23-04-10, 13:47
|
#1
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Despre vopsea si vopsire/lacuire
Nu mai e cazul sa precizez de ce: vopseaua auto este indispensabila atunci cand se repara un element de caroserie, de interior sau cand se creeaza unul nou. Unii vor sa o aplice singuri, fie profi (la pistol, in cuptor etc.), fie in stil amator, la spray. In ambele cazuri, sunt cateva procedee comune pe care ar trebui sa le stim cu totii, cum ar fi finisajul (cum si cu ce), matuirea, degresarea, aplicarea culorii, a lacului, polisharea etc.
Multi dintre noi prefera sa vopseasca singuri anumite piese, in special de interior dar nu numai. De exemplu, un triunghi oglinda interior ce gazduieste un tweeter, o plansa de bord, un suport ceasuri de stalp etc.
Pentru a evita neplacerile de genul: impuritati in vopsea, denivelari, scorojirea culorii in timp etc., e bine sa stim totul dinainte, sa parcurgem fiecare pas in ordinea corecta ca sa iasa totul de calitate.
Last edited by turbojack; 15-01-11 at 01:43.
Reason: corectie titlu
|
|
|
17-06-10, 12:23
|
#2
|
Stage 4
Join Date: Jan 2008
Posts: 248
|
re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
mi-au aparut cateva pete de rugina pe haion si as vrea sa rezolv singur fara sa ma duc in alta parte , vreau sa stiu de ce am nevoie mai exact , vreau sa folosesc spray-uri .
CE AM NEVOIE ? SI CUM SE PROCEDEAZA ?
|
|
|
24-06-10, 10:24
|
#3
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
re: FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE
Quote:
Originally Posted by pityku96
mi-au aparut cateva pete de rugina pe haion si as vrea sa rezolv singur fara sa ma duc in alta parte , vreau sa stiu de ce am nevoie mai exact , vreau sa folosesc spray-uri .
CE AM NEVOIE ? SI CUM SE PROCEDEAZA ?
|
@pityku: in primul rand sunt de parere sa nu folosesti spray cand vine vorba de piese de caroserie si/sau de marimi mari. Oricine te va sfatui sa apelezi la pistol din multe motive (rezistenta, aspect, nuanta culoare etc.).
In al doilea rand, procedeul e acelasi ca la orice piesa metalica: mai intai indepartezi rugina si vopseaua veche pe cat posibil (folosesti un flex cu perie de sarma fina - preferabil sa indepartezi chederul daca e la suprafata), apoi degresezi suprafata si aplici chit de finisaj unde e nevoie, apoi... ai nevoie de sprit-chit, care e indispensabil daca vrei ca vopseaua sa se aseze uniform si fara impregnare partiala. Deci pana la urma, tot ai nevoie de pistol. Apoi, in final, matuiesti toata suprafata, izolezi, degresezi si aplici vopseaua.
Last edited by quick_5hifter; 06-11-10 at 01:47.
|
|
|
14-11-10, 22:00
|
#4
|
Stage 4
Join Date: Aug 2009
Posts: 209
|
Re: VOPSEAUA
am si eu niste intrebari:
cu ce sa dau peste chit ca sa nu imi mai iasa galbeneala prin vopsea(masina este alba,)?
cu grund?(masina a fost avariata usor aripa spate si am facuto pe casco,dupa 4 luni s-a ingalbenit zona reparata)
trebuie indepartat chitul vechi?
multumesc.
|
|
|
18-11-10, 15:46
|
#5
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Re: VOPSEAUA
Salut!
Galbeneala respectiva nu iese PRIN vopsea, ci prin fisurile aparute in vopsea datorita chitului aplicat, care:
-a fost aplicat fara ca suprafata sa fi fost curatata perfect de rugina (vezi cum se procedeaza pe topicul cu "CHITUL" de pe aceeasi sectiune);
-a fost aplicat in strat gros, ceea ce a dus la craparea lui;
-in zona a mai avut loc vreun impact, ceea ce a dus de asemenea la fisurarea chitului aplicat.
E una din variantele de mai sus sau doua din ele sau chiar toate 3.
Solutia este sa dai tot chitul jos pana la tabla (sunt sigur ca o sa gasesti rugina sub chit), sa cureti perfect toata rugina daca e prezenta doar la exterior, iar daca rugina a perforat tabla venind din interior, e necesar sa apelezi la un tinichigiu pentru "reconstructia" piesei respective din tabla.
Grundul se aplica pe interior, in zonele unde nu aplici vopsea. In mod normal - la o aripa de exemplu - daca se aplica grund si eventual antifon pe interior, iar vopsirea este corecta pe exterior, nu ar trebui sa mai apara rugina.
In zonele unde se aplica vopsea, dupa curatare si degresare, se aplica chit dupa nevoie (e totusi recomandat sa indrepte tinichigiul pe cat posibil, ca sa nu mai intre mult chit) si apoi sprit-chit, pentru o mai buna finisare, uniformizare si o absorbtie omogena a vopselei.
|
|
|
18-11-10, 19:58
|
#6
|
Stage 4
Join Date: Aug 2009
Posts: 209
|
Re: VOPSEAUA
quick_5hiftermultumesc pt raspuns.
vopseaua s-a ingalbenit in toata zona reparata uniform(nu pe bucatele),nu sunt fisuri vizibile,nu era ruginita inainte de aplicarea chitului si pe interior(zona corespunde in portbagaj)este vopsit.
zona a fost indreptata(chitul este in strat de maxim 2-3 mm).ma gandeam sa nu fie bun chitul?(calitate proasta,recomanzi vreo marca de chit?)
oricum ma duc la cineva sa o faca ca eu nu ma pricep,dar vreau sa stiu ce trebuie facut ca sa nu se mai intample.
scuze daca ceva este off topic.
|
|
|
18-11-10, 21:17
|
#7
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Re: VOPSEAUA
Ca marca, eu folosesc Body Fiber si Body Soft, parca asa le zice. O sa revin maine cu denumirea exacta.
Fisurile de care vorbeam mai devreme nu sunt neaparat vizibile cu ochiul liber... insa daca zici ca nu era rugina in zona, e posibil sa fie o problema cu vopseaua, desi n-am mai auzit sa se ingalbeneasca.
Sigur nu a aparut imediat dupa aplicare? Uneori diferenta de nuanta apare si de la un pistol de vopsit care nu a fost curatat corespunzator.
|
|
|
18-11-10, 22:18
|
#8
|
Stage 4
Join Date: Aug 2009
Posts: 209
|
Re: VOPSEAUA
nu a aparut imediat,aripa a fost vopsita integral.
ma gandesc sa nu fi facut vreo reactie intre vopsea si chit.cred ca in mod normal ar trebuii sa se dea grund peste chit si apoi vopsea,dar cum nu ma pricep....
mersi inca odata pt sfaturi.o sa o duc sa o fac,dar cumpar eu materialele.apropo,galbeneala arata ca si cum se oxideaza un metal,cum ar fi aluminiul(daca dai cu pasta de polis se curata 'oxidarea',dar ramane galbeneala,care dispare daca freci zona cu smirghel fin(am testat pe o zona mica),dar reapare la vreo sapt.
Last edited by costyaro; 18-11-10 at 22:26.
|
|
|
18-11-10, 23:33
|
#9
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,692
Member of: [Moderators] [Xtreme Club Emotion] [DAEWOO] [Toyota] [Opel]
|
Re: VOPSEAUA
Atunci e clar, e o vopsea cam dubioasa sau pistolul de vopsit a mai avut ceva in el, inainte de vopsire - probabil ceva ce diluantul din vopsea nu l-a putut dizolva si nici nu s-a putut amesteca in vopsea, motiv pentru care apar aceste reactii.
