21-02-14, 10:26
|
#511
|
Stock
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
1977,Cursa de coasta de la Oituz.Isi mai aminteste cineva cat de frumos era traseul !! Locul 13 la prima urcare,a doua ratata, defectiune mecanica - Dacia 1300 "de casa" cu care meream si in concediu si la curse! Schita traseului facuta pe o coala de caiet...
|
|
|
06-03-14, 16:04
|
#512
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
RDJ- editia 1996 -
sau prima din seria moderna a concursului
Dupa 1989, lumea s-a schimbat, reformele, serviciile si mai ales libertatea de circulatie europeana i-a facut pe multi sa aiba alte preocupari, alt buget de timp disponibil pasiunilor si raliurile locale nu s-au mai organizat din lipsa de preocupare, organizare dar si de participanti.
In 1996, dupa mai multe contacte cu pasionatii automobilismului local, sesizand nostalgia vremurilor trecute, ne-am gandit sa reluam organizarea Raliului Dunarii de Jos, munca in care am constatat ca luam aproape de la zero actiunea si ca trebuia sa avem noutati, ceva inedit,un stil inovator , o prezentare si o participare deosebita.
Am inceput cu mobilizarea fostilor practicanti, dar aparusera socitatile private, SRL fiecaruia, si lipsea intalnirea saptamanala din obiceiul stabilit la ACR unde se organizau actiunile.
Totusi bazandu-ma pe vechile relatii personale, si fiind o noua provocare ne-am ambitionat s-a ducem la bun sfarsit.
Si iata-ne dupa dupa o conferinta de presa cu massmedia locala,
dupa editarea unor programe si carnete itinerar, sa constatam un alt record in dimineata zilei de 12 oct 1996:
9 motociclisti la start pentru sectiunea moto, si nu toti braileni, purtand veste rosii,
32 masini la start din care 2 masini sosite din Bulgaria !!
Stiind ca si-n alte zone ale tarii activitatea automobilistica cu amatori, cu pasionati avand la start “ masina din fata blocului “ ne intreba :
Domnule dar aici suntem in Romania ? Se mai ocupa cineva de asa ceva astazi?
Nucleul de baza in organizare a fost compus din : 3 elevi de liceu, pe care i-am coordonat si in ultimele 3 zile au dormit doar cate 2 ore si au stat langa mine pentru succesul organizatoric total.
Ei sunt : Dragu Gabriel, Crivat Andrei si Covaci Bogdan.
Chiar inainte de start aveam sa consemnam un mic eveniment : la un control de rutina al politiei rutiere, un motocilcist entuziast cu nr de concurs, cu vesta, a ….....inverzit fiola si s-a retras fortuit !!
Pentru tehnoredactare si pliant, am apelat la colegul meu Antonel Marin, Marian Iftode si Paul Bordei de la Pancronex Braila. Si totul a iesit conform programului, chiar si vremea ne-a asteptat sa incheiem traseul, dar a dat drmul ploii. In noile conditii am fost gazduiti in Sala Mare a prefecturii pentru festivitatea de premiere.
Si nu in ultimul rand sa mentionez castigatorul raliului echipajul format din ing Petre Banica si ing Stefan Brataseanu pe un Trabant 601 ( in poza ). Evenimentul a stranit interesul massmedia locala si surprinzator pe postul national PROTV , dar la stirile de la ora 17.00, cu un comentariu …..nu grozav ca raliurile la Braila se castiga cu Trabant !!
…................................................. .................................................. .................................................. ............
INEDIT ::
In municipiul Braila istoria nu a mai putut consemna o activitate sportiva organizata pentru motociclistii amatori dotati cu “ motorul de strada sau din boxa “, doar ca ultimii vitezisti si-au disputat o etapa de campionat de viteza pe circuit in 1972.
Asadar dupa , o pauza de 24 de ani am gandit ca in deschiderea editiei ce relua un traditional Raliu al Dunarii de Jos, sa incercam o grupa moto. Si am reusit sa adunam 9 temerari, cu peripetiile povestite, iar 8 sa incheie concursul plecand cu premii din partea sponsorilor si cu solicitarea ferma ca la editia urmatoare sa fie grupa separata, cu clasament, probe , cu tot, ceea ce am realizat, dar povestim mai tarziu.
Iata startul oficial din fata Primariei unde am construit un portic de plecare/sosire.
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top infomarbr@gmail.com
|
|
|
06-03-14, 16:40
|
#513
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
RDJ- editia 1996 - sau prima din seria moderna a concursului
Frumoasă istorie Valentin!
Unde sunt ceilalți care organizam asemenea raliuri tehnico-aplicative: Maramureș, Satu Mare, Bistrița, etc.? Poate apar și de la ei fotografii, programe, istorioare......
|
|
|
07-03-14, 09:24
|
#514
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Va multumesc.
Voi mai reveni cu alt material, si poate apar si alti colegi din tara cu replici !
|
|
|
11-03-14, 16:36
|
#515
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Pentru a da un tel participantilor, pentru interesul general al raliului din 1980, am instituit un trofeu- cupa challange
Memorial Nicoale Ionescu ce se poate adjudeca definitiv, de catre un echipaj participant pe masina de fabricatie autohtona, echipaj in aceeasi componenta, de 3 ori consecutiv, sau de 5 ori alternativ. Regulament bun, bine gandit de subsemnatul,
si pana astazi a fost doar in diferite vitrine, dar e inca " pusa-n joc" .
Cupa Nicolae Ionescu - Palmares
25 februarie 2014 la 09:30
1980 - Gheorghe Ene & Val. Berzescu - Dacia1100 S - ACR Buzau
1981 - Vasile Stamate & Aurel Matei -Dacia 1300 - ITA Braila
1982 - Gabriel Gheorghiu & Valentin Nemtanu - Dacia 1300 - ACR Braila
1983 - Nicolae Fratila & Costel Boldeanu - Dacia 1300 - AS Felix Braila
1984 - Mihai Iordache & Valeriu Ciocla - Dacia 1300 - ACR Braila
1985 - Petre Filip & Valentin Nemtanu - Dacia 1300 - ITA Braila
1986 - Viorel Decuseara & Vasile Sinca - Dacia 1300 - ITA Braila
1987 - Adrian Dumitrescu & Viorel Decuseara - Dacia 1300 - CJAK Braila
1988 - Adrian Dumitrescu & Viorel Decuseara - Dacia 1300 - CJAK Braila
1989 - Dionisie Moldoveanu & Ghe Panfiloiu - Dacia 1300 - Promex Braila
1996 - Aurel Stanila & Gheorghe Mihaila - Dacia 1300 - Agr.Agrovet Braila
1997 - Nicu Ciurea & Th. Gurtavenco - Dacia 1310 - privat
1998 - Razvan Popa & Andreea Scarlat - Dacia 1300 - Med Dent Braila
1999 - Sorin Balint & Bogdan Pitigoi - Dacia 1310 - ACR Roman
2000 - Sorin Balint & Mihaela Negulescu - Dacia 1310 - privat
2001 - Liviu Tarulescu & Liviu Puscasu - Dacia 1300 - Red Rally Braila
2002 - Liviu Tarulescu & Cristian Sandulescu - Dacia 1310 - privat
2005 - Florin Tudor & Vlaicu Stefan - Dacia 1300 - privat
2007 - Florin Tudor & Andrei Sibiescu - Dacia 1300 -MotorSport Braila
2008 - Bogdan Munteanu & Alina Urse - Matiz - MotorSport Braila
|
|
|
28-03-14, 19:33
|
#516
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
EXCLUSIV. Pentru conformitate şi acurateţe, „Ei au fost primii”, un A la Z boltă peste ani al premierelor din automobilismul sportiv al Timişoarei. Şi pentru clarificări, dat fiind recenta revendicare a anumitor întâietăţi
vineri 28 Mar, de webmaster
Unul dintre cei doi Maeştri ai Sportului din istoria automobilismului sportiv timişorean, Corneliu Ţiţ, fost pilot şi navigator, cu titluri naţionale dar şi unul balcanic în palmares, arbitru şi antrenor al lotului naţional de raliuri, precum şi o enciclopedie în domeniu, semnând mai multe complexe volume de specialitate, din categoria anuarelor, dar şi „Destine de campioni”, cu portretele raliştilor autohtoni de rang, semnează în rubrica sa din josul primei pagini, CAI PUTERE, o trecere în revistă a premierelor timişorene pe 4 roţi, „Ei au fost primii”, ca o reparaţie de claritate, pentru conformitate, sugerată de alte recente revendicări. Aşadar…
În ultima perioadă, odată cu apariţia diverselor surse de informare, a crescut exponenţial şi numărul persoanelor care îşi arogă paternitatea în varii privinţe. Astfel, şi în domeniul sportului auto şi de karting au apărut unele afirmaţii cum că X ar fi cel care a iniţiat evenimentul Y, urmate imediat de replica lui Z, contracarând prin a spune că dumnealui a pus pe roate iniţiativa, şi nu X. Ceea ce ne-a sugerat ideea de a scrie „Ei au fost primii”…
Spre exemplu, s-a afirmat recent într-un comunicat al ACR-CJAK Timiş, despre domnul Ladislau Giurisici, că este „pentru prima dată în istoria sportului românesc când un timişorean face parte dintr-o structură la un asemenea nivel”.
Sincer, ne bucură promovarea domnului Giurisici, şi îi dorim succes, numai că ar fi necesare anumite clarificări, şi anume că în anul 1974, când lua fiinţă Federaţia Română de Automobilism şi Karting (F.R.A.K.), care încorpora toate capitolele sportului automobilistic românesc, a fost creată şi Comisia de Competiţii, în cadrul căreia a fost cooptat şi un timişorean, Dorin Borlovan.
Ulterior, în structurile F.R.A.K. au mai fost cooptaţi şi Cornel Ţiţ, în cadrul Comisiei de Antrenori, respectiv Gheorghe Gelca, membru în Consiliul Federal.
Ulterior, domnul Cornel Jurcă a afirmat, într-o consemnare în mediul online, că domnul Giurisici ar fi aşadar al doilea timişorean, dar abia după domnia sa. Şi iată cum două persoane îşi arogă paternitatea în acest caz, fără ca vreunul să manifeste acurateţe în privinţa informaţiei lansate, în condiţiile în care, de fapt, primul timişorean care a făcut parte dintr-o structură la nivel înalt a fost Dorin Borlovan.
Cu această ocazie, ţin să evidenţiez o serie de personalităţi care şi-au adus contribuţia în decursul anilor precedenţi la propăşirea şi dezvoltarea sportului automobilistic timişorean, şi care din păcate au fost deja uitaţi.
Aşadar, „Ei au fost primii”…
Primul preşedinte al Comisiei Judeţene de Automobilism şi Karting: ing. Anton Avramescu.
Primul raliu, etapă de Campionat Naţional, organizat de Timişoara, la iniţiativa lui Dan Dragomirescu, în 1969: Raliul „Sud-Vest”.
Primul echipaj timişorean participant la o etapă de Campionat Naţional de Raliuri: Grigore Berenyi & Romulus Colesnic (pe Alfa Romeo).
Primii campioni naţionali de raliuri ai Timişoarei: Mircea Chicin & Corneliu Ţiţ (ITA Timiş), în 1976.
Prima echipă campioană naţională de raliuri a Timişoarei: ITA Timiş, în 1976, în componenţa Mircea Chicin, Corneliu Ţiţ – căpitan, Virgil Bălaş, Gheorghe Nistor, Grigore Berenyi, Constantin Bercea, Lucian Drăgulescu, Helmuth Untch şi Romulus Colesnic.
Primul campion naţional de viteză în coastă al Timişoarei: Tiberiu Molnar (Agronomia Timişoara; antrenor Virgil Bălaş), în 1980.
Primul campion naţional de karting al Timişoarei: Milan Ostoin (LIA Timiş), în 1980.
Prima echipă campioană naţională de karting a Timişoarei: ITA Timiş, în 1986, în componenţa Doru Ţăranu – antrenor, Ioan Heigl, Constantin Vînău, Nicolae Kozma, Milan Ostoin, Marcel Venturini, Dan Szaplonczai, Marius Grecu şi Pavel Ţăranu.
Primul concurs internaţional de automobilism organizat în Timişoara: Raliul „Porţile de Fier”, în mai 1973, cu plecarea din Beograd şi sosirea la Timişoara, unde s-a desfăşurat un circuit de viteză, în centrul civic, iniţiatori fiind Dan Dragomirescu şi Anton Avramescu.
Primul arbitru internaţional de automobilism al Timişoarei: Dorin Borlovan.
Primul timişorean care a făcut parte din structurile F.R.A.K.: Dorin Borlovan.
Primul club studenţesc de automobilism din România: înfiinţat la Timişoara, în ianuarie 1974, fondatori aiAsociaţiei Sportive Medicina fiind dr. Lucian Florescu, ing. Grigore Zoiade şi ing. Paul Scladanyi. „Medicina” avea să organizeze în acelaşi 1974 prima ediţie a Raliului Studenţilor, în care au luat parte 71 de echipaje din toată ţara. De remarcat că raliul s-a derulat într-o perioadă în care în România era înregistrată prima criză de carburanţi, benzina comercializându-se pe bonuri, dar chiar şi aşa peste 70 de echipaje s-au aliniat la start.
Primul campionat naţional universitar, adresat exclusiv studenţilor: la Timişoara, în 1982, la iniţiativa cluburilor Agronomia (antrenor, ing. Virgil Bălaş) şi Politehnica (antrenorul echipei, Corneliu Ţiţ).
Prima ediţie a Raliului Juriştilor: la Timişoara, în 1978, la iniţiativa lui Dorin Borlovan, între timp competiţia ajungând la a XX-a sa ediţie.
Prima echipă din România care să-şi doteze bolizii cu instalaţii de emisie-recepţie: ITA Timiş, la iniţiativa lui Romulus Colesnic.
Prima echipă care să deţină un autobuz special amenajat pentru deplasarea la concursuri: echipa de karting LIA Timiş, la iniţiativa inginerului Ivan Heigl.
Prima victorie timişoreană într-o etapă de Campionat Naţional: Gheorghe Nistor & Corneliu Ţiţ, în 1978, la „Raliul Zăpezii”, la Braşov, învingându-i la ei acasă pe Ludovic Balint şi Gheorghe Udrea. Succesul a fost dublat de echipajul Grigore Berenyi & Petru Toth, clasat pe locul 2 la general.
Prima întrecere monomarcă în motorsportul românesc: Cupa Dacia Nova, în 1997, în organizarea firmei Procar din Timişoara (manager Dan Boboescu).
Primul Campionat Judeţean din România: cel din Timiş, iniţiat în anul 2000 de Alexandru Borlovan. Ulterior, Ladislau Giurisici a preluat organizarea competiţiei, ajunsă la ediţia a XV-a şi bucurându-se de o numeroasă participare.
Prima participare timişoreană într-o etapă de Campionat Mondial: Bogdan Adrian Stanoiev & Dănuţ Haţigan, în 2008, pe locul 8 la clasă în „Raliul celor 1.000 de lacuri”, în Finlanda, una dintre cele mai dificile etape ale calendarului competiţional.
Nu prima, dar cea mai valoroasă performanţă realizată de timişoreni s-a consemnat la „Raliul Dunării”, în 1977, într-o etapă de Campionat European, echipajul Constantin Bercea & Corneliu Ţiţ clasându-se pe locul I la grupa I şi la clasa 1.300 cmc, respectiv locul 5 la general, performanţă consemnată şi în revista de specialitate britanică „Rally Racing”. Raliul a constituit şi etapă în Campionatul Balcanic iar punctele acumulate de către timişoreni selecţionatei României au fost decisive în câştigarea primului loc la Balcaniada din 1977.
Ca alte menţiuni, în anii 1987, 1988, 1989 şi 1990, datorită numărului foarte mare de participanţi, Federaţia Română de Automobilism şi Karting a creat şi cea de-a doua grupă valorică, Divizia B. Echipajul timişorean Bogdan Stanoiev & Octavian Cazan obţinea în 1988 locul 1 în Divizia B, Seria I, promovând în Divizia A.
„Raliul Banatului” a avut 22 de ediţii, ultimele zece constituind etape în Campionatul Naţional de Raliuri, organizate fiind de AS Motorsport Blitz (preşedinte, ec. Cornel Jurcă).
În anul 1979, din echipa ITA Timiş făcea parte şi pilotul Helmuth Potche, originar din Giarmata, care a imigrat în Germania, angajându-se la concernul Audi, unde a devenit unul dintre cei mai apreciaţi tehnicieni ai instituţiei, fiind promovat în funcţia de director.
În anul 1980, Romulus Colesnic a imigrat în Germania împreună cu familia, incluzându-l pe fiul său, Călin, pe-atunci în vârstă de 10 ani. Actualmente, Colin Kolles este team-manager al echipei de F1 Force India.
În fine, Timişoara deţine actualmente 2 Maeştri ai Sportului la automobilism, şi anume Arpad Szalai şi Corneliu Ţiţ, iar din echipa Uzinelor Dacia au făcut parte şi 4 timişoreni, şi anume Arpad Szalai, în anii 1977, 1978, 1979 şi 1980, Andrei Vinţă, în 1977, Corneliu Ţiţ, în 1981, şi Dinu Vela (1997).
*
În ultimii ani, Corneliu Ţiţ a editat volumul al III-lea al “Anuarului Automobilismului Sportiv din România 1968-2004″, al cărui autor este, completându-l cu perioada 2005-2009, iar “DESTINE DE CAMPIONI”, de timişoreanul Corneliu Ţiţ şi Nicolae Cosmescu, a apărut în aprilie 2012 la Editura Quattroprint Timişoara, ca o complexă lucrare ilustrată, în 470 de pagini, schiţînd portretele raliştilor de rang din automobilismul sportiv românesc.
Sursa:sporttim.ro
|
|
|
10-04-14, 22:08
|
#517
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Puiu Rusu - Raliul Iasului 1998
|
|
|
18-04-14, 18:04
|
#518
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Sărbătoarea Paștelui cu sănătate, bucurii și liniște!
|
|
|
19-04-14, 13:45
|
#519
|
Stage 3
Join Date: Jul 2013
Posts: 129
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
1. Imaginea cu LADA, Raliul Dunării - Dacia, Ediţia 20 în anul 1985
2. Imaginea cu Skoda, Raliul Dunării - Dacia, Ediţia 22, anul 1987
Last edited by muraveli; 19-04-14 at 13:48.
|
|
|
05-05-14, 22:46
|
#520
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
O veste tristă: A plecat undeva departe încă un sportiv al echipei ARO MUSCELUL Câmpulung Muscel- Romeo SAVU.
|
|
|
03-06-14, 11:36
|
#521
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
A fost și a treia etapă a CNR Dunlop - Raliul Deltei 2014
https://www.youtube.com/watch?v=1otDtLEeszM
Organizare super, prezentare super!
Felicitări dle Tănase!
Last edited by Rusanescu; 03-06-14 at 11:39.
|
|
|
03-06-14, 12:55
|
#522
|
Stage 5
Join Date: May 2006
Posts: 5,787
Member of: [Moderators] [4Tuning International] [MACS]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
|
|
|
07-06-14, 23:20
|
#523
|
Stock
Join Date: Jun 2014
Posts: 1
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Hello my friends from Romania,
I'm working on the results of rallies Peace and Friendship Cup in the season 1985.
http://www.ewrc-results.com/season.p...nat=95&t=CoPaF
I need your help.
Especially I looking for the start list and the results from the Danube Rallye 1985.
If you can add something or do you see mistakes (also in the spelling of names), please contact me. I will be very happy if somebody could help.
|
|
|
29-06-14, 15:38
|
#524
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,666
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Stiati ca se reia organizarea Raliului Banatului ? Timisoara 11-13 iulie a.c.
|
|
|
12-07-14, 17:11
|
#525
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Astazi Raliul Banatului 2014 Timisoara - Nemtanu Valentin
|
|
|
|
|