Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > VERSUS AUTO

VERSUS AUTO SUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC

View Poll Results: Ce alegeti?
Benzina 1,359 68.98%
Motorina 611 31.02%
Voters: 1970. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools
Old 28-05-13, 01:44   #6121
alex.panciu

Stage 5
 
alex.panciu's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 1,481
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Gaby_Slo View Post
1 la mana... =))))
2 la mana... =))))


acum sa devenim seriosi.
am facut test drive la un clio 0.9tce si crede`ma ca nu scoate consum de 5 orice i`ai face.
la un diesel daca`i dai in gura iti consuma cat iti consuma un benzinar la mers normal. daca mergi normal, scoate un consum foarte mic, indiferent de cilindree.
tu o tii intr`una cu sprintul care il face benzinarul, dar tu nu realizezi ca tu intr`o masina nu faci plecari de pe loc pana la 100km/h si apoi frana. ce faci in masina sunt depasiri de la 80/90km/h pana la 120km/h si aici diesel bate benzina din orice pozitie.
daca mergi cu benzinar la 90/100km/h ai un consum de 6, pe cand la diesel ai 4.5. dar benzinar la 160km/h=9-10 pe cand diesel mai mult de 7 nu ia.
tu la 15 ai ai tai vorbesti din carti si youtube+google. pe aici sunt persoane si de doua ori mai mari decat tine, care vorbesc din experienta. in loc sa asculti la ei cand au ceva de zis si sa bagi la cap, tu te certi cu ei si le explici tu lor ca ai vazut tu nu stiu ce sau ca scrie in cartea tehnica. tu pe forum ar trebui sa pui intrebari, sa intelegi cum functioneaza tot ansamblul numit masina, de la motor pana la pneu, nu sa ne inveti pe noi ca benzina consuma cu max 2L in plus fata de un diesel.
baga la cap ca sunt masini diesel care iti consuma in oras mai putin decat consuma un benzinar la drum intins.


ALELUIA.....UNUL DIN PUTINII CARE AU MAI RAMAS CU PICIOARELE PE PAMANT....SI IL SI DUCE CAPUL....

bravo frate ai tot respectul meu,inca mai sunt oameni normali pe forumul asta...

nu vreau sa se supere nimeni datorita acetui post,nici macar cei cu care ma cert....de fapt nu am nimic cu nimeni,dar sunt cativa care au luat-o usor,usor pe urmele lui franz...
alex.panciu is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 10:55   #6122
iulica097

Stage 4
 
iulica097's Avatar
 
Join Date: May 2013
Posts: 248
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by Gaby_Slo View Post
1 la mana... =))))
2 la mana... =))))


acum sa devenim seriosi.
am facut test drive la un clio 0.9tce si crede`ma ca nu scoate consum de 5 orice i`ai face.
la un diesel daca`i dai in gura iti consuma cat iti consuma un benzinar la mers normal. daca mergi normal, scoate un consum foarte mic, indiferent de cilindree.
tu o tii intr`una cu sprintul care il face benzinarul, dar tu nu realizezi ca tu intr`o masina nu faci plecari de pe loc pana la 100km/h si apoi frana. ce faci in masina sunt depasiri de la 80/90km/h pana la 120km/h si aici diesel bate benzina din orice pozitie.
daca mergi cu benzinar la 90/100km/h ai un consum de 6, pe cand la diesel ai 4.5. dar benzinar la 160km/h=9-10 pe cand diesel mai mult de 7 nu ia.
tu la 15 ai ai tai vorbesti din carti si youtube+google. pe aici sunt persoane si de doua ori mai mari decat tine, care vorbesc din experienta. in loc sa asculti la ei cand au ceva de zis si sa bagi la cap, tu te certi cu ei si le explici tu lor ca ai vazut tu nu stiu ce sau ca scrie in cartea tehnica. tu pe forum ar trebui sa pui intrebari, sa intelegi cum functioneaza tot ansamblul numit masina, de la motor pana la pneu, nu sa ne inveti pe noi ca benzina consuma cu max 2L in plus fata de un diesel.
baga la cap ca sunt masini diesel care iti consuma in oras mai putin decat consuma un benzinar la drum intins.
https://www.youtube.com/watch?v=jarbfbsuff8
iulica097 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 12:08   #6123
Messerschmitt
Dacia Driver

Stage 5
 
Messerschmitt's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 669
Member of:
[Opel]
[DACIA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by uragan View Post
Spune-i prietenului tau sa mearga cu masina la un mecanic ceva , mi se pare imposibil pe acelasi traseu la masinile astea 2 sa scoata el cu dieselul 1.9 consum de 7.5 iar tu cu 2.0 16v 8.7 , daca a reusit sa imputa volanul si schimbatorul inseamna ca a uitat unde este situat rezervorul si a alimentat prin masina .
Fara suparare daca esti cumva guru al problemelor tehnice ale unor masini? Nu are nici o problema si banii nu sunt o problema pentru el deci schimba piesa defecta imediat.Omu ala a mers cu masina ok nu subturat, posibil sa mergi tu subturat de scoti 2 litri suta si presupun ca la pompa cand alimentezi iti dau bani inapoi..Si stie unde e rezervoru..problema este la tine in gandire, pompele de motorina tot timpu sunt murdare si uleioase.
Colegu ce zicea ca miroase mai rau benzina, sa stii ca benzina se evapora de pe manerul pompei dar dieselu nu!

Last edited by Messerschmitt; 28-05-13 at 12:21.
Messerschmitt is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 12:11   #6124
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by iulica097 View Post
@cavalier : eu vorbesc de mixt . Arata-mi tdi 2.0 de 200cp (doar 1 turbo) si eu ma spanzur .
Ce nu intelegi tu este ca puterea motoarelor turbo nu este limitata de doar de posibilitatea tehnica (mai este pana limita asta) iar folosirea mai multor turbine este strict pentru raspunsul acceleratiei si confort, orice bi-turbo cu o turbina mica si una marea ar dezvolta aceeasi putere maxima si daca ar avea-o doar pe cea mare.

Exista multe motoare 2.0 TD remapate la 200cp+
a si vezi ca alpina D3 cu un singur turbo avea aproape 200cp din 2006... te rog nu face ceva necugetat

Nu mai face comparatii punctuale ala cu ala, iti dau eu tema demna de mate info:
Eu am o batranica de 2.0 150cp, ~1450kg cu urmatoarele cifre
0-100 8.8s (personal am reusit o data 8.95)
viteza maxima pe gps 217 testata anul trecut ultima data

Consumuri reale:
oras: 8-11 (mai mult n-am putut orice i-am facut)
Afara: ~6 - la 140 constant, ~7 la 160, ~10 la 200

Ultimul drum ct-alba(sebes) cu mers minim 140 pe autostrada si o medie totala de 88km/h - 5.4

Acum cauta o masina otto cu performante similare si vezi diferenta de consum sau una cu acelasi consum si vezi diferenta de performante.

Daca vrei sa zici de fiabilitate , ok, are 210k, presupunem ca maine trebuie sa fac toate injectoarele si sa repar si turbina 4x350ron+1000ron=~2400ron/210.000=> poti sa mai adugi ~1.15 ron la suta de km, deci echivalentul a mai putin de 0.2l/100km

Last edited by RVL 2000; 28-05-13 at 12:40.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 12:16   #6125
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Benzina sau motorina ?

