 tfsi are senzor de detonatii care face fix acest lucru bluey.
influxsg is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 12:09   #12
coco_stancu

Stage 5
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 767
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Frumos, indraznet, sa speram ca si destul de ieftin incat cei care vor un minim de 50 hp sa poata apela la voi.
coco_stancu is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 12:24   #13
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Andi nu te inseli , dar aici este vorba de o masina cu 25 de ani mai veche daca nu si mai mult.
De aia zic ca era interesant de pus un knock sensor low cost.Mai ales in cazul unui upgrade turbo.
O demonstratie tehnica era gasirea unei modalitati de conectare a knock sensorului la ECU direct.
Acum depinde ce si cum stie acel ecu destul de rudimentar de pe E30.

Last edited by bluey; 13-11-12 at 12:38.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 13:42   #14
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Quote:
Originally Posted by influxsg View Post
Daca nu ma insel 2.0 tfsi are senzor de detonatii care face fix acest lucru bluey.
Majoritatea masinilor moderne au senzor de detonatii, unele au si mai multi senzori. Acestia au rolul de a monitoriza acest fenomen ce poate dauna fiabilitatii motorului.
In general dupa filtrarea si interpretarea semnalului ecu mareste intr-o plaja limitata avansul sau daca simte detonatii il scade si imbogateste amestecul lafel intr-o marja stabilita, iar la unele turbo ihiba boostul. Sunt cazuri in care comuta total pe un alt program de exemplu la Subaru.

Quote:
Originally Posted by coco_stancu View Post
Frumos, indraznet, sa speram ca si destul de ieftin incat cei care vor un minim de 50 hp sa poata apela la voi.
Imi pare rau ca nu am un grafic de serie peste care sa-l suprapun pe cel nou, insa e gresit sa te referi doar la varf unde ai un plus de xx HP.
In general dupa 1500RPM cuplul devine mult mai mare siftand graficul.
Puterea este obtinuta mult mai devreme cu cca. 1500rpm si se mentine aproape constanta pana la limitare in cazul nostru 6500.
De la 4500 la 6500 ai o plaja de 2000rpm, plaja in care masina sta cand e utilizata sportiv. Deci cand schimbi viteza viteza in aceeasi putere.
La stock obtii spre 6000rpm puterea maxima insa ce e sub e mult in jos.
Diferenta reala nu este varful ci toata aria dintre curbe.
Am pus un grafic de 530d iar diferenta este toata aria portocalie si toata aria mov. Daca am judeca dupa varf nu ar fi corect.

In ce priveste functionarea fara senzor de detonatii este intradevar un impediment. Dar cum BMW acum 30ani au stiut sa faca sa mearga masinile astea mult si bine fara acest minunat senzor cu tehnologia de astazi le putem seta si noi sa fie fiabile.
In mod cert daca discutam de o setare extrema ceea ce nu este cazul acum, importanta fiind placerea condusului si fiabilitatea, in cazul schimbarii combustibilului cu unul avand o cifra octanica mai mica ar fi periculos.
Seatrea expusa nu recomanda utilizarea de benzina sub 98 cifra octanica dar accepta fara riscuri si benzina de 95. Motorul este decomprimat, amestecul destul de bogat, avansurile sunt cuminti, iar debitul de aer este moderat cu un TD04 la o presiune de 0.6bari.
La ceea ce am prezentat se poate utiliza combustibil de la 95 in sus pana la 101 fara riscuri, fiabilitatea din acest pdv fiind similara cu cea de fabrica.
ECU stock este o gluma ca si putere de calcul.
Este poate de mentionat faptul ca acest ecu nu are senzor de temperatura a aerului, nu are senzor de presiune si nici senzor de pozitie a clapetei de acceleratie. Clapeta are un singur intrerupator pornit/oprit.
Debitmetrul este stock iar la modelul aspirat la putin dupa 5500rpm atinge valoarea maxima, valoare pe care supraalimentat acest debitmetru cu sertar acum o atinge pe la putin peste 3000rpm.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	exa530tdi.JPG
Views:	228
Size:	93.2 KB
ID:	2610185  
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 13-11-12, 20:21   #15
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: BMW 325iTRC(E30) low budget

Injectoarele sunt acestea:

Bosch 0 280 150 701

http://www.fuelinjector.citymaker.co...68/8196241.htm
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -