12-11-13, 18:01
|
#496
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
De la Lucian Filip (Facebook)
10 noiembrie 2013
Tocmai ce-am regasit o poza ! Un prieten drag, COSTEL COTOVANU ! Artizanul care a preparat masini de curse foarte tari ! Pilotul care a inceput la circuite de viteza si care a ajuns imediat si la raliuri ! Model de seriozitate si profesionalism ! Cel care a infiintat echipa ELAN si cel care a fost sufletul ralistilor din Iasi ! Iar in '88 in Grecia, m-am bucurat de asistenta tehnica pe care el a pregatit-o pentru Raliul Halkidikis ! Si tot in '88 , ne-am dat impreuna la un Rally Sprint in Grecia - SMOKOVO - unde am reusit performanta sa fim 1-os Nikitis !!!! Mare OM !!!
|
|
|
12-11-13, 18:04
|
#497
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Bogdan MARISCA despre despartirea de Sebastian ITU:
"Dupa o cariera de 17 ani impreuna Bogdan si Sebi au decis ca este mai bine ca drumurile lor sa se desparta..." cam asa ar trebui sa sune un comunicat clasic al unui om de PR si cam asa ar suna si comunicatul oficial NRA... Dar noi nu am fost nici pe departe un echipaj "clasic" si nici unul prea conformist... Din aceasta cauza lucrurile stau cam asa:
Nu a fost o decizie luata usor, nu a fost o decizie luata intempestiv sau peste noapte, este o decizie care, oricum ar fi, doare si este o decizie asumata si respectata in egala masura de amandoi. In astfel de relatii vine un moment in care pentru a pastra vie si la un anumit nivel o relatie umana, respectiv una bazata pe prietenie si respect, trebuie sacrificat ceva... Noi am sacrificat partea sportiva pentru ca cea umana sa nu aiba de suferit.
Nu stiu daca am facut mult sau putin in cei 17 ani, dar stiu sigur ca acel "ceva" pe care l-am facut l-am facut impreuna... Si acel "ceva", poate, cu putin noroc, va continua doar ca pe doua "drumuri"...
Adica pe scurt: nu mai mergem impreuna, dar Sebi ramane prietenul meu ( si invers) iar relatia apropiata dintre noi ramane aceeasi... Cam asta este...
...Si din suflet le multumim fanilor nostri, ii rugam sa respecte aceasta alegere si sa ne inteleaga !
|
|
|
16-11-13, 22:14
|
#498
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Cornel Simeanu cu Dacia papagal a IPA Sibiu in probe si-n..decor !
|
|
|
25-12-13, 09:32
|
#499
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Crăciun Binecuvântat!
Sănătate și amintiri frumoase de la curse!
La Mulți Ani!
|
|
|
01-01-14, 10:25
|
#500
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
La Mulți Ani!
Un 2014 BUUUUUUUUUUUUN DE TOT!
|
|
|
01-01-14, 12:48
|
#501
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Multumim pentru urari!
Si cateva poze rare din anii ' 80 cu raliuri locale in Braila, poze sosite de la d-l avocat Florin Diveica !
|
|
|
02-01-14, 11:04
|
#502
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
FRumoase poze.
La multi ani 2014 tuturor!
|
|
|
02-01-14, 12:17
|
#503
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
si inca 2 poze din acelasi album : Av. Florin Diveica!
|
|
|
04-01-14, 10:00
|
#504
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
prin amabilitatea domnului M.Serban.
- 1984 Ene Gheorghe Raliul Deltei, loc 1 gr N
|
|
|
08-01-14, 10:15
|
#505
|
Stock
Join Date: Jan 2014
Posts: 2
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania ?
Quote:
Originally Posted by Ioan09
1928 - Români în Africa
în anul 1928, trei români au întreprins o traversare a Africii în automobil într-o perioadă în care fiabilitatea automobilelor şi “calitatea” drumurilor erau departe de ceea ce ştim cu toţii. Numele temerarilor: George Valentin Bibescu - mulţi ani preşedinte al Automobil Clubului Regal Român şi al Federaţiei Aeronautice Internaţionale, mecanicul Alexandru Amariei şi tâmplarul George Georgescu. Despre ce a însemnat această adevărată aventură din punct de vedere al “dotărilor” tehnice vă puteţi face o impresie din fotografia alăturată.
Traversarea continentului african a început în luna septembrie 1928, automobilul fiind un Chevrolet pregătit în mod special pentru acest lung drum. Odată îmbarcaţi pe vapor, călătorii şi maşina lor au ajuns, după o călătorie de câteva săptămâni, în portul Dar Es Salaam de pe coasta estică a Africii. Au urmat un traseu în care, străbătând jungla, au ajuns pe malurile lacurilor Tanganica şi Kivu - vânătoarea a reprezentat o altă îndeletnicire a călătorilor - ajungând în noiembrie acelaşi an în Congo. Aici au schimbat maşina deja “obosită” de condiţiile dificile de până atunci cu un Packard cu motor de 8 cilindri, cu care au traversat Sahara - piatra de încercare pentru toţi cei ce s-au încumetat să străbată Africa.
Românii şi “americanul” (automobilul) au acoperit un traseu impresionant: Congo, Africa Centrală, Ciad, Niger şi Algeria. încercările au fost deosebite atât pentru oameni, cât şi pentru maşină; deşertul cu nisipul fin care se infiltra peste tot, arşiţa din timpul zilei şi frigul noaptea, lipsa apei şi atacurile ţânţarilor - malaria şi-a făcut şi ea simţită prezenţa; întâlnirile nedorite cu animale de pradă sau tâlhari care “făceau” legea în felul lor şi multe altele. Curajul şi spiritul camaraderesc au făcut ca toate aceste încercări să fie trecute cu bine, iar în primăvara anului 1929 românii au ajuns în Maroc şi, după câteva sâptămâni, la Paris. Traversarea Africii a reuşit, iar ca recunoaştere a acestei performanţe reprezentanţa Packard din Franţa a expus maşina, schiţa traseului şi fotografiile celor trei români în vitrina magazinului propriu de pe Champs Elysées. Reîntâlnirea cu pământul românesc a avut loc la începutul toamnei, când s-a împlinit un an de la plecarea în această călătorie - o adevărată expediţie despre care ziarele vremii au avut numai cuvinte de laudă.
O “ţară mică” cu “oameni mari”, aceasta a fost încă de atunci România.
|
Stimati colegi (jurnalisti).Navigand pe 4Tuning si intrand in forum am citit postarea dlui ioan09 (ceva mai veche !), preluarea mot-a-mot (mai putin "fotografia alaturata") a unui articol scris de mine in 1988 pentru Motor Magazin,una din media la care am colaborat.Ma bucur ca a fost republicat acel articol (in 2010) dar si mai mult m-as bucura daca s-ar adauga o precizare in acest sens chiar daca suntem in 2014.Cu stima, Gheorghe Eliad
|
|
|
08-01-14, 12:34
|
#506
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Multumim, fiti binevenit si va asteptam cu completari , poze, etc ale materialelor pe care le prezentam pe aici forumistilor de pretutindeni care ne viziteaza !
|
|
|
12-01-14, 17:42
|
#507
|
Stage 5
Join Date: Mar 2011
Posts: 694
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Pe 2 ianuarie 2014 ne-a părăsit Vaios VASDEKIS (grec, fost student la Iași la construcții) copilotul lui Lulu FILIP, atât în Campionatul Național de Raliuri, cât și în participările la Raliul HALDIKIDIS. R.I.P. Vaios!
Last edited by Rusanescu; 12-01-14 at 17:44.
|
|
|
16-01-14, 22:04
|
#508
|
Stage 2
Join Date: Jan 2014
Posts: 46
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!!!
|
|
|
09-02-14, 18:04
|
#509
|
Dacia Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2008
Posts: 1,563
Member of: [DACIA]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
Augustin Damian in diferite curse de raliu
|
|
|
20-02-14, 19:25
|
#510
|
Stage 5
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,669
Member of: [DACIA] [MERCEDES] [Opel]
|
Re: Cand au inceput raliurile in Romania?
La editia 1978 a Raliului Dunarii de Jos - Braila - Tulcea a participat si un echipaj al clubului rival, ( cu cei de la ITA Braila ) pe atunci, Gloria IJTL Braila, echipaj format din pilot Treifete Ionel si navigator Butuc Mitica.
Inainte de raliu, nu au dat mare importanta pregatirii cu exigenta a masinii, ea fiind de fapt un taxi de peste 400.000 km transferat la asociatie si doar vopsit
Pe prima proba de macadam Luncavita vreo 14 km, au inceput problemele : s-a spart un far, si au continuat. La mijlocul probei alternatorul nu a mai incarcat, si au continuat pe baterie. In CO nu aveau service, si au facut o improvizatie care a tinut pana in urmatoarea proba si dupa vreo ora si au ajuns iar in proba Luncavita care se repeta !
Au plecat tot asa si pe drum singurul far bun s-a stins ca o lumanare, asa ca pentru a continua, au stins toti consumatorii, si au facut proba la lumina lanternei cu navigatorul Butuc Mitica pe capota strigand forma si sensul virajului !!
In CO au imprumutat alta baterie ...si cu vreo 90 min inatrziere soseau la Tucea dimineata !!
Organizatorul, si-a "calcat pe inima" si i-a clasat ultimii, beneficiind de intelegere pentru efortul depus.
__________________
Recomandam / distribuim doar uleiuri competitive de top infomarbr@gmail.com
|
|
|
|
|