Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > MASINA MEA > ROVER - MG > Zona tehnica ROVER - MG

Zona tehnica ROVER - MG Zona tehnica, secrete, tips&tricks ROVER

Reply
 
Thread Tools
Old 18-03-13, 10:34   #4621
sebyaft

Stage 2
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by Ehcane Navzar View Post
ok tot ce spui e foarte adevarat!!Azi ma umplut de nervi,am vrut sa ai dau foc dar m-am calmat.Vreau sa te mai intreb ceva asa informativ,crezi ca se potriveste alta pompa de ambreaj de la un alt model rover(400,200,etc)...sau bmw .te intreb deoarece am vazut ca sunt mult mai ieftine.te salut
Salut...si eu am avuut aceasi problema cu rover 75-ul meu...si am pus o pompa de bmw E46, modelul scurt(din fonta)...una originala de rover este foarte scumpa....asta de bmw m-a ajuns 180 lei pompa...

Insa trebuiesc facute cateva adaptari...fiecare si-au facut adatparile in diferite feluri, eu iti spun cum le-am facut eu:
-trebuie lungita tija. eu am lungit-o la un strungar:mi-a taiat tija si a pus un prelungitor cu filet, care se infileteaza in cele 2 parti ale tijei rejultate dupa taiere. Trebuiesc facute 2 astfel de tije,una scurta de 12 milimetri si una lunga care sa confere tijei pompei aceasi lungime ca si cea originala de rover(pe asta o folosesti ca sa amorsezi sistemul cu lichid dot 3, insa dupa amorsare pompa de bmw va face pre multa presine si va trebui apasata doar cativa milimetri ca sa schimbi viteza...daca o apesi pana jos este riscul sa spargi rulmentul de presiune de la cuite...si sigur se va sparge daca o scapi de cateva ori pana la fund, mai ales cand pui frane neprevazute si atunci instinctul este sa apesi pedala de ambreiaj pana la fund)

Dupa ce ai amorsat sistemul cu lichid,folosesti tija scurta pentru a proteja rulmentul de presiune...desfaci aerisitorul de la cutie, apesi pedala pana jos, apoi ridici pedala la pozitia initiala ca sa bagi putin aer pe instalatie, apoi stangi aerisitorul, si astfel vei avea o pedala la fel de moala ca si cea de rover 75 si va tine jos de tot la podea.....si nu mai risti rulmentul de presiune.

Sa ai grija cum ti le face strungarul, pt ca mie mi-a pus-o pe menghina si mi-a stranbat tija groasa(pompa are o tija groasa din care iese una subtire pt ghidaj-cea subtire trebuie taiata si dat filet la ea si prelungita), si nu mai culisa, se bloca, si m-am chinuit o gramada la menghina si cu un ciocanel sa-i redau forma cat de cat ca sa culiseze din nou. Ii precizezi strungarului sa nu o prinda la menghina de tija groasa pentru ca este cilindrica si goala pe interior ca o teava si imediat se stramba.

Astea 2 tije m-a costat prima 30 lei, si pt a 2-a am mai dat 10 lei.

Eu acum ma gandeam sa-mi mai fac una si mai scurta ca sa nu mai fiu nevoit sa mai bag aer pe instalatie, si sa fie ambreiajul aerisit bine, insa pe urma nu va mai ajunge pedala sus la senzorul pilotului automat si astfel nu va mai functiona, plus ca va fi pedala foarte tare si mi-e teama sa nu faca din nou presiune prea mare(cu pompa de bmw orice milimetru apasat pe pedala conteaza...face o presiune extraordinar de mare)

-dupa ce ai rezolvat problema tijei, va trebui sa cumperi din dezmembrari o conducta de ambreiaj de bmw E46(50 lei), ii tai capatul cu mufa care te intereseaza pe tine, cea care intra in pompa, ii tai capatul si la cea de rover 75, si le unesti.
Aici iar fiecare au folosit diferite metode...metoda folosita de mine este urmatoarea. Am incalzit conducta de rover 75, care este din plastic, la un feon special de service cat sa se dilate un pic, nu pana se topeste(am niste prieteni la un service), si am fortat conducta de bmw,care este din metal, sa intre in cea de rover, care dupa ce se raceste se stranga inapoi, apoi am sertizat si cu niste bucati de sarma de cupru si cu un patent. Dupa asta trebuie sa indoi putin capatul cu mufa ce intra in pompa ca sa ia forma conductei de rover 75( sa fii alent la pozitia in care o indoi, ca sa-ti intre prin orificiul de sub bord si pe urma in pompa)

