Tuning pe machete Tutoriale, Proiecte, Realizari |
23-06-10, 08:16
|
#31
|
Skoda Driver
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,508
Member of: [Colectionar Machete] [SKODA] [4Tuning International]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by FED express
Intrebare upa ce am dat cu spritz-chit, inainte de vopsit, voi degresa caroseria nu? Pot folosi spirt sau acetona, sau trebuie neaparat cu diluant?
|
cu ceeee?
man, exista solutii speciale de degresat, numite thinner care se aplica pe servetele speciale de hartie (exista role foarte mari albastre pt uz industrial)
daca dai cu ce ai zis tu, iti iei adio de la vopsit!
chiar m-ai facut sa rad....diluant?
acum serios, daca nu ai thinner, atunci foloseste o carpa moale de bumbac care nu lasa scame (o probezi), eventual alba care sa fie umeda, nu uda
daca raman ceva scame, le suflii usor
a vopsi ceva cat mai profesional, implica cateva costuri in vederea procurarii materiei prime dar si multa rabdare in vederea pregatirii vopsirii
fiind prima data cand faci asa ceva, nu te arunca la cumpararea tuturor produselor profi, iese si cu un spray si o carpa
vezi cum te descurci, daca ai inclinatie spre asa ceva si apoi incepi usor, usor, dupa ce capeti experienta sa iti iei tot felul de chestii
ziceai ca vrei sa fie vopsita peste tot masina, praguri, spatele usilor, etc
mai intai acolo trebuie aplicata vopseaua , in strat nu foarte gros, doar cat sa obtii culoarea exacta a vopselei respective
abia dupa ce e data pe la capote, interiorul usilor, praguri, etc, incepi sa o vopsesti pe exterior
daca vopsesti separat usile, capotele, etc, e bine sa vopsesti in pozitia in care stau ele pe masina (capota orizontal, usa vertical) pt a obtine exact aceeasi nuanta deoarece vopseaua se aseaza in functie de pozitia elementului cand se usuca
NU iti recomand lacul la spray!
in timp se va ingalbeni (se vede mai bine pe culorile deschise), nu are luciul dorit si se poate chiar exfolia in timp, depinde unde tii depozitata masina
dupa ce e vopsita si uscata perfect (de obicei a doua zi) o poti duce la un atelier de vopsitorie si sa-l rogi pe vopsitor sa o dea cu lac
acum, depinde si de el, daca nu e profesionist va aplica ca la scara 1/1 lac mai gros si va arata aiurea masina mai ales ca e 1/24 (depinde si cat are de mare duza de la pistol, de indemanarea lui, etc) daca alegi optiunea asta, cauta un service mai bun
cu 10 ron ar trebui sa te serveasca
succes!
__________________
2013 creamy white i30 / OEM+ style
Last edited by eddycdk; 23-06-10 at 08:19.
|
|
|
23-06-10, 09:02
|
#32
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by 2010
O, fratele meu, dar tu muncesti la greu..
Eu sterg cu spirt si degreseaza destul de bine, acum vezi si tu ce spun baietii cu experienta mai multa
Mai pune si tu o poza sa vedem cum arata sprituit(a nu se intelege beat)
Bafta la maxim si astept sa vad finalul
|
NA na na.... , poze primiti numa dupa finisare, inainte de ultimul strat de primer...panas atunci canci!, asta e politica atelierului , meris mult!!
|
|
|
23-06-10, 09:09
|
#33
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 639
Member of: [Colectionar Machete]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by FED express
|
Ce rau esti .Noi iti facem galerie de acasa sa termini mai repede si tu esti rau.hai nu mai sta pe net dute la audi si fal.Succes.
|
|
|
23-06-10, 09:16
|
#34
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by eddycdk
cu ceeee?
man, exista solutii speciale de degresat, numite thinner care se aplica pe servetele speciale de hartie (exista role foarte mari albastre pt uz industrial)
daca dai cu ce ai zis tu, iti iei adio de la vopsit!
chiar m-ai facut sa rad....diluant?
