Citind ultimele posturi din thread, reactia a fost cea din poza.
Am citit multe chestii aiurea pe forum dar paragraful asta m-a marcat.
Quote:
Originally Posted by alex.panciu
motorul diesel va avea intotdeauna un avantaj mare in fata unui motor pe benzina cand vorbim de performante,tuning,racing.....CONSUMUL!!!!
|
Este pur si simplu NO COMMENT, asa ceva nu mi-a mai fost dat sa citesc.
Sa va intre bine in cap la toti, in afara de CONSUM, un diesel pierde in fata unei benzine la
ABSOLUT TOATE CAPITOLELE - performante, placerea condusului, potential tuning, rafinament, sunet, ORICE. Iar partea cu consumul este conditionata de un rulaj foarte mare pe care trebuie sa il ai, dupa cum probabil stiti diferenta la achizitie este mare si daca mergi 10-20 000 km / an in cele mai multe cazuri o sa iesi pe minus chiar daca iti consuma mai putin.
Unele avantaje gen potential tuning voi le particularizati si este vorba despre ASPIRAT vs TURBO nu despre diesel vs benzina. Bineinteles ca daca vorbim despre turbo diesel vs benzina aspirat, un soft ajuta mai mult diesel-ul dar nu pentru ca este MAC ci pentru ca este TURBO. Incercati sa faceti diferenta, sunt 2 notiuni diferite.
In aceeasi situatie, ori amandoua turbo ori amandoua aspirate, o benzina mucifica diesel-ul grupa mare.
Benzinarele turbo au lejer 150-200 CP / litru pe masini de SERIE si asta de mult iar la masini modificate, 500+ CP / litru sau chiar 1000 CP / litru in racing (vezi F1). Sau 200 CP / litru la benzinare aspirate de turatie (vezi motociclete). Sa imi lasati si mie un PM cand o sa fie capabil un diesel de asa ceva, ok ? Voi chiar nu realizati ca este absurd sa discutam de racing sau performante pe topicul asta ?
Le Mans sau WTCC sunt fumate de mult. Acolo restrictiile impuse favorizeaza mult diesel-ul, tocmai ca sa aiba o sansa (ati putea sa cititi si regulamentul inainte sa dati asta ca argument). Intr-un timp in WTCC ordinea era diesel, benzina aspirat iar ultima benzina turbo. Este la mintea cocosului ca din cauza restrictiilor, benzina turbo care trebuia sa domine nu avea nicio sansa, vedeti ce raport de comprimare era impus la motoarele alea. Incercati sa mai si ganditi inainte sa faceti afirmatii, daca judecati lucrurile la nivel de clasa IV o sa ajungeti la concluzii cretine.
Alta particularizare aiurea de unde se trag concluzii tampite este diesel biturbo vs benzina aspirata de unde reiese un echilibru sau chiar un oarecare avantaj pentru diesel. De fapt avantajul este supraalimentat vs aspirat nu MAC vs MAS. Confuzia este mare...
@ 300ZXTT - sunt curios ce 1.6 diesel bate 1.6 186CP de la Honda, sau ce 2.0 diesel bate 2.0 250 CP tot aspirat, asta ca ai zis ca "da de pamant cu ele". Daca aduc in discutie benzinare turbo, ca sa fie echitabil...probabil o sa treaca multa apa pe Dunare pana cand o sa vad un 2.0 diesel stock sa bata EVO FQ400 (2.0 400CP).
Apropo, daca tot ai adus A8 in discutie. Cum sta A8 4.2 TDI vs S8 (4.0 turbo benzina) ? Destul de nasol nu ? Daca ne gandim cat potential neexploatat are 4.0 ala...am putea sa ne gandim chiar la 4.2 TDI cu soft si la un RS6 (tot 4.0) cu soft, things can get pretty ugly. Cam asta este diferenta de performanta intre MAC si MAS la modul general. Cazurile particulare unde este vorba de marketing (=> putere lasata jos intentionat) sau biturbo vs aspirat, cei neinitiati trag concluzii pripite si asa se ajunge la posturi de te lasa masca.
Dar ce conteaza, putem sa comparam 2.0d 218CP de la BMW cu un benzinar aspirat banal de 150 CP sa aratam ce fortza este MAC-ul si cat a evoluat
.
https://www.youtube.com/watch?v=U4CE-rtGVV0 <= 2.0 benzina