Cel mai recent proiect de restaurare este cel al unui Shelby Cobra 427, produs de Revell la scara 1/24. Sa va spun povestea acestei machete.
Intr-o duminica de lulie eram in talcioc cand intr-un lighean de plastic am zarit ceva oarecum luciind. Era o masina albastra. De la distanta nu imi putea da seama despre ce e vorba. Cand m-am apropiat am vazut acest Shelby Cobra 427. Initial am crezut ca este de plastic la felul in care arata. L-am rugat pe vanzator sa mi-l arate si cad mi l-a inmanat mi-a si zis ca vrea 15lei pe el. Este vorba despre o macheta care era 95% completa, insa intr-o stare cam precara.
Am platit 10lei pe el si l-am cumparat.
Starea la cumparare:
Lipsa buson rezervor, decaluri distruse, vopsea matuita si zgariata.
Prima etapa a fost demontarea in totalitate a machetei.
Am spalat elementele componente cu apa si sapun si apoi le-am uscat.
Scoaterea decalurilor a fost urmatoarea etapa, la care am folosit acetona de la un supermarket din Bucuresti. Din cauza folosirii in excess a acestonei am inmuiat stratul de vopsea de pe macheta. Cand am frecat mai apasat s-a luat vopseaua de pe capota portbagaj. Acest lucru m-a determinat sa decapez macheta si sa o vopsesc integral.
Lucru care s-a si intamplat. Am decapat macheta, am aplicat filler fin, am matuit fillerul, am plicat base coat alb, apoi am aplicat 2 dungi de transfer din un material cauciucat. Dupa aceea am aplicat base coat albastru de ford original. 2 maini de lac au fost indeajuns pt un luciu multumitor.
Am uitat sa mentionez ca banda de transfer a fost scoasa dupa aplicarea stratului de base coat albastru si inainte de lac.
Cu caroseria vopsita cu dungi si uscata am inceput aplicarea elementelor componente. In momente n-1, am constata ca nu facusem rost de un buson rezervor, insa punguta de piese 1/24 m-a salvat si am gasit ultimul pe care il aveam. L-am lipit si arata ca fiind original.
Sper sa va placa ce a iesit. Imi place maxim ca am reusit sa salvez un Revell, de la dezmembrat!!! Sper sa va placa si voua!