Forum 4Tuning

Forum 4Tuning (https://forum.4tuning.ro/)
-   Masina mea Old School (https://forum.4tuning.ro/647-masina-mea-old-school.html)
-   -   Dacia 1300 aka "Gordina" (https://forum.4tuning.ro/647-masina-mea-old-school/351075-dacia-1300-aka-gordina.html)

Tecnosel 19-12-12 20:20

Dacia 1300 aka "Gordina"
 
1 Attachment(s)
Salutare tuturor!In primul rand,sper ca am deschis acest topic unde trebuie.In curand vreau sa demarez un proiect de mare amploare si anume modificarea unui motor de 1.4,dupa specificatiile din "Autoturismul".Principalul obiectiv al proiectului va fi motorul,care in mod evident va avea nevoie si de o "coaja" pt a pune puterea la roata :-).Masina este in curs de achizitionare (voi reveni cu poze zilele urmatoare).Si aceasta va suferii modificari "la placerea mea",dar va ramane cat mai originala,in stil gordini!Dupa cum se prezinta lucrurile in momentul de fata,evolutia va fi destul de anevoioasa,dar fara compromisuri.O sa incerc sa mentin topicul cat mai ordonat,cu multe detalii (gen My old school....Lada 1500,care de altfel e un proiect superb) si cu siguranta voi avea nevoie de ajutorul vostru din plin! Deocamdata numai bine va doresc!

popasan 19-12-12 20:51

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Destul de greu ce vrei tu sa realizezi acolo, nu imposibil, dar avand in vedere cat sunt de rare/scumpe sunt piesele, de care vei avea nevoie pentru asa ceva, vei avea nevoie de vointa in primul rand, bani si timp, cam asta ar fi ordinea.

bobi_racers 19-12-12 20:59

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
sal frate eo unu iti dau un sfat nu te apuca sa bagi bani intr-un fie vechi care nu o sa apuci sa te plimbi cu el mai mult 1 an 2 maxim

popasan 19-12-12 21:04

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Care ar fi principalele argumente contra?

ev-do 19-12-12 21:21

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Bobi, te-am mai observat pe un subiect. Esti total pe langa, ce cauti pe un forum de PASIONATI? Nu cred ca avem nevoie de sfaturile tale... O seara buna iti doresc! stai jos, ai 4

marculescu 19-12-12 21:50

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Merita acest proiect. Piese gasesti la alegere orice, un proiect relativ ieftin avand in vedere preturile la alte marci.
Va rezulta o masina inedita, in fond majoritatea masinilor le folosim 2-4 ani, nu mai tine nimeni masina pana la batranete
Succes

Tecnosel 20-12-12 15:04

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Quote:

Originally Posted by popasan (Post 5291096)
Destul de greu ce vrei tu sa realizezi acolo, nu imposibil, dar avand in vedere cat sunt de rare/scumpe sunt piesele, de care vei avea nevoie pentru asa ceva, vei avea nevoie de vointa in primul rand, bani si timp, cam asta ar fi ordinea.

Odata ce imi gasesc un meserias bun cu masinarii,necesare cu care sa "cooperez",modificarea pieselor nu e chiar o povara.Piesele cu adevarat rare,dpmdv sunt:
-Galeria(mi-ar placea sa gasesc una de Al,ca metalica se face relativ usor)
-Arborele cu came(si eventual talerele de supapa,cele de dur aluminiu)
-Carburatoarele(cu toate ca am vazut pe ici,pe colo scoase la vanzare)
Oricum,pana la primavara,nu prea pot sa fac nimic,atata doar ca am fost eu nerabdator si am deschis topic! 8)

TheEnZo 20-12-12 15:53

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Dupa ce faci tot ce scrie acolo , si alte imbunatatiri vei cheltui o gramada de bani si cand vine vorba la o adica vine un pasionat de 1310 cu 1.4 T stock de r5gtt si te bate din orice punct la orice ora in privinta performantelor.

Plus ca treaba e destul de fumata sunt multi care si-au facut motoare dupa reteta aia si apoi le-au schimbat cu 1.4T,1.7T,2.0 16v.

Tecnosel 20-12-12 19:12

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Quote:

Originally Posted by TheEnZo (Post 5291805)
Dupa ce faci tot ce scrie acolo , si alte imbunatatiri vei cheltui o gramada de bani si cand vine vorba la o adica vine un pasionat de 1310 cu 1.4 T stock de r5gtt si te bate din orice punct la orice ora in privinta performantelor.

Plus ca treaba e destul de fumata sunt multi care si-au facut motoare dupa reteta aia si apoi le-au schimbat cu 1.4T,1.7T,2.0 16v.

Perfect de acord cu tine!Eu oricum privesc acest lucru dintr-un alt unghi si daca scopul ar fi ca sa "apar" bengos si sa ma dau mare cu Dacia as opta pt aceiasi schimbare.Pasionatul care isi "boraste" motorul de 1.4T o face din comoditate.Aici oricum vorbim de diferenta de performanta fata de stock....si aici e farmecul.De la 54CP,100+ ...it`s a long shot!Apropo,fa-mi si mie cunostiinta cu cativa dintre baietii care au fumat normal aspiratu` ca poate ma consult si cu ei,un schimb de idei ceva... ;)

TheEnZo 20-12-12 20:57

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Uite aicea pe topic , iei legatura cu proprietarul Sirius ( Iulica ) https://forum.4tuning.ro/109-masina-m.../page-112.html .

Aproape 3 ani a modificat la aspirat , noi cei care am mers cu masina si am vazut-o de multe ori ce poate am estimat undeva la ~100 cp , cand sa plictisit de el din diverse motive gen o aprindere complet programabila care sa sustina motorul cum trebuie pe plaja peste 5000 rpm era de la 200 de euro incolo.
A trecut la 1.4 turbo , stiind cum mergea masina cu motorul in varianta aspirata stors tot din el , si m-am suit in ea cu 1.4T am ramas cu gura cascata diferenta era ca si cum asta functioneaza la parametri si ala mergea in 3.


Sa nu imi bagi replica aia ca modifici motorul de dacie din pasiune pt marca NU O SA O CRED NICIODATA. In tara in care traim din cauza conditilor financiare cand te apuci sa modifici un motor il modifici in scopul de a trage pe el si de ai vedea performantele. In rest din pasiune doar nu are rost sa te apuci sa modifici al de dacie.

popasan 21-12-12 09:27

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Intervin mai multi factori in a modifica un motor de Dacia, in primul rand raritatea si costul pieselor "racing" facute in perioada aia, o axa 100E, galerie admisie + carburi 150-200E, aprinderi, supape, chiulasa facuta, toate maruntisurile se aduna si ajungi la o suna cam mare, dupaia scade drastic fiabilitatea, la un motor impins la maxim, pe cand 1.8 16v se vinde cu 400E, ai 136caluti, dai cheie si pleci in lume... dar depinde ce ai de cand cu masina.

BH 59 FIF 21-12-12 11:19

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Quote:

Originally Posted by Tecnosel (Post 5291991)
Pasionatul care isi "boraste" motorul de 1.4T o face din comoditate.

O opinie interesanta. Sa stii ca nici ala nu-i chiar bolt on si asta daca ne referim la C1J (traseu evacuare, pompa de ulei, pozitia carburatorului, radiator de ulei, montarea cititorului de pe volanta, pompa/pompele de benzina, de-astea mici si marunte dar care se aduna). Ca daca vorbim de ala de Alpine...

Dar nu mi-o lua in nume de rau ca articolul ala din Autoturism a inflacarat multe minti, inclusiv pe a mea. Probabil ca la un moment dat ma voi apuca si eu de unul insa doar pentru a demonstra ca se poate. Sunt ferm convins ca motorul rezultant nu va fi unul fiabil si mai mult, ca la 120 de cai (daca luam de bune datele din articol) va avea performante inferioare chiar unui motor de R5 Alpine Turbo in configuratia originala.

Cu privire la galeria de admisie sfatul meu e sa iei una "de-a gata" si sa nu te apuci sa manufacturezi tu una pentru ca nu-i chiar asa de usor. Da, sigur, se poate face una din tevi sudate insa niciodata nu va fi ca si una turnata. Daca iti pica una in mana uita-te la forma si curbura canalelor. Asta daca vorbim despre galerie de admisie pentru 2 carburatoare orizontale. La galeria pentru unul singur e mai facil.

Tecnosel 21-12-12 14:35

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Mai baieti,ma puneti pe ganduri in stil mare!
TheEnZo - Pana la urma intrebarea ta este "De ce vrei sa te apuci sa faci treaba asta pe dacie?"
M-am gandit serios ca sa dau un raspuns sincer.
Oricum aveam de gand sa "transform" o masina in stil "racing"(inca de mic copil) si pe langa faptul ca imi plac masinile vechi,am citit (in ultimul timp) in detaliu topicul cu daciile vechi de raliu si am ramas surprins si fascinat in acelasi timp.De prepararea motoarelor pt curse eram scolit cu mult timp inainte,dar citind topicul am vazut ca se poate si la Dacie si am zis de ce nu!

popasan - Asa este!Apropo,axa cu came m-as bucura numai sa o gasesc in stare buna,chiar la un pret mai mare!Sunt perfect constient de costuri,dar nu vreau un motor puternic stock,pt ca asa l-a facut cineva,ci vreau un motor cat mai modificat posibil in vederea mariri performantelor si scaderii fiabilitatii!De exemplu un motor de bmw si anume s42-ul,tot asa,e luat un motor de serie si trecut prin aceleasi modificari(exceptand injectia si aprinderea).Sa vezi acolo costuri!Pe de alta parte,motorul de dacie este simplu si majoritatea operatiilor le pot efectua eu(chiar pe toate daca as avea masinariile necesare)!
Daca o sa reusesc sa fac ce mi-am propus scopul rezultatului final nu va fi nici sa merg la liniute si nici la vtm sau raliu(cu toate ca mi-ar placea nespus de mult) ci sa ma dau din placere.

BH 59 FIF - Ai dreptate!Ma refeream la mandrie si satisfactie,care dupa parerea mea e mult mai mare cand stii ca ai facut cam tot ce se poate!
In legatura cu piesele,normal ca mi-ar placea sa le gasesc marea majoritate originale!

Ferny 21-12-12 15:55

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
eu am avut un gtt de 206 cai la roata , motorul se putea impinge si mai sus , aveam axa piper de 300 ,carb modificat de mine , arcuri de supape mai tari, o turbina hibrida , evacuarea era pe 55 si trebuia mai mare ,chiulasa decomprim ata , garnitura de grupa A + alte maruntisuri care nu imi vin acum , 1.6 presiune constanta, 240 km/h si mai aveam pedala...distractie cat cuprinde si nu mi a parut rau de investitie...

Sirius 21-12-12 18:23

Re: Dacia 1300 aka "Gordina"
 
Quote:

Originally Posted by Tecnosel (Post 5291991)
Perfect de acord cu tine!Eu oricum privesc acest lucru dintr-un alt unghi si daca scopul ar fi ca sa "apar" bengos si sa ma dau mare cu Dacia as opta pt aceiasi schimbare.Pasionatul care isi "boraste" motorul de 1.4T o face din comoditate.Aici oricum vorbim de diferenta de performanta fata de stock....si aici e farmecul.De la 54CP,100+ ...it`s a long shot!Apropo,fa-mi si mie cunostiinta cu cativa dintre baietii care au fumat normal aspiratu` ca poate ma consult si cu ei,un schimb de idei ceva... ;)


Crede-ma, nu e chiar atat de comod sa pui 1.4 t.
din motorul de dacie se poate face un motor destul de fiabil, chiar daca are axe RC mare si carburi.

eu am mers mult si bine, zilnic cu al meu cua axa si carburile pe el. dar chestia e sa il regleazi bine, si sa nu te zgarcesti. eu aveam axa de 345, carburi solex 40, aprindere golf, rc 12.7:1. masina mergea cu un relanti de 1300 rpm cu benzina de 95. mergeam zilnic.
nu pot sa zic ca nu merita investitia... dar e un pic de chin sa ajungi acolo, ca si la mine au fost atatea zile petrecute sub capota, si litri de benzina consumati, si vecini enervati, dar cand a mers bine... si auzeam comentarii de genu...
https://www.youtube.com/watch?v=UUITs0rS3wQ
https://www.youtube.com/watch?v=vAK0gRjn8_U si multe altele, intradevar, uitam de tot.

dar... cu un 1.4 T, pe dacie... :twisted::twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=PJiFCUMpzl8
https://www.youtube.com/watch?v=t-1IEtOZb9E

O intrebare am la tine... Esti mecanic?
ca daca tu esti la stadiul de schimbat platina si curatat jiclorul de relanti, si pui pe altu sa iti faca toate tampeniile.... nu e bine deloc!
fara suparare!


All times are GMT +2. The time now is 23:03.

- Copyright 2024 4Tuning