Nu se da grund peste chit, ci sprit-chit (primmer, fuller se mai numeste). Orice vopsitor trebuie sa stie despre ce e vorba. Are nu numai rolul de a omogeniza vopseaua aplicata ulterior si a impiedica absorbtia neuniforma a vopselei in chit, ci si de a evidentia orice asperitati/denivelari pe suprafata chitului aplicat.
Maine iti spun exact ce chit folosesc eu, chit cu care n-am avut probleme (recomandat de un vopsitor bun).
Parerea mea e ca, daca dispui de spatiu si timp liber, poti face singur toata operatiunea. In cazul in care te hotarasti, iti putem da indrumari pas cu pas, mai ales ca e vorba de o culoare nepretentioasa si sansele sa iasa de o nuanta diferita sunt foarte mici. Poti face singur pregatirea pentru vopsit, cel putin pana la nivel de vopsit la pistol... inclusiv sprit-chit, care se poate aplica si la spray.
|
|
|
19-11-10, 20:36
|
#10
|
Stage 4
Join Date: Aug 2009
Posts: 209
|
Re: VOPSEAUA
multumesc mult.
astept sa-mi spui ce chit folosesti,de chituit o sa o fac eu ca am mai facut asta(pe doua dacii 1300 si au iesit bine,si in plus suprafata nu e mare),de vopsit nu ma bag,ca nici nu ma pricep si nici nu am ce e necesar.
o sa dau si cu sprit-chit(cu spray-ul;cumva trebuie slefuit cu smirghel fin,sprit-chitul inainte de a se aplica vopseaua?) si dupa aia la vopsitor.
Last edited by costyaro; 19-11-10 at 20:49.
|
|
|
04-12-10, 19:03
|
#11
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of: [Competitor CNCA]
|
Textura pentru vopsea
Am modificat niste panouri de plastic cu fibra si acum vreau sa le vopsesc, dar vreau ca rezultatul sa fie texturat, aproape de textura originala a plasticului.
Unde gasesc sa cumpar vopsea texturata ? Terosonul e prea dur pentru ce vreau eu.
Cam asa trebuie sa arate rezultatul (textura aplicata e cu negru)
__________________
Team SQNLL
|
|
|
06-12-10, 00:17
|
#12
|
Peugeot Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,135
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup] [A.C.S. Speedline Motorsport] [PEUGEOT] [4Rally] [Design Team] [SKODA] [VW]
|
Re: Textura pentru vopsea
In general cam orice magazin care comercializeaza vopsele auto au vopsea texturata.
|
|
|
06-12-10, 18:39
|
#13
|
Stage 5
Join Date: Jun 2004
Posts: 4,001
|
Re: Textura pentru vopsea
dada,sigur. am cautat si eu de mi s-a acrit si n-am gasit. majoritatea nici nu stiu despre ce e vorba
|
|
|
06-12-10, 20:40
|
#14
|
Stage 5
Join Date: Aug 2006
Posts: 2,016
Member of: [Competitor CNCA]
|
Re: Textura pentru vopsea
Azi am vorbit cu ceva distribuitor Kober...nu au asa ceva, dar a recunoscut ca sunt mai slab "dotati" pe partea de vopsele auto. Continuam cautarile cu 3M.
Finisajul asta asteapta la mine de cel putin un an...deci inca vreo luna in plus de cautari nu cred ca o sa ma deranjeze
|
|
|
07-12-10, 00:23
|
#15
|
Peugeot Driver
Stage 5
Join Date: Mar 2005
Posts: 4,135
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [Virtual Tuning] [Freehand Design Usergroup] [A.C.S. Speedline Motorsport] [PEUGEOT] [4Rally] [Design Team] [SKODA] [VW]
|
Re: Textura pentru vopsea
Eu gasit in mai multe locuri in Brasov. Teoretic cam orice magazin care are stand de preparare ar trebui sa aiba asa ceva. Stiu ca am luat de BASF(parca) si Standox.
|
|
|
|
|