acum serios, daca nu ai thinner, atunci foloseste o carpa moale de bumbac care nu lasa scame (o probezi), eventual alba care sa fie umeda, nu uda
daca raman ceva scame, le suflii usor
a vopsi ceva cat mai profesional, implica cateva costuri in vederea procurarii materiei prime dar si multa rabdare in vederea pregatirii vopsirii
fiind prima data cand faci asa ceva, nu te arunca la cumpararea tuturor produselor profi, iese si cu un spray si o carpa
vezi cum te descurci, daca ai inclinatie spre asa ceva si apoi incepi usor, usor, dupa ce capeti experienta sa iti iei tot felul de chestii
ziceai ca vrei sa fie vopsita peste tot masina, praguri, spatele usilor, etc
mai intai acolo trebuie aplicata vopseaua , in strat nu foarte gros, doar cat sa obtii culoarea exacta a vopselei respective
abia dupa ce e data pe la capote, interiorul usilor, praguri, etc, incepi sa o vopsesti pe exterior
daca vopsesti separat usile, capotele, etc, e bine sa vopsesti in pozitia in care stau ele pe masina (capota orizontal, usa vertical) pt a obtine exact aceeasi nuanta deoarece vopseaua se aseaza in functie de pozitia elementului cand se usuca
NU iti recomand lacul la spray!
in timp se va ingalbeni (se vede mai bine pe culorile deschise), nu are luciul dorit si se poate chiar exfolia in timp, depinde unde tii depozitata masina
dupa ce e vopsita si uscata perfect (de obicei a doua zi) o poti duce la un atelier de vopsitorie si sa-l rogi pe vopsitor sa o dea cu lac
acum, depinde si de el, daca nu e profesionist va aplica ca la scara 1/1 lac mai gros si va arata aiurea masina mai ales ca e 1/24 (depinde si cat are de mare duza de la pistol, de indemanarea lui, etc) daca alegi optiunea asta, cauta un service mai bun
cu 10 ron ar trebui sa te serveasca
succes!
|
1.Pai....pana la urma pot degresa si cu spirt cum zice Costi...chiar nu am thinner dinala si mi se duc finaintele pe rau in jos
2.Nu e chiar prima data cand fac asta, am mana cat de cat, de doi ani de zile ma pregatesc si am citit tot felu pe net, dar am si practicat.E adevarat, e prima lucrare de acest gen, fara sa le iau in calcul pe alea mai mici, care nu au iesit asa bine dupa standardul vostru , dar imi dau seama ca nici dupa al meu.
3.Da, o sa incerc o vopsire completa.Usile si capota nu le voi vopsi separat.Staim ce implica astea, si prefer sa le vopsesc pe masina.
4.Lacul e deja cumparat.L-am probat si da bine, nu prea stiu ce sa zic.Eu maacheta o voi tine la loc uscat, in casa, in cutie.Nu va fi supusa intemperiilor.Acum voi vedea, poate imi place cum a iesit si fara lac.Vad eu!
5.Voi incerca sa nu ma mai incurc cu altii: vopsitor/bla bla...scuze dar acum nu! Pretul e mic pentru o astfel de lucrare, dar nu prea am incredere momentan.Pacat, vara asta mi se ofera sa lucrez si intr-un atelier de tinichigerie/vopsitorie, faceam o afacere buna, dar mai mult imi plac motoarele de masina!!
Eddycdk si restul (Costi, strada)si care ati mai fost, mersi mult de ajutor, lucrarea de-abea de a trecut de jumatate.Mai am multe de facut.
TOTUSI NU MI-ATI RASPUNS LA INTREBARE.-Aveti idee cum sa fac o cabina de vopsit, pentru macheta?Nu vreau sa ma inec la mal...HELP, veniti cu vreo idee.
Multumesc inca odata, azi ma apuc de finisari, daca totul decurge dupa plan.
|
|
|
23-06-10, 09:25
|
#35
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 639
Member of: [Colectionar Machete]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by FED express
TOTUSI NU MI-ATI RASPUNS LA INTREBARE.-Aveti idee cum sa fac o cabina de vopsit, pentru macheta?Nu vreau sa ma inec la mal...HELP, veniti cu vreo idee.
Multumesc inca odata, azi ma apuc de finisari, daca totul decurge dupa plan.
|
Pai poti incepe de la o cutie de carton sa zicem 50cm/50cm pe care o ventilezi,iti iei 2 ventilatoare si le adaugi pe lateralele cutiei.in cutie faci un suport pentru macheta infigi 4 scobitori intr-o bucata de polistiren.
Ventilatoare poti lua de la o placa video care nu iti mai trebuie de la un procesor sau exista ventilatoare portabile pe baterii e 4,5 lei unul.Sau sunt acele sepci care in cosoroc au un ventilator.
Bafta te descurci tu ca esti baiat mare.
|
|
|
23-06-10, 09:44
|
#36
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Ok prietene, acum totusi mai am o intrebare....sunt capabile scobitorile alea sa suporte caroseria de metal la 1/24??sunt curios...
O sa incerc sa cumpar poate niste ventilatoare dealea cu 4/5RON..sa vad daca gasesc...
|
|
|
23-06-10, 14:49
|
#37
|
Stage 5
Join Date: May 2008
Posts: 639
Member of: [Colectionar Machete]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by FED express
Ok prietene, acum totusi mai am o intrebare....sunt capabile scobitorile alea sa suporte caroseria de metal la 1/24??sunt curios...
O sa incerc sa cumpar poate niste ventilatoare dealea cu 4/5RON..sa vad daca gasesc...
|
am dat un exemplu sa iti faci o idee.Ventilatoare eu am luat de la kaufland.Sper sa gasesti.Vezi ca ai pm.
|
|
|
23-06-10, 15:17
|
#38
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 4,810
Member of: [Moderators] [Colectionar Machete]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Eddy si thinnerul e tot diluant. Englezii folosesc denumirea pre-paint pentru lichidul folosit la degresarea de dinaintea vopsirii.
Eu folosesc un thinner de la Agama (e vreo 6lei sticluta de 25ml), scump, dar functioneaza excelent.
Cabina de vopsit: cutie MARE de carton (trebuie sa fie suficient de mare ca sa-ti permita sa te misti cu sprayul astfel incat vopseaua sa ajunga peste tot). Decupezi o laterala si partea de deasupra ca sa te poti misca, pastrezi partile decupate ca sa inchizi cutia dupa ce aplici vopseaua. pui doua ventilatoare pe laterale (ai grija unul sa traga si unul sa evacueze aerul). Ar fi indicat sa pui si filtre de aer, mai ales la cel care baga aer, altfel e posibil sa te trezesti cu scame in vopsea. Ar fi indicate niste ventilatoare de 120mm si de turatie joasa (daca misca prea mult aer vopseaua iese din cutie in loc sa ajunga pe macheta).
Macheta o pui pe un spray cu vopsea (capacul sprayului intra aproape perfect in interiorul caroseriei), ai grija daca e gol sa il prinzi cu niste banda de fundul cutiei ca sa nu "darami" macheta din greseala.
Ti-as recomanda sa eviti totusi metoda cutiei. E greu sa vopsesti peste tot in strat uniform.
|
|
|
23-06-10, 15:59
|
#39
|
Skoda Driver
Stage 5
Join Date: Sep 2007
Posts: 2,508
Member of: [Colectionar Machete] [SKODA] [4Tuning International]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by bmwh548
Eddy si thinnerul e tot diluant. Englezii folosesc denumirea pre-paint pentru lichidul folosit la degresarea de dinaintea vopsirii.
|
stiu ca e tot un fel de diluant, insa nu are puterea celui ordinar care se gaseste in comert in cutiile de tabla si pe care multi il folosesc
incercam sa il previn sa nu ramana fara filler pe caroserie (sa nu il deterioreze)
aaaa, mi-am adus aminte ca spuneai parca chiar tu Radu ca fillerul cade de pe masina si cu unghia: explicatia - nu adera corespunzator pt ca multi dintre voi dati jos toata vopseaua pana la tabla (multi folosind decapant)
NU este o idee asa de buna, desi ies detaliile in evidenta mai bine, este posibil sa te trezesti cu vopseaua cazuta, daca o atingi un pic mai dur de ceva
eu recomand matuirea vopselei, eu asa lucrez, mai ales ca asta pe baza de apa se prinde de minune de suprafata matuita
la fel si voposeaua la spray
acum, fiecare cu modul sau de lucru
L.E Fed, lasa cutia cu ventilatoare, mai mare daraua decat ocaua!
cauta o incapare fara praf, bine aerisita si unde nu patrunde vantul de afara sa aduca praf si alte particule ce s-ar putea depune pe vopsea si vopseste acolo cat doresti
merge si afara intr-o zi cu soare si fara vant
multi INCA vopsesc masini adevarate in curte, la service sant
Last edited by eddycdk; 23-06-10 at 16:02.
|
|
|
23-06-10, 16:03
|
#40
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 4,810
Member of: [Moderators] [Colectionar Machete]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Am schimbat grundul :P Asta (Nigrin) e mult mai ok (nu adera foarte bine pe plastic, dar pe metal e bun).
|
|
|
23-06-10, 18:17
|
#41
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by strada
am dat un exemplu sa iti faci o idee.Ventilatoare eu am luat de la kaufland.Sper sa gasesti.Vezi ca ai pm.
|
Am vast, te-am adaugat.Care mai vreti sa vorbim add:fed_miracleboy95
Quote:
Originally Posted by bmwh548
Eddy si thinnerul e tot diluant. Englezii folosesc denumirea pre-paint pentru lichidul folosit la degresarea de dinaintea vopsirii.
Eu folosesc un thinner de la Agama (e vreo 6lei sticluta de 25ml), scump, dar functioneaza excelent.
Cabina de vopsit: cutie MARE de carton (trebuie sa fie suficient de mare ca sa-ti permita sa te misti cu sprayul astfel incat vopseaua sa ajunga peste tot). Decupezi o laterala si partea de deasupra ca sa te poti misca, pastrezi partile decupate ca sa inchizi cutia dupa ce aplici vopseaua. pui doua ventilatoare pe laterale (ai grija unul sa traga si unul sa evacueze aerul). Ar fi indicat sa pui si filtre de aer, mai ales la cel care baga aer, altfel e posibil sa te trezesti cu scame in vopsea. Ar fi indicate niste ventilatoare de 120mm si de turatie joasa (daca misca prea mult aer vopseaua iese din cutie in loc sa ajunga pe macheta).
Macheta o pui pe un spray cu vopsea (capacul sprayului intra aproape perfect in interiorul caroseriei), ai grija daca e gol sa il prinzi cu niste banda de fundul cutiei ca sa nu "darami" macheta din greseala.
Ti-as recomanda sa eviti totusi metoda cutiei. E greu sa vopsesti peste tot in strat uniform.
|
Tot cu cutia vopseam si in trecut.Nu chiar in modul asta, dar mi-ai dat o idee care se tine bine pe picioare! ventilatoare o sa-mi cumpar candva, dar deocamdata A4-le a papat ceva "cascaval" si mno...sunt pe pana.Incerc sa nu fac cheltuieli foarte mari.Adica voi cumpara ce va fi strict necesar.STRICT AM ZIS
Quote:
Originally Posted by eddycdk
stiu ca e tot un fel de diluant, insa nu are puterea celui ordinar care se gaseste in comert in cutiile de tabla si pe care multi il folosesc
incercam sa il previn sa nu ramana fara filler pe caroserie (sa nu il deterioreze)
Oricum nu foloseam diluant din cutii de tabla.
aaaa, mi-am adus aminte ca spuneai parca chiar tu Radu ca fillerul cade de pe masina si cu unghia: explicatia - nu adera corespunzator pt ca multi dintre voi dati jos toata vopseaua pana la tabla (multi folosind decapant)
NU este o idee asa de buna, desi ies detaliile in evidenta mai bine, este posibil sa te trezesti cu vopseaua cazuta, daca o atingi un pic mai dur de ceva
Inteleg ce vrei tu sa zici si te-am mai auzit discutand despre asta.Asa voi face la urmatoarea, voi avea si un strat de protectie la baza pe care va sta bine vopseaua, ma gandesc.
eu recomand matuirea vopselei, eu asa lucrez, mai ales ca asta pe baza de apa se prinde de minune de suprafata matuita
la fel si voposeaua la spray
acum, fiecare cu modul sau de lucru
L.E Fed, lasa cutia cu ventilatoare, mai mare daraua decat ocaua!
cauta o incapare fara praf, bine aerisita si unde nu patrunde vantul de afara sa aduca praf si alte particule ce s-ar putea depune pe vopsea si vopseste acolo cat doresti
merge si afara intr-o zi cu soare si fara vant
multi INCA vopsesc masini adevarate in curte, la service sant
|
Asa si fac de obicei, vopsesc pe un loc uscat, normal cu ziar si izolez tot ce nu vreau sa vopsesc, fac un postament, sa ajunga bine vopseaua peste tot si apoi in trecut, acopeream cu o cutie sa nu ajunga mizerii.
Quote:
Originally Posted by bmwh548
Am schimbat grundul :P Asta (Nigrin) e mult mai ok (nu adera foarte bine pe plastic, dar pe metal e bun).
|
Aha
Baietii, findca ati fost cuminti si m-ati ajutat, primiti niste update-uri la situatia mea.
Dupa cum veti vedea in poze, A4-le a trecut prin prima etapa de finisat cu smirghel si apa si apoi am mai incarcat cu chit, maine voi finisa din nou, pana voi ajunge la rezultatul dorit.Dupa cum vedeti, azi am vopsit gemaurile in negru-deci sunt fumurii
-he he
Multumesc mult baieti ca va dati silinta si impartasiti si cu mine lucrurile pe care le stiti.Multumesc frumos!!
|
|
|
23-06-10, 18:35
|
#42
|
Stage 5
Join Date: Feb 2010
Posts: 20,550
Member of: [Moderators] [Colectionar Machete]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Baga mare FED ca ai de treaba...
Cutii, vopsitorii...eu vopsesc pe scara blocului la etajul 3..
|
|
|
23-06-10, 19:07
|
#43
|
Stage 5
Join Date: Feb 2008
Posts: 4,810
Member of: [Moderators] [Colectionar Machete]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Ce grund ai luat? Aia e vopsea pe baza de rasini sintetice daca nu ma inseala memoria, nu e "compatibila" cu toate grundurile.
Ia o bucata de metal, da-o cu grund si apoi cu vopsea si las-o asa sa vezi ce se intampla. Dupa ce se usuca bine (vreo 12 ore) racaie cu unghia sa vezi daca nu se exfoliaza.
|
|
|
23-06-10, 19:57
|
#44
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by 2010
Baga mare FED ca ai de treaba...
Cutii, vopsitorii...eu vopsesc pe scara blocului la etajul 3..
|
WTF? ok man, da tie iti iasa bine si esti profesionist.Eu am nevoie sa imi iasa bine.Am nevoie de incredere!Multumesc mult Costi ca ai trecut pe aici!
|
|
|
23-06-10, 20:05
|
#45
|
Old School Cars
Stage 5
Join Date: May 2010
Posts: 5,265
Member of: [Colectionar Machete] [Old School Cars] [FORD]
|
Re: Machete in lucru - FED express
Quote:
Originally Posted by bmwh548
Ce grund ai luat? Aia e vopsea pe baza de rasini sintetice daca nu ma inseala memoria, nu e "compatibila" cu toate grundurile.
Ia o bucata de metal, da-o cu grund si apoi cu vopsea si las-o asa sa vezi ce se intampla. Dupa ce se usuca bine (vreo 12 ore) racaie cu unghia sa vezi daca nu se exfoliaza.
|
Deci prietene, i zice asa:BODY FILL hs surfacer 360 Acryl sistem, man io l-am dat pe alta macheta si am vopsit si e tare.Arata bine si se simte bine.Doctor FED a avut grija! Hai ms prietene, sa ma treci sa-mi dai o mana de ajutor RIDE THE WIND!! ce parere ai, cum am lucrat pana acum
|
|
|
|
|