am si eu o parere......
-dieselul are de partea lui consumul mic indiferent de anul de fabricatie
-dieselul modern are atat consumul mic cat si performanta de partea lui
-benzinarul e mai fiabil, nu datorita materialelor mai bune ci datorita simplitatii(mai putine piese, mai mici sansele sa se strice ceva)
-dieselul ofera senzatia de sprint incredibil datorita cuplului(chiat daca masina face 12s de la 0-100 senzatia ca masina trage de rupe e prezenta)
-partea proasta la diesel este sunetul motorului care nu emana sportivitate, problemele care apar de la o anumita vechime, zgolotul produs de motor la relanti (unora le place) si vibratiile.
-un diesel de 10 ani(ca sa ajungem si aici ca multi cu astea ne invartim) este predispus problemelor, caucucul imbatraneste si apar probleme la suporti motor, problema la etansitatea diverselor sisteme de vacum,turbo,motorina.
-e clar ca din spate vine benzina cu turbo, costuri mai mici de productie, performanta mai mare cu viitor mai bun(dielelul a ajuns la o oarecare bariera din motive financiare)
-un exemplu de crestere la diesel 116>>136>>150>>163>>177>>184 dupa cum vedeti cresterea e din ce in ce mai mica, suprematia se duce deja in plaja de putere, cei care o sa faca motorul care sa traga de la 1000 la 5000rpm o sa detina monopolul. se incearca aceasta cheste deja pe diesel cu 3 turbine. aceasta incercare e demult pe piata, Roys Roce reusa acum mai bine de 30 de ani sa faca un motor care sa dezvolte 75% din putere la 1200rpm, asta e ce se cauta si acum, numai ca o sa coste destul de mult.
-0.9 TCe e un motor de viitor, trage la fel de bine ca 1.6 8v, toti suntem constienti ca nu o sa tine la fel de mult, dar nu se mai urmareste asta, masina e de ceva ani buni un obiect de consum, toti producatorii trebuie sa vanda in permanenta masini noi si scumpe ca sa prospere sau sa supravietuiasca(ex: SAB facea masini bune, foarte bune dupa parerea mea, dar au dat faliment, ceva le-a lipsit.....dacia traieste.... trebuie sa te adaptezi in functie de piata si de concurenta), un alt exemplu vine la la firma Piagio(scutere) care erau sa dea faliment din cauza unui motor de scuter de 50cc foarte fiabil care nu se strica, deci nu avea nevoie sa piese iar oamenii mergeau peste 10 ani cu acel model fara sa simta nevoia sa achizitioneze un nou model(cel vechi isi facea treaba mult prea bine)

concluzia e ca cea mai buna din cele doua e aia pe care o ai!
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 12:44   #6126
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Imi place tema nemuritoare a sunetului, de multe ori cand aud un otto mic si suparat de mama focului, care de-abia se misca, am impresia ca ii patineaza ambreiajul

Benzina turbo cu injectie directa prezinta toate riscurile de defectiune ale dieselului doar ca mai mari
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 13:05   #6127
phaeton
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
phaeton's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 954
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[VW]
[SKODA]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Asta cu sunetul e interpretabil, in functie de asteptarile fiecaruia si de modul in care priveste automobilul.
Personal, la 23 de ani nu ma deranjeaza ca de 1 an merg cu o volanta usurata care bate de rupe, iar evacuarea fara catalizator si tobe huruie ca tractorul si da fum.
phaeton is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 13:11   #6128
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by RVL 2000 View Post
Imi place tema nemuritoare a sunetului, de multe ori cand aud un otto mic si suparat de mama focului, care de-abia se misca, am impresia ca ii patineaza ambreiajul

Benzina turbo cu injectie directa prezinta toate riscurile de defectiune ale dieselului doar ca mai mari
nu chair, dieselul are pompa de motorina mult mai complexa si mult mai costisitoare care lucreaza la o presiune mult mai mare, riscul sa cedeze ceva e mai mare, benzina chiar si turbo are o pompa conventionala (un motor electric si o turbina, iar costul ei e de 15-20 de ori mai mic).
injectoarele ridica de multe ori probleme
senzori mai multi
sistem de vacum mai complex
la diesel crapa chestii din cauza vibratiilor (suporti motor, trasee turbo,trasee admisie/evacuare/egr)
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 13:24   #6129
bluey
Audi Driver

Stage 5
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 7,165
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[AUDI]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Masina mea de exemplu desi e diesel nu are pompa d-aia complexa si pretentioasa.
Dar TFSI-urile au na!

Depinde de arhitectura motorului. Nu ie toate la fel.
bluey is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 13:26   #6130
asandulescu
Super Moderator

Stage 2
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 38
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by bluey View Post
Masina mea de exemplu desi e diesel nu are pompa d-aia complexa si pretentioasa.
Dar TFSI-urile au na!

Depinde de arhitectura motorului. Nu ie toate la fel.
bineinteles, nu generalizam, nu te contrazic in cazul tau.

Last edited by asandulescu; 28-05-13 at 13:38.
asandulescu is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 18:16   #6131
iulica097

Stage 4
 
iulica097's Avatar
 
Join Date: May 2013
Posts: 248
Default Re: Benzina sau motorina ?

Si acum ce ? Stam sa facem teoria chibritului ca sa ce ? Pana la urma amandoua sunt bune iar fiindca sunt sute de motorizari si sute de marci nu le putem compara si fiecare alege ce vrea si ce crede ca il ajuta mai mult .
__________________
iulica097 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 18:57   #6132
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Am zis injectie directa.
De fapt pompa common rail este incredibil de simpla, cu foarte putine piese in miscare, nici nu se mai poate numi pompa de injectie, si este la fel de complexa sau simpla ca o pompa de la un otto cu injectie directa.

Quote:
Originally Posted by iulica097 View Post
Si acum ce ? Stam sa facem teoria chibritului ca sa ce ? Pana la urma amandoua sunt bune iar fiindca sunt sute de motorizari si sute de marci nu le putem compara si fiecare alege ce vrea si ce crede ca il ajuta mai mult .
Cauta un otto actual cu performante,masa si consum similar pe totat plaja de viteze.

Last edited by RVL 2000; 28-05-13 at 19:15.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 19:38   #6133
RVL 2000

Stage 5
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 862
Default Re: Benzina sau motorina ?

Quote:
Originally Posted by asandulescu View Post
nu chair, dieselul are pompa de motorina mult mai complexa si mult mai costisitoare care lucreaza la o presiune mult mai mare, riscul sa cedeze ceva e mai mare, benzina chiar si turbo are o pompa conventionala (un motor electric si o turbina, iar costul ei e de 15-20 de ori mai mic).
injectoarele ridica de multe ori probleme
senzori mai multi
sistem de vacum mai complex
la diesel crapa chestii din cauza vibratiilor (suporti motor, trasee turbo,trasee admisie/evacuare/egr)
Sa detaliem putin
- de pompa am zis mai sus + pompele de otto lucreaza la o presiune mai mica (100+barr) dar cu un fluid care nu unge deloc. Nu este antrenata de un motor electric
Costul poate sa fie mai mic dar nu cred ca mai jos de jumatate
- cu injectoarele nu zice hop, vedem cum se descurca, inca sunt noi la otto
- de unde ai scos-o cu senzori mai multi? Principiul de functionare e foarte asemanator , otto avan in plus sistem de aprindere, Si ca tot veni vorba de senzori, o defectiune care duce la un amestec sarac da peste cap un otto, un diesel nu, el oricum merge cu un exces de aer.
- singurul lucru in plus pe vacum pe care il am este EGR-ul
- asta cu suportii e ca si cum ai zice ca la o masina mai grea distruge mai repede amortizoarele, depinde fix de producator daca le proiecteaza corect.
RVL 2000 is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 20:30   #6134
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Benzina sau motorina ?

Am zis injectie directa.
De fapt pompa common rail este incredibil de simpla, cu foarte putine piese in miscare, nici nu se mai poate numi pompa de injectie, si este la fel de complexa sau simpla ca o pompa de la un otto cu injectie directa.

1.Daca vorbim de rampa comuna, pompa aia e de inalta presiune, aia de injectie o are tractorul.
2.Ai desfacut vreodata una sa vezi cum arata? Si sa iei ceva de acolo sa o vezi cum se sparge efectiv ulterior? Incearca te rog.


- de pompa am zis mai sus + pompele de otto lucreaza la o presiune mai mica (100+barr) dar cu un fluid care nu unge deloc. Nu este antrenata de un motor electric - pompa de inalta presiune face intre 200 si 1000 bari, unele masini au si pompa electrica in rezervor (pe langa cea de inalta presiune)
- cu injectoarele nu zice hop, vedem cum se descurca, inca sunt noi la otto
- de unde ai scos-o cu senzori mai multi? - regulator presiune pompa inalta presiune, regulator presiune rampa comuna (nu la toate modelele), cititor presiune pe rampa comuna, senzor turbina. Iti mai zic?
- singurul lucru in plus pe vacum pe care il am este EGR-ul - care la modelele noi daca se strica il cumperi de nou si e foarte scump....
PS: pot sa adaug si filtrul de particule care in momentul in care "se umple" iti baga motorina in baia de ulei... si hop mai facem un schimb de ulei, ca si-asa era prea ieftin dieselul
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 28-05-13, 20:48   #6135
fasso

Stage 5
 
fasso's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 2,045
Default Re: Benzina sau motorina ?

Si cu toate astea, prevad ca vine unu si zice ca bubele enumerate se compenseaza cu faptul ca la diesel e consumul mai mic Ce daca injectoarele, kiturile de ambreiaj, pompele de inalta, turbinele, s.a.m.d., se pot strica, si oricare din ele costa enorm, eu am consum redus si restul sunt detalii
fasso is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -