Mai intotdeuna cand e instalata o axa mai agresiva se recomanda marirea raportului de comprimare, adica in cazul tau sa iei din chiulasa, motivul fiind ca in majoritatea cazurilor, axa mai agresiva o sa aiba mai multe grade, deci intarzierea inchiderii supapei de admisie va fi mai mare (dupa mai multe grade RAC).
Daca supapa de admisie se inchide mai tarziu, pentru acelasi raport STATIC de comprimare, raportul DINAMIC de comprimare va fi mai scazut, deci trebuie marit. Cu cat ? Se poate calcula, alegi o valoare la care vrei sa ajungi, masori camerele de ardere, calcule etc.
Uite tabelul de mai jos, luat de pe
migweb..
Acolo sunt date valorile de avans deschidere admisie, inchidere admisie, deschidere evacuare, inchidere evacuare pentru 18E si 20NE, se observa ca admisia se inchide mai tarziu cu axa de 18E, 89 grade fata de 71 daca traduc eu corect ce-i pe acolo.. Si ca axa de 18E are 297 grade pe admisie/evacuare si cea de 20NE 275 grade..
Se vede si ca pe 20SEH care are RC marit din fabrica la 10, are si inchiderea admisiei intarziata (76 grade), pentru a pastra cam acelasi raport dinamic de compresie ca 20NE-ul.
Oricum la 20NE ii place RC marit si cu axa stock, deci afla cam cat sa iei din ea
, si go..
edit: mai e ceva, chiulasa de 18E avea porturi de admisie si supape mai mari decat cea de 20NE, flow mai bun, deci daca ai chef sa te bagi la asa ceva si tot dai chiulasa jos intereseaza-te si de chestiile astea.. desi probabil mai usor pui chiulasa de 18E (cu admisie si tot ce mai trebuie) daca o gasesti si gata.. Se complica treaba