Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 25-12-12, 16:24   #61
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Pistoane stock... Mai pune si viteza relativa, ca e nevoie de turatie pt a obtine putere din aspirat!
Pe langa ca s-ar putea sa ai nevoie de cocoasa pt RC (poate zariti in poze solutia adoptata de mine), uite ce mi s-a intamplat in 2011 la o etapa a Campionatului Regional de Coasta:

3 pistoane cu urma aparent minora de topire in cap, nu-mi venea sa cred cand am demontat, ma asteptam la gauri dupa ce masurasem compresia si era 0 (!!) pe un cilindru si 2, respectiv 4 pe celelalte 2. Motorul mersese chinuit pana la sosire, a tacut cand am lasat gazul si, odata oprit, nici ca a mai putut fi pornit. Unul singur a scapat. De ce? Pt ca, atunci cand le-am modificat, frezorul mi-a stricat 1 si am fost nevoit sa cumpar inca un motor, iar pistonul prelucrat ulterior a fost "scobit" 0,1 mm mai mult, deci RC fusese o idee mai mic la cilindrul ala! Si tineti cont ca as avea nevoie de RC cu 1 mai mare, adica 12,5 in loc de 11,4 cat am acum! Dar motorul meu trebuie sa functioneze ~400 km intr-un sezon "in forja" si poate inca odata atat moderat.
Era pe traseul ala, ce-i drept, o linie dreapta unde am mers ~16 sec blana cu 5, dar nu la turatie maxima (4 "se terminase", dar fiind la deal nu avea forta sa urce decat pana la ~6000 rpm cu 5). Un prieten bun al meu, care chiar stie cu motoarele si a vazut multe la viata lui, stiti ce mi-a zis dupa isprava? "Felicitari, Ioane!" Eu: "Pt ce puii mei, pt ca am crapat motoru'?!?" - "Nu pt ca l-ai crapat ci pt ca, dupa cum vad, tu ceva putere ai, dar nu-ti mai rezista componentele de serie!".
Concluziile trageti-le singuri!

Last edited by john17; 25-12-12 at 16:47.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 16:49   #62
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Scuze de off, insa e sigur ca variatia aia infima in RC a salvat pistonul respectiv ? E foarte bizar, eu as suspecta mai degraba o problema de amestec, pe pistonul salvat poate injectorul baga un pic mai mult combinat cu rc-ul un pic mai micut... De asta se recomana o sonda wideband, cu indicator AFR sa vezi ceea ce se intampla...
__________________
Lada 1500- under construction
Powered by 2xWeber DCOE 40 - Classic Power for Classic cars
Lada Club Romania
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 16:55   #63
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Poate diferenta infima de RC, injectoarele erau verificate deci nu, dar posibil pistonul sa fi fost mai "zdravan" - dupa inscriptii pistoanele din motorul cumparat ulterior sunt din alt lot.
Ideea pt care am postat era nu ca a scapat unul, ci ca s-au faramat 3! Iar motorul are o arhitectura similara, tot cu camera "pana", RC fiind, asa cum am spus, <12 care se tot vehiculeaza pe aici.
AFR am (acum), dar cine puii mei are timp sa-l priveasca, vin virajele spre mine prea repede!

Last edited by john17; 25-12-12 at 16:57.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 17:21   #64
R.Equinox

Stage 5
 
R.Equinox's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 4,077
Member of:
[2 Roti]
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

5 pagini si nici o poza cu masina?..sa vedem si noi despre ce e vorba..
R.Equinox is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 19:22   #65
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Ma bucur ca exista si spirit bun de observatie!Dupa cum spuneam,masina numai la primavara o voi cumpara,pt ca proprietarul este plecat in spania si oricum daca era acasa nu am bani momentan.Masina sta si putrezeste afara,pacat de ea!Promit ca pana la anul viitor dau o "efractie" si ii fac si niste poze!
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 25-12-12, 19:28   #66
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
Pistoane stock... Mai pune si viteza relativa, ca e nevoie de turatie pt a obtine putere din aspirat!
Pe langa ca s-ar putea sa ai nevoie de cocoasa pt RC (poate zariti in poze solutia adoptata de mine), uite ce mi s-a intamplat in 2011 la o etapa a Campionatului Regional de Coasta:

3 pistoane cu urma aparent minora de topire in cap, nu-mi venea sa cred cand am demontat, ma asteptam la gauri dupa ce masurasem compresia si era 0 (!!) pe un cilindru si 2, respectiv 4 pe celelalte 2. Motorul mersese chinuit pana la sosire, a tacut cand am lasat gazul si, odata oprit, nici ca a mai putut fi pornit. Unul singur a scapat. De ce? Pt ca, atunci cand le-am modificat, frezorul mi-a stricat 1 si am fost nevoit sa cumpar inca un motor, iar pistonul prelucrat ulterior a fost "scobit" 0,1 mm mai mult, deci RC fusese o idee mai mic la cilindrul ala! Si tineti cont ca as avea nevoie de RC cu 1 mai mare, adica 12,5 in loc de 11,4 cat am acum! Dar motorul meu trebuie sa functioneze ~400 km intr-un sezon "in forja" si poate inca odata atat moderat.
Era pe traseul ala, ce-i drept, o linie dreapta unde am mers ~16 sec blana cu 5, dar nu la turatie maxima (4 "se terminase", dar fiind la deal nu avea forta sa urce decat pana la ~6000 rpm cu 5). Un prieten bun al meu, care chiar stie cu motoarele si a vazut multe la viata lui, stiti ce mi-a zis dupa isprava? "Felicitari, Ioane!" Eu: "Pt ce puii mei, pt ca am crapat motoru'?!?" - "Nu pt ca l-ai crapat ci pt ca, dupa cum vad, tu ceva putere ai, dar nu-ti mai rezista componentele de serie!".
Concluziile trageti-le singuri!
Da,clar!Piesele std au o rezistenta proasta la suprasolicitari!Insa si daca vei baga pistoane forjate,in aceiasi configuratie(masa,RC,etc) tot aceiasi putere o vei obtine,insa la o rezistenta si mentinere a tolerantelor marite in timp!

Ps:Ce motor folosesti?
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 06:43   #67
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Masina e un Opel Manta B cu motorul CIH original Ce am vrut sa subliniez:
1. cu pistoane stock, chiar modificate, nu am putut obtine RC de care aveam nevoie
2. chiar si cu RC sub cel vehiculat de voi pt Dacia de 100 cp pistoanele stock au cedat
Restul e cancan!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 12:23   #68
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

E clar ca piesele s-au sfarmat de la solicitarile mecanice,dar totusi ce regim de rodaj i-ai aplicat inainte de ...asta?

Quote:
Originally Posted by john17 View Post
[/url]
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 12:42   #69
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

N-are a face rodajul cu topitura in cap si ce s-a mai intamplat acolo! Daca ai fi vazut altceva pe ele poate-poate ai fi putut aduce vorba, dar nu e cazul. Mersesem cu ele oricum inainte de asta 1/2 sezon, deci rodate erau cu varf si indesat.
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 17:42   #70
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Biele usurate si lustruite??Bine vad??
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSCF8287.jpg
Views:	131
Size:	132.8 KB
ID:	2644427  
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 18:06   #71
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Ce-am putut face "pe soba in garaj"
john17 is offline   Reply With Quote
Old 26-12-12, 22:07   #72
cheluakame

Stage 5
 
cheluakame's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 370
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Ai putea sa le aplici niste "aripioare" asemeni pistoanelor de GTT Ph2 ( https://forum.4tuning.ro/attachment.p...0&d=1353846201 ), vor avea racire si ungere mai buna pentru ca retin o mica pelicula de ulei.
__________________
A four dimension person trapped in a three dimension world
cheluakame is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 05:46   #73
k.lada

Stage 5
 
k.lada's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 546
Member of:
[Old School Cars]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Alea-s "rizuri" ce revin din prelucrarea pistonului la fabricare, cam 99% din pistoane au asa ceva, probabil ca nu asa de pronuntat...
k.lada is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 05:54   #74
john17

Stage 5
 
john17's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,988
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Nu inteleg la ce te referi si oricum uleiul de pe lateral nu le intareste capul! Dar hai sa lasam pistoanele mele, eu mi-am sustinut cu dovezi afirmatiile luate cu huo, mai departe stiu ce am de facut daca voi avea bugetul necesar.
Daca ati prins ideea bine, daca nu - sa aveti spor la stors sute de cp din fiare vechi de serie! Oricum unii fac motoare doar din taste, vorba aia: Cine stie face, cine nu ii invata pe altii!
john17 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-12, 09:45   #75
ment

Stage 3
 
ment's Avatar
 
Join Date: May 2009
Posts: 107
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Vad ca toata cearta de pe topicul asta s-a iscat de la RC-ul dat de Sirius.
13 probabil e un RC static ideal pentru un motor cu o axa ca a lui.

De ce? Pentru ca RC dinamic o sa fie mult mai mic, explicatie mai detaliata.

In rest, john17 are dreptate si.. experienta care e mai buna decat toate la lucrurile astea.
Pentru initiatorul topicului, e destula informatie pe interneti despre modificarea motorului ala obosit de Dacie.
Si asa ma indoiesc ca o sa se concretizeze ceva, nici macar nu ai masina luata, nu cred ca ai arunca cu sute de euro intr-o rabla doar ca sa ajungi sa faci loganuri stock.
__________________
1984 Mk2 Golf GTI - daily
1989 Dracia 1310 - rabla
ment is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -