Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini de teren 4X4

Masini de teren 4X4 Sectiune dedicata pasionatilor de Off-Road & 4X4

Reply
 
Thread Tools
Old 27-09-10, 14:32   #1
Hondarul
Super Moderator

Stage 5
 
Hondarul's Avatar
 
Join Date: Sep 2003
Posts: 8,665
Member of:
[Moderators]
[4 Speed Squad]
Exclamation De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Polemica despre utilitatea masinilor de tip SUV este vesnica si interminabila. Multa lume zica ca SUV-urile sunt inutile, consuma mult, au viteza mai mica decat un autoturism normal, stabilitate redusa si nici prea mari veleitati de off-road. Cealalta parte a baricadei zice ca astfel de masini au numai avantaje fata de celelalte masini. Care sa fie oare adevarul?


Problema incepe chiar din denumirea data acestei categorii de masini - SUV, adica Sport Utility Vehicle. Mai precis, o masina sport, dar de care te poti folosi si in diverse utilitati. Termenul de "sport" isi poate avea originea de la sportul in aer liber, de la faptul ca poti utiliza aceasta masina pe diverse drumuri accidentate sau acolo unde nu e asfalt. "Sport" mai poate veni in comparatie cu celelalte vehicule de teren, clar destinate mersului pe teren accidentat in primul rand si pe asfalt, secundar, cum ar fi Hummer, Land Cruiser, Patrol, etc., masini care au capabilitati de off-road serioase, dar nu se comporta asa de bine pe asfalt. Dar cu siguranta "sport" nu vine de la aptitudinile acestor masini de a fi performante la capitolul acceleratie si viteza, asa cum sunt denumite masinile Sport adevarate: Mazda RX-7, Toyota MR2, Mercedes SL, Porsche 911, etc. (aici nu vorbim de Supercars). Asadar, inca nu e clar de unde acest cuvant SPORT, cuvant care induce in eroare cel mai mult atunci cand vrem sa definim scopul SUV-urilor. In plus, parca se bate cap in cap cu termenul "utility", care te duce cu gandul la camion, marfa, spatiu de carat, capacitate de tractare, etc.


Sa trecem peste denumire si sa intram mai adanc in problema. Ce caracterizeaza un SUV? Dimensiunile mai mari decat o masina normala, spatiul interior, tractiunea integrala si siguranta crescuta. Cam astea sunt caracteristicile pe care o masina normala, fie ea sedan, break sau compacta.



Un SUV este mai mare. Ce inseamna asta?
Inseamna ca ai un spatiu mai mare de depozitare si de carat, o capacitate mai mare de tractare si loc mai mult pentru pasageri. Un SUV este foarte bun atunci cand vrei sa tragi ceva, remorca, rulota, peridoc, platforma, etc. In plus, cu bancheta rabatata, ai parte de un spatiu foarte mare de carat, lucru pe care nu-l gasesti la o masina normala. In plus, distanta mare dintre podea si plafon da impresia de spatiu, ofera mai mult loc pentru marfa si ofera pasagerilor libertate mai multa. Deci pana acum bifam doua avantaje: capacitatea de tractare mare si mai mult spatiu pentru pasageri si marga la interior.


Un SUV este mai sigur pentru pasageri. Cum vine asta?
Masinile din aceasta categorie au de obicei o garda mai mare la sol. In urma unor teste de impact, s-a dovedit ca in cazul unor coliziuni cu alte masini, SUV-urile au tendinta sa urce peste masinile normale, aceasta din urma fiind pur si simplu "calcata" sub rotile SUV-ului. Deci in cazul unui impact cu o masina normala, sansele de a iesi fara probleme sunt mult mai mari in vehiculul utilitar. In plus, masina fiind mai mare, intr-un impact cu alta masina sau cu diferite obstacole, cum ar fi copac, stalp, etc, inseamna mai multa suprafata care sa absoarba socul impactului. Deci mai bifam ca un bun avantaj si siguranta.


Cu un SUV merg pe teren accidentat si nu am treaba iarna. Hmmm... nu-i chiar asa!
Vorbim aici de SUV-uri, nu de masini din clasa celor de teren, din care fac parte cele enumerate sus de tot, la care mai putem adauga Mercedes G-Klasse, Land Rover Defender, Jeep Wranger, etc, masini cu punti rigide si care au ca scop secundar mersul pe asfalt. SUV-urile de care vorbim sunt aceste masini foarte des intalnite pe strazile din Romania: Hyundai Santa Fe, BMW X5, Mercedes ML, Audi Q7, VW Touareg, etc. Aceste masini sunt fabricate in principal pentru mersul pe asfalt si, ocazional, pe teren accidentat. Cand vorbim de teren accidentat, spunem de fapt off-road, adica acolo nu este asfalt. Dar SUV-urile au o limita: drumurile neasfaltate si... atat. Cu un SUV poti intra pe drumuri de pamant, iarba, pamant, pante abrupte, nisip, etc, insa cam aici se termina capacitatile lor. Daca de exemplu te aventurezi cu un Porsche Cayenne pe un drum plin de pietre, risti ca o piatra sa-ti loveasca suspensia hidraulica si acolo ramai cu masina. Lucru care nu deranjeaza deloc masinile care au punti rigide... Asadar trebuie stiut ca SUV-urile nu sunt masini de teren, ci masini de strada care merg si acolo unde nu e asfalt. Iar cel mai bine trebuie stiuta limita lor. In plus, majoritatea SUV-urilor nu au o garda la sol foarte mare, iar daca te uiti pe dedesubt, vei vedea scuturi de plastic, cabluri si tevi de la sistemul de franare si suspensie. Deci mergi numai acolo unde nu risti sa atingi cu podeaua, ca altfel... scoti bani din buzunar. Un SUV vine cu anvelope de asfalt din fabrica, deci scopul sau definit este clar.



Insa un SUV isi scoate banii iarna, cand tractiunea integrala te ajuta foarte mult. Cu un set de anvelope de iarna, nu e nevoie nici macar sa montezi lanturi in cele mai multe cazuri. Vei pleca fara probleme de la semafor pe orice zapada, atunci cand cei cu tractiune doar pe fata sau doar pe spate, vor avea probleme cu demarajul.



Concluzia? Bifam la bune mersul pe zapada si mersul pe teren accidentat, dar asta din urma mai slab, ca pana la urma, daca iti pui capul, acolo unde intri cu un BMW X5 intri si cu un Audi Allroad...



SUV-urile sunt lente si nu sunt performante deloc! Fals.
Masinile din categoria asta nu au o garda la sol foarte mare. Intr-adevar, nu o au nici ca o masina sport, dar centrul de greutate nu este nici el foarte sus, atat de sus incat sa influenteze extraordinar stabilitatea si viteza masinii. In plus, orice SUV din ziua de azi are si o versiune sport, "versiunea fara rost" sa-i spunem, adica o transformare a acesteia intr-o masina sport. De exemplu Mercedes ML 63 AMG - suspensie sport, garda la sol mai mica, ditamai motorul, ditamai jantele, anvelope pentru viteza de + 300km/h. Care e rostul acestor masini? Avantajele de mai sus, la care adaugam si performanta unei masini sport. Da, insa cine isi ia un Porsche Cayenne Turbo nu prea sunt sanse sa-l puna la tractat o remorca, la carat un frigider sau la mers pe teren accidentat. Deci un avantaj pe anuleaza pe celelalte.



Oricum, in general, si SUV-urile mai slab motorizate, fiind destinate mersului pe asfalt, sunt destul de stabile si au performante bune. In primul rand pentru ca pe dedesubt sunt masini de strada: suspensie independenta, arcuri elicoidale sau suspensie pneumatica si frane pe discuri la toate rotile. Dimensiunile ceva mai mari fac ca stabilitatea sa fie mai slaba in comparatie cu o masina normala, insa asta se vede numai in cazuri extreme de viraje violente, in rest, nu se simte nicio diferenta.


Deci cum ramane? Un SUV este la fel de performant ca o masina normala, este la fel de stabil in conditii normale si poate fi la fel de rapid ca o masina sport.



Deci, de ce sa nu-mi iau un SUV? Sau sa-mi iau unul cat mai repede?
Daca ne uitam mai bine, singurele diferente dintre SUV si o masina normala se rezuma la trei lucruri: siguranta pasagerilor, care nu poate fi pusa la indoiala, avantajele la mersul pe teren accidentat si pe zapada si spatiu de carat mai mare. Atat. Deci, s-o luam la rand:


- daca ai o familie numeroasa, e bune orice masina: 90% din SUV-uri au tot 5 locuri ca orice alta masina;
- daca nu te intereseaza sa mergi pe coclauri sau pe drumuri neasfaltate, nu-ti lua SUV;
- daca te intereseaza numai siguranta pasagerilor dar nu ai bani pentru un SUV, ia-ti un Volvo;
- daca ti-e frica iarna ca ramai impotmolit si nu ai bani, ia-ti orice masina cu tractiune integrala si pune cauciucuri de iarna;
- daca ti-e frica iarna ca ramai impotmolit si ai bani, si cateodata mai vrei sa cari si ceva mai mult, ia-ti un SUV.


Pe final mentionam un dezavantaj al acestor masini: pretul simtitor mai mare decat cel al unei masini normale. Care, din pacate, este destul sa anuleze putinele avantaje pe care le are un SUV.



Sa fim seriosi, daca esti amator de iesiri in teren accidentat, de vanatoare sau pescuit, nu-ti iei un Touareg, iti iei un Land Cruiser, sau daca nu ai bani, iti iei un Suzuki Samurai. La fel si daca vrei sa cari marfa sau daca vrei sa tractezi diverse lucruri. In concluzie, daca gandim rational si in viata reala, un SUV este caracterizat numai prin siguranta crescuta a pasagerilor. Iar tractiunea integrala nu este un avantaj care sa te faca sa-ti iei un Audi Q7 sa zicem mai degraba decat un Audi A4 Quattro. Pe zapada te vei descurce bine si cu o masina berlina care este fie 4 Motion, fie Quattro, fie 4 Matic sau cu X Drive. Deci daca ne-ai intreba pe noi, ti-am spune clar si raspicat: ia-ti SUV doar daca ai bani si doar daca siguranta este pe primul loc!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	prius_tesla_toureg_crash.jpg
Views:	311
Size:	39.2 KB
ID:	1673058   Click image for larger version

Name:	1-suv-smart.jpg
Views:	213
Size:	39.7 KB
ID:	1673059  
Hondarul is offline   Reply With Quote
Old 28-09-10, 07:53   #2
sergini0

Stage 5
 
sergini0's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 964
Member of:
[Freehand Design Usergroup]
[Colectionar Machete]
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Ai mentionat majoritatea avantajelor si dezavantajelor, tot ce ai scris acolo este bine gandit dar daca nu te superi mai adaug un mic plus de partea SUV-urilor. Ma refer la faptul ca soferul sta la o inaltime mai mare intr-un SUV, si are o vizibilitate detasat mai buna decat in cazul oricarei alte masini. Cu alte cuvinte, vede deasupra masinii din fata (daca nu e si ea un SUV ), lucru care-l poate ajuta intr-o depasire de exemplu, sau in multe alte situatii.
sergini0 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-10, 13:11   #3
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

De ce sa nu-ti iei SUV:

Odata luat o sa ai impresia ca fiecare trotuar este loc de parcare unde sa-ti urci MINIM o roata

Odata parcat celelalte masini "mici" parcate langa SUVul tau nu o sa mai vada sa se asigure de SUVul tau si o sa iasa din parcare la nimereala

Odata luat una doua o sa-ti pui folii pe el si treaba cu iesitul din parcare e mult mai grava.

Odata luat un SUV proprietarul se va considera intr-un tanc si va intra in depasiri nesimtite si va forta depasiri/intrari/iesiri

De ce sa-ti iei un SUV cu 4x4 permanent? Vara la ce te ajuta de exemplu? Mai bine o masina cu 4x4 decuplabil

Consumul nesimtit de mare aproape la toate SUVurile

La un impact tu vei scapa teafar dar cel pe care "te urci" are sanse MULT mai mari sa moara decat daca era impact masina "mica" vs masina "mica"

Cam atat asa pe scurt

Si daca mergem pe principiul ca wow ce bun e SUVul daca ne luam toti SUV nu vei vedea peste celelalte masini si nici nu te vei urca peste masinile cu care ai impact.
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 28-09-10, 19:00   #4
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Am o intrebare pt Laptiucu - desigur daca se poate fara suparare! - Ai condus vreodata vreun SUV, sau vorbesti doar din gelozie ca altii isi permit sa-si cumpere un SUV si tu nu!
Dupa mine, daca maine ar fi sa-mi cumpar o masina - as alege una din clasa mica - motive proprii!
__________________
Yamaha FZR 600R biker
ex - Kawasaki biker
Prowd OWNER of a FORD FOCUS MK1 Turnier GHIA
ex-Logan Driver
Pedal to the metal!!!
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 28-09-10, 19:44   #5
optimus

Stage 5
 
optimus's Avatar
 
Join Date: May 2010
Posts: 374
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

tin sa te contrazic in legatura cu ML W163 e chiar o masina cu care te duci pana in inima muntilor avand 3 diferentiale blocabile ca si G w463 ,in schimb noul ML,,, da nu are nici o treaba ca si celelante care le-ai enumerat
__________________
optimus is offline   Reply With Quote
Old 28-09-10, 19:49   #6
trasor

Stage 3
 
trasor's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 161
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

a. De ce sa iti iei un SUV ?
a. Pentru ca traiesti in Romania ( gropi, guri de canal inalte, borduri, strazi neasfaltate etc.)

b. De ce sa nu iti iei un SUV ?
b. Pentru ca traiesti in Romania [taxe mari, combustibil scump, aglomeratie (greu de gasit loc de parcare) etc.]
__________________

Last edited by trasor; 28-09-10 at 19:52.
trasor is offline   Reply With Quote
Old 29-09-10, 07:55   #7
Laptiucu

Stage 5
 
Join Date: May 2007
Posts: 899
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Quote:
Originally Posted by Alejandro View Post
Am o intrebare pt Laptiucu - desigur daca se poate fara suparare! - Ai condus vreodata vreun SUV, sau vorbesti doar din gelozie ca altii isi permit sa-si cumpere un SUV si tu nu!
Dupa mine, daca maine ar fi sa-mi cumpar o masina - as alege una din clasa mica - motive proprii!

Alejandro nu e nici o suparare. Detin un Suzuki Vitara cabrio inaltat si alte minunatii deci se incadreaza cat de cat in discutie. Si sa-ti raspund la intrebare: nu se pune problema de gelozie si de permis sau nu. Preturile la SUV-uri incep de la bani accesibili aproape oricui (exemplu TUCSON second) deci oricine si-l permite.

Sa fim realisti, majoritatea (am zis majoritatea nu toti) isi iau SUV-uri pentru fiţe nu ca ar avea nevoie de ele dovada si faptul ca 80% il conduc in oras si 20% pe exterior asa ca sustin cele scrise in postul anterior cu riscul sa supar pe cineva.
Laptiucu is offline   Reply With Quote
Old 29-09-10, 11:21   #8
Alejandro
Ford Driver

Stage 5
 
Alejandro's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 1,522
Member of:
[DACIA]
[FORD]
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Multumesc ca mi-ai raspuns la intrebare - ai dat dovada ca esti o persoana civilizata fata de altii care ar fi raspuns sigur intr-un mod intzepat! Sa stapanesti sanatos Suzuki
Alejandro is offline   Reply With Quote
Old 29-09-10, 15:58   #9
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Quote:
Originally Posted by Laptiucu View Post
Sa fim realisti, majoritatea (am zis majoritatea nu toti) isi iau SUV-uri pentru fiţe nu ca ar avea nevoie de ele dovada si faptul ca 80% il conduc in oras si 20% pe exterior asa ca sustin cele scrise in postul anterior cu riscul sa supar pe cineva.
Da, corect! Daca mi-as lua vreodata SUV... Poate ceva mic, gen Tucson, si asta doar pt siguranta si pentru drumuri mai accidentate, chiar l-as folosi in scopuri mai dure. Dar numai asa sa am treaba in oras, mai bine imi iau inca o masina mica....
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 02:11   #10
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Quote:
Originally Posted by B-99-SAA View Post
Da, corect! Daca mi-as lua vreodata SUV... Poate ceva mic, gen Tucson, si asta doar pt siguranta si pentru drumuri mai accidentate, chiar l-as folosi in scopuri mai dure. Dar numai asa sa am treaba in oras, mai bine imi iau inca o masina mica....
Asta cu siguranta nu prea-i valabila... Siguranta pasagerilor tine mai ales de cat de bine e gandita masina si de cat de bine lucreaza sistemele active. Daca ai mult fier intre tine si ala pe care il lovesti nu inseamna ca esti mai in siguranta.
Un X5 din 2003 are 4 stele NCAP. Un Astra din '98 la fel si un Yaris din 2000 tot la fel. Un Yaris din 2005 are 5 stele, un Q7 are 4. Un Clio din 2005 are 5, un Navara din 2008 a picat testul, deci 0.
Ca tot se vorbea de Tucson, are 4 stele. O biata Toyota IQ are 5.

Asta cu gropile si drumurile neasfaltate ma distreaza maxim, fac pariu ca o Impreza STI "ingroapa" 5 Q7 in conditiile astea. Si tot o Impreza, dar nu STI ci orice motorizare se descurca de 10 ori mai bine pe zapada decat un X6.

SUV-urile sunt pentru familii, excursii, iarba verde, mers la munte in weekend. Off-roaderele sunt pentru distractie si anumite activitati; X5-urile, Q7-tii sunt pentru a ocupa 2 locuri de parcare sau un trotuar intreg.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 11:25   #11
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Si fiindca au 5 stele la NCAP tu chiar crezi ca Yaris sau IQ sunt mai sigure ca in Q7/X5 ? Intr-un accident IQ vs Q7 as alege la orice ora locul din Q7, pentru orice eventualitate. Asa si FIAT 500 cred ca are 5 stele, e un film pe YT vs Q7 si iese cam sifonat de acolo interiorul cu tot cu stelele lui. Stelele alea nu sunt totul. Numai faptul ca un Q7 este de 2.5 ori mai greu ca un IQ reprezinta un dezavantaj major in cazul unui impact pentru buburuza, o sa o azvarle ca pe un fulg.
__________________
www.ozcarwash.ro - detailing profesional in Craiova

Last edited by _anaconda_; 02-10-10 at 11:29.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 11:49   #12
2BADOPEL

Stage 1
 
Join Date: Aug 2010
Posts: 11
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

auzi intr un accident frontal x5 2003 vs. astra 1998 dupa tn scapa cel din astra?am si eu astra dar nu ti mai diviniza atat de mult masina fara suparare
2BADOPEL is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 17:23   #13
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Si fiindca au 5 stele la NCAP tu chiar crezi ca Yaris sau IQ sunt mai sigure ca in Q7/X5 ? Intr-un accident IQ vs Q7 as alege la orice ora locul din Q7, pentru orice eventualitate. Asa si FIAT 500 cred ca are 5 stele, e un film pe YT vs Q7 si iese cam sifonat de acolo interiorul cu tot cu stelele lui. Stelele alea nu sunt totul. Numai faptul ca un Q7 este de 2.5 ori mai greu ca un IQ reprezinta un dezavantaj major in cazul unui impact pentru buburuza, o sa o azvarle ca pe un fulg.
Pana la urma NCAP da cele mai concludente rezultate, si daca-mi amintesc bine ce scria intr-un thread de pe forumul asta, Q7 a avut probleme la NCAP din cauza sudurilor facute din economie. Evident, niciun VAG-ist n-a comentat acolo. La NCAP masinile sunt testate in aceleasi conditii deci n-am niciun motiv sa nu iau in considerare ce scrie acolo.
Si nu conteaza cat de sifonata iese masina din accident, de multe ori sunt gandite sa se sifoneze bine ca sa absoarba forta. Conteaza ce se intampla in habitaclu.
Citeste aici despre ce scrie de Navara, care e ditamai masina. Mai conteaza in situatia asta cat fier ai intre tine si stalp?

Quote:
Originally Posted by 2BADOPEL View Post
auzi intr un accident frontal x5 2003 vs. astra 1998 dupa tn scapa cel din astra?am si eu astra dar nu ti mai diviniza atat de mult masina fara suparare
Am dat exemple SUV-uri vs masini mici.
Evident ca daca un SUV loveste o masina mai mica, din cauza masei lui masina mai mica va fi mai avariata. Dar nu vorbim de accidente frontale, ci de accidente in general, care se produc in multe conditii.

Si tocmai asta e problema, majoritatea soferilor de SUV se baga in depasiri cretine ale caror rezultate sunt de multe ori accidente frontale din care cei nevinovati mor.
22VIN is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 18:23   #14
_anaconda_

Stage 5
 
_anaconda_'s Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,556
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Tot nu mi-ai raspuns la intrebare...ai ocolit-o intr-un mod elegant. Oricum ar fi, este cel putin hilar din partea ta sa spui ca daca 2 masini au acelasi nr. de stele sunt la fel de sigure, ex Astra vs Q7 sau ca un IQ cu 5 stele e mai sigur ca un Q7. Ar fi inca o dovada la faptul fanatismul nu are limite. Cat despre chestia aia cu sudurile, asa pot sa spun si eu ca sunt prea bine facute, bineinteles cu 0 argumente si dovezi, la fel ca aia la NCAP.
_anaconda_ is offline   Reply With Quote
Old 02-10-10, 23:25   #15
22VIN
Opel Driver

Stage 5
 
22VIN's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 5,134
Member of:
[Opel]
[4Rally]
Default Re: De ce sa-ti cumperi, sau nu, un SUV

Quote:
Originally Posted by _anaconda_ View Post
Tot nu mi-ai raspuns la intrebare...ai ocolit-o intr-un mod elegant. Oricum ar fi, este cel putin hilar din partea ta sa spui ca daca 2 masini au acelasi nr. de stele sunt la fel de sigure, ex Astra vs Q7 sau ca un IQ cu 5 stele e mai sigur ca un Q7. Ar fi inca o dovada la faptul fanatismul nu are limite. Cat despre chestia aia cu sudurile, asa pot sa spun si eu ca sunt prea bine facute, bineinteles cu 0 argumente si dovezi, la fel ca aia la NCAP.
Pur si simplu am uitat de intrebare. Raspuns: nu m-as simti sigur in nicio masina in caz de accident, dar daca ar fi vorba, nu m-as simti mai nesigur in Yaris pentru ca stiu cum e gandita si de cine e facuta.
Dar repet: nu vorbim de accidente frontale SUV vs masina mica. E evident ca cel cu masa cea mai mare va produce daune foarte mari celuilalt. La fel putem sa comparam TIR vs SUV...

Avand in vedere ce-ati spus mai sus, e clar ca v-ati simti in mare siguranta intr-un Shuanghuan CEO sau alte chinezarii de gen, nu? Sunt SUV-uri, sunt mari, deci sunt sigure nu?
22VIN is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -