Lucrand cu date concrete aflam ca acceleratia masinii 320D din cauza castigului de circa 30CP din unichip si evacuare a scazut cu circa 1.6 secunde fata de stock. Luam ca exemplu Vw Passat modelul 2006 motorul 2.0TDI, tractiune fata. Varianta de 140CP are 0-100km/h in 9.8s iar cea de 170CP are 0-100km/h in 8.6s. Diferenta este de 1.2 secunde. Presupunem ca amandoi au plecat in conditii perfecte. Aici exista 2 variante:
1) 320d cu modificarile aferente este putin mai rapid fiind si mai usor ca 330xd
2) 320d este putin mai lent (cel mult jumatate de secunda) dar 330xd nu pleaca la potentialul motricitatii oferite de 4x4 si pierde astfel. Fiind mai greu trebuia sa castige la plecarea de pe loc si sa piarda in timp avantajul.Cauze:
a) la cutiile automate trebuie sa accelerezi putin dinainte si probabil ca tipu' nu a facut asta, el a stat la relanti si cand s-a dat startul a calcat pedala;
b) cutia trebuie sa aibe un mod sport si exista sansa sa nu fi fost activat.
Oricum este foarte interesant ce s-a intamplat dar in acelasi timp si putin ciudat.
In final vine intrebarea de ce sa-ti iei mai un 330xd cand un 320d + unichip este mai rapid sau egal pe o anumita distanta?! Diferenta de pret intre aceste doua masini este de 9000E la pretul cip.