Go Back   Forum 4Tuning > Car Styling > FIBRA DE STICLA/CARBON, CHITUL, VOPSEAUA SI ALTELE

Reply
 
Thread Tools
Old 19-11-15, 14:38   #721
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by Mihai.Ro View Post
normal ca lucios, nu mat! cu cat mai mult luciu cu atat mai bine, nu fac tuning sa fie mata, e vb de vopsirea unei dacii restaurate si daia vreau sa fie cat mai "lucioasa" si sa reziste in timp.

masina va fi vopsita in cuptor - cabina daia cu caldura, dupa vopsire urmand sa o tin 2 ore la o temp de 80grade.

si tocmai dasta nu stiam care sunt riscurile daca dam mai multe maini de lac. de ce mai multe maini de lac?! pentru ca am vazut masini cu 3 maini de lac din ala ordinar care au luciu dupa 5-6 ani de zici ca's noi, si masini facute recent cu 2 maini lac care si polisate nu arata asa bine.

Din modul initial de exprimare si eu am inteles ca doresti o masina "mata"...si este adevarat, doar lacul contine agent de matuire...dar asta e alta discutie !
Sfatul meu este sa mergi la un vopsitor experimentat ...chiar daca e vorba doar de o Dacie, asta daca intradevar vrei sa iasa ceva calitativ ! Spun asta deoarece citesc cu uimire aberatii de genul 2 ore la 80 grade.... hhhmmmmm.... in sfarsit eu iti spun doar ca trebuiesc urmati cativa pasi ...si in functie de acesti pasi aleasa cea mai buna varianta !
In primul rand nu folosi ready mix ( adica vopsea cu lac in ea) in aceasta situatie si in special pigmentul rosu este "predispus" sa nu zic altfel la matuire foarte rapida in timp foarte scurt !
In al doilea rand exista multe "marci" sa spun asa de vopsele...nu intru in amanunte doresc insa sa subliniez doar doua amanunte legate de vopsea "specifice" cazului tau ! Vopseaua are un anumit grad de acoperire (unele mai mare...altele mai mic) asa ca fii atent la culoarea substratului ( filler ) si in functie de asta poti determina cantitatea necesara in urma unui mic test astfel cu o cantitate minima de vopsea 50 ml poti "salva" si ceva banuti si eviti si eventuale neplaceri ulterioare vopsind doar o placuta de proba ! Un alt lucru de care ar trebui sa tina cont "vopsitorul" ar fi un alt amanunt "minor" si anume ca nu toate tipurile de vopsea suporta supralacuire ! Daca doresti sa "torni' o galeata de lac pe ea...desi nu vad rostul... poti face acest lucru la intervale de 2 sau 3 luni in mod relativ simplu.... se aplica primul strat conform specificatiilor in general jumate si mana plina...sau 75 si mana plina...program de uscare da nu 2 ore la 80 grade sa nu mai spui la nimeni tampenia asta, un program normal de 45-50 nminute...hai maxim 60 minute ca na suntem in prag de iarna la 55-60 grade este suficient ! Aceasta temperatura asigura uscarea corecta a stratului de lac si nu reprezinta nici un risc pentru orice fel de cauciuc...sau strat de izolare a firelor electrice ! Asa ca mare grija nu lasa masina pe mana idiotilor ...ca risti sa iei foc cand te astepti mai putin...si nu stii de la ce ti se trage! Al doilea strat de lac asa cum iti spuneam dupa vre'o trei luni simplu de tot...800 ud sau uscat, pasla gri cu pasta de matuit si lac...conform specificatiilor ! mare grija si cu 800-tele ala...sa nu spagi canturi ca altfel te apuci de vopsit din nou.... d'asta spun... mergi la cineva care a facut d'astea nu la unu' care a vazut el pe net cum se face sau si mai rau a auzit el de pe la cine stie ce "meserias" ca merge cu cine stie ce "combinatii" !
Ultimul sfat este simplu...daca ai intelegerea cu vopsitorul sa-ti cumperi singur "materialele" fa aceasta alegere de comun acord cu el...si nu amesteca marcile (ma refer filler de un anumit tip...vopsea de la alta firma...si lac de la alta)... nu e indicat...iti asumi riscuri inutile !
Sper sa-ti fi fost de folos... succes !
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 19-11-15, 16:39   #722
wheelman2009

Stage 3
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 142
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Mihai.ro voi incerca sa te lamuresc putin asa ca :
- daca o vei tine la uscare 2 ore la 80 de grade e o prostie, eu in general cand vopsesc la cuptor o las putin dupa ce e gata 15-20 minute si apoi ii dau caldura 50-55 grade cam 45 min si apoi o mai las in cuptor 30 min deci nu o scoti imediat afara. ( o lasi putin sa se raceasca treptat in cuptor nu brusc afara )
- 3 maini de lac nu are rost sa dai, doua maini pline sunt suficiente,
cu lac foarte bun ( standox ) poti da si 3 maini dar nu se merita la o Dacie costa cat nu face.
- marci de lac nu mai recomand da fiecare cu ce vrea dar, ca si pret pe la 150-200 lei/l ar fi ok ca si calitate.
- vedeti ca faceti o confuzie vopseaua ready mix nu e neaparat cu lac in ea, sunt culori standard gata facute si e vopsea acrilica peste care se da lac, ce lac vrei tu.
- vopseaua si lacul nu trebuie sa fie de la acelasi producator ( am dat peste ready mix-uri cu toate natiile de lac si nu au fost probleme si culmea masinile au si iesit bine ) nu intru acum in discutia cu cat rezista un lac ieftin in timp, normal ca mai putin decat unul scump dar si pretul e pe masura.
- daca o vopsesti rosie merge sa ii dai un filler gri deschis il acopera mai usor decat daca il dai alb, crem sau nergu. ( exista si filler care se nuanteaza dar e scump )
Ca si sfat eu zic ca merge sa-ti iei un ready mix rosu ( nu ai spus daca metalizat sau nu) si apoi un lac undeva la 150 lei/l si daca vopsitorul e bun o sa iasa bine. ( cum am spus si in trecut cel mai mult conteaza cel care o vopseste nu cabina de vopsit )
- dupa ce o vopsesti neaparat sa-i bagi ceara de cavitati peste tot, pasaje spate, praguri etc.
Bafta si spor la treaba.
wheelman2009 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-15, 12:16   #723
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Thumbs up Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Salutare, mulumesc tuturor pt informatii,

in mare mai stiu si eu cate ceva din cele enumerate de voi inclusiv chestia cu lac dupa cateva luni mi'a zis'o si vopsitoru' si nu prea'mi convine ca masina sper sa o si asamblez dupa ce o s'o vopsesc ca n'am rabdare sa mai stau 2 luni..

chestia cu 2 ore la 80 grade e de la mine ca nu stiam care'i temp de "coacere" si timpu necesar

vopseaua o sa fie rosu mat, pe caluclator - adica nu la cutie deja facuta/preparata - ca nu'mi plac nuantele, sunt prea portocalii, in soare bat spre portocaliu si sunt prea deschise.

vopsitoru mi'a zis ca nu conteaza ce vopsea i'au dar a mentionat sa fiu atent la tipurile de lac si de asta am zis sa intru aici si sa mai intreb si eu in stanga - dreapta ca vreau un lac lucios adica sa aibe luciu in timp sa nu se matuiasca sa fiu nevoit sa polishez masina din 3 in 3 luni si ceva cat de cat mai rezistent la zgarieturi etc.

am de vopsit compartimentu motor, interioare usi, portbagaj si exterior - deci ma gandesc ca vre'o 3-4 litrii de lac ajung si 3 de vopsea.

acum dupa calculele mele - voiam sa i'au asa:

- vopsea pe calculator de la palinal - 300 lei litru
- lac profesional palinal - 200 lei litru
1000 lei ma costa vopseaua + 600 lacu + diluanti si intariotare cat or mai fi si alea..

acuma intrebarea mea este in banii astia ce marci de lac imi recomandati?
pot sa aplic lac fara probleme de la alta firma peste vopsea?
de ex pot sa dau lac standox peste vopsea de la palinal? adica nu vreau sa am surprize ca se exfoliaza lacu de pe vopsea ca am mai avut problema asta la o skoda revopsita bara fata si capota pe reprezentanta si se exfolia lacul.
pana acum masina a fost pregatita cu palinal - filler de palinal.

multam inca odata de informatii si sper sa o rezolv in final!
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 20-11-15, 19:46   #724
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Sa o luam in ordine.
Tu spui "in mare mai stiu si eu cate ceva din cele enumerate de voi inclusiv chestia cu lac dupa cateva luni mi'a zis'o si vopsitoru' si nu prea'mi convine ca masina sper sa o si asamblez dupa ce o s'o vopsesc ca n'am rabdare sa mai stau 2 luni.."
Rezolvarea e simpla. Interioarele nu au nevoie de supralacuire. Un singur strat cu suficienta "carne" (o mana jumate sau doaua pline, desi nu vad rostul) este arhisuficient ! Asta ar fi trebuit sa-ti spuna si vopsitorul ! Evident ca se v-a lacui intreaga masina exact la fel interior si exterior, iar dupa uscare se v-a monta ! Asa cum am spus dupa cateva luni se face supralacuire dar de aceasta data se face fara interioare... Treaba rezolvata !

"vopsitoru mi'a zis ca nu conteaza ce vopsea i'au dar a mentionat sa fiu atent la tipurile de lac si de asta am zis sa intru aici si sa mai intreb si eu in stanga - dreapta ca vreau un lac lucios adica sa aibe luciu in timp sa nu se matuiasca sa fiu nevoit sa polishez masina din 3 in 3 luni si ceva cat de cat mai rezistent la zgarieturi etc. "
Au existat deja doua postari recente in care s-a specificat foarte clar ca agentul de matuire se pune in lac astfel apare efectul de vopsea mata...in rest fara agent de matuire lacul prin definitia lui este un strat de protectie a vopselei care ii confera un aspect lucios. Deci ne-am lamurit lacul este lucios ! "Matuirea" sau exfolierea lui este rezultatul actiunii diversilor factori externi cu mici exceptii in cazul exfolierii ! Nu am sa stau acum sa facem o dezbatere pe aceasta tema! In alta ordine de idei nu s-a inventat "lacul perfect, lacul ideal" care sa garanteze 100% protectie impotriva tututror factorilor externi care actioneaza asupra lui (raze solare, ploi acide, gainaturi de pasare, apa, detergenti.....si multi altii...foarte multi alti factori externi) sau cel putin eu inca nu am auzit de el ! La un moment dat...imbatraneste si el, iar factorul de protectie scade ...si asa apare matuirea (adica deteriorarea lui la suprafata) care te trimite pe tine la polis... asta asa in mare fara prea multe detalii ! Ca sa incheiem discutia pe tema lacului in general in proportie covarsitoare ce costa putin...tine putin sau e mai slabut calitativ !

"pot sa aplic lac fara probleme de la alta firma peste vopsea?
de ex pot sa dau lac standox peste vopsea de la palinal? adica nu vreau sa am surprize ca se exfoliaza lacu de pe vopsea ca am mai avut problema asta la o skoda revopsita bara fata si capota pe reprezentanta si se exfolia lacul.
pana acum masina a fost pregatita cu palinal - filler de palinal. "
Raspunsul este DA ! Recomandarea mea este NU, atat timp cat ai pornit cu aceasi marca de filler, de vopsea...nu vad de ce ai renunta tocmai la lac asta in traducere libera ar fi ceva de genul am pus "rahat" pe masina pana acum dar ca sa se vada frumos...ultimul strat e de frisca ! Lasand gluma la o parte inca odata DA poti sa aplici si alta marca lac ! Cat despre exfolierea lacului pe capota aici e o alta problema.... nu este numai lacul de vina da asta este alta discutie....poate cu alta ocazie o sa-ti lamuresc si acest aspect !

Nu ma pot abtine totusi de la un comentariu care desi pare sa stii ca nu este rautacios ! Eu urasc discutiile cu clientul, dar ele sunt inevitabile, dar niciodata absolut niciodata mi imi voi trimite un client sa adune informatii de pe diverse forumuri sau din alte surse despre "meseria mea"..despre "materiale si caliatile lor"...despre ce si cum trebuie sa-mi fac eu meseria ! Asta apropo de vopsitorul care se ocupa de masina ta si care recomanda surse de informare !

La mine.. indiferent cine este acest client nu intra in atelierul de tinichigerie vopsitorie, cabina nici nu intra in discutie ! In cazuri cu totul si cu totul speciale isi vede masina de aproape decat maxim o singura data si numai atunci cand este in filler ! Are acces video pe parcursul programului de lucru si cam atat ! Explicatia e simpla rau de tot... si dupa foarte multi ani de "stres" am reusit sa-i gasesc remediul abia dupa ce am reusit sa am propriul meu atelier ! In general genul asta de client are " informatia" despre cum si ce ar trebui facut...dar ea este complet deformata ! Gandeste-te cum ar fi ca tu sa intri in sala de operatie cu doctorul care iti oprereaza chiar si de apendicita un var sau un amic... hhhhmmmm cum ar fi.. sa stea sa-ti explice fiecare lucru pe care il face si de ce el face...in timp ce tu ii spui ca a taiat prea adanc...sau prea mult... hhhhmmmmm..???
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 20-11-15, 20:07   #725
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Tocmai pentru a evita eventualele confuzii care ar putea aparea cu voie sau fara voie...cu stiinta sau din nestiinta atunci cand am recomandat sa nu se foloseasca ready mix am specificat in paranteza vopsea cu lac in ea fara sa iau in seama "marele defect" al vopsitorului...atentia la detalii care mai scapa unora dintre noi !
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 21-11-15, 20:54   #726
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Drop_Gun mersi de informatii, m'ai lamurit bustean! desi, probabil o sa ti se para ca te i'au peste picior, te anunt de pe acum ca nu e asa, dar imi place sa spun ce am de zis direct, nu pe ocolisuri.

pana acum am venit zi de zi langa pregatitor ca unu pregateste si altu vopseste, am stat am vazut cum lucreaza si asa mai departe, unde nu mi'a convenit i'am zis si tot asa chit ca ii place sau nu ii place la sfarsit daca nu iese cum trebuie taiem din maruntis. Vopsitoru nu m'a trimis nicaeri sa ma interesez ca stie destul de bine sa'si faca meseria din punctul meu de vedere, dar cunoscandu'l de ceva timp am ajuns amandoi (io si el) la concluzia ca rabla asta tre' facuta cum vreau eu nu cum vrea el si tocmai daia mi'a prezentat riscurile care sunt daca dau mai multe maini de lac si asa mai departe, dar pentru ca nu sunt tampit sa am incredere doar in spusele lui am zis ca ar fi bine sa mai intreb si in alte parti.

Io inteleg ca ai avut parte de oameni si oameni in trecut si acu' respiri usurat ca vede ala masina aproape gata si asa mai departe, da nu cred ca tie ti'ar conveni sa arunci niste bani daca ai fi in locu' clientului pe materiale si manopera si la sfarsit sa nu iti convina pe ce dai banii, in cazu' in care i'ai mai da.

in alta ordine de idei, iti multumesc pt timpul acordat si sa stii ca am priceput ceva din ce ai enumerat, adica - o sa folosesc aceeasi marca de lac, cu toate ca mi'as fi dorit sa aflu si care'i treaba cu exfoliatu lacului de pe bara mai ales, de pe capota, inafara de vrajelile care nu le'am inghitit la reprezentanta ca de la caldura motorului sau pietrele de pe drum, sau jetu de apa de la spalatorie etc. adica e imposibil sa inceapa o capota sa se exfolieze din mijloc de la cele enumerate mai sus, parerea mea de habarnist in domeniu.

"dupa cateva luni se face supralacuire dar de aceasta data se face fara interioare... Treaba rezolvata !" mda, ai dreptate, si dupa ce montez chedere, ornamente si alte cele, cum fac, izolez si dau cu lac, nu?! (doar la exterior ma refere, intradevar fara interioare) de ce voiam sa dau 3 maini de lac? sa fie acolo ca mi s'a parut mie ca daca dai mai multe maini de lac pe o piesa are luciu mai ok si in caz de matuire ai "de unde polisha" cu toate ca majoritatea spun ca la polish teoretic nu iei din lac..

cand spun mai mult luciu, ma refer la efectu' ala de "oglinda" reflexie a celorlalte obiecte din jurul masinii prin intermediul lacului. deci ceva de genul asta (vezi poze), uite daia voiam un lac mai de calitate, daca nu chiar ceramic, da s'ar putea sa cer prea mult ca vorba ta, "rahat cu frisca peste":


inca odata multam pt informatii, daca ai timp si doresti, mi'ar placea totusi sa aud si o alta explicatie referitoare la exfolierea lacului.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC05106.jpg
Views:	167
Size:	286.6 KB
ID:	3130220   Click image for larger version

Name:	desc?rcare (3).jpg
Views:	194
Size:	380.2 KB
ID:	3130221  
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 21-11-15, 21:07   #727
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

si am uitat sa mai mentionez ceva, daca tu zici ca 2 maini de lac pline st suficiente si o a 3a mana nu'si are rostul pt ca nu ma ajuta cu nimic, adica nu da un aspect mai ok ci doar incarc in zadar o masina cu lac te invit sa vezi clipu asta:

https://www.youtube.com/watch?v=pQR0JvlpSNY
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 22-11-15, 11:29   #728
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Mihai, am inteles...peste picior nu ma iei desi exprimarea ta transpira de ironie am sa incerc acum pentru ultima data sa-ti ofer raspuns desi iti v-a fi la fel de greu sa intelegi. Iti v-a fi greu sa intelegi pentru ca nu este suficient sa vezi cum se face una sau doua masini, nu este suficient sa vorbesti sau sa ti se explice chiar si practic chituirea, slefuirea, pregatirea pentru vopsit si vopsirea catorva elemente ! In alta ordine de idei vizionarea clipurilor pe net pentru cineva care nu provine din domeniu nu transforma aceasta persoana intr-un cunoscator, ba din contra in multe cazuri acest "bagaj de cunostinte verbale si vizuale" constituie pentru o persoana neavizata un amalgam de informatii dezordonate si fara inteles din care tu extragi cate ceva care in anumite momente tie ti s-a parut a fi logic si usor de inteles !
Am sa incep punctual si de aceasta data am sa incerc sa te lamuresc cu lacul asta apropo de viseoclip pe care mi l-ai recomandat spre vizionare ! Mihai pe acea capota exista 2 maini pline de lac... nu mai mult ! Am sa punctez fara sa insist prea tare pe tehnica, pentru ca fiecare vopsitor are vrabiuta sau stolul lui de pasarele ! Daca pistolarul nostru a facut 3 treceri pe capota sa stii ca pe capota exista doar 2 maini pline de lac... In principiu la lac se da prima mana 50% altii o dau 60-70% in functie de cativa factori pe care nu am sa-i enumar pentru a simplifica procesul de intelegere ! Asa, in principiu aceasta prima mana are un rol asemanator cu "masa" pe care o face pregatitorul pentru chit. Adica ajuta urmatoarea mana de lac care este plina sa se "agate" bine de vopsea ! Daca ai fi inceput direct cu mana plina ai fi riscat sa o ia la vale lacul.... uff doamne incerc sa-ti dau informatia asa ca pentru incepator ca sa o intelegi ! Am sa subliniez acum importanta celor doua sau trei maini de lac...pentru ca in functie de tehnica de aplicare timpii de aerare rezulta produsul final, "oglida " cum ii spui tu sau "efectul de mura" ! Oricum aici discutia este mai ampla si include diverse tehnici pentru a realiza acest rezultat, tehnici care pornesc de la modul de aplicare al vopselei in functie de tipul si cacteristicile vopselei si terminand cu tehnica de aplicare a lacului evident in functie de cacteristicile sale la care se adauga si alti factori, temperatura, diluant, intaritor, duza pistolului, mana, tehnica de aplicare etc...
Bine acum revenind la clipul nostru vopsitorul aplica lacul cam ceva de genul asta : jumate, mana plina, si egalizare in unele locuri jumate in altele 70% punand pe capota 2 maini pline din trei treceri! Tehnica de aplicare este similara Standihyd vopsea pe baza de apa de la Standox ! Modalitatea de a realiza jumatete de mana difera si ea de la vositor la vositor. Unii fac lucrul asta din tragaci, altii cu ceva mai putina experienta realizeaza jumatate de mana prin "sugrumarea" debitului, altii prin departarea fata de piesa vopsita sau lacuita ! Toate aceste tehnici daca sunt aplicate corect cu realizarea unui strat constant din punct de vedere al grosimii si asa numitului film inchis cu mare atentie pe canturi duc la un rezultat foarte bun calitativ pentru client, dar nu exclude si aparitia unor mici defecte sesizabile sau mai putin sesizabile care in majoritatea lor pot fi "retusate" prin polis daca aceste defecte sunt in lac nu in vopsea ! Aici mai am de spus ca nimeni nu este perfect si ca multi dintre vopsitori, ma includ si pe mine in aceasta categorie, gresim, si se intampla sa refacem piese, se intampla sa ne-o mai i-a la vale, sau si mai rau sa ne trezim cu "reactii" cand o "udam" sau multe altele. Incercam sa prevenim sa nu se mai intample, invatam in permanenta, este un domeniu unde daca nu ai trecut prin toate etapele de la spalat masini pana la chituire, slefuire, pregatire pana la filler, daca nu iti place ce faci, daca nu ai curaj, daca nu experimentezi, daca nu iti asumi responsabilitati, daca refuzi sa te "reactualizezi" nu poti avea rezultate "bune de plata" te plafonezi repede rau...si te transformi intr-un "stropitor" de duzina, de atelier la coltul strazii cu mult inainte de vremea pensionarii !
Acum referitor la exfolierea lacului de pe capota : tot ceea ce ti-au spus la reprezentanta ca ar fi cauza exfolierii lacului sunt motive reale si de luat in seama si eu ti-as fi spus la fel ! Dar mi-a atras acum atentia faptul ca si bara a suferit exfolieri in lac. Nu imi sta in cacter sa fac afirmatii in necustinta de cauza, adica fara sa vad cu ochii mei si fara sa "testez" suprafata exfoliata, dar pe langa motivele enumerate de reprezentanta care inca odata spun sunt motive intemeiate eu mai adaug inca cateva ! Tehnica de aplicare necorespunzatoare, strat prea gros sau prea subtire de lac, "consistenta" necorespunzatoare a lacului in momentul aplicarii, uscarea superficiala a stratului de lac, calitatea lacului ( nu ai de unde sa stii ce a pus ala in pistol cand a stropit masina sau si mai rau daca pistolul a fost "spalat" cum a fost "spalat" cu ce a fost "spalat" inainte de a pune lacul in el) lac expirat, amestecul componentilor lacului de la firme diferite, nocorelarea temperaturii intre lac si suprafata de lacuit eu duc lacul in cabina cu ceva timp inainte de lacuire pentru a evita socuri termice intre cabina, exterior sau laborator si crede-ma ca lista poate continua...cu potentiale explicatii asa "pe neve" !
In incheiere ca sa nu crezi ca evit si restul "discutiei" eu nu am nimic impotriva celor care se duc in service, care stau pe laga masina, care intreaba, care le explica celor care ii lucreaza la masina sau ii corecteaza atunci cand "gresesc sau nu procedeaza corect" doar ca exista o vorba din batrani : "fiecare doarme asa cum isi asterne". La mine am mai spus acest lucru nu numai ca nu se intampla dar este exclus din discutie inca de la inceput. PUNCT ! Daca stii cum si trebuie facut... atunci eu din respect fata de client de mine si de meseria mea refuz sa-i iau banii asa aproape degeaba, pe "manopera lui", il las pe el sa-si faca treaba asa cum stie el si unde stie el ca e mai bine pentru el!
Despre supralacuire credeam ca am lamurit acest aspect, dar se pare ca nu stii cum se v-a realiza "izolarea". Acest aspect o sa il lamureasca vopsitorul tau sunt absolut sigur de asta, si daca nu o face el o v-a face un pregatitor pentru ca si el este "habarnist" !
Consider ca ti-am fost de folos de data asta si ai inteles daca nu tot, aproape tot !
Cu respect
Drop Gun
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 22-11-15, 13:34   #729
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Am vazut si masina ! In poze arata bine ! Te felicit, apreciez oamenii care readuc la viata "fete batrane", care au o legatura "speciala" cu masina ! Culoarea e frumoasa ai fost inspirat in alegerea ei ! Detalii nu pot sesiza din poze dar am remarcat ca ai incercat si ai reusit sa-i pastrezi identitatea ! Pare lucrata ingrijit vad ca totul "straluceste" asa cum ti-ai dorit si cum iesea ea din fabrica cu multi ani din urma, poate chiar mai bine ! Bravo, ma bucur ca nu ai incarcat-o cu cine stie ce tobe finale, kit-uri de praguri sau cozi de randunica cum spuneau batranii care isi "tunau" Dacia ! Singurul lucru care nu este din filmul asta si care "sare in ochi" sunt dungile albe de pe cauciucuri pe care oricat as incerca sa mi le reamintesc nu le-am regasit pe nici o Dacie iesita pe poarta U.A.P. dar asta nu inseamna ca nu ma pot insela in aceasta privinta! Una peste alta sincer...sincer bravo !
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 22-11-15, 17:09   #730
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Quote:
Originally Posted by Drop_Gun View Post
Am vazut si masina ! In poze arata bine ! Te felicit, apreciez oamenii care readuc la viata "fete batrane", care au o legatura "speciala" cu masina ! Culoarea e frumoasa ai fost inspirat in alegerea ei ! Detalii nu pot sesiza din poze dar am remarcat ca ai incercat si ai reusit sa-i pastrezi identitatea ! Pare lucrata ingrijit vad ca totul "straluceste" asa cum ti-ai dorit si cum iesea ea din fabrica cu multi ani din urma, poate chiar mai bine ! Bravo, ma bucur ca nu ai incarcat-o cu cine stie ce tobe finale, kit-uri de praguri sau cozi de randunica cum spuneau batranii care isi "tunau" Dacia ! Singurul lucru care nu este din filmul asta si care "sare in ochi" sunt dungile albe de pe cauciucuri pe care oricat as incerca sa mi le reamintesc nu le-am regasit pe nici o Dacie iesita pe poarta U.A.P. dar asta nu inseamna ca nu ma pot insela in aceasta privinta! Una peste alta sincer...sincer bravo !
salutare, multam de raspuns si clarificari, acu' am inceput sa inteleg, cred, care'i treaba cu lacuirea.. in sfarsit, multam de rabdare!

referitor la dacia visinie cu care am pus poze, masina respectiva nu e a mea, decat am pus pozele ca ma gandeam ca nu intelegi defapt ce as vrea eu sa fac, deci cam asa as vrea sa iasa si a mea, da nu visinie, rosie, am pus pozele ca sa se inteleaga mai bine treaba aia cu luciu/oglinda, mi'ar placea mie sa iasa a mea la fel da' nu vreau sa'mi fac cine stie ce sperante)

Mult noroc in ale vopsitoriei si mersi de explicatii inca odata!
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 22-11-15, 21:58   #731
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Procesul de restaurare, este un pic mai "migalos" decat cel de "reparatie clasica" ca sa spun asa si necesita ceva mai mult timp ! Daca in fluxul tehnologic al reparatiilor folosesti intensiv slefuitorul orbital si rindeaua pneumatica in procesul de restaurare cel putin in cazul atelierului meu aceste unelte de slefuit cam ies din discutie sau au un rol foarte mic ! In cazul reparatiilor in general esti presat de timp si uneori apelezi la "artificii tehnice" sunt situatii limita cand "fortezi" materialele, de exemplu pregatesti in chit o piesa ii dai filler iar apoi in criza de timp presat de client o bagi in cabina ii dai program de uscare dupa care o pregatesti si o vopsesti ! In procesul de restaurare ies complet din discutie orice artificiu..orice incercare de fortare a materialelor, orice "ciulama" de materiale (chit de la o firma, filler de cine stie de unde) singurul amestec ca sa spun asa in acest caz este vopseaua si lacul care in cazuri deosebite pot proveni de la firme diferite ! In cazul restaurarilor se folosesc materiale de certa calitate cu care ai mai lucrat si pe care le cunosti foarte bine. Datorita "batranetii" tablei, a materialelor folosite cu multi ani in urma care pot genera incompatibilitati cu cele pe care le folosestu tu in restaurare, atunci cand pregatesti un element elimini orice potential pericol care sa duca la un rezultat in afara asteptarilor ! Cam la fel stau lucrurile si in cazul "tuning-ului" ! O retaurare se face cu demontarea completa, indepartarea completa a tuturor straturilor de lac, vosea si chit de pe piese, uneori si cu sablarea anumitor elemente !
Daca piesele sunt indreptate corespunzator (exclus la cald, exclus bec acetilena) acolo unde este cazul, daca se face tratamentul corespunzator in zone unde si-a facut aparitia rugina, daca nu se aplica chit cu "galeata si fierul de glet", daca piesa e pregatita in rindea sau tampon acolo unde este cazul de tampon, daca sunt respactati pasii de slefuire cu aplicarea pudrei de control pentru evidentierea tuturor defectelor in fiecare etapa, daca fillerul e bun e aplicat corespunzator pentru prevenirea aparitiilor din abundenta a "porilor" la matuire, daca e matuit cum trebuie in ordinea corespunzatoare, daca se face o degresare corecta, o aplicare corecta a vopselei si a lacului cu respectarea stricta a timpilor de aerare si a programului de uscare nu are cum sa iasa decat un rezultat bun sau foarte bun ! In cazul in care 75-80% din acesti "daca" ai vazut sau stii ca au fost aplicati in cazul masinii tale cu siguranta ai sa fii placut surprins de rezultatul final ! Bafta ! cand o sa fie gata asteptam poze !
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 23-11-15, 08:10   #732
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Datorita faptului ca mi-ai devenit simpatic prin insistenta cu care ti-ai sustinut punctele de vedere si pentru ca am sesizat ca vrei sa stii macar la nivel informational, cum trebuie facuta treaba corect am sa-ti recomand spre vizionare un videoclip realizat de un tehnician de la Standox prin a carui "mana" am trecut si eu la un curs de specializare tot la Standox ! Asta apropo de faptul ca am repetat in postarile mele aproape obsesiv cuvintele "tehnica" sau "tehnica de vopsire" ! Eu am facut aceste afirmatii strict pentru cei care sunt la inceput de drum, pentru cei care doresc sa invete si nu in ultimul rand pentru cei care doresc sa-si faca cu manuta lor o piesa sau propria masina si doresc un rezultat bunicel ca unul bun e cumplit de greu de realizat atunci cad esti "virgin sau aproape virgin" in domeniu !
Domnul George Calin sau nea' George pentru cei care si-au castigat acest "drept" vopseste o placuta de proba cu Standohyd, vopsea pe baza de apa de la Standox ! Intre noi fie vorba o vopsea "pretentioasa" care poate genera surprize neplacute atunci cand nu-i cunosti secretele, iar nea' George in acest mic videoclip "explica" o mica parte din aceste secrete ale tehnici de aplicare corecta a stratului de vopsea !
Vizionare placuta
Cu stima
Drop Gun

https://www.youtube.com/watch?v=PwUjk0d1NLc&hd=1
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 23-11-15, 21:05   #733
Mihai.Ro

Stage 2
 
Mihai.Ro's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 37
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Drop_Gun, salutare, interesanta treaba asta cu 4 nuante din aceeasi vopsea, da' au iesit 4 nuante diferite ca e vorba de vopsea pe baza de apa sau poate sa fie la fel si cu cele pe baza de diluant?
si inca ceva, de ce peste tot aud ca vopselele pe baza de apa nu sunt asa rezistente in timp? e vreun mit ceva? ca io cand ii intreb de ce nu rezista in timp in comparatie cu cele pe baza de diluant ridica din umeri..

mie imi place oarecum sa vopsesc si sa fac alte nebunii d'astea, chiar si aici la service ca ma stiu cu oamenii astia m'au mai lasat sa'mi fac de cap cand era vorba de vreo masina fara pretentii si spre surprinderea mea si mai ales a celor din service am scos cate o portiera, aripa destul de ok pentru un asa zis "novice" da' mai departe la "stricat" masina mea nu ma bag ca s'ar putea sa ma usture buzunarele, da' totusi imi face placere sa vad oameni dedicati pt munca/pasiunea care o au, pacat ca nu prea sunt apreciati si platiti in functie de calitatea lucrarii si se ia in calcul de cele mai multe ori cantitatea.

uite un filmulet cu o treaba bine facuta

https://www.youtube.com/watch?v=AYB4Yxeq_M8
Mihai.Ro is offline   Reply With Quote
Old 24-11-15, 10:34   #734
Drop_Gun

Stage 1
 
Join Date: Nov 2015
Posts: 23
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Vopseaua pe baza de apa cere niste "sacrficii" ! Cele mai mari sunt de odin financiar fiind "sensibil" mai scumpa, deci implicit pretul final este mai mare ! Apar riscuri indiferent ca este asigurator sau client sa nu iti fie accepate preturile, sa fii nevoit sa scazi "pretentiile" si nu prea iti convine acest lucru, pentru ca in aceste cazuri si manopera este un pic mai scumpa ! Asa ca nu multi vopsesc cu apa si nu in mod "intensiv" ! Asta este motivul principal pentru majoritatea vopsitorilor care ridica din umeri atunci cand sunt intrebati de vopseaua pe baza de apa ! Cam stiu ei cu ce se mananca dar se "intalnesc foarte rar" cu ea sau deloc ! Pe deasupara multi fug de blend in-ul obligatoriu si ceva mai complicat la apa ! In alta ordine de idei referitor la vopseaua pe baza de apa am specificat in postarea anterioara ca este pretentioasa si foarte scumpa in cazul Standoblue si chiar foarte pretentioasa in cazul Standohyd si cam la fel de scumpa ! Ma refer la Standox pentru ca eu cu ei am o relatie mai stransa decat cu celelalte marci asta prin prisma locurilor de munca anterioare ! Uite ca sa intelegi bine in Romania exista doar 3 "service-uri" care detin in laborator instalatie Standoblue (una este o reprezentanta si doi sunt periculari) si chiar daca o au o folosesc foarte, foarte, foarte rar ! Instalatii de Standohyd exista mai multe dar sunt asa de "poza" ! Cel mai utilizat produs marca Standox este insa Standofleet iar majoriatatea folosesc "divizia low cost" a lui Standox si anume Challanger ! Eu am vopsit o singura data o masina de client cu Standoblue care a avut schimbare de culoare , a durat 3 zile numai procesul de vopsire si pot spune doar atat suma finala e greu de inghitit pentru multi...foarte multi romani se apropie de pretul unui logan nou ! Dar ... pentru ca exista si un dar, nu exista nimic nici macar asemanator cu Standoblue, pornind de la calitate si terminand cu usurinta de aplicare, de remediere a defectelor de vopsire chiar in cabina aproape imediat. Asa cum spun cei care cunosc si eu subscriu pretul "infiorator" pentru multi !
Acum intre noi fie vorba sa nu cumva sa ai impresia ca eu sunt departe de acei vopsitori care se intalnesc rar cu vopseaua pe baza de apa ! O folosesc doar in cazuri sa zicem "speciale" in rest fug si eu de ea ca dracu de tamaie !
Rezistenta in timp nu este data neaparat de "compozitia chimica" a vopselei, mult mai importanta este pregatirea suprafetei, degresarea si modul de aplicare. Urmeaza apoi lacul cu importanta lui...si nu in ultimul rand factorii externi care "streseaza" lacul si vopseaua ! Mai sunt si alte amanunte din care mai enumar unul si gata calitatea marerialelor adica vopsea si lac cu banii putini...calitate pe masura !
Daca ceea ce faci tu in service-ul cu pricina, plin de amici este doar la nivel de hobby e ok, dar daca vrei sa-ti castigi felia de paine din asta...si mai vrei si un salam, o rosie de ce nu si o bere din cand in cand atunci trebuie sa intelegi, si sa-ti asumi unele riscuri ! Ca sa ajungi sa-ti castigi berea cu pistolul in cabina de vopsit...ehhheee, e drum lung...lung...ani nu luni... ! Ca sa intelegi un pic cam cum sta treaba eu primul an in meseria asta in afara de tipla pentru chit, riindea si tampon, nu am pus mana decat pe pistolul de suflat aer si am respirat doar chit ! In al doilea an de "ucenicie" sa zic asa, am inceput si eu sa pun ceva intrebari despre filler si asta numai dupa ce am inceput sa simt la mana daca o piesa poate fi gata de filler sau mai trebuie slefuita, iar din cand in cand mai imbracam cate o piesa in filler ! Dupa 2 ani de chit, care crede-ma desi au parut o eternitate au fost putini in opinia mea, am inceput sa dau constant filler ! Abia dupa aproximativ alti 2 anii de nitro in nas, de filler matuit si pregatit pentru cabina, masini izolate, degresate pe post de "ajutor" al vopsitorului, multe ore peste program neplatite si asumate doar pentru a da cat mai mult fiiler am inceput sa ma intalnesc in mod comstant si cu pistolul de vopsit cu care pana atunci ma intalneam foarte rar ! Cam asta a fost drumul pana la pistol. Lung...lung...si greu ! Au fost pregatitori care mi-au predat lectii de "meserie" , pregatitori de un chit al caror ucenic fusesem cu ceva timp in urma, dar care in anumite cazuri veneau si ma intreabau anumite lucruri nu neaparat ca nu le stiau ci pentru a evita neplaceri legate de produsul finit mai ales ca eu in tot acest timp am tot fost pe la cursuri de pregatire si specializare si in multe cazuri aveam alte "pretentii" si "viziuni despre modul de pregatire"! Acum in atelierul meu este unul...singur... cu care am lucrat mult timp si cu care lucrez in continuare, mai bun decat mine in pregatire, bine platit si care nu mai pune intrebari decat vineri inainte de plecare si alea sunt legate de cine da o bere ! Sa nu ma intelegi gresit nu sunt un "fitzos" si ca atare iti spun ca in atelierul meu s-a aflat tarziu, dupa mai bine de un an ca eu sunt proprietarul afacerii si toti cei care sunt acum in echipa mea m-au cunoscut ca pe unul de-ai lor...un vopsitor angajat ca si ei...care munceste pe un salariu, care uraste sa stea peste program, care face si greseli din cand in cand, care mai si pregateste anumite piese, care face curatenie, care se schimba si face dus in acelasi vestiar cu ei, care sta toata ziulica in salopeta prin laborator sau in cabina fie ea de pregatit sau de vopsit ! Adu-ti aminte de ce spuneam... fiecare doarme asa cum isi asterne ! Cine este prost platit, ori nu prea e stapan pe meserie sa zic asa...ori isi asuma acest lucru fara sa fie obligat de nimeni !
Cat despre filmuletz....nu am cuvinte...ma abtin ! Am insa un sfat pentru toti cei ca tine ! Incearcati sa va abtineti de la vizionarea "clipuri-lor "incomplete' din punct de vedere al intregului proces tehnologic, care prezinta "meseriasi" greu de inteles pentru un incepator!
E plin netul de porcarii, incepeti cu inceputul nu cu sfarsitul, domnilor vopsitori aspiranti ! E foarte greu ca sa nu zic imposibil sa rezolvi ecuatii de gradul 2 atunci cand nu stii tabla imultirii ! O piesa o poate "uda" oricine dar rezultatul nu poate suporta termen de comparatie cu o piesa finalizata de cineva cu ceva ani de experienta in spate ! Este foarte important ce, cum si cand inveti ! Aveti rabdare, invatati intai pregatire, da-ti filler, sa invatati sa suprapuneti brazdele, sa invatati de ce se gazeaza, sau de ce o ia la vale, e mult mai "ieftin" in filler si mul...mult mai bine pentru mai tarziu !
Drop_Gun is offline   Reply With Quote
Old 26-11-15, 23:05   #735
aleks

General Supervisor

Stage 5
 
aleks's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 17,780
Member of:
[Super Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[BMW]
[MERCEDES]
[2 Roti]
[ALFA ROMEO]
Default Re: Despre vopsea si vopsire/lacuire

Drop Gun, daca ar putea intelege pregatitorii cu talente de vopsitori profesionisti macar 10% din ce ai explicat mai sus referitor la etapele OBLIGATORII de la incepator la vopsitor, jur ca n-as mai avea niciodata probleme cu ei in service...
mare dreptate ai, si am rezonat perfect cu postarea asta a ta de mai sus
aleks is offline   Reply With Quote
- Copyright 2019 4Tuning -