Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Difuzoare ( Coaxiale & Componente )

Reply
 
Thread Tools
Old 13-04-06, 11:34   #1
decibels

Stage 3
 
decibels's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
Default difuzoarele din usi

Am deschis acest thread deoarece am o nelamurire pot sa zic, sau altfel spus as vrea sa cunosc avantajele urmatoareleor variante de instalatie a difuzoarelor in usi. Bun, in primul rand facem antifonarea cum trebuie, este necesara pt un sunet bun, de acord, montarea difuzoarelor, fixarea lor, etc. Sa spunem ca suna bine. A doua varianta este intalnita la sistemul stoc de pe ex: audi, mai sunt si altele probabil, si anume difuzoarele sunt intr-o incinta, care se afla in usi. Acuma intrebarea ar fi daca adoptam si noi sistemul acesta, confectionand incinte pt difuzoare, calculate dupa spec producatorilor, nu s-ar auzi mai bine decat in prima varianta de montare (fara incinta)? Sper ca nu s-a mai discutat despre asta, daca da, imi cer scuze. Multumesc anticipat celor care vor raspunde, numai bine!
decibels is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 11:44   #2
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default Re: difuzoarele din usi

Quote:
Originally Posted by decibels
Am deschis acest thread deoarece am o nelamurire pot sa zic, sau altfel spus as vrea sa cunosc avantajele urmatoareleor variante de instalatie a difuzoarelor in usi. Bun, in primul rand facem antifonarea cum trebuie, este necesara pt un sunet bun, de acord, montarea difuzoarelor, fixarea lor, etc. Sa spunem ca suna bine. A doua varianta este intalnita la sistemul stoc de pe ex: audi, mai sunt si altele probabil, si anume difuzoarele sunt intr-o incinta, care se afla in usi. Acuma intrebarea ar fi daca adoptam si noi sistemul acesta, confectionand incinte pt difuzoare, calculate dupa spec producatorilor, nu s-ar auzi mai bine decat in prima varianta de montare (fara incinta)? Sper ca nu s-a mai discutat despre asta, daca da, imi cer scuze. Multumesc anticipat celor care vor raspunde, numai bine!
Ideea e foarte buna si se practica afara la unele masini de competitie .
Problema cea mare e realizarea practica . Nu uita ca acea incinta trebuie sa fie foarte rigida si nu ca la audi , din plastic fixata pe panoul de usa .... La masinile care vin din fabrica cu asa ceva , puterea pe difuzoare e foarte mica si se considera ca "merge" . Oricum e mai bine decit fara , ca dovada sunetul lor .
__________________
Quality first !
saxo is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 11:56   #3
decibels

Stage 3
 
decibels's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
Default Re: difuzoarele din usi

Da stiu ca puterea lor este mica, ca de altfel orice sistem stoc, si pe deasupra majoritatea sunt difuzoare full range. Am dat exemplu audi, deoarece are un prieten, si pot spune ca suna bine - avand in vedere ca este amplificat de HU. Bine..si difuzoarele probabil au sensibilitate mare, iar daca nu ma insel sunt Bose. ok.. sa zicem ca alegem varianta asta, DAR atunci nu trebuie difuzoare speciale, pt ca ce gasim pe piata nu sunt concepute pt a fi montate pe incinta.. sau nu conteaza asta?
decibels is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 12:11   #4
saxo

Stage 5
 
saxo's Avatar
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 2,302
Member of:
[Moderators]
Default Re: difuzoarele din usi

Pai aici e problema . Pentru orice difuzor , e mai bine sa ai o incinta . Numai ca in majoritatea cazurilor , incinta pentru un difuzor de 16,5 cm trebuie sa fie cam de 8-12 litri . Unele vor incinta mai mare , altele mai mica . Cine reuseste sa creeze o incinta in usa pentru difuzoarele care le are e "cistigator" .
Unii aleg difuzoare care cer peste 30 litri ( cit mai aproape cu volumul usii ) si scapa de fabricarea incintelor .
saxo is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 12:34   #5
decibels

Stage 3
 
decibels's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
Default Re: difuzoarele din usi

Asa este... plus presupun ca se pune si problema de loc, iar din lemn e destul de dificil sa confectionezi o incinta cu o anumita forma, sa nu deranjezi restul ce exista in usa. Depinde acuma fiecare ce sunet isi doreste, daca sunt pretentii se gaseste sigur o solutie, chiar daca e complicata. Si.. cum ne putem da seama daca trebuie incinta sa fie inchisa sau deschisa? ne poate specifica producatorul.. sau facem cum ne place noua, ca se aude mai bine?

Daca nu este bine ca scriu prea multe posturi trage-ti-ma de urechi , nu vreau sa para chat, deoarece consider ca ar putea interesa pe mai multi aceasta idee.
decibels is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 12:54   #6
dBDrag

Stage 4
 
dBDrag's Avatar
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 190
Member of:
[Moderators]
Default Re: difuzoarele din usi

In cazul asta ( si nu numai ) cel mai sfint lucru e sa incerci mai multe variante pina dai peste cea care-ti convine cel mai mult .
Specificatiile difuzoarelor nu spun totul .......
dBDrag is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 12:58   #7
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: difuzoarele din usi

nu e problema cu posturile....doamnea-ajuta sa fie cat mai multe!
si ai perfecta dreptate...stateam si io zilele trecute in masina si mi-a venit o idee cum as putea integra o incinta din lemn pentru dif de medii de la componente...si imediat dupa asta, a venit intrebarea : Ce volum sa aiba?? intru pe net, caut la producator (JL XR650-csi) si nada!tot felu de dimensiuni la difuzoare, la masti, la crossover...dar nimik despre incinta!
cat despre inchisa sau deschisa...io zic inchisa, pentru dinamica oarecum sporita. ma bucur foarte tare ca ai deschis acest topic, si asteptam raspunsuri!!
bafta
__________________
It's the SOUND that simply amazes you...
<<SQ SYSTEM UNLOAD = 100%>>
sa pun si io rezultatele la EMMA aciulea?? neaa..
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 13:11   #8
decibels

Stage 3
 
decibels's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 109
Default Re: difuzoarele din usi

Multumesc pt raspunsuri si ma bucur ca este binevenit topicul. Initial si eu ma gandeam la o incinta inchisa deoarece in primul rand necesita in volum mai mic (nu?) si in al doilea rand sunetul la care ne asteptam de la acea incinta este in gama de medii, si kick bas eventual, ceea ce nu necesita neaparat "bass reflex". OK, multumesc tuturor care au raspuns, in mare m-am cam lamurit, deocamdata nu mai sunt intrebari, si multa bafta celor care se apuca de construit!
decibels is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 14:43   #9
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: difuzoarele din usi

mai jos am schitat o mica cutiutza cu vol de 8L care as face-o...
<<dimensiunile nu iau in considerare grosimea materialului>>
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Graphic1.jpg
Views:	145
Size:	276.2 KB
ID:	88494  
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 15:17   #10
tudop

Stage 2
 
tudop's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 25
Default Re: difuzoarele din usi

Daca tot m-a apucat si pe mine "febra" SQ in masina ... va recomand sa studiati ceva interesant: incinte aperiodice (asa se cheama in engleza, nu stiu daca este alta denumine in romana). Diin cite am vazut pe google astea ar fi cele mai mici incinte posibile.

<<Aperiodic
Refers to a type of bass-cabinet loading. An aperiodic enclosure type usually features a very restrictive, (damped), port. The purpose of this restrictive port is not to extend bass response, but to yeild a smoother response pattern by lowering the Q of the system and reducing the impedance peak at resonance. Most restrictive ports are damped with quantities of sound absorbtive material.>>
http://www.mmxpress.com/technical/apmats.htm

Gasisem si un "how to" pt incintele astea, dar acum nu mai stiu unde...
tudop is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 15:25   #11
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: difuzoarele din usi

s-ar putea face o analogie intre aceste incinte si cele cu radiator pasiv... dar nu ma pronunt!
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 15:32   #12
tudop

Stage 2
 
tudop's Avatar
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 25
Default Re: difuzoarele din usi

Nu tocmai... de fapt astea simuleaza o incinta inchisa de dimensiuni mult mai mari, daca "aerisirea" e facuta corect, undeva in afara habitaclului.

Am gasit pina la urma cel mai bun ghid pt incinte AP

http://www.elitecaraudio.com/article.php?sid=18 > e interesant
tudop is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 15:53   #13
vpower16v

Stage 5
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 757
Member of:
[Competitor CNCA]
Default Re: difuzoarele din usi

e o incinta cu un perete prin care poate respira difuzorul....un fel d bass reflex sa spunem asa..dar ofera un control ca intr o incinta inchisa si un volum ff mic, mai multe se gasesc p link...e o idee interesanta
__________________
ps: Cumpar vinyl-uri audiofile in stare buna, fara zgarieturi, rog seriozitate !

gen muzical cautat : manele
vpower16v is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 15:57   #14
bad_boy2k

Stage 5
 
bad_boy2k's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 900
Default Re: difuzoarele din usi

aha...am inteles mai bine acuma
sa ne mai documentam putin si sa vedem cat de fezabila e solutia...
daca a folosit-o cineva deja, e "prea" binevenit sa ne impartaseasca experienta..
bafta
bad_boy2k is offline   Reply With Quote
Old 13-04-06, 17:54   #15
fuscobal

Stage 5
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
Default Re: difuzoarele din usi

Dupa cum a zis relu, difuzoarele de fabrica merg bine in incinta aia de plastic deoarece au puterea mica si volumul cutiei calculat pentru ea. Totusi, daca vii cu difuzoare aftermarket, parametrii se schimba. Problema e ca ce e pe hartie de multe ori nu spune si cum suna asa ca daca ai timp ar fi bine sa te joci cu volumele asa cum a zis Radu. Pentru un difuzor de 16.5cm eu as incepe de pe la 5-6 litri si as merge pana la 12-15l pentru a vedea unde suna cel mai bine. Totusi...difuzoarele de masina sunt facute pentru portiere ceea ce inseamna "infinite baffle". In ce priveste incinta inchisa, exista iarasi destul de multe pareri. Spre exemplu, desi pentru Iridium 6 volumul in kickpanel este de 4-6l conform manualului, la o discutie avuta cu Peter Flodqvist, specialistul DLS, acesta a sustinut ca acel litraj este de fapt un compromis performanta/spatiu dar ca pentru maxim de performanta trebuie folosita o incinta de 20l (care este foarte greu de obtinut in masina, in afara cazului in care este portiera insasi) !
fuscobal is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -