VERSUS AUTOSUPRA vs SUBARU, Mercedes vs Bmw, pilotul x vs pilotul y. Aceasta rubrica este dedicata provocarilor,analizelor,pariurilor(virtuale bineinteles),comparatiilor. Rog moderatorii sa fie foarte duri pe acest subiect. Fara OFF-TOPIC
Cand argumentati in favoarea unui carburant specificati si modelul exact al masinii conduse de voi sa ne facem si noi o idee despre ele in general...nu incalzeste pe nimeni sa zici de 1.9 tdi daca nu ai trait pe pielea ta avantajele/dezavantajele acestuia si vb din auzite.
Bun , votat benzina! Detin o benzina , am mers si cu diesel'uri . Decizia in acest sens e foarte usoara ! Daca nu faci mai mult de 10,000-15,000 km pe an , nu prea ai bani sa cumperi turbine , injectoare etc. iei benzina! Daca faci 40.000-50.000 km pe an , fara discutii dieselul, deoarece atunci si daca ti se strica turbina , costul e amortizat de consumul pe toti km astia.
Nu suport sa vad comparatii de genul 1.6 16v vs 2.0 TDI . De ce nu un 2.0T cu 2.0TDI ? Aici e clar ca toti cu diesel o sa fuga! Al doilea argument al celor cu diesel , ca au cuplu : Cuplul NU conteaza la o cursa , doar in viata de zi cu zi , e mai comod.
Deci : putere? : benzina turbo!
km multi : turbo diesel .
Pai ai mai sus comparatia 3.0 turbo benzina cu 3.0 tdi de la audi....si esti absolut sigur ca nu conteaza cuplul motorului intr-o cursa??
Pai ai mai sus comparatia 3.0 turbo benzina cu 3.0 tdi de la audi....si esti absolut sigur ca nu conteaza cuplul motorului intr-o cursa??
Absolut sigur nu conteaza cuplul motor intr-o cursa, la drag conteaza strict puterea.
Cuplul conteaza enorm la mers linistit, acolo iese bine in evidenta, cu cat ai mai mult cuplu la turatie cat mai mica, cu atat e mai placuta masina la condus linistit.
Cuplul se mai simte si la tractare, sau in rol de caraus.
Un exemplu elocvent: Civic TypeR EP3 vs Golf V GTI.
200 CP amandoua
TypeR-ul foarte putin mai greu
Golf V GTI are cu ~40% mai mult cuplu
Absolut sigur nu conteaza cuplul motor intr-o cursa, la drag conteaza strict puterea.
Cuplul conteaza enorm la mers linistit, acolo iese bine in evidenta, cu cat ai mai mult cuplu la turatie cat mai mica, cu atat e mai placuta masina la condus linistit.
Cuplul se mai simte si la tractare, sau in rol de caraus.
Un exemplu elocvent: Civic TypeR EP3 vs Golf V GTI.
200 CP amandoua
TypeR-ul foarte putin mai greu
Golf V GTI are cu ~40% mai mult cuplu
Stoc amandoua - Golful isi ia bataie de la TypeR.
Si exemple mai sunt.
pai si atunci da-mi o explicatie de ce 3.0 turbo de la audi 310 cai nu poate bate 3.0 tdi 313 cai?daca tot nu conteaza cuplu?
vw touareg 5.0 v10 tdi 313 cai cu 4.2 v8 benzina 310 cai il spulbera tdi din orice pozitie....nici aici nu conteaza cuplu????si din cate stiu tdi-ul mai greu cu 300 kg
au aceeasi putere......difera doar cuplu....toate cutie automata,nu se poate spune ca cel de la volan nu stia sa schimbe viteza,etc....
am fost in masina cand s-au dat aceste masini nu am auzit sau am vazut pe youtube.....
pai si atunci da-mi o explicatie de ce 3.0 turbo de la audi 310 cai nu poate bate 3.0 tdi 313 cai?daca tot nu conteaza cuplu?
vw touareg 5.0 v10 tdi 313 cai cu 4.2 v8 benzina 310 cai il spulbera tdi din orice pozitie....nici aici nu conteaza cuplu????si din cate stiu tdi-ul mai greu cu 300 kg
au aceeasi putere......difera doar cuplu....toate cutie automata,nu se poate spune ca cel de la volan nu stia sa schimbe viteza,etc....
am fost in masina cand s-au dat aceste masini nu am auzit sau am vazut pe youtube.....
In primul rand 3.0 tfsi are 300CP si nu 310 si este cu doar 25-50kg mai usor, in al 2-lea rand A6 nu-si ia bataie 3.0 tfsi si pe A7 sunt pe acolo, cu mentiunea ca 3.0 tfsi are cutia in 7 trepte si pe 3.0 tdi biturbo are cutia de 8 trepte, diferenta fiind mare. La diferenta de cuplu intre ele trebuia sa-l faca praf pe benzinar, dar uite ca nu se intampla asa, pentru ca batalia se da intre caii putere nu NM. Nu poti sa ai 210 NM in PLUS si "sa fi acolo" cand ai si avantaj de 13 cp.
Pe Touareg e foarte adevarat ca tdi-ul il face praf pe benzinar si cu un surplus de 300 kg, dar asta cu siguranta este din cauza unui motor 4.2 foarte nereusit.
Sunt mai multe cazuri de gen, asta nu este singurul.
Diferentele vin atat din cutii cat si din faptul ca unele motoare sunt reusite, altele mai putin, indiferent de cuplu sau putere.
Gandeste-te doar ca un 2.0 TDI are cuplu mai mare decat un 3.0 benzinar, ti se pare ca-l face!? )
In primul rand 3.0 tfsi are 300CP si nu 310 si este cu doar 25-50kg mai usor, in al 2-lea rand A6 nu-si ia bataie 3.0 tfsi si pe A7 sunt pe acolo, cu mentiunea ca 3.0 tfsi are cutia in 7 trepte si pe 3.0 tdi biturbo are cutia de 8 trepte, diferenta fiind mare. La diferenta de cuplu intre ele trebuia sa-l faca praf pe benzinar, dar uite ca nu se intampla asa, pentru ca batalia se da intre caii putere nu NM. Nu poti sa ai 210 NM in PLUS si "sa fi acolo" cand ai si avantaj de 13 cp.
Pe Touareg e foarte adevarat ca tdi-ul il face praf pe benzinar si cu un surplus de 300 kg, dar asta cu siguranta este din cauza unui motor 4.2 foarte nereusit.
Diferentele vin atat din cutii cat si din faptul ca unele motoare sunt reusite, altele mai putin, indiferent de cuplu sau putere.
daca o luam asa gasim motive multe....si iti spun sigur ca 3.0 tfsi-ul ala are 310,nu mai stiu exact cati kw are dar facusem socoteala si erau 310.....una peste alta in cele 2 comparatii.......intr-una sunt egale,pentru ca la audi nu bate nici una nici alta sunt acolo amandoua....iar la touareg e diferenta mare....si mai sunt comparatii multe.....dar daca incepem nu mai terminam niciodata
daca o luam asa gasim motive multe....si iti spun sigur ca 3.0 tfsi-ul ala are 310,nu mai stiu exact cati kw are dar facusem socoteala si erau 310.....una peste alta in cele 2 comparatii.......intr-una sunt egale,pentru ca la audi nu bate nici una nici alta sunt acolo amandoua....iar la touareg e diferenta mare....si mai sunt comparatii multe.....dar daca incepem nu mai terminam niciodata
Gandeste-te doar ca un 2.0 TDI are cuplu ~= 3.0 benzinar, ti se pare ca are vre-o sansa!? )
La aceesi putere se bat din setari, cutii, etc. cum se intampla si intre benzinare sau intre dieseluri.
Seara buna!
Audi A6 3.0 TFSI quattro 2012
Carbody: sedan
Doors number: 4
Transmission: 7 s., sequential automatic
Number of car seats: 5
Drive
Wheel drive: front+rear
Drive system: fuel engine
Fuel: petrol
Total max power: 228 Kw (310 Hp)
Total max torque: 440 Nm
Fuel Engine
Cylinders: 6, in V
Valves per cylinder: 4
Capacity: 2995 cc
Bore x stroke: 84,5 x 89,0 mm
Compression ratio: 10,3 :1
Max power: 228 kW (310 hp)
Max power RPM: 5500 rpm
Max torque: 440 Nm
Max torque RPM: 2900 rpm
Fuel system: direct injection
Engine type: dohc
Turbo: yes, with intercooler
asta e masina....iar vizavi de 2.0 tdi cu 3.0 benzina...eu zic ca e diferenta mare.....nu are rost comparatia,eu am facut comparatie la astea 2 vizavi de cilindree si cai putere,2.0 tdi si 3.0 benzina nu sunt la fel nici la cuplu nici la cai....
Audi A6 3.0 TFSI quattro 2012
Carbody: sedan
Doors number: 4
Transmission: 7 s., sequential automatic
Number of car seats: 5
Drive
Wheel drive: front+rear
Drive system: fuel engine
Fuel: petrol
Total max power: 228 Kw (310 Hp)
Total max torque: 440 Nm
Fuel Engine
Cylinders: 6, in V
Valves per cylinder: 4
Capacity: 2995 cc
Bore x stroke: 84,5 x 89,0 mm
Compression ratio: 10,3 :1
Max power: 228 kW (310 hp)
Max power RPM: 5500 rpm
Max torque: 440 Nm
Max torque RPM: 2900 rpm
Fuel system: direct injection
Engine type: dohc
Turbo: yes, with intercooler
asta e masina....iar vizavi de 2.0 tdi cu 3.0 benzina...eu zic ca e diferenta mare.....nu are rost comparatia,eu am facut comparatie la astea 2 vizavi de cilindree si cai putere,2.0 tdi si 3.0 benzina nu sunt la fel nici la cuplu nici la cai....
Au schimbat caracteristicile, acum este mai slab cu 10 CP dar cu performante reale mai bune, de tehnologia.
Duel : BMW 123 d vs BMW 130 i
123d - 400NM cuplu si 204 CP, 130i - 310NM cuplu si 258 CP.
Il bate 130i pe 123d de-i rupe capul, deci crede-ma, puterea bate, nu cuplul.
.
Au schimbat caracteristicile, acum este mai slab cu 10 CP dar cu performante reale mai bune, de tehnologia.
Duel : BMW 123 d vs BMW 130 i
123d - 400NM cuplu si 204 CP, 130i - 310NM cuplu si 258 CP.
Il bate 130i pe 123d de-i rupe capul, deci crede-ma, puterea bate, nu cuplul.
.
Eu cred ca nu ne intelegem,eu am facut o comparatie intre masini de aceeasi cilindree si aceeasi cai putere pentru ca asa mi se pare normal....nu crezi ca e cam mare diferenta intre ce mi-ai aratat tu? Fa comparatie intre 123d si 120i...i-a vezi cine bate?
Alex, la motoarele moderne bate dieselul la aceeasi capacitate si acelasi nr de cai pentru ca motoarele au fost dezvoltate mai bine, dezvolta puterea maxima pe o plaja de turatie mai mare decat la benzina.
Cat despre Touareg, la cata mastodontul e, e nevoie de cuplu ca sa il misti din loc. In general, la masinile grele, se cunoaste nevoia de cuplu mult mai bine.
E ca si cum ai merge cu un logan de 75 de cai. Daca esti doar tu in masina si nu ai bagaje, se misca relativ binisor.
Daca ai luat 4 pasageri si bagaje.... tragi de ea ca de oaia lesinata. Are nevoie de cuplu pt asta, si ii lipseste.
3.0 tfsi are puterea maxima intre 5500-6500, dar la fiecare schimbare de treapta, acul cade intre 4000-5000 rpm.
3.0 tdi bi-turbo are puterea maxima intre 3900-4500 si la fiecare schimbare de treapta acul cade la ~3800-3900
Alex, la motoarele moderne bate dieselul la aceeasi capacitate si acelasi nr de cai pentru ca motoarele au fost dezvoltate mai bine, dezvolta puterea maxima pe o plaja de turatie mai mare decat la benzina.
Cat despre Touareg, la cata mastodontul e, e nevoie de cuplu ca sa il misti din loc. In general, la masinile grele, se cunoaste nevoia de cuplu mult mai bine.
E ca si cum ai merge cu un logan de 75 de cai. Daca esti doar tu in masina si nu ai bagaje, se misca relativ binisor.
Daca ai luat 4 pasageri si bagaje.... tragi de ea ca de oaia lesinata. Are nevoie de cuplu pt asta, si ii lipseste.
3.0 tfsi are puterea maxima intre 5500-6500, dar la fiecare schimbare de treapta, acul cade intre 4000-5000 rpm.
3.0 tdi bi-turbo are puterea maxima intre 3900-4500 si la fiecare schimbare de treapta acul cade la ~3800-3900
asta incercam si eu sa spun....nu intrebam cum de este posibil pentru ca stiam deja....
Cred ca s-a ajuns la unele comparatii mult prea deplasate.
2.0 tdi vs 3.0i ?
204 cai motorina vs 258 benzina ?
Nu prea sunt apropiate deloc. O asemenea diferenta de cai, nu poate fi recuperata nici cu o tona de cuplu.
Mi se pare normal, la aceeasi cai, (si bineinteles greutate apropiata), sa castige cea cu mai mult cuplu. Are ceva in plus.
Caz concret, eu cu tdi si 170 de cai, nu pierd de la nici o benzina, cu aceeasi cai.
In rest, fiecare cu ce prefera si dupa posibilitati. Daca nu m-ar interesa aspectul financiar, cu ochii inchisi mi-as lua benzina.