- dupa asta iti trebuiesc alte suruburi cu care sa prinzi pompa sub bord...mergi si cumperi 2 suruburi lungi cu filet de 10, si 2 piulite mici de 10(piulitele iti trebuiesc ca sa confere un pic de distanta pompei fara de suportul unde vine fixata, pt ca are alta forma mai bombata decat cea de rover, si apoi oricum nu vine pe directia pedalei fara distantator)...bagi suruburile de 10 in locasurile pompei, infiletezi piulitele de 10 pana aproape de capat, insa nu pana la capat pt ca pe urma nu te mai lasa se infiletezi in suportul unde vine fixata pompa(podul pedalier), si pe urma fixezi pompa la locul ei.

-ultima adaptare este un bidonas pentru lichid dot 3 (30 lei)...cea de bmw vine fara bidonas, la bmw isi ia lichidul din bidonasul de la frana. Gasesti la dezmembrari de motociclete, un bidonas de lichid de frana pt motociclete, si printr-un furtunas scurt si strans la capete cu 2 coliere mici il montezi la pompa. vezi ca furtunasul sa fie cat mai scurt posibil, sa fie atat de scurt incat capatul bidonasului si cel al pompei care intra in furtunas sa se atinga intre ele in interiorul furtunasului pt a sta drept bidonasul sub bord si a nu se lasa intr-o parte sub greutatea bidonasului umplut.

Cam asta este, totul m-a ajuns pe mine la suma de 180 + 30 +10 + 50 + 30 =300 lei. Pe altii i-au ajuns mai ieftin cu maxim 40 lei, pt ca nu au lungit tija la strungar ci prin alte forme, insa eu metoda asta o recomand pt ca este cea mai simpla si cea mai eficienta ( si prin filet iti si poti regla cursa la pedala in functie de cat aer bagi la sfarsit pe instalatie ca sa fie moale pompa, sa-ti tina jos aproape de podea si sa nu-ti atace rulmentul de presiune). Daca o faci rpin alte metode permanente, adica care nu se pot da jos pe urma din desfiletere ca in cazul meu, nu vei putea scurta tija dupa ce o amorsezi cu lichid si astfel vei risca sa spargi rulmentul(chiar daca gabi aer pe instalatie si lasi tija lunga nu va fi suficient, tot prea tare va fi si va tine prea sus, am incercat si eu, am mers vre-o 2 -3 zile cu tija lunga si pe urma am constientizat ca trebuie sa-mi mai fac si una scurta)

Un avantaj la pompa de bmw este ca nu trebuie sa o mai schimbi niciodata, daca se duc garniturile din interior pur si simplu se schimba( se gasesc de cumparat doar garniturile), si nu trebuie demontata pompa ca sa le schimbi, ci acolo sub bord cu un cleste special dai jos siguranta de la capacul pompei, scoti tot ansamblul tijei, schimbi garniturile, si o pui la loc.

Pentru detalii te mai ajut, daca ai nelamuriri sa-mi spui si-ti dau nr meu sa ma suni.

Succes!

Last edited by sebyaft; 18-03-13 at 10:48.
sebyaft is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 11:03   #4622
bacyta

Stage 3
 
bacyta's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 130
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by player1 View Post
bacy,

nu ai magazie sau e defecta a ta?
Am vandut si magazia si Symphony-ul ca mi-am luat dvd 2din, iar acum am gasit harman kardon, si ma gandeam ca nu pot lega harman-ul la dvd dar am vb cu marckuss si cica merge fara probleme. Sincer daca stiam ca gasesc Harmann Kardon nu le vindeam.
bacyta is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 11:14   #4623
bacyta

Stage 3
 
bacyta's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 130
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

[QUOTE=archangel09;5404216]
Quote:
Originally Posted by bacyta View Post

Originalul e Harman Kardon sound system. din cate stiu eu.
Nu neaparat. Harman Kardon e ceva de genul PREMIUM ICE OPTION, iar eu trebuie sa-l primesc zilele astea.
bacyta is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 16:29   #4624
Ehcane Navzar

Stage 1
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 20
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sebyaft View Post
Salut...si eu am avuut aceasi problema cu rover 75-ul meu...si am pus o pompa de bmw E46, modelul scurt(din fonta)...una originala de rover este foarte scumpa....asta de bmw m-a ajuns 180 lei pompa...

Insa trebuiesc facute cateva adaptari...fiecare si-au facut adatparile in diferite feluri, eu iti spun cum le-am facut eu:
-trebuie lungita tija. eu am lungit-o la un strungar:mi-a taiat tija si a pus un prelungitor cu filet, care se infileteaza in cele 2 parti ale tijei rejultate dupa taiere. Trebuiesc facute 2 astfel de tije,una scurta de 12 milimetri si una lunga care sa confere tijei pompei aceasi lungime ca si cea originala de rover(pe asta o folosesti ca sa amorsezi sistemul cu lichid dot 3, insa dupa amorsare pompa de bmw va face pre multa presine si va trebui apasata doar cativa milimetri ca sa schimbi viteza...daca o apesi pana jos este riscul sa spargi rulmentul de presiune de la cuite...si sigur se va sparge daca o scapi de cateva ori pana la fund, mai ales cand pui frane neprevazute si atunci instinctul este sa apesi pedala de ambreiaj pana la fund)

Dupa ce ai amorsat sistemul cu lichid,folosesti tija scurta pentru a proteja rulmentul de presiune...desfaci aerisitorul de la cutie, apesi pedala pana jos, apoi ridici pedala la pozitia initiala ca sa bagi putin aer pe instalatie, apoi stangi aerisitorul, si astfel vei avea o pedala la fel de moala ca si cea de rover 75 si va tine jos de tot la podea.....si nu mai risti rulmentul de presiune.

Sa ai grija cum ti le face strungarul, pt ca mie mi-a pus-o pe menghina si mi-a stranbat tija groasa(pompa are o tija groasa din care iese una subtire pt ghidaj-cea subtire trebuie taiata si dat filet la ea si prelungita), si nu mai culisa, se bloca, si m-am chinuit o gramada la menghina si cu un ciocanel sa-i redau forma cat de cat ca sa culiseze din nou. Ii precizezi strungarului sa nu o prinda la menghina de tija groasa pentru ca este cilindrica si goala pe interior ca o teava si imediat se stramba.

Astea 2 tije m-a costat prima 30 lei, si pt a 2-a am mai dat 10 lei.

Eu acum ma gandeam sa-mi mai fac una si mai scurta ca sa nu mai fiu nevoit sa mai bag aer pe instalatie, si sa fie ambreiajul aerisit bine, insa pe urma nu va mai ajunge pedala sus la senzorul pilotului automat si astfel nu va mai functiona, plus ca va fi pedala foarte tare si mi-e teama sa nu faca din nou presiune prea mare(cu pompa de bmw orice milimetru apasat pe pedala conteaza...face o presiune extraordinar de mare)

-dupa ce ai rezolvat problema tijei, va trebui sa cumperi din dezmembrari o conducta de ambreiaj de bmw E46(50 lei), ii tai capatul cu mufa care te intereseaza pe tine, cea care intra in pompa, ii tai capatul si la cea de rover 75, si le unesti.
Aici iar fiecare au folosit diferite metode...metoda folosita de mine este urmatoarea. Am incalzit conducta de rover 75, care este din plastic, la un feon special de service cat sa se dilate un pic, nu pana se topeste(am niste prieteni la un service), si am fortat conducta de bmw,care este din metal, sa intre in cea de rover, care dupa ce se raceste se stranga inapoi, apoi am sertizat si cu niste bucati de sarma de cupru si cu un patent. Dupa asta trebuie sa indoi putin capatul cu mufa ce intra in pompa ca sa ia forma conductei de rover 75( sa fii alent la pozitia in care o indoi, ca sa-ti intre prin orificiul de sub bord si pe urma in pompa)

- dupa asta iti trebuiesc alte suruburi cu care sa prinzi pompa sub bord...mergi si cumperi 2 suruburi lungi cu filet de 10, si 2 piulite mici de 10(piulitele iti trebuiesc ca sa confere un pic de distanta pompei fara de suportul unde vine fixata, pt ca are alta forma mai bombata decat cea de rover, si apoi oricum nu vine pe directia pedalei fara distantator)...bagi suruburile de 10 in locasurile pompei, infiletezi piulitele de 10 pana aproape de capat, insa nu pana la capat pt ca pe urma nu te mai lasa se infiletezi in suportul unde vine fixata pompa(podul pedalier), si pe urma fixezi pompa la locul ei.

-ultima adaptare este un bidonas pentru lichid dot 3 (30 lei)...cea de bmw vine fara bidonas, la bmw isi ia lichidul din bidonasul de la frana. Gasesti la dezmembrari de motociclete, un bidonas de lichid de frana pt motociclete, si printr-un furtunas scurt si strans la capete cu 2 coliere mici il montezi la pompa. vezi ca furtunasul sa fie cat mai scurt posibil, sa fie atat de scurt incat capatul bidonasului si cel al pompei care intra in furtunas sa se atinga intre ele in interiorul furtunasului pt a sta drept bidonasul sub bord si a nu se lasa intr-o parte sub greutatea bidonasului umplut.

Cam asta este, totul m-a ajuns pe mine la suma de 180 + 30 +10 + 50 + 30 =300 lei. Pe altii i-au ajuns mai ieftin cu maxim 40 lei, pt ca nu au lungit tija la strungar ci prin alte forme, insa eu metoda asta o recomand pt ca este cea mai simpla si cea mai eficienta ( si prin filet iti si poti regla cursa la pedala in functie de cat aer bagi la sfarsit pe instalatie ca sa fie moale pompa, sa-ti tina jos aproape de podea si sa nu-ti atace rulmentul de presiune). Daca o faci rpin alte metode permanente, adica care nu se pot da jos pe urma din desfiletere ca in cazul meu, nu vei putea scurta tija dupa ce o amorsezi cu lichid si astfel vei risca sa spargi rulmentul(chiar daca gabi aer pe instalatie si lasi tija lunga nu va fi suficient, tot prea tare va fi si va tine prea sus, am incercat si eu, am mers vre-o 2 -3 zile cu tija lunga si pe urma am constientizat ca trebuie sa-mi mai fac si una scurta)

Un avantaj la pompa de bmw este ca nu trebuie sa o mai schimbi niciodata, daca se duc garniturile din interior pur si simplu se schimba( se gasesc de cumparat doar garniturile), si nu trebuie demontata pompa ca sa le schimbi, ci acolo sub bord cu un cleste special dai jos siguranta de la capacul pompei, scoti tot ansamblul tijei, schimbi garniturile, si o pui la loc.

Pentru detalii te mai ajut, daca ai nelamuriri sa-mi spui si-ti dau nr meu sa ma suni.

Succes!
merci mult pentru pentru idee am sa vad daca cineva de aici din oras e capabil sa faca adaptarea asta.pare foarte reala si tot o data foarte ieftina
Ehcane Navzar is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 19:11   #4625
player1

Stage 5
 
player1's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 943
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by archangel09 View Post
Salutare!

As vrea sa imi cumpar un rover 75 (la vreo 3000e) insa as vrea sa stiu de la persoanele care detin aceasta masina, daca e ok la drumuri lungi? Eu sunt inginer de mediu [la inceput de cariera ], si cam am de facut drumuri destul de lungi. Bani de alta masina inca nu imi permit, si oricum rover 75 imi si place.
Mi-e frica sa nu ma lase in drum... dupa un trip de vreo 200-300km. Din ce am citit din acest thread am obs ca parerile sunt destul de impartite. As vrea va rog sa imi dati cateva sfaturi referitor la drumurile lungi cu rover 75. Ma pot increde in 75?

thanks in advance!

eu zic sa nu ti iei daca nu ai nervi de otel, ceva pricepere in materie de mecanica si un buget de rezerva. sunt masini de 12-13 ani si la 3000 de euro sigur nu ti iei una intretinuta ca la carte si cu putini km ci una care a trecut pe la "n" proprietari, numai buna de bagat bani in ea.
Rover 75, unul dintre putinele domenii in care exceleaza este designul.
__________________
Vroomania: postează imagini cu mașinile tale, setează-ți alerte pentru documentele mașinii și multe altele - https://play.google.com/store/apps/d....vroomania.app
player1 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 19:18   #4626
mariuscalenciuc

Stage 1
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 12
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by Ehcane Navzar View Post
merci mult pentru pentru idee am sa vad daca cineva de aici din oras e capabil sa faca adaptarea asta.pare foarte reala si tot o data foarte ieftina
Si la rover estecit de reparatie pentro master cilindru faza e ca ala nu e problema ci slave cilindru daca poti adapta un slave cilinder ar si bine dar din pacate nu se poate .
mariuscalenciuc is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 19:29   #4627
sebyaft

Stage 2
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by mariuscalenciuc View Post
Si la rover estecit de reparatie pentro master cilindru faza e ca ala nu e problema ci slave cilindru daca poti adapta un slave cilinder ar si bine dar din pacate nu se poate .
Nu cred ca este...altfel nu si-ar mai lua lumea pompe noi originale de rover 75 la 1100 lei......Am cautat si eu si nu am gasit, si plus ca unul dintre cei mai buni prieteni ai mei este mecanic, lucreaza la un service, si are si el tot rover 75, si in materie de rover 75 exceleaza, si el tot noua originala si-a pus si mi-a spus ca nu se gaseste kit de reparatie (adica cele 2 garnituri din interior)...

Daca tu ai gasit te rog spune-ne si noua, sa nu mai dea lumea 11 mil pe pompe, ca imi iau si eu si mi-o repun la loc pe cea de rover...
sebyaft is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 19:33   #4628
sebyaft

Stage 2
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 69
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by Ehcane Navzar View Post
merci mult pentru pentru idee am sa vad daca cineva de aici din oras e capabil sa faca adaptarea asta.pare foarte reala si tot o data foarte ieftina
Si tu o poti face...eu singur mi-am facut-o...doar la strungar mi-a facut el tija......conducta de bmw si cea de rover o tai cu o panza de bomfaier...daca nu ai ceva prieteni care sa lucreze la service nu o sa te bage mecanicii in seama cu asta, pt ca e pierdere de timp pt ei, si nu vor avea rabdare sa faca ce le zici tu, sau unii pur si simplu nu vor intelege ce le ceri.......sau iti vor face, dar iti vor cere cam mult....

Daca ai nevoie de oricefel de indrumare, imi spui si-ti trimit nr meu si ma suni...eu singur mi-am facut tot, deci te pot indruma pas cu pas...
sebyaft is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 20:04   #4629
mariuscalenciuc

Stage 1
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 12
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sebyaft View Post
Nu cred ca este...altfel nu si-ar mai lua lumea pompe noi originale de rover 75 la 1100 lei......Am cautat si eu si nu am gasit, si plus ca unul dintre cei mai buni prieteni ai mei este mecanic, lucreaza la un service, si are si el tot rover 75, si in materie de rover 75 exceleaza, si el tot noua originala si-a pus si mi-a spus ca nu se gaseste kit de reparatie (adica cele 2 garnituri din interior)...

Daca tu ai gasit te rog spune-ne si noua, sa nu mai dea lumea 11 mil pe pompe, ca imi iau si eu si mi-o repun la loc pe cea de rover...
daca stai sa te gandesti stau in londraa si pe bune este ca am avut probleme si am intrebat de multa lume de pe aici si nu mi lau recomandat dar sa te uiti pe ebay uk si ai sa vezi (master and slave cilinder repair chit) e ieftin dar nu e eficient . ieri miam cumparat alta masina si peste doua saptamani am sa trimit roveru in ro pentru piese ca aici las vinde foarte ieftin . si o sa imi fie fdoarte dor de acest motor i de nedescris
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	256x256 (81).jpg
Views:	46
Size:	13.5 KB
ID:	2722605   Click image for larger version

Name:	256x256 (82).jpg
Views:	37
Size:	11.7 KB
ID:	2722606   Click image for larger version

Name:	256x256 (83).jpg
Views:	54
Size:	12.9 KB
ID:	2722607  

Click image for larger version

Name:	256x256 (85).jpg
Views:	29
Size:	12.4 KB
ID:	2722608   Click image for larger version

Name:	256x256 (84).jpg
Views:	33
Size:	13.7 KB
ID:	2722609  
mariuscalenciuc is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 20:11   #4630
Ehcane Navzar

Stage 1
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 20
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sebyaft View Post
Si tu o poti face...eu singur mi-am facut-o...doar la strungar mi-a facut el tija......conducta de bmw si cea de rover o tai cu o panza de bomfaier...daca nu ai ceva prieteni care sa lucreze la service nu o sa te bage mecanicii in seama cu asta, pt ca e pierdere de timp pt ei, si nu vor avea rabdare sa faca ce le zici tu, sau unii pur si simplu nu vor intelege ce le ceri.......sau iti vor face, dar iti vor cere cam mult....

Daca ai nevoie de oricefel de indrumare, imi spui si-ti trimit nr meu si ma suni...eu singur mi-am facut tot, deci te pot indruma pas cu pas...
merci mult de tot pentru amabilitate cand ma hotarasc o sa te anunt.te salut
Ehcane Navzar is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 20:33   #4631
mariuscalenciuc

Stage 1
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 12
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

hai sa iti mai arat ceva .Genuine Austin Rover MGF & MG TF Clutch Master Cylinder Repair Kit PN : GRK3006 acuma ma crezi
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	$T2eC16F,!zoE9s5nc3VqBRROR,L0t!~~60_12.JPG
Views:	66
Size:	40.6 KB
ID:	2722670  
mariuscalenciuc is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 20:44   #4632
Ehcane Navzar

Stage 1
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 20
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sebyaft View Post
Si tu o poti face...eu singur mi-am facut-o...doar la strungar mi-a facut el tija......conducta de bmw si cea de rover o tai cu o panza de bomfaier...daca nu ai ceva prieteni care sa lucreze la service nu o sa te bage mecanicii in seama cu asta, pt ca e pierdere de timp pt ei, si nu vor avea rabdare sa faca ce le zici tu, sau unii pur si simplu nu vor intelege ce le ceri.......sau iti vor face, dar iti vor cere cam mult....

Daca ai nevoie de oricefel de indrumare, imi spui si-ti trimit nr meu si ma suni...eu singur mi-am facut tot, deci te pot indruma pas cu pas...
stii ce cred eu ca astia de service nu mi-au facut aerisire cum trebuie..stii de ce zic?ma uitam mai devreme pe youtube si am vazut cum se face..si comparativ cu ce mi-au facut astia,pare mult mai logic si esti sigur de un lucru sigur nu ai aer pe circuit.eu nu sunt mecanic dar felul cum au aerisit nu mi-a parut deloc ok adica prea simplu sa-ti explic cum au facut:a desfacut capacul de sub volan a scos capacull de la borcanas si mi-a zis ca lichid are dar ai mai pune putin,dupa care a ridicat capota a desfacut un surub mic si imi zice ca pe acolo se aeriseste si ca trtebuie sa iasa aerul de pe circuit.apoi imi zice sa dau cateva pedale,ma urc in masina apas pe pedala pana jos automat surubul fiind desfacut ea a ramas jos,apoi imi zice sa oridic ma aplec o ridic cu mana,mai fac de cateva ori manevra asta pune surubul la loc vine mai pune putin lichid,pune dopul la borcaas capacul si zice gata facem proba.fac proba ce crezi mergea dar dupa ce am plecat la vreo 500m la fel ca inainte.daca vrei te rog uitate laq clipul asta si zimi daca asa se face:https://www.youtube.com/watch?v=wdf--suwqw0
Ehcane Navzar is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 21:40   #4633
marckuss303

Stage 3
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 124
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by sebyaft View Post
Salut...si eu am avuut aceasi problema cu rover 75-ul meu...si am pus o pompa de bmw E46, modelul scurt(din fonta)...una originala de rover este foarte scumpa....asta de bmw m-a ajuns 180 lei pompa...

Insa trebuiesc facute cateva adaptari...fiecare si-au facut adatparile in diferite feluri, eu iti spun cum le-am facut eu:
-trebuie lungita tija. eu am lungit-o la un strungar:mi-a taiat tija si a pus un prelungitor cu filet, care se infileteaza in cele 2 parti ale tijei rejultate dupa taiere. Trebuiesc facute 2 astfel de tije,una scurta de 12 milimetri si una lunga care sa confere tijei pompei aceasi lungime ca si cea originala de rover(pe asta o folosesti ca sa amorsezi sistemul cu lichid dot 3, insa dupa amorsare pompa de bmw va face pre multa presine si va trebui apasata doar cativa milimetri ca sa schimbi viteza...daca o apesi pana jos este riscul sa spargi rulmentul de presiune de la cuite...si sigur se va sparge daca o scapi de cateva ori pana la fund, mai ales cand pui frane neprevazute si atunci instinctul este sa apesi pedala de ambreiaj pana la fund)

Dupa ce ai amorsat sistemul cu lichid,folosesti tija scurta pentru a proteja rulmentul de presiune...desfaci aerisitorul de la cutie, apesi pedala pana jos, apoi ridici pedala la pozitia initiala ca sa bagi putin aer pe instalatie, apoi stangi aerisitorul, si astfel vei avea o pedala la fel de moala ca si cea de rover 75 si va tine jos de tot la podea.....si nu mai risti rulmentul de presiune.

Sa ai grija cum ti le face strungarul, pt ca mie mi-a pus-o pe menghina si mi-a stranbat tija groasa(pompa are o tija groasa din care iese una subtire pt ghidaj-cea subtire trebuie taiata si dat filet la ea si prelungita), si nu mai culisa, se bloca, si m-am chinuit o gramada la menghina si cu un ciocanel sa-i redau forma cat de cat ca sa culiseze din nou. Ii precizezi strungarului sa nu o prinda la menghina de tija groasa pentru ca este cilindrica si goala pe interior ca o teava si imediat se stramba.

Astea 2 tije m-a costat prima 30 lei, si pt a 2-a am mai dat 10 lei.

Eu acum ma gandeam sa-mi mai fac una si mai scurta ca sa nu mai fiu nevoit sa mai bag aer pe instalatie, si sa fie ambreiajul aerisit bine, insa pe urma nu va mai ajunge pedala sus la senzorul pilotului automat si astfel nu va mai functiona, plus ca va fi pedala foarte tare si mi-e teama sa nu faca din nou presiune prea mare(cu pompa de bmw orice milimetru apasat pe pedala conteaza...face o presiune extraordinar de mare)

-dupa ce ai rezolvat problema tijei, va trebui sa cumperi din dezmembrari o conducta de ambreiaj de bmw E46(50 lei), ii tai capatul cu mufa care te intereseaza pe tine, cea care intra in pompa, ii tai capatul si la cea de rover 75, si le unesti.
Aici iar fiecare au folosit diferite metode...metoda folosita de mine este urmatoarea. Am incalzit conducta de rover 75, care este din plastic, la un feon special de service cat sa se dilate un pic, nu pana se topeste(am niste prieteni la un service), si am fortat conducta de bmw,care este din metal, sa intre in cea de rover, care dupa ce se raceste se stranga inapoi, apoi am sertizat si cu niste bucati de sarma de cupru si cu un patent. Dupa asta trebuie sa indoi putin capatul cu mufa ce intra in pompa ca sa ia forma conductei de rover 75( sa fii alent la pozitia in care o indoi, ca sa-ti intre prin orificiul de sub bord si pe urma in pompa)

- dupa asta iti trebuiesc alte suruburi cu care sa prinzi pompa sub bord...mergi si cumperi 2 suruburi lungi cu filet de 10, si 2 piulite mici de 10(piulitele iti trebuiesc ca sa confere un pic de distanta pompei fara de suportul unde vine fixata, pt ca are alta forma mai bombata decat cea de rover, si apoi oricum nu vine pe directia pedalei fara distantator)...bagi suruburile de 10 in locasurile pompei, infiletezi piulitele de 10 pana aproape de capat, insa nu pana la capat pt ca pe urma nu te mai lasa se infiletezi in suportul unde vine fixata pompa(podul pedalier), si pe urma fixezi pompa la locul ei.

-ultima adaptare este un bidonas pentru lichid dot 3 (30 lei)...cea de bmw vine fara bidonas, la bmw isi ia lichidul din bidonasul de la frana. Gasesti la dezmembrari de motociclete, un bidonas de lichid de frana pt motociclete, si printr-un furtunas scurt si strans la capete cu 2 coliere mici il montezi la pompa. vezi ca furtunasul sa fie cat mai scurt posibil, sa fie atat de scurt incat capatul bidonasului si cel al pompei care intra in furtunas sa se atinga intre ele in interiorul furtunasului pt a sta drept bidonasul sub bord si a nu se lasa intr-o parte sub greutatea bidonasului umplut.

Cam asta este, totul m-a ajuns pe mine la suma de 180 + 30 +10 + 50 + 30 =300 lei. Pe altii i-au ajuns mai ieftin cu maxim 40 lei, pt ca nu au lungit tija la strungar ci prin alte forme, insa eu metoda asta o recomand pt ca este cea mai simpla si cea mai eficienta ( si prin filet iti si poti regla cursa la pedala in functie de cat aer bagi la sfarsit pe instalatie ca sa fie moale pompa, sa-ti tina jos aproape de podea si sa nu-ti atace rulmentul de presiune). Daca o faci rpin alte metode permanente, adica care nu se pot da jos pe urma din desfiletere ca in cazul meu, nu vei putea scurta tija dupa ce o amorsezi cu lichid si astfel vei risca sa spargi rulmentul(chiar daca gabi aer pe instalatie si lasi tija lunga nu va fi suficient, tot prea tare va fi si va tine prea sus, am incercat si eu, am mers vre-o 2 -3 zile cu tija lunga si pe urma am constientizat ca trebuie sa-mi mai fac si una scurta)

Un avantaj la pompa de bmw este ca nu trebuie sa o mai schimbi niciodata, daca se duc garniturile din interior pur si simplu se schimba( se gasesc de cumparat doar garniturile), si nu trebuie demontata pompa ca sa le schimbi, ci acolo sub bord cu un cleste special dai jos siguranta de la capacul pompei, scoti tot ansamblul tijei, schimbi garniturile, si o pui la loc.

Pentru detalii te mai ajut, daca ai nelamuriri sa-mi spui si-ti dau nr meu sa ma suni.

Succes!
ma bucur ca ai reusit seby !!!
marckuss303 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 22:25   #4634
mariuscalenciuc

Stage 1
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 12
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by Ehcane Navzar View Post
stii ce cred eu ca astia de service nu mi-au facut aerisire cum trebuie..stii de ce zic?ma uitam mai devreme pe youtube si am vazut cum se face..si comparativ cu ce mi-au facut astia,pare mult mai logic si esti sigur de un lucru sigur nu ai aer pe circuit.eu nu sunt mecanic dar felul cum au aerisit nu mi-a parut deloc ok adica prea simplu sa-ti explic cum au facut:a desfacut capacul de sub volan a scos capacull de la borcanas si mi-a zis ca lichid are dar ai mai pune putin,dupa care a ridicat capota a desfacut un surub mic si imi zice ca pe acolo se aeriseste si ca trtebuie sa iasa aerul de pe circuit.apoi imi zice sa dau cateva pedale,ma urc in masina apas pe pedala pana jos automat surubul fiind desfacut ea a ramas jos,apoi imi zice sa oridic ma aplec o ridic cu mana,mai fac de cateva ori manevra asta pune surubul la loc vine mai pune putin lichid,pune dopul la borcaas capacul si zice gata facem proba.fac proba ce crezi mergea dar dupa ce am plecat la vreo 500m la fel ca inainte.daca vrei te rog uitate laq clipul asta si zimi daca asa se face:https://www.youtube.com/watch?v=wdf--suwqw0
Pai si nu teai uitat la lichid pe unde curge?
mariuscalenciuc is offline   Reply With Quote
Old 18-03-13, 22:27   #4635
mariuscalenciuc

Stage 1
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 12
Default Re: Pentru cei care au Rover 75: sfaturi, probleme si alte lucruri utile

Quote:
Originally Posted by Ehcane Navzar View Post
stii ce cred eu ca astia de service nu mi-au facut aerisire cum trebuie..stii de ce zic?ma uitam mai devreme pe youtube si am vazut cum se face..si comparativ cu ce mi-au facut astia,pare mult mai logic si esti sigur de un lucru sigur nu ai aer pe circuit.eu nu sunt mecanic dar felul cum au aerisit nu mi-a parut deloc ok adica prea simplu sa-ti explic cum au facut:a desfacut capacul de sub volan a scos capacull de la borcanas si mi-a zis ca lichid are dar ai mai pune putin,dupa care a ridicat capota a desfacut un surub mic si imi zice ca pe acolo se aeriseste si ca trtebuie sa iasa aerul de pe circuit.apoi imi zice sa dau cateva pedale,ma urc in masina apas pe pedala pana jos automat surubul fiind desfacut ea a ramas jos,apoi imi zice sa oridic ma aplec o ridic cu mana,mai fac de cateva ori manevra asta pune surubul la loc vine mai pune putin lichid,pune dopul la borcaas capacul si zice gata facem proba.fac proba ce crezi mergea dar dupa ce am plecat la vreo 500m la fel ca inainte.daca vrei te rog uitate laq clipul asta si zimi daca asa se face:https://www.youtube.com/watch?v=wdf--suwqw0
El ar trebui sa curga intre motor si cutie dedesupt daca curge pe acolo e slave cilindru.
mariuscalenciuc is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -