Quote:
Originally Posted by edmond51
daca vopseaua e metalizata,matuiesti toata piesa[aripa,usa ce ai tu de vopsit]vopsesti ce vrei tu astfel,dai o mana pe ce ai reparat,apoi urmatoarele le intinzi din ce in ce mai mult .nu trebuie sa vopseti toata piesa,apoi o lacuiesti pe toata ...
|
Valabil si pentru vopseaua nemetalizata vopsirea cu pierdere chiar daca este cu lac inclus.In cazul vopsirilor locale de evitat vopsirea pana la elementul vecin,in acest fel facandu-se mai usor trecerea de la o vopsea la alta.Este de stiut ca nici mama vopseleleor nu va fi identica cu cea de pe masina.Orice cod de culoare necesita niste corectii (asa numitele variante) functie de marca de vopsea folosita si nu numai.Un cod de vopsea "pe apa" diferea de acelasi cod "pe solvent".Vopseaua "pe apa" este necesara mai multa cu 15-20% decat cea "pe apa".
Cele doua tipuri de vopsele necesita obligatoriu tipuri diferite de degresanti inainte de vopsire.
Folositi obligatoriu si degresanti antisil.Barile de plastic cer obligatoriu utilizarea de lavete antipraf.In cazul in care apar pete de grasime,nu mai insistati,ci stergeti tot elementul si reluati vopsirea (daca doriti o vopsire de calitate).
Matuirea elementelor ce doar se lacuiesc se face cu smirghel hidro de P 1000-1500 .O scursatura de lac se rezolva relativ usor daca stratul este suficient de gros.
Majoritatea lacurilor necesita un strat si jumatate de lac,adica prima "mana " gazat si urmatoarea in plin.
Respectati dilutia necesara atat la vopsea cat si pentru lac.
De asemenea nuanta de culoare metalizata difera functie de debitul reglat.
O vopsire "gazata" scoate la suprafata pigmentul deschis la culoare,iar una cu "mana" plina va scoate pigmentul inchis la culoare.Trebuie gasit echilibrul si respectata reteta.
O vopsire facuta cu acelasi pistol si aceeasi vopsea,va releva 3 nuante diferite daca este facuta de 3 vopsitori diferiti.
Grija mare la nuantele de verde-albastri de la Ford si cele de albastrui de la VW.Acestea si multe altele cer vopsire obligatorie in blendin.
Grija mare la culorile nemetalizate de la Renault,chiar daca sunt albe.Cele fabricate in Turcia nu sunt conforme codului producatorului.