Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Old School Cars > Masina mea Old School

Reply
 
Thread Tools
Old 10-01-13, 20:18   #136
Lucian MC

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 446
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Nu inteleg de ce iti bati capul Mutley. Te apreciez pentru cunostintele care le detii dar sincer nu inteleg de ce atata cearta si invidie pe topicul asta . In primul rand toate lucrarile la mecanica ca sa fie masina teoretic mai puternica si sa reziste in timp trebuie facute unele masuratori ,trebuie lucrat cu piese calitative care de obicei noi s-au sh costa anumiti bani si tinand cont ca domnul Tecnosel nu a apucat macar sa achizitioneze masina ne racim gurile de pomana tinand cont ca modificarile care le doreste el sar de 2000-3000 euro si nu prea poti sa faci rabat la calitate daca vrei si o oarecare autonomie a motorului .Deci pana cand domnul tecnosel nu invata mai bine mecanica si nu are macar masina ca baza consider ca topicul este inutil. Iar aici vreau sa imi confirmi Mutley daca am dreptate cu costul pieselor cu toate ca tin minte ca tu ai facut toate astea in timp nu deodata dar costurile se aduna si se aduna si cand faci totalul iti dai palme ca nu credeai ca ai investit asa . Inca sunt si eu tanar si nu le stiu pe toate in ale mecanicii dar incerc intai tot ce se poate scoate de pe motorul aspirat de dracie si pe urma toate modificarile cu turbo eu consider ca motorul de dacie nu prea a fost conceput pentru prea multa putere dar in fine fiecare face ce isi doreste .
Lucian MC is offline   Reply With Quote
Old 10-01-13, 21:28   #137
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
In primul rand toate lucrarile la mecanica ca sa fie masina teoretic mai puternica si sa reziste in timp
Da-mi detaliile pe pm si iti fac dacia cat de puternica vrei tu.... teoretic.Lu crarile la mecanica ..teoretic nu te vor costa nimic si tot teoretic ar trebui sa reziste suficient de mult>
Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
nu prea poti sa faci rabat la calitate daca vrei si o oarecare autonomie a motorului
http://www.dexx.ro/index.php?a=term&...an&t=autonomie

Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
dar incerc intai tot ce se poate scoate de pe motorul aspirat de dracie
Ca idee...s-o luam de "sus in jos" poti incepe cu fieratania aia pe care scrie "Carfil"!Pe urma capacul ala cu trei piulite mari...streasina aia care e impreuna cu scurgerea ruginita si arsa...ca la chiuveta...etc.Aaa..mai poti incerca sa scoti si dopurile alea patru,nenorocite care sunt legate la DIGI.

Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
eu consider ca motorul de dacie nu prea a fost conceput pentru prea multa putere
Daca citeau inginerii "descoperirea" asta a ta acum 30-40 de ani,direct in UAP te angajau..prietene!

Quote:
Originally Posted by Lucian MC View Post
Deci pana cand domnul tecnosel nu invata mai bine mecanica consider ca topicul este inutil.
Concluzia!?! ...ma consoleaza faptul ca nu numai eu am nevoie de aprofundarea "tainelor" mecanicii pe aici!

Ps:Hopa inca un p()ost in plus!

Last edited by Tecnosel; 10-01-13 at 21:37.
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 11-01-13, 08:27   #138
Lucian MC

Stage 5
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 446
Member of:
[DACIA]
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Domnule tecnosel nu te-am jignit in vre-un fel ca sa ai atitudinea asta ci doar ti-am zis sa mai aprofundezi tainele mecanicii inainte de a te apuca de ceva care ai doar cunostinte teoretice si alea incomplete.
Vreau sa lamuresc cateva lucruri cu tine ca sa stiu cat esti de "geniu " in mecanica domnule inteligent. Da ma refeream la autonomia motorului pentru ca daca nu ai bani acum de facut masina cum iti vei permite o masina de 100 de cai sa zicem care consuma 20 litri la suta de km sa o porti macar odata pe luna avand in vedere preturile tot mai crescute ale carburantilor? De fiabilitate nu mai zic nimic caci oricum motoarele de dacie fortate la limita maxima nu prea vor avea o fiabilitate de invidiat . In al doilea rand ce performante maxime poti scoate tu din amaratul de CARFIL monocorp cu care este echipata dracia)) A ii poti schimba jiclorul cu unul mai mare ,ii imbogatesti amestecul de carburant dar prea mare randament nu vei avea cu el. Daca pui dublucorpul de nova,oltcit posibil sa obtii ceva din el dar mai mult de 5-6 % diferenta nu cred ca ar exista intre monocorpul carfil si dublucorpul carfil.Ca vei mari tu puterea comprimand motorul si alte prostii ce se fac inauntru,vei modifica avansul si alte prostii deja nu mai tin de carburator dar si asa cresterea de putere la genul asta de motoare este mica . Inginerii din uzinele UAP au modificat motoarele astea cum se putea mai bine si totusi nu a iesit ceva suficient de rezistent ca sa fie montat in serie ..... Din cate stiu domnule "INGINER" dacia a fost facuta original sub patent renault si nu prea aveau alte optiuni la motoare asa ca nu o mai da in balta ca ADITZA care le stie pe toate si nu face nimic.
Lucian MC is offline   Reply With Quote
Old 11-01-13, 16:04   #139
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Muttley.....fie-ti gura aurita...>!Imi mai aduc aminte si de vorbele lui John...cu "bulucirea" profesionistilor.Apar fenomene ca "buretii" dupa ploaie!
Solicit inchiderea topicului pana in momentul eventualelor noutati.
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Old 11-01-13, 16:44   #140
Muttley

Stage 5
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,097
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Eu cel putin continui "dezbaterile" cu mare placere dupa ce te apuci de treaba.
Asteptam (nu degeaba sper), bafta!
Muttley is offline   Reply With Quote
Old 12-01-13, 19:06   #141
crywolf

Stage 5
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,080
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Pana la urma, vin si eu cu o intrebare - s-a achizitionat masina, motor ? ca de vreo 9 pagini numai discutii teoretice despre ce iese dintrun motor de Dacie.
Axa suparata poate sa mai regasesti prin garajele unor cursari si anume axele facute la Timisoara (Procar sau Setcar parca se numea fabrica, nu sunt sigur) dar erau calculate pentru novele de cupa.
Motoarele de Dacie din perioada de glorie nu ajungeau la 120 de caluti Cunosc pagina aia din Autoturism dar ma indoiesc ca avea motorul 120CP. In general aveau cam 90caluti dar nu mai erau masini de strada.

Dar la urma urmei, se poate modifica motorul de Dacie, dupa o solutie clasica si asta numai de dragul de a mentine masina "old school".
Mai era o turbata pe aci, care avea 120CP scosi cu morisca cu tot.
__________________
Manni for life !!!
crywolf is offline   Reply With Quote
Old 31-05-13, 18:20   #142
Tecnosel

Stage 2
 
Tecnosel's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 41
Default Re: Dacia 1300 aka "Gordina"

Salutare!In sfarsit vin cu ceva noutati,am reusit sa cumpar un motor,tipla,are maxim 700 km rulati,refacut cu piese noi,vilbrochen rectificat la cota I.E 1.4,exact ce mi-am dorit!Planurile cu "Gordina" albastra s-au stricat,oricum era 1.3 deci motorul nu il foloseam,pacat de caroserie ca era beton,asa 1300 rar mai gasesti.Deci proiectul a luat-o in directia initial stabilita si anume prepararea motorului,pe urma caroseria!Baza proiectului,asa cum poate am mai precizat,o cosinder fiind axa cu came productie I.N.M.T,mai sper in prostia mea ca inca mai exista astfel de exemplare,am incercat sa iau legatura pe facebook cu Robert,dar nimic.In cel mai rau caz doresc o axa ca a lui Iulian,cu toate ca si acelea sunt rare.In orice caz.....ma mai ajutati si voi !

Si cateva poze cu rabla donatoare.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	HPIM4558.JPG
Views:	58
Size:	1.07 MB
ID:	2787864   Click image for larger version

Name:	HPIM4559.JPG
Views:	50
Size:	1.12 MB
ID:	2787865   Click image for larger version

Name:	HPIM4560.JPG
Views:	45
Size:	1.04 MB
ID:	2787866  

Click image for larger version

Name:	HPIM4561.JPG
Views:	56
Size:	1.02 MB
ID:	2787867   Click image for larger version

Name:	HPIM4562.JPG
Views:	46
Size:	1.06 MB
ID:	2787868   Click image for larger version

Name:	HPIM4563.JPG
Views:	58
Size:	841.2 KB
ID:	2787869  

Click image for larger version

Name:	HPIM4564.JPG
Views:	54
Size:	964.8 KB
ID:	2787870   Click image for larger version

Name:	HPIM4565.JPG
Views:	37
Size:	887.0 KB
ID:	2787871  
Tecnosel is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -