Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Curse de Accelerare - Liniute > Starea curselor auto

Starea curselor auto analiza 4tuning a momentului... starea de fapt si de drept...

Reply
 
Thread Tools
Old 17-03-09, 20:43   #166
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

FIA zice latime 16 metri la pista si 1000 m pista in sine + o zona de siguranta din pamant sau nisip. 50 latimea terenului poate. Altfel, cu un necesar minim de 2.500 de m.c. (1000 m x 50 m x 5 cm.) doar de asfalt nu cred sa coste atat.

Orisicat, escavat, turnat pietris, tasarea lui, turnat beton, pus asfalt pe inclinatie de la ax, parapet de protectie, tribune, gard imprejmuitor, lumina (mare minune sa nu fie necesar transformator), sistemul de cronometrare PLUS drumul paralel de intoarcere a masinilor sunt minimele unei piste. 400.000 euro mi se pare nici macar optimism.

De ce nu se porneste insa de la o pista de 200 de metri? Ar insemna 200.000 euro judecand dupa pretul vehiculat mai sus. Ar vedea sponsorii cum sta treaba, s-ar atrage noi fonduri, se atrage atentia, poate chiar incep sa iasa bani din utilizarea ei etc. . Dar, unde este terenul asta? Langa o zona populata? Ce regim juridic are? La ce altitudine se afla? Ce drum de acces are? Ce plan de management exista? Care-i perioada de amortizare si mai ales pe ce se bazeaza aceste presupuneri?

Nu e indeajuns sa vrei, nici macar sa poti.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 20:57   #167
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Quote:
Originally Posted by DragosT View Post
FIA zice latime 16 metri la pista si 1000 m pista in sine + o zona de siguranta din pamant sau nisip. 50 latimea terenului poate. Altfel, cu un necesar minim de 2.500 de m.c. (1000 m x 50 m x 5 cm.) doar de asfalt nu cred sa coste atat.

Orisicat, escavat, turnat pietris, tasarea lui, turnat beton, pus asfalt pe inclinatie de la ax, parapet de protectie, tribune, gard imprejmuitor, lumina (mare minune sa nu fie necesar transformator), sistemul de cronometrare PLUS drumul paralel de intoarcere a masinilor sunt minimele unei piste. 400.000 euro mi se pare nici macar optimism.

De ce nu se porneste insa de la o pista de 200 de metri? Ar insemna 200.000 euro judecand dupa pretul vehiculat mai sus. Ar vedea sponsorii cum sta treaba, s-ar atrage noi fonduri, se atrage atentia, poate chiar incep sa iasa bani din utilizarea ei etc. . Dar, unde este terenul asta? Langa o zona populata? Ce regim juridic are? La ce altitudine se afla? Ce drum de acces are? Ce plan de management exista? Care-i perioada de amortizare si mai ales pe ce se bazeaza aceste presupuneri?

Nu e indeajuns sa vrei, nici macar sa poti.

Daca ma gandesc la conditiile de drum pe care ai vrut tu sa faci curse la Buzau ... si daca ma uit la ce ai scris tu acum ... mi se pare ca fumezi ceva misto si vreau si eu ! ))))
Cine draq crezi tu ca vrea norme FIA ? Lumea vrea 2 benzi de asfalt de 800m care eventual sa nu necesite reasfaltare anual. Intelegi ?
__________________

RENAULT Clio RS 197

SMART ROADSTER

AUDI A3 SPORTBACK
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 21:04   #168
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Quote:
Originally Posted by Lucian View Post
Daca ma gandesc la conditiile de drum pe care ai vrut tu sa faci curse la Buzau ... si daca ma uit la ce ai scris tu acum ... mi se pare ca fumezi ceva misto si vreau si eu ! ))))
Cine draq crezi tu ca vrea norme FIA ? Lumea vrea 2 benzi de asfalt de 800m care eventual sa nu necesite reasfaltare anual. Intelegi ?
Scrie o carte si daca ma intereseaza am sa o cumpar.
Era vb. de cei 50 de m., daca se vrea mai mult decat FIA sau nu.
Legat de cursele de aici, macar eu am facut, intelegi unde-i diferenta dintre tigarile mele si ale tale?
Iar daca vrei 2 benzi de asfalt de 800 de metri ai la dispozitie DN-urile, E-urile, aeroporturile (Baneasa sau cum ii zice la ala la voi?).
Strict legat de aceasta pista, o vad doar ca pe o iluzie. Care-i mai tare-n iluzii sau ceva de genul. E o parere personala, legata de ea.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 22:34   #169
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Va rog sa-mi puneti si mie la dispozitie ce spune fia... desi prefer pe tatici lor.
400 000 euro imi sunt suficienti, planurile, calculele si restul exista insa costa destul de mult. Desigur pentru mai mult trebuie mai mult.
__________________
Professional DynoTuning
sebastian@racingcode.ro
0723691731

SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 22:59   #170
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Cerintele F.I.A. . Tot la ei se explica pe indelete cam tot ce tine de acest sport, daca nu chiar tot , de la specificatiile masinilor pana la tipul de curse.

Pe scurt, specificatiile unei piste ar trebui sa fie 15,2 m latime cu 402 m lungime + aproape 10 m inainte de start. Zona de franare variaza, daca e panta sau nu banuiesc. Se mentioneaza clar si de portiunea de dupa pista si de spatiul pentru public. Pistele noi insa au nevoie de peste 18 m latime (e noua chestia asta). Se mentioneaza si de felul parapetilor si ca trebuie sa fie conformi si aia si tot asa. Nu zic ca trebuie cum cer ei, dar se poate porni de acolo ca de la un maxim. Media costului unei piste de amatori la americani am observat ca se invarte la 2 milioane de dolari, la "rosu" daca ma pot exprima asa. Pe Google Earth chiar se pot vedea si masura la fix toate pistele alora.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 23:06   #171
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Mai Dragos ... nu te inteleg ... noi nu avem un rahat de drum din plac de beton de 800 m lungime si tu vorbesti de norme FIA ? Si asta in conditiiel in care tu ai vrut sa organizezi o legala pe un drum care in testele auto se incadreza la imbatranire rapida a autoturismului ? Eu cred ca daca tu cautai un drum cu mai multe gropi nu gaseai. Pe urma ai facut curse in camp. Acum vrei norme FIA ? Se doreste un drum asfaltat de 800 m lungime pe 20 m minim latime. Atat ... fara nici o norma fia fras frak acr f1 sau ce vrei tu.
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 23:19   #172
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Quote:
Originally Posted by Lucian View Post
Prietene ... fara suparare ... decat sa fumez niste tigari de *** mai bine nu fumez .
Cat timp toate cursele la care ai participat in trecutul tau au fost doar ad-hoc, de amatori si fara sa conteze undeva, considera ca ai fumat aceleasi tigari de *** dar cu filtru de hartie.
Ce-ti trebuie 50 de m inainte de start la o pista de drag racing? Pui cartofi sau joci sotron?
Devii cantitate neglijabila intr-o discutie pentru care nu ai efectuat o minima documentare macar.
Multumesc de atentia pe care nu mi-o mai acorzi si ingrijeste-te de off-topicitate in mod primordial!

Sebastian, ma gandesc ca orice "limba" de 8 metri latime cu iarba in jur si public la 20 de metri ar fi suficient pentru inceput, fara drum separat de intoarcere si toate cele. 400.000 euro cat spui tu macar nu descurajeaza, dar mai multe nu cred ca face afirmand-o ca suma. Sa amenajezi un rond, cu raza de 15 metri, fara sapatura, doar cu bordura din beton (nu granit) si umplutura de pamant a costat 30.000 ron, in conditiile de cheltuiala cu transportul aproape 0, fiind in localitate si adaos extrem de mic fiind lucrarea unei institutii. O masina cu balast costa minim 1000 de ron. Mie mi se par in continuare atat suma cat si gradul de realizare nerealiste.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 17-03-09, 23:21   #173
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Quote:
Originally Posted by Lucian View Post
Mai Dragos ... nu te inteleg ... noi nu avem un rahat de drum din plac de beton de 800 m lungime si tu vorbesti de norme FIA ? Si asta in conditiiel in care tu ai vrut sa organizezi o legala pe un drum care in testele auto se incadreza la imbatranire rapida a autoturismului ? Eu cred ca daca tu cautai un drum cu mai multe gropi nu gaseai. Pe urma ai facut curse in camp. Acum vrei norme FIA ? Se doreste un drum asfaltat de 800 m lungime pe 20 m minim latime. Atat ... fara nici o norma fia fras frak acr f1 sau ce vrei tu.
Intelege omule ca am mentionat de normele FIA pentru ca Sebastian a spus 50 de metri latime, fara a mentiona la ce, la pista sau la teren. Acum am inteles ca totusi se referea la pista.

Legat de drumurile de aici, te informez ca acolo unde s-a anulat cursa s-au mai tinut 2 etape, in aceleasi conditii. Legat de camp, da, corect, iar aceasta pista va fi intr-un cartier de blocuri

Si tu zici 20 latime. Daca aia cer 18 acum, pentru dragstere, intelegi? Sebastian a spus ca-l costa 400.000. Eu incerc sa-i spun ca, daca e corecta suma, mai poate reduce din ea, aratandu-i ca nu are de ce sa fie mai catolic ca Papa de la Roma.

Last edited by DragosT; 17-03-09 at 23:23.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 18-03-09, 06:38   #174
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

400 000 euro ajung dupa planurile mele insa nu sa obtinem omologarea
ulterior totul se poate dezvolta si cred ca intr-o zi masupar si o fac pe cont propiu direct.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 18-03-09, 08:13   #175
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

Quote:
Originally Posted by DragosT View Post
Cat timp toate cursele la care ai participat in trecutul tau au fost doar ad-hoc, de amatori si fara sa conteze undeva, considera ca ai fumat aceleasi tigari de *** dar cu filtru de hartie.
Ce-ti trebuie 50 de m inainte de start la o pista de drag racing? Pui cartofi sau joci sotron?
Devii cantitate neglijabila intr-o discutie pentru care nu ai efectuat o minima documentare macar.
Multumesc de atentia pe care nu mi-o mai acorzi si ingrijeste-te de off-topicitate in mod primordial!

Sebastian, ma gandesc ca orice "limba" de 8 metri latime cu iarba in jur si public la 20 de metri ar fi suficient pentru inceput, fara drum separat de intoarcere si toate cele. 400.000 euro cat spui tu macar nu descurajeaza, dar mai multe nu cred ca face afirmand-o ca suma. Sa amenajezi un rond, cu raza de 15 metri, fara sapatura, doar cu bordura din beton (nu granit) si umplutura de pamant a costat 30.000 ron, in conditiile de cheltuiala cu transportul aproape 0, fiind in localitate si adaos extrem de mic fiind lucrarea unei institutii. O masina cu balast costa minim 1000 de ron. Mie mi se par in continuare atat suma cat si gradul de realizare nerealiste.
Esti frustrat rau. Oricum am participat la mai multe curse decat ai organizat tu si jur ca la toate organizarea , calitatea asfaltului ... absolut tot era mult peste ce ai facut (nu pot spune organizat) la Buzau. Exemple ? Legal Racing Saturn - Olimp , Legal Racing Baneasa , Legal Racing Craiova , Ghost Craiova ... TOATE au avut un minim de decenta in calitaea asfaltului si organizare care la tine a lipsit . Cat despre cei 50m .. unde tu din instinct probabil te-ai gandit la cultivat cartofi ... reprezinta o zona in care sa poti alinia macar 2 perechi de masini , eventual unde sa poata incalzi gumele. Hai sa incheiem aici ca vad ca nu poti purta o discutie in care sa-ti asumi greselile ... care se pare ca au devenit frustrari si cum pomeneste cineva de ele treci la afirmatii tendentioase si insulte .
Apropo ... nu are rost sa mori tu de grija mea la capitolul "tigari" ... Cea mai prost organizata cursa cu cel mai prost asfalt a fost "organizata" de tine la Buzau si asta nu ai cum sa te faci ca nu a fost .
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 18-03-09, 08:48   #176
Gabi
Super Moderator

Stage 5
 
Gabi's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Posts: 14,537
Member of:
[Super Moderators]
[Moderators]
Default Re: o pista de drag, idei si propuneri

O pistă de drag: idei şi propuneri
Gabi is offline   Reply With Quote
Old 18-03-09, 09:13   #177
DragosT
Suzuki Driver

Stage 5
 
DragosT's Avatar
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,615
Member of:
[Moderators]
[PARTICIPANT CURSE]
[MACS]
[Suzuki]
Default Re: O pistă de drag: idei şi propuneri

Fa un drum pana acilea la Santa Pod Luciane, ca-i mai aproape si apoi sa-mi zici cat de frustrati sunt si aia, ca dupa presupunerile tale o pista se rezuma la asfalt turnat pe banuieli si aprozimari. Incalzirea gumelor se face dupa groapa de apa, in cei 10 metri ceruti de F.I.A. . De ce tot zic de astia? Pentru ca e o pierdere de timp si mai auzi si tot felul de pareri sefeite cand roata deja a fost inventata. Legat de frustrarile mele, ele ar trebui sa vina, ca orice frustrare, dintr-o incapacitate, nu crezi? Nu am remuscari ca nu am bani de asfalt ori ca am mintit vreodata despre ce pot oferi intr-o organizare si nici nu am pretins vreodata ca aici la Buzau sunt miez. Cat timp nu am posibilitatea unor incadrari corecte si sportive, a unui sistem de masurare competitional ori a unor spatii pentru public, ma rezum la a anunta de fiecare data ca urmeaza doar o cursa de amatori, in urmatoarele conditii. Si mai depinde ce intelegi tu prin organizare. Eu inteleg de exemplu sa ai o cursivitate buna a curselor, sa fii capabil sa prezinti la final un centralizator al curselor, al pilotilor participanti si o respectare si incadrare cat mai buna in timpii anuntati. Scuza-ma ca nu sunt jandarm, pompier, doctor sau primar ori ca nu m-am gandit sa le rapesc rudele ca sa fiu sigur ca se tin de contract ori acorduri scrise. Se vede ca nici nu ai visat in viata ta vreodata sa te cateri pe niste copaci sa pui niste semne provizorii de circulatie pentru deviere ca sa poti organiza o cursa ori sa infigi 50 de pari ca sa intinzi o plasa pentru public si iti inteleg... frustrarea? Eu ma rezum la topic, la a da idei si sugestii si nu vad legatura cu "cea mai proasta cursa" din moment ce niciodata nu am tintit la cea mai buna. Nu ma intereseaza ca nu faci diferentele ci doar cine mi-a creat atunci probleme si de ce si sincer nu vad legatura intre discutia tehnica legata de o constructie si ce baigui tu aici, legat de persoana mea. Cu ce te recomanda pe tine o Dacie facuta din banii altora, care macar sa mai si fi functionat, cu acest topic?
Fii politicos si respecta-mi dorinta de a nu ma mai baga in seama iar daca ai ceva inovator si concret legat de aceasta pista, noi te ascultam (daca se poate fara heirupisme si bobi, daca se poate).

O pista cu costuri minime se poate realiza prin pastrarea unor proportii rezonabile, cu fundatie de pietris (daca stratul vegetal nu este foarte adanc), placi de beton armat prefabricate (sunt bune rosturile la dilatari) si un strat insignifiant de asfalt ori griblura cu smoala. Parapetii facuti din gume umplute cu nisip si un drum de intoarcere din dale de beton similare celor din care se fac gardurile din placi (doua siruri paralele cu loc liber la mijloc). Am vazut metoda cu griblura si smoala si dupa un timp stratul devine neted si foarte aderent. Asa se renunta la utilajele de turnat si intins asfaltul, la transportul lui si mai ales la pret (acum 1 an tona de asfalt la cald era de la 400 de ron; cel la rece am inteles ca este mai scump dar se modeleaza mai usor si se recupereaza din cheltuiala cu manopera plus ca are durata de viata mai lunga). In toate cazurile, daca nu ai o balastiera, o statie de betoane (sau de prefabricate) si una de asfalt la maxim 30 de km., nu faci nimic.
DragosT is offline   Reply With Quote
Old 18-03-09, 09:43   #178
SEBASTIAN

Stage 5
 
SEBASTIAN's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 12,504
Member of:
[Mitsubishi]
[PARTICIPANT CURSE]
[SUBARU]
Default Re: O pistă de drag: idei şi propuneri

Nu va mai certati ca cred ca o sa faca un drum sau oricum o sa faceti o sa va intalniti.
De idei, de vrajeala sunt buni multi, hai sa vorbim material pt ca asta e problema.
Cine scoate banul eu am adus sa spunem jumatate 10Ha la 10-15km de Bucuresti.
SEBASTIAN is offline   Reply With Quote
Old 18-03-09, 12:38   #179
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: O pistă de drag: idei şi propuneri

Quote:
Originally Posted by DragosT View Post
Fa un drum pana acilea la Santa Pod Luciane, ca-i mai aproape si apoi sa-mi zici cat de frustrati sunt si aia, ca dupa presupunerile tale o pista se rezuma la asfalt turnat pe banuieli si aprozimari. Incalzirea gumelor se face dupa groapa de apa, in cei 10 metri ceruti de F.I.A. . De ce tot zic de astia? Pentru ca e o pierdere de timp si mai auzi si tot felul de pareri sefeite cand roata deja a fost inventata. Legat de frustrarile mele, ele ar trebui sa vina, ca orice frustrare, dintr-o incapacitate, nu crezi? Nu am remuscari ca nu am bani de asfalt ori ca am mintit vreodata despre ce pot oferi intr-o organizare si nici nu am pretins vreodata ca aici la Buzau sunt miez. Cat timp nu am posibilitatea unor incadrari corecte si sportive, a unui sistem de masurare competitional ori a unor spatii pentru public, ma rezum la a anunta de fiecare data ca urmeaza doar o cursa de amatori, in urmatoarele conditii. Si mai depinde ce intelegi tu prin organizare. Eu inteleg de exemplu sa ai o cursivitate buna a curselor, sa fii capabil sa prezinti la final un centralizator al curselor, al pilotilor participanti si o respectare si incadrare cat mai buna in timpii anuntati. Scuza-ma ca nu sunt jandarm, pompier, doctor sau primar ori ca nu m-am gandit sa le rapesc rudele ca sa fiu sigur ca se tin de contract ori acorduri scrise. Se vede ca nici nu ai visat in viata ta vreodata sa te cateri pe niste copaci sa pui niste semne provizorii de circulatie pentru deviere ca sa poti organiza o cursa ori sa infigi 50 de pari ca sa intinzi o plasa pentru public si iti inteleg... frustrarea? Eu ma rezum la topic, la a da idei si sugestii si nu vad legatura cu "cea mai proasta cursa" din moment ce niciodata nu am tintit la cea mai buna. Nu ma intereseaza ca nu faci diferentele ci doar cine mi-a creat atunci probleme si de ce si sincer nu vad legatura intre discutia tehnica legata de o constructie si ce baigui tu aici, legat de persoana mea. Cu ce te recomanda pe tine o Dacie facuta din banii altora, care macar sa mai si fi functionat, cu acest topic?
Fii politicos si respecta-mi dorinta de a nu ma mai baga in seama iar daca ai ceva inovator si concret legat de aceasta pista, noi te ascultam (daca se poate fara heirupisme si bobi, daca se poate).

O pista cu costuri minime se poate realiza prin pastrarea unor proportii rezonabile, cu fundatie de pietris (daca stratul vegetal nu este foarte adanc), placi de beton armat prefabricate (sunt bune rosturile la dilatari) si un strat insignifiant de asfalt ori griblura cu smoala. Parapetii facuti din gume umplute cu nisip si un drum de intoarcere din dale de beton similare celor din care se fac gardurile din placi (doua siruri paralele cu loc liber la mijloc). Am vazut metoda cu griblura si smoala si dupa un timp stratul devine neted si foarte aderent. Asa se renunta la utilajele de turnat si intins asfaltul, la transportul lui si mai ales la pret (acum 1 an tona de asfalt la cald era de la 400 de ron; cel la rece am inteles ca este mai scump dar se modeleaza mai usor si se recupereaza din cheltuiala cu manopera plus ca are durata de viata mai lunga). In toate cazurile, daca nu ai o balastiera, o statie de betoane (sau de prefabricate) si una de asfalt la maxim 30 de km., nu faci nimic.
La faza cu dacia mea facuta din banii altora ai fost fix on topic si deloc ofensator. Imi place ca dai dovada de maturitate.
P.S. Cand eu impreuna cu colegii de atunci din MR organizam cursa de indemanare la Prisma desfasurata ireprosabil , cu arbitrii si cronometrare cu fotocelula (obiect strain tie) tu nu stiai ca exista 4Tuning. Deci mai bine lasi alura de cunoscator lasa-te si de ofense nefondate ca nu ai stat langa mine nici cand am muncit banii nici cand i-am furat ... si chiar daca ii furam nu i-am furat de la tine (nu mai zic ca daca stii ca am furat si nu ma reclami e tainuire si iei aceeasi pedeapsa ). Nu imi aminstesc sa fi avut tupeul asta cand facea lumea coada la "bolidul" tau pentrui a recupera banii de inscriere la "cursa" )
Hai sa fim sanatosi !
Lucian is offline   Reply With Quote
Old 18-03-09, 12:39   #180
Lucian

Stage 5
 
Lucian's Avatar
 
Join Date: May 2004
Posts: 5,034
Member of:
[Streetline-CCC]
Default Re: O pistă de drag: idei şi propuneri

Sorry Gabi , Sebastian .. dar nu pot sa nu raspund la ofense si nu suport oamenii care fac pe cunoscatorii .
Lucian is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -