pt. Bigu
am gasit ceva poate te intereseaza sau te ajuta cu ceva
''Am sa va spun cateva chestii importante care in prima faza v-ar interesa ...
In primul rand , trebuie sa stiti de unde sa va procurati \" Fibra \" ...
Ce inseamna fibra :
Pana sa i-a forma unei bari , a unui prag , spoiler sau eleron sau mai stiu eu ce , ea este alcatuita din 2 parti : O plasa alba asemanatoare cu un material textil si rasina sau nestrapolul , care in amestec cu intaritorul necesar si cobaltul ( nu e necesar decat atunci cand se doreste o intarire a materialului mai rapida ) devine dupa o anumita perioada de timp un material dur. Acea panza are rolul de a face fibra mai flexibila , in momentul in care este supusa uei forte , unui impact sa nu se sparga precum sticla ( Nestrapolul + cobalt+ intaritor , lasat sa lucreze se face ca sticla , si devine casant) .
Avand aceste materiale , puteti sa va apucati de treaba doar dupa ce v-ati echipat cu o pensula moderata ca dimensiune ( de 30 max 50 )si o sticla de diluant ( a se citi pe prospect ptr a vedea daca diluantul respectiv este bun ptr indepartarea rasinilor si a produselor pe baza de rasina)
Asta e ceea ce va trebuie in prima faza.
A 2-a faza depinde de ceea ce vreti sa faceti ...
Daca vreti sa copiatzi un spoiler , o bara , sau un prag , trebuie sa aveti in vedere anumite lucruri.
In primul rand matritza : Trebuie ca elementul de tuning sa fie intreg , nu spart sau fiurat ... in acest caz daca nu se remediaza problema aveti surpriza ca matrita sa se lipeasca de acesta si intervine o munca inutila de indepartare a matritei ( care va fi compromisa , sau NU in cazul in care decide-ti sa o salvati pe aceasta in detrimentul elementului ).
Daca elementul este OK ,pe acesta se aplica un strat de ceara (se va lasa ceara sa se usuce ) si apoi de GELCOT , o solutie de cloare inchisa ( de obicei ) care dupa 1 zi maxim 2 in conditii de temperatura moderata ( peste 15 grade C ) se va intari si va lua un aspect sticlos .
Acest Gelcot are o priza foarte buna cu Fibra.
Odata intarit gelcotul , trebuie luat in vedere anumite aspecte :
Daca acea piesa , matrita , se poate face dintr-o singura bucata ! Pentru ca exista fante laterale sau prize care nu permit scoaterea matritei dintr-o singura bucata ... si atunci se fac \" 2\" sau \"3 \" matrite ... adica se copiaza lateralele barii sau spoilerului si si partea din fata , pe parti diferite.
Singurele piese care se pot copia dintr-o singra \" miscare\" sunt pragurile , prizele de capota si majoritatea spoilerelor de fata sau spate ( A nu se intelege bara prin spoiler ! )
Odata aplicata panza - Bucatile sunt recomandata se fie 30cm / 20cm ( trebuie luat in considerare si grosimea si densitatea firelor din panza respectiva ) peste gelcotul intarit , se aplica nestrapolul combinat cu intaritor si cobalt ( Atentie - materialul rezultat este toxic si in foare inflamabil !!! ) cu pensula in asha fel incat panza aplicata peste gelcot sa se imbibe uniform.
Se repeta aplicarea pana cand \" matrita \" are o grosime de 3 - 7 mm .
Atentie !!!
Matrita nu se face dintr-o singura miscare decat daca face-ti un material care sa se intareasca in 4 ore !
Ceea ce nu e \" recomandat\".
Intr-o cutie goala de chit de 1.5kg se toarna nestrapolul , cu 1 dopulet de sticla de suc ( nu zic de care sa nu fac reklama ) si cu 1 dopulet de intaritor , pentru o intarire a materialului in 30 minute !
Astfel economisiti destul material ( daca da semne de intarire nu va mai ambalati ci curatati pensula cu diluant si asta e ).
Toata chestia e sa \" bate-ti \" fibra cat mai bine ca sa nu prinda bule de aer sau sa ramana plasa uscata ...
A 3-a faza :
Daca aveti o matrita , proceda-ti ca in cazul in care vreti sa o creati !
Si nu uitati de elementul cheie : daca respectivul element de tuning poate sa fie scos dintr-o bucata din matrita !!!
Daca nu , atunci elementele care \" impiedica \" scoaterea elementului intreg din matrita se bat pe rand , se scot pe rand , si apoi la sfarsit se polizeaza pe spate , se taie la linie si se lipesc , tot cu fibra pe spate !
Si uite asa scoate-ti o bara de fibra si usoara , si usor de finisat !
Alt lucru de care trebuie sa tine-ti seama : cu cat bara e mai groasa , cu atat o sa fie mai grea si mai casanta ! deci recomandabil ar fi ca bara sa aiba grosimea fibrei de 3 max 5 mm !
~~~~~~~
In cazul in care vreti sa face-ti o piesa pentru care nu aveti matrita , e mai greu ...
Se face piesa respectiva din chit , fibra , se umple cu scotch sau bucati de fibra stricata sau ce mai aveti la indemana si este nefolosibil , si dupa ce va face-ti o parere despre ce vreti sa creati , il finisa-ti din chit ( nu conteaza ca are 10 sau 50 de kilograme ) , il da-ti cu spritz-chit si apoi urma-ti pasii de creare a matritei !
Si abia dupa ce matritza iese BETON pute-ti sa il aruncati la gunoi respectivul element ( sau sa il pastrati , cu toate ca nu va mai fi de folos ptr ca exista deja o matrita a acelui element ).
Asa am facut eu cu bandourile de pe usi , cele in stilul Ferrari Testtarossa.
Am imbracat usile din spate cu scotch , si pragul masinii si din bucati de fibra , chit , scotch si hartie am creat acel model ... dupa ce i-am dat o forma si l-am finisat , l-am dat jos de pe usa , l-am matritzat , si abia dupa ce am scos matritza ok l-am aruncat ( defapt l-am spart ) ...
In matritza am turnat piesa , si am scos-o .
Scotch-ul l-am dat jos de pe usa , am curatzat usa cu diluant sa o degresez , am sters-o bine , am lipit scotch din mou si am batut fibra direct pe ea .
Si piesa pe care am scos-o din matritza am pozitionat-o pe fibra care am batut-o pe usa in asa fel incat sa vina la fix , si i-am dat niste puncte de chit pentru a se fixa cat de cat.
Dupa ce s-a intarit chitul , am dat-o jos de pe usa , am acoperit cu scotch gaurile , lufturile mai bine zis care au ramas intre piesa si fibra de pe usa , si am turnat fire de plasa cu nestrapol in laturile piesei , ptr a acoperi lufturile.
Si piesa a fost prinsa la sfarsit prin spatele usii , cu nituri !
Nu este recomandat sa fie prinsa pe fata cu nituri deoarece acoperite cu chit , si fiind la fatza , dupa ce este vopsita masina , chitul se trage si raman gaurele inestetice ( se observa la cele mai multe prize de capota ).
```````
P.S.:
Metrul patrat de plasa este cam 150.000 , 1 litru de nestrapol este max 200.000 , si se da cu intaritorul necesar.''