Go Back   Forum 4Tuning > Car-Audio, Multimedia & GPS > Car Audio > Unitati de bord si surse

Unitati de bord si surse HU, iPOD, MP3, etc

Reply
 
Thread Tools
Old 14-03-05, 00:08   #16
LEXUS

Stage 5
 
LEXUS's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 631
Default

pune si tu ce vrei..si pune-i un radiator mult mai mare...si ventilatie
LEXUS is offline   Reply With Quote
Old 15-03-05, 00:02   #17
Jeff

Stage 5
 
Jeff's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
Default

In primul rand, chill, guys, ca acu va trebuie si voua radiatoare mai mari.
Toti aveti dreptate pe undeva. Intr-adevar, puterea sinus (RMS) a acestor aparate de bord (CD, cas, ...) este de cca 17-20 W. Producatorii dau o putere maxima masurata de ei la teste in varfuri, cam cat le place lor. Aceste puteri se ating pentru fractiuni de secunda, irelevant.
La fel, integratele lucreaza la parametrii dati in conditii IDEALE, adica curent infinit (fara fluctuatii din cauza sarcinii), radiator INFINIT (ele se incing, pierzand din proprietati), semnal de intrare de o anumita valoare si impedanta, etc. Astfel se obtin acele puteri la distorsiuni reduse. Ai dreptate margarit, THD 10% e mult, de aceea nu ascultam noi cu sculele repective la maxim, fara statie.
__________________
Romanian Dragracing Site
Jeff is offline   Reply With Quote
Old 15-03-05, 00:08   #18
Jeff

Stage 5
 
Jeff's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
Default

De asemenea, cum spunea si Lexus, daca \"pui o tabla-doua\", racesti mai bine integratele, deci nu cade din motive termice, astfel mentinandu-si mai bine parametrii.
Cum de exista scule de sute si mii de wati sinus pe masina? Cu acele minunate tranzistoare si integrate MOS-FET, care permit obtinerea unor puteri mari folosind tensiuni mici si curenti mari. Sute de amperi? Da, dar numai in varfuri. Muzica nu este un semnal de 1khz cu amplitudinea constanta. Plus, ca nu e numai bateria solicitata, in mers lucreaza si alternatorul (care poate fi ars cateodata din aceste motive ). De aceea se si recomanda utilizarea condensatoarelor de val. mare (1F), pentru a compensa caderile de tensiune din varfurile de sarcina (un bas sanatos), acestea reincarcandu-se apoi in momentele de pauza dintre varfuri.
Intrebari?
Jeff is offline   Reply With Quote
Old 16-03-05, 22:18   #19
LEXUS

Stage 5
 
LEXUS's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 631
Default

da eu...n-am prea fost atent ce-i THD 10%?

si btw : de putere..normal..k stock casurile n-au mai mult..cel mai mult..stiam parca la vreo 22-25w...dar mi se pare mult si asa..
oi avea eu 19 ani..dar ce-am zis aici am zis din ce-am retinut din discutiile cu tata..care la varsta mea si pana pe la vreo 35-40 ani le manca pe paine..si el mi-a explicat cum e cu puterea..racirea..etc..si de ce chiar dk avem difuzoare puternice..mult mai puternice decat casul..dam la maxim si surpriza..o sa distorsioneze..o sa se auda..prost..si => TREBUIE statie + filtre suplimentare uneori....si pt un sunet cat mai placut..chiar 4 dif pt 4 cai..si nu cum sunt majoritatea.de 3in1..
__________________
Is it \'cause they like my gangsta walk..Is it \'cause they like my gangsta talk...Is it cause they like my handsome face...Is it cause they like my gangsta way...PICTURE ME ROLLIN\'
LEXUS is offline   Reply With Quote
Old 18-03-05, 01:43   #20
Jeff

Stage 5
 
Jeff's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
Default

THD - total harmonic distortion
Jeff is offline   Reply With Quote
Old 22-03-05, 01:43   #21
margarit2001

Stage 2
 
margarit2001's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 53
Default

abia acum am facut rost de un blaupunkt rcr128 cd player 4x40w
insa n-am avut timp sa-l bag la prea multe teste
urmeaza....

mai pe intelesu tuturor THD=atunci cand dai aparatu mai spre maxim si iti \"baraie\" boxele

sa stii Jeff ca exista scule de sute ba chiar mii de w rms la 12v si asta doar datorita tehnologiei mosfet-prin tensiuni mici si curenti mari

hai sa-ti zic yo cum sta treaba cu astea de puteri mari
(cred ca am mai zis inainte dar mai zic nici o problema)
in general dintr-un amplificator alimentat la 12v nu scoti cine stie ce putere
(vezi aparatele auto)
tocmai de aia pentru un amplificator de sute de w trebe o tensiune de min 150v CC-care bineinteles n-o avem in masina
aici se foloseste un \"artificiu de calcul\" se ia tensiunea de 12v si se ridica la cat e nevoie de ex 150V cc (sursa SMPS mosfet -acelasi principiu ca la sursa PC doar ca in sens invers)-tocmai de aia mananca atat de mult curent la 12v intelegi ? si de aici poti sa alimentezi linistit un amplificator de mare putere

exemplu de proiectare-amplificator 100Wrms auto
100Wrms clasa AB (randament 50%) deci consum total 150W
amplificatorul cere 150w de la SMPS care ii livreaza cu 90%randament(ii da un 2x35V)
deci sursa trage de la baterie o putere de 167W
dupa cunostintele mele puterea P=U*I de unde I=14A
__________________
M Power
margarit2001 is offline   Reply With Quote
Old 24-03-05, 00:59   #22
daflyer_oradea

Stage 5
 
daflyer_oradea's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,901
Default

Jeff explicatiile tale sunt cele mai clare.Si intr-adevar un cass sau cd de 4x45 sau 4x50 are in realitate, adik RMS vreo 18-20 w pe canal.Uitati-va si pe net, mai sunt site-uri care dau si valoarea reala la care ajunge un cas sau cd de masina...
Daca ar avea asa putere mare nu am ami avea novoie de amplifuri si condensatori...
btw, Jeff, crezi o baterie de 75 de amperi duce 2 amplifuri de 300w RMS fiecare?sau cu putin mai mult, ca unu e legat in bridge pe 2 ohmi stabili?
Bateria e legata la un condensator de 1.2 F...aaa si amsina e Dacie
Daca ai nevoie de mai mutel detalii,posteaza un raspuns.
__________________
My wide E36
daflyer_oradea is offline   Reply With Quote
Old 24-03-05, 17:13   #23
Jeff

Stage 5
 
Jeff's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 888
Default

daflyer, vorbim de 2 situatii: cu motorul pornit sau oprit. Pentru ca la puterea de (sa zicem) 700W ai un consum de cca.60A, ceea ce inseamna ca bateria ta ar tine cam o ora pana ce s-ar epuiza complet, daca motorul nu e pornit. Daca merge motorul, grija ta ar trebui sa fie ca alternatorul sa nu fie suprasolicitat. Nu stiu ce alternator ai pe Dacie, cat curent poate sa debiteze... Daca-i ceri mai mult decat poate sa dea, va muri
Multi amatori de wati isi schimba alternatorul cu unul de curent mai mare. Da-mi detalii.
Jeff is offline   Reply With Quote
Old 24-03-05, 20:54   #24
fuscobal

Stage 5
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 686
Default

In general ceea ce scrie pe o unitate se ia si se inmulteste cam cu 0.4. O unitate de 4x45 scoate probabil 4x20 max si astia cu niste distorsiuni de neimaginat. Intr-adevar THD 10% este inacceptabil pentru ureche (desi am vazut persoane care nu par a fi deranjate ). Daca mai vrei si un sunet curat, te bazezi pe maxim jumatate din puterea nominala. Raman astfel vreo 10W RMS pe canal. Cu alte cuvinte, asta e puterea care trebuie comparata cu cea a amplificatorului. La un amplif bun de 4x60W poti da gain-ul spre maxim fara probleme, deci te bazezi cam pe toti cei 60W( teoretic pentru ca si aici avem mai putin daca tinem cont de voltajul masinii care e pe undeva pe la 12.8 fata de 14(corespunzator puterii 4x60). Un alt criteriu de care ar trebui sa se tina cont este dimensiunea amplificatorului. Ganditi-va ca intr-o unitate sunt inghesuite amplif + tuner + cd( ati observat probabil in ce hal se incinge cu toate ventilatoarele de pe ea). pe de alta parte un amplif dedicat are de 2-3 ori volumul unei unitati si asta numai pentru amplificare. De asemenea dintre 2 amplificatoare externe cu aceeasi putere specificata pe hartie, cel mai mare este aproape sigur mai puternic sau are sunetul mai curat la aceeasi putere. Ca si randament, amplifurile AB nu sunt atat de eficiente ca un D dar se spune ca au sunetul mai cald si de mai buna calitate. Nu am acum fisa de test a amplifului meu dar daca imi amintesc bine, avea randamentul vreo 56% !
__________________
Mk5 GTI | K04 turbo | S3 injectors | Custom 3" decat exhaust | Evoms CAI | AP Racing pro 5000 front + S3 rear brakes + Pagid RS29/Carbotech XP8 pads | THS FMIC | S3 camshafts | Autotech HPFP | Je pistons + IE rods | BSH 27mm RSB + H&R 28mm FSB| BSH pendulum engine mount | BSH PCV | Forge short shift | Bilstein PSS10 coilovers | Peloquin LSD | Sachs SRE clutch | 235/40/ZR18 R888 on Team Dynamics 18x8" | Stage 3 Revo
fuscobal is offline   Reply With Quote
Old 04-04-05, 12:24   #25
margarit2001

Stage 2
 
margarit2001's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 53
Default

\"La un amplif bun de 4x60W poti da gain-ul spre maxim fara probleme, deci te bazezi cam pe toti cei 60W( teoretic pentru ca si aici avem mai putin daca tinem cont de voltajul masinii care e pe undeva pe la 12.8 fata de 14(corespunzator puterii 4x60). \"
asta era situatia primelor generatii de amplificatoare auto
aproape tot ce exista acum sunt realizate cu monitorizare a tensiunii mari de alimentare a amplificatorului -oricat ar varia tensiunea de alimentare 12v intre 9-18v amplificatorul are aceeasi tensiune de alimentare(feedback)

ai dreptate fuscobal
\"Ca si randament, amplifurile AB nu sunt atat de eficiente ca un D dar se spune ca au sunetul mai cald si de mai buna calitate\"
nu se spune degeaba asa ceva-asa este
(nu are rost sa intru si in detalii tehnice ca sa va arat)

va mai amintiti ultima editie a siab?
standurile clarion si sony
clarion avea AB de putere mai mica decat sony care avea clasa D(amplifurile alea pentagon)
la sunet mareeeee diferenta-traiasca AB
margarit2001 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-05, 13:29   #26
xxdadixx
BMW Driver

Stage 5
 
xxdadixx's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,369
Member of:
[Moderators]
[Design Team]
[Virtual Tuning]
[BMW]
Default

Am si eu vreo cateva intrebari.
Spre ex: Am un Alpine 9828RB si pe el scrie \"50x4 amplifier\" ce inseamna amplifierul ala?
Si inca ceva, pe spate am boxe Blaupunkt de 50w, de la aparat pot sa-i dau pana la max 24 din 35 fara sa distorsioneza, dar sa pastrez si un bas cat de cat. Problema e ca daca imi voi pune statie pe alea din spate, se vor auzi mai tare fara distorsiuni?
__________________
xxdadixx is offline   Reply With Quote
Old 04-04-05, 13:58   #27
margarit2001

Stage 2
 
margarit2001's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 53
Default

categoric aparatul tau n-are cum sa scoata atat

pune un amplificator de 2x50w/4ohmi rms pe boxele din spate si o sa fii uimit de diferenta

PS sa-mi zici cum ti s-a parut schimbarea
margarit2001 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-05, 14:18   #28
LEXUS

Stage 5
 
LEXUS's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 631
Default

o treaba care am observat-o ... boxele de 50w rms merg date mai tare.., volum circa 22-24 , fata de 110w rms cum am eu si merg bine doar pana la 18-19 din 35
LEXUS is offline   Reply With Quote
Old 04-04-05, 19:47   #29
margarit2001

Stage 2
 
margarit2001's Avatar
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 53
Default

ti se pare ca merg diferit pentru ca boxele sunt cu randament diferit
de ex
daca boxele de 50w au randament mai mic decat cele de 110 auzi dist. in ele la nivel mai mare(spre deosebire de celelalte)


PS ia-ti 2 dfuzoare fostex si ai sa vezi la juma' de volum ca te dau afara din masina
margarit2001 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-05, 19:56   #30
LEXUS

Stage 5
 
LEXUS's Avatar
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 631
Default

fostex? explica-mi te rog ca nu stiu chiar tot)..da..depinde k ma uitam cat de mult conteaz un amplificator..adik la pc Altecurile mele...din toate reglajele la 95% volum si nu distorsioneaza deloc..si au 5w rms,
deci...ce-i fostex??
LEXUS is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -