01-09-14, 16:38
|
#692
|
Stage 3
Join Date: Apr 2010
Posts: 142
|
Re: Alegerea pistolului de vopsit
@oviradu - serpentina la iesirea din compresor pentru racirea aerului nu prea are rost sa faci
- separator apa-ulei e bun, deci daca poti ia unul
- regulator si filtru eu am si la iesirea din compresor + filtru si regulator pe furtun la intrarea in pistol, in felul asta reduci riscul de a avea gunoaie/impuritati la minim, nu la 0 chiar si asa si mai poti avea surprize.
- daca nu ai bani de filtrele mari pentru compresor macar sa faci rost de un filtru mic pe furtun si regulator inainte de intrarea in pistol si sa nu uiti sa scoti apa din compresior de fiecare data ( butelia are pe burta un surub de golire )
- daca erai din Bucuresti, stiam unde sa te trimit sa gasesti pistolul, dar asa incearca pe net poate il gasesti ( vezi ca pe doza trebuie sa scrie RP - reduce pressure si are ca un inel albastru la doza )
- poti sa ma mai intrebi ce nu intelegi, dar raspunsurile vor fi in general intarziate, pentru ca intru rar pe forum.
Bafta si spor la treaba.
@bogdan_kwx - ambele pistoale sunt din gama Starting Line de la Devilbiss, adica cele mai ieftine pentru hobby, deci isi vor face treaba, dar sa nu ai pretentii la ele.
- cel mai indicat dintre cele 2, e cel cu consumul cel mai mic de aer si cu o doza de 1.3 mm ( tu cu siguranta nu ai un compresor mare. )
Last edited by wheelman2009; 01-09-14 at 16:45.
|
|
|
16-10-14, 10:16
|
#693
|
Stock
Join Date: Oct 2014
Posts: 5
|
Vopsire bara
Salut , sunt nou pe aici si as avea nevoie de putin ajutor .
De putin timp mi-am luat un pistol de vopsit , detin si un compresor , as dori sa vopsesc o bara pe care o am pentru masina mea . am cumparat vopsea pe cod si am primit , vopseaua , lacul , diluant (cantitatea potrivita) si intaritorul de lac . Am dat bara cu plastic filler am matuit intreaga supreafata cu hartie abraziva cu granulatie mare , iar acum intervine problema .
Trebuie sa amestec intreaba cantitate de diluant cu vopseaua ?
Lacul nu trebuie diluat ?
Pot pastra vopseaua (deja diluata) in pistol(este cu capac) intre straturi ?
Care ar fi intervalul de timp intre straturile de vopsea ?
Mentionez ca am cumparat o vopsea gri petrol perlata .
Va rog sa nu veniti cu raspunsuri de genul : "nu o face singur , nu o sa iasa " pentru ca vreau sa invat si cel mai bine e sa invat pe lucrurile mele ca sa nu dau "buleala" la altii
Multumesc anticipat
|
|
|
19-10-14, 10:41
|
#694
|
Stock
Join Date: Oct 2014
Posts: 5
|
Re: Vopsire bara
nimeni pe aici ?
|
|
|
19-10-14, 11:11
|
#695
|
General Supervisor
 Stage 5
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,791
Member of: [Super Moderators] [PARTICIPANT CURSE] [BMW] [MERCEDES] [2 Roti] [ALFA ROMEO]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
puncts, da cateva pagini inapoi, s-a vorbit din greu despre ceea ce te intereseaza, sunt destui vopsitori si oameni cu experienta care si-au spus punctual parerile si au dat lamuriri nenumarate.
E nevoie de putina bunavointa din partea ta sa le si citesti postarile, ai sa iti obtii toate raspunsurile.
DUPA ce ai citit ce s-a scris poti pune intrebari suplimentare si te asigur ca vei fi lamurit, dar asa, n-are niciun rost sa reia toata lumea ditamai discutia doar pentru ca ti-e putin lene sa citesti tu...
|
|
|
10-01-15, 15:44
|
#696
|
PARTICIPANT CURSE
 Stage 5
Join Date: Nov 2009
Posts: 1,979
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [VW] [DACIA]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
Salut tuturor , o intrebare am...
Am un atelier de facut mobilier comercial ( baruri,magazine, etc) , produxel piese gen mese,scaune, rafturi, deci piese relativ mici.
Vreau sa trecem sa folosim vopsea poliuretanica pentru lemn, intrebarea este urmatoarea, pot folosi un pistol de vopsit HVLP YATO cu duza de 0.8 ? Lacul este incolor . Grundul este cel nuantat, dar el se aplica la pensula, apoi lacul la pistol. Intaritorul pentru lac se foloseste 1:1
|
|
|
18-01-15, 18:54
|
#697
|
 Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA] [4Rally]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
0.5-1.0 sunt pistoalele pentru retusuri. Se pot vopsi si elemente intregi, dar dureaza mai mult din cauza razei de pulverizare destul de mici. Raspunsul este DA, poti sa vopsesti mobilier de mici dimensiuni, dar pe masura ce avansezi, vei constata ca ai nevoie si de un pistol mare. Ceva de 1.2-1.4 ar fi OK. Ce e mai sus de 1.4 e pentru grunduri si filler-e
__________________
I rise and u FALL!!!
|
|
|
01-02-15, 14:25
|
#698
|
Oltcit Driver
 Stage 5
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,522
Member of: [Oltcit] [Honda]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
o intrebare :
Sa zicem ca am masina data in filler...si imi place oarecum culoarea ....
se poate da cu lac peste ?? mai prinde?
Last edited by Acc3l3ratoR; 01-02-15 at 14:30.
|
|
|
06-02-15, 14:29
|
#699
|
FOTO Member
 Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 792
Member of: [FOTO]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
Salutare! De ceva vreme reconditionez jante (doar la spray) si am decis sa o fac profi. As dori sa achizitionez un compresor. Intrebarea mea este : un compresor de 50L este suficient pentru a vopsi 4 jante sau ar trebui unul de 100L?
Eventual as mai vrea sa vopsesc si cate un element auto. Pentru 4 jante/o bara/o aripa/etc este suficient un compresor de 50l, sau trebuie neaparat de 100L? Multumesc !
|
|
|
06-02-15, 18:15
|
#700
|
Oltcit Driver
 Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 6,455
Member of: [Oltcit] [4Rally]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
Ia de 100 litri daca vrei sa faci altceva in afara de a umfla niste roti si sa vopsesti o janta doua.
Cauti unul de 100 litri cu 2 pistoane,iti iei filtru sa retina apa la iesirea din compresor.
|
|
|
06-02-15, 23:50
|
#701
|
FOTO Member
 Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 792
Member of: [FOTO]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
Am inteles. Multumesc!
|
|
|
08-02-15, 16:13
|
#702
|
 Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,117
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [DACIA] [4Rally]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
Quote:
Originally Posted by Acc3l3ratoR
o intrebare :
Sa zicem ca am masina data in filler...si imi place oarecum culoarea ....
se poate da cu lac peste ?? mai prinde?
|
Daca matuiesti perfect, in asa fel incat sa nu patrunzi stratul de filler, da. Totusi, cauta un magazin de vopsele si fa-ti o culoare cat mai apropiata de nuanta de filler ce o ai pe masina. Nu vei mai avea batai de cap la eventuale revopsiri
|
|
|
25-02-15, 19:13
|
#703
|
 Stage 4
Join Date: May 2011
Posts: 228
Member of: [PARTICIPANT CURSE]
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
Stie cineva unde pot gasi pigment pentru lac sau lac pigmentat prin bucuresti? As vrea sa incerc sa imi fac jantele candy dar am gasit numai preturi aberante. Sau macar ceva perle. Multumesc!
|
|
|
14-04-15, 10:38
|
#704
|
Stock
Join Date: Apr 2015
Posts: 1
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
Salut. Am si eu un set de jante aproape noi cu o culoare negru mat. As vrea sa le fac negru lucios, dar daca se poate fara sa le revopsesc integral pentru ca sunt noi si vopseaua e perfecta. Ce imi recomanzi sa fac? exista posibilitatea aplicarii unui lac lucios si daca da cum? Multumesc
|
|
|
26-06-15, 14:00
|
#705
|
Stock
Join Date: Aug 2012
Posts: 3
|
Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire
@bogdan_kwx - un top scurt al pistoalelor de vopsit dedicate lacului
1 . iwata w400lv & iwata LPH400
2. optima 900 LVLP
3. sata 3000
iar din ceea ce am observat, putini colegi au atras atentia asupra benzii de mascare..dar o impartasesc eu mai jos :
......pentru mine, banda de mascare face uneori diferenta lucrului executat profesional. Am vazut multi “artisti” ce folosesc ca si banda de mascare, banda pentru zugravit...fara sa cunoasca faptul ca banda de mascare ce trebuie folosita, trebuie sa aibe caracteristici de performanta : rezistenta UV,rezistenta la apa, rezistenta la temperatura si conditii climatice, lipsa urmelor reziduale la indepartare, aderenta pe diferite suprafete, flexibilitate, grosime, timpul de expunere etc .. SFAT : folositi banda premium ..stiu ce e mai scumpa dar iti asigura un somn linistit....deci...conteaza banda folosita !
Condensul :
Indiferent de compresorul folosit, de condens nu poti scapa doar cu filtre....atata timp cat acesta nu este transformat la temperatura punctului de roua pentru a fi oprit.
Exista doua modalitati de a prevenii acest lucru.
1. uscarea aerului (care este metoda cea mai scumpa dar si cea mai sigura)
2. racirea aerului (care este metoda mai ieftina din punct de vedere financiar)
|
|
|
|
|