Go Back   Forum 4Tuning > MOTORSPORT > RALIURI - COASTA - RALLY SPRINT - CRR

Reply
 
Thread Tools
Old 16-02-13, 08:31   #2626
BTL-gordini

Stage 5
 
BTL-gordini's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 1,213
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Toate parerile m-au incantat si multumesc pt. sfaturi .Lucrurile de care discutam s-au facut cu multa munca si mai ales cu multe incercari care au dus la succese ,dar si la un rasp.destul de sigur: motorul de dacia nu a fost gandit pt. al duce la extrem, si eu vreau ca multi tineri sa inteleaga ca putem sa-l inbunataim f. mult pt. ai creste puterea dar nici bataia de joc nu poate face minuni. Vreau sa precizez ca prin amabilitatea unor pers. de pe acest forum lucrurile merg pe un drum bun si speram sa vedem cat mai multe dacii la evenimente sportive, nu ca si partcipante la curse, dar macar in deschiderea competilor pt. a delecta publicul cuputinele masini care le mai avem.
Va rog sa-mi spuneti Dani, greseala mea ca nu m-am prezentat cu mult timp in urma.
__________________
BTL-gordini is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 18:30   #2627
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Stefan Vasile
Dupa parerea mea, unul din cea mai importanti piloti pe care i-a avut Romania.

Nascut pe 18.09.1952 la Frasinet, Calarasi.
Casatorit, are un baiat, Radu VASILE, pilot de raliuri

Debuteaza in cursele auto in 1973.
1973-1978 – participa la campionatele de VTM, viteza pe circuit si raliuri, ca pilot privat si al I.O.B. Balsi

1978-1980 – Component al echipei Unirea Tricolor Bucuresti pe Dacia 1300 si Renult 8 Gordini. Paticipa in toate cele 3 competitii: VTM, viteza pe circuit si raliuri

1981-1999 - Component al echipei de raliuri al Uzinei de Automobile Dacia din Colibasi pentru care a participat la raliuri din Campionatul National, Campionatul European, Campionatul Mondial si Campionatul Balcanic de Raliuri.

Stefan Vasile este si in momentul de fata cel mai bine clasat pilot roman din Campionatul Mondial de Raliuri (din perioada postbelica)

Obtine titlul de Maestru al Sportului din 1980
Membru al lotului National de Raliuri intre 1978-1990

Rezultate marcante:

Trei titluri de campion absolut de raliuri (1984,1986,1990)

Multiplu campion de grupa si clasa la VTM, circuit si raliu

Cele mai bune clasari internationale:

1985 Raliul Acropolis (etapa in Campionatul Mondial)
Locul 3 clasa 1300 grupa A
Locul 25 clasament general

1985 Raliul Portugaliei (etapa in Campionatul Mondial)
Locul 1 clasa 1300 grupa A
Locul 18 clasament general

1986 Turul Europei Locul 2 clasament general
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	43
Size:	44.5 KB
ID:	2692049   Click image for larger version

Name:	05.jpg
Views:	50
Size:	170.1 KB
ID:	2692050   Click image for larger version

Name:	03.jpg
Views:	40
Size:	43.9 KB
ID:	2692051  

Click image for larger version

Name:	08.jpg
Views:	47
Size:	81.5 KB
ID:	2692052   Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	56
Size:	82.7 KB
ID:	2692053   Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	59
Size:	79.2 KB
ID:	2692054  

Click image for larger version

Name:	16.jpg
Views:	54
Size:	72.5 KB
ID:	2692055   Click image for larger version

Name:	portret.jpg
Views:	73
Size:	73.2 KB
ID:	2692056  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 18:40   #2628
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
Hallo BTL gordini
pentru a puea spune daca evacuare ta este buna sau mai putin buna ar trebui sa stiu despre ce motor este vorba si ce vrei sa faci tu cu motorul.Pentru un motor de cursa es te nevoie ca cele 4 tevi care ies din chilulasa sa aibe acalasi diametru si aceiasi lungime(foarte important) din poze cred ca la evacuarea ta sint tevile de lungime diferita
Hallo Cornel
din pacate cu calitatea pieselor ai dreptate.pe deasupra motorul de Dacia a fost un motor technik depasit in special axa cu came in bloc,la 8000 de ture era gata
cu drag Tibi
Heheheheee Tibi nu imi pare rau de timpul pierdut pe aici, ma bucur din tot sufletul ca mai sunt copii care respecta Dacia ...si eu am respectato si o respect, dar fara piese fiabile DACIA ESTE MOARTA ...(aici Nicu Grigoras +RIP a fost un vizionar si un bun preparator...a vazut punctele slabe la motorizarea Dacia si a schimbato complet)...au posibilitatea acum sasi procure piese de origine si sigur nu vor sare piultele de la biele in 300 de metri iam zis mai sus cateva posturi ca e ceva in neregula cu "sherpii"...era o formula de calcul functie de axa, grade de incrucisare, supape, diametre de admisie-evacuare la chiulasa dar asta insemneaza o munca "de chinez" sa refaci toata tubultura
__________________
Sunt viu si nevatamat ! In poze sunt chiar eu...Cu capu' stau rau...Se vede la avatar !
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 18:56   #2629
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by BTL-gordini View Post
Toate parerile m-au incantat si multumesc pt. sfaturi .Lucrurile de care discutam s-au facut cu multa munca si mai ales cu multe incercari care au dus la succese ,dar si la un rasp.destul de sigur: motorul de dacia nu a fost gandit pt. al duce la extrem, si eu vreau ca multi tineri sa inteleaga ca putem sa-l inbunataim f. mult pt. ai creste puterea dar nici bataia de joc nu poate face minuni. Vreau sa precizez ca prin amabilitatea unor pers. de pe acest forum lucrurile merg pe un drum bun si speram sa vedem cat mai multe dacii la evenimente sportive, nu ca si partcipante la curse, dar macar in deschiderea competilor pt. a delecta publicul cuputinele masini care le mai avem.
Va rog sa-mi spuneti Dani, greseala mea ca nu m-am prezentat cu mult timp in urma.
In sfarsit putem dialoga fara ID sau nickname ...si este normal asa Dani parerea mea: BAGA MARE....NU SUNT DE ACORD CA DACIA SA FIE BATJOCORITA !!! ...eu am mers pe Lada pt ca era fiabila si puteai sa "lucrezi" mult la ea....avea piese fiabile si sa dovedit asta...daca ar fi cum spui tu eu teasi contrazice si tiasi spune ca am curajul sa ies cu un 1400 pregatit in Germania impreuna cu un bun prieten al meu si va avea probabil peste 200 CP...este chestie de TEHNOLOGIE care noi nu o aveam atunci ...Toate bune Dani si aici este un forum unde nu exista secrete cel putin din partea mea...nu vreau sa castig nimic , nu pierd nimic decat timp, dar voi tinerii mergeti inainte cu ideile voastre in ciuda unora care agreaza masinile puternice pe care sa dovedit ca nu le pot stapani in competitii si nici pe strada ....bye !

Last edited by cornel1955; 16-02-13 at 19:02.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 19:31   #2630
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Stefan Vasile
Dupa parerea mea, unul din cea mai importanti piloti pe care i-a avut Romania.

Nascut pe 18.09.1952 la Frasinet, Calarasi.
Casatorit, are un baiat, Radu VASILE, pilot de raliuri

Debuteaza in cursele auto in 1973.
1973-1978 – participa la campionatele de VTM, viteza pe circuit si raliuri, ca pilot privat si al I.O.B. Balsi

1978-1980 – Component al echipei Unirea Tricolor Bucuresti pe Dacia 1300 si Renult 8 Gordini. Paticipa in toate cele 3 competitii: VTM, viteza pe circuit si raliuri

1981-1999 - Component al echipei de raliuri al Uzinei de Automobile Dacia din Colibasi pentru care a participat la raliuri din Campionatul National, Campionatul European, Campionatul Mondial si Campionatul Balcanic de Raliuri.

Stefan Vasile este si in momentul de fata cel mai bine clasat pilot roman din Campionatul Mondial de Raliuri (din perioada postbelica)

Obtine titlul de Maestru al Sportului din 1980
Membru al lotului National de Raliuri intre 1978-1990

Rezultate marcante:

Trei titluri de campion absolut de raliuri (1984,1986,1990)

Multiplu campion de grupa si clasa la VTM, circuit si raliu

Cele mai bune clasari internationale:

1985 Raliul Acropolis (etapa in Campionatul Mondial)
Locul 3 clasa 1300 grupa A
Locul 25 clasament general

1985 Raliul Portugaliei (etapa in Campionatul Mondial)
Locul 1 clasa 1300 grupa A
Locul 18 clasament general

1986 Turul Europei Locul 2 clasament general


Road cu toata stima pt tine si eforturile tale de postat te rog frumos renunta la postat la sectiunea RALIU ....ce dracu teai imbatat ???? aici vb de vtm-circuit...Stefan Vasile este si a fost pilot de exceptie si nu vad rostul acestei postari...este un om extraordinar, il cunosc personal dar nu inteleg ce cauta acolo in sherparia dela FRAS...HAI POATE APARE OVIDIU MAZILU SAMI ZICA CEVA DE DULCE )) ...AM PLECAT LA ANIVERSARE SCUZE !!!
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-13, 20:14   #2631
TG53

Stage 5
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 1,131
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

punctele slabe la motorul D1300 leam cunoscut si eu, dar nu am putut intotdeuna sa le eliminez de cele mai multe ori au fost probleme financiare.Socoteala este de fapt foarte simpla daca vrei sa dublezi puterea motorului ai nevoie de piese de buna calitate si asta insemna bani buni.un exemplu trait pe propia mea pielerepararea unui motor BMW cel de 4 cilindri din M3 E30 cu 199 CP a costat 120.000 DM in anul 1992,a avut atunci 415CP si dupa 10 ore de funktionare trebuia sa fie revizuit.
TG53 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 08:46   #2632
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Talking Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by TG53 View Post
punctele slabe la motorul D1300 leam cunoscut si eu, dar nu am putut intotdeuna sa le eliminez de cele mai multe ori au fost probleme financiare.Socoteala este de fapt foarte simpla daca vrei sa dublezi puterea motorului ai nevoie de piese de buna calitate si asta insemna bani buni.un exemplu trait pe propia mea pielerepararea unui motor BMW cel de 4 cilindri din M3 E30 cu 199 CP a costat 120.000 DM in anul 1992,a avut atunci 415CP si dupa 10 ore de funktionare trebuia sa fie revizuit.
Hehehehee pai exakt asta vorbeam eu mai inainte cu franele...placutele mele rezistau f putin si fara sa iasa fum din ele, dar cand apasam pedala inghetza Easterul si le schimbam ca pe ciorapi....aceiasi regula se aplica si la motor....sporul de performanta pe moment aduce dupa sine uzura maxima...pai aia la F1 sunt nebuni ca desfac toate motoarele dupa 1 cursa sau chiar dupa antrenamente si calificari ???? NU POTI AVEA PERFORMANTA FARA PIESE DE BUNA CALITATE SI VERIFICATE SI O CARUTA DE BANI !!! chiar si asa motorul nu te va tine decat 1 cursa sau 2

Last edited by cornel1955; 17-02-13 at 08:56.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 11:00   #2633
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by cornel1955 View Post
Road cu toata stima pt tine si eforturile tale de postat te rog frumos renunta la postat la sectiunea RALIU ....ce dracu teai imbatat ???? aici vb de vtm-circuit...Stefan Vasile este si a fost pilot de exceptie si nu vad rostul acestei postari...este un om extraordinar, il cunosc personal dar nu inteleg ce cauta acolo in sherparia dela FRAS...HAI POATE APARE OVIDIU MAZILU SAMI ZICA CEVA DE DULCE )) ...AM PLECAT LA ANIVERSARE SCUZE !!!
Cornele, ai '" cam derapat " ( si nu e prima data ! ). Abordarea subiectului trebuia mai moderata ! sau ti-a " sarit din viteza " ?

Afla ca in anii 1975- 78, cand am inceput sa arbitrez in campionate, dar mai ales la circuitele de viteza din Braila, " legea " se stabilea intre 3 familii : Vasile, Motoc si Ionescu- Cristea si Dumitrescu. Nume de respect si stima pentru acei ani de inceput.
In acea vreme, tatii, ca piloti, veneau cu baietii lor la start si care incepeau sa se dea pe circuite sau coaste. Asa s-a scris istoria .
Atunci, l-am cunoscut pe Vasile Vanghele ( cu o dacia galbena ) cu baiatul lui Stefan Vasile, si care intra pe circuit ca dublura - uneori- pe R 8 Gordini a lui Genu !! Asa ca observatia nu e chiar la locul ei.
Abia prin anii '80 a preluat volanul de la raliuri fiind simpatizat de Scobai Ovidiu, care il remarcase de la coaste.
Daca Road ne aducea si o poza din acei ani era super, sau un clasament, poate.
Dar pana una- alta, mai gandeste putin cand ai replici '" derapate ", si cand faci comentarii despre cei care sunt prezenti de cca 40 de ani.
Cand ei incepeau cursele, cand luau primele licente, macar tu aveai carnet, ca de comentator de peluza .....m-am lamurit.
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de topinfomarbr@gmail.com
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 11:29   #2634
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Gata ! zis si facut
Stefan Vasile - Circuit Polivalenta Bucuresti 1975
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	70
Size:	53.4 KB
ID:	2692786   Click image for larger version

Name:	04.jpg
Views:	53
Size:	50.1 KB
ID:	2692787  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 11:34   #2635
ROAD EMPIRE
Dacia Driver

Stage 5
 
ROAD EMPIRE's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of:
[DACIA]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Stefan Vasile chiar a mers la Viteza pe Circuit si la VTM
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	02.jpg
Views:	39
Size:	53.4 KB
ID:	2692792   Click image for larger version

Name:	04.jpg
Views:	30
Size:	50.1 KB
ID:	2692793  
ROAD EMPIRE is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 21:20   #2636
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by valentin.nemtanu View Post
Cornele, ai '" cam derapat " ( si nu e prima data ! ). Abordarea subiectului trebuia mai moderata ! sau ti-a " sarit din viteza " ?

Afla ca in anii 1975- 78, cand am inceput sa arbitrez in campionate, dar mai ales la circuitele de viteza din Braila, " legea " se stabilea intre 3 familii : Vasile, Motoc si Ionescu- Cristea si Dumitrescu. Nume de respect si stima pentru acei ani de inceput.
In acea vreme, tatii, ca piloti, veneau cu baietii lor la start si care incepeau sa se dea pe circuite sau coaste. Asa s-a scris istoria .
Atunci, l-am cunoscut pe Vasile Vanghele ( cu o dacia galbena ) cu baiatul lui Stefan Vasile, si care intra pe circuit ca dublura - uneori- pe R 8 Gordini a lui Genu !! Asa ca observatia nu e chiar la locul ei.
Abia prin anii '80 a preluat volanul de la raliuri fiind simpatizat de Scobai Ovidiu, care il remarcase de la coaste.
Daca Road ne aducea si o poza din acei ani era super, sau un clasament, poate.
Dar pana una- alta, mai gandeste putin cand ai replici '" derapate ", si cand faci comentarii despre cei care sunt prezenti de cca 40 de ani.
Cand ei incepeau cursele, cand luau primele licente, macar tu aveai carnet, ca de comentator de peluza .....m-am lamurit.
dom' Nemtanu te rog sati masori vorbele in cupe castigate nu pe dinafara si fara sa fi avocatul nimanui...daca aveai sange in tine erai pilot dar teai facut arbitru....dute la sectiunea indemanare sa te lupti cu copii de16 ani ca acolo iti e locul si mai invata limba romana...aici este sectiunea vtm-circuite cu oameni care au fost la Hungaroring si Schleitz si Riga si au facut treaba buna....tu apari aici sa provoci dezordine pt ca nimeni nu te mai accepta pe unde fugi si bagi zanzanie....lasane nene ca esti dus cu pluta si voi ruga moderatorii sa te baneze ca apari exakt cand trebuie sa taci....dute cu pluta mai departe sanatos (la trup ca la minte esti dus)
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 21:32   #2637
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Quote:
Originally Posted by ROAD EMPIRE View Post
Stefan Vasile chiar a mers la Viteza pe Circuit si la VTM
Road nu sunt suparat pe tine doamne fereste si pe Stefan Vasile il cunosc personal, sunt suparat pe Vali ca in loc sa apara cu ceva poze sau noutati apare cu texte de vrajit copiii si baga strambe pe orice thread lam urmarit...stai linistit ...a fost o sugestie a mea sa bagam aici numai vtm si circuit si mi se pare normala dar asta nu insemneaza sa mi se dea in cap mai ales de unu' care nu stie lb romana si se lupta la indemanare cu copii de 16 ani care deabia invata unde e pedala de frana

Last edited by cornel1955; 17-02-13 at 21:39.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-13, 22:07   #2638
cornel1955

Stage 5
 
cornel1955's Avatar
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 1,426
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

Rog moderatorii sa nu taie aceste dispute intre noi ca sa se vada cine are aport la thread si cine provoaca dezordine...am reusit sal scot din "barlog" pe Tibi Gedeon pilot de exceptie si fost motociclist si bun "dushman" al meu de curse si mai am cativa de scos din "barlog" pt ca e pacat sa se duca "pe apa sambetei" info ca aici...suntem urmariti in toata lumea si apare un neavenit sa faca ce ???? nu va reusi sa distruga acest forum....am muncit mult aici si va rog sa tineti cont de asta....oricum daca dispar eu dispar toti...si sal informez pe dom' Nemtanu ca am permis de conducere din 1974 si cupe mai multe ca el

Last edited by cornel1955; 17-02-13 at 22:22.
cornel1955 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-13, 09:41   #2639
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

...placutele de frana erau foarte performante modificate sa tina 2-3 circuite (daca stiau mieii de la revizie ma impuscau direct )..

Cornele, numai tu sa crezi ca nu stiam ! Dar erati 5-6 prezenti la start si revizia mai ...accepta.
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
Old 18-02-13, 09:50   #2640
valentin.nemtanu

Stage 5
 
valentin.nemtanu's Avatar
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of:
[DACIA]
[MERCEDES]
[Opel]
Default Re: Cand au inceput circuitele in Romania?

sa ne amintim de coaste !
Attached Files
File Type: avi 110 210.avi (31.50 MB, 112 views)
valentin.nemtanu is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -