Quote:
Originally Posted by Reme
Multumesc! Sincer sa iti zic, nu am incercat detalierea lor. Poate ceva butoane la interior si cam atat. Am vazut ceva interesant, insa nu stiu cum se face. Acea patina a timpului pe motorul cromat si devine un pic mai real...
|
De fapt acea patina a timpului este o evidentiere a detaliilor.
Se face foarte simplu. Se dilueaza bine vopsea neagra de ulei, eventual umbra arsa, si se face o "spalare" a motorului in locurile unde sunt imbinari - chiulasa-bloc, bloc-baie de ulei, chiulasa-capac chiulasa, etc, si peste eventualele suruburi de la diferite componente.
In acest fel se face o evidentiere a zonelor de separatie dintre piese si detaliile ies mai bine in evidenta.
Inainte de aplicare trebuie spalat motorul cu apa si sapun, limpezit foarte bine, pentru indepartarea grasimilor. Este bine sa te feresti sa-l mai atingi cu degetele.
Daca treci la rugina inseamna ca motorul a cam stat si s-a degradat.
Eu nu ma impac de loc cu cromul de pe motoare fapt pentru care il "scot" bagand motorul intr-o baie de "Triumf" si in cateva minute ramane plastic gol. Ai vazut procedeul la Jaguar C-Type. Motorul curatat pot sa-l vopsesc cum vreau eu. Daca este un motor cu blocul din fonta am sa-i dau o culoare iar chiulasa, baia de ulei(daca nu este din tabla), cutia de viteze trebuie sa primeasca culoarea aluminiului apoi o spalare pentru evidentierea detaliilor.
Ca sa nu muncesti sa cureti motorul, daca nu ti-a placut cum a iesit "spalarea", incearca cu tempera - umbra arsa - chiar daca nu o sa se aseze foarte bine, din prima, pe crom.
O alta metoda ar fi sa folosesti pilitura de creion pastel. Se obtine prin trecerea creionului sau batonului peste smirghel.
Aplicarea se face uscat cu pensula. Daca nu iti place cum a iesit se curata cu apa si sapun.
Nu trebuie sa te ingrijoreze ca nu ti-a iesit din prima. Nimanui nu i-a reusit dar exersarea duce la ce doresti sa faci.
Cel mai important este sa nu iti fie frica de eventuala posibilitate de deteriorare a modelului. Nu se strica nimic mai ales ca lucrezi cu apa sau, cel mult, cu ulei de in. Totul se poate curata si lua de la inceput.
Spoor!