Go Back   Forum 4Tuning > Comunitati 4tuning locale > Comunitati locale si internationale 4Tuning > Cluj

Reply
 
Thread Tools
Old 18-11-07, 21:28   #76
CJ-01-WOB
Observator 4tuning


Stage 5
 
CJ-01-WOB's Avatar
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 5,269
Member of:
[Moderators]
[Observator 4tuning]
[REDACTOR 4TUNING]
[4Tuning International]
[VW]
[Nissan]
[Mitsubishi]
[Toyota]
[MERCEDES]
Default Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?

atata timp cat in Ro exista legea cu 40% , nu poti !

trebuie rasfoite bine legile si cu ele in buzunar mers si insistat la RAR , singura institutie in RO care omologheaza si autentifica anumite modificari aduse autoturismului !

dupa care intra in schema politia romana
__________________

Fresh Touring Origination
CJ-01-WOB is offline   Reply With Quote
Old 18-11-07, 23:09   #77
CJ19TZU
Ford Driver

Stage 5
 
CJ19TZU's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of:
[FORD]
Default Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?

da, dar totusi, astept si raspunsul lui turbo2007 :P.

apropo... ia ghici de cand e legea cu 40%? )
CJ19TZU is offline   Reply With Quote
Old 18-02-08, 22:17   #78
ovidiuaproporo

Stage 5
 
ovidiuaproporo's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 316
Default Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?

Quote:
Originally Posted by CJ19TZU View Post
ok... iti prezint un caz concret:

Masina mea - Ford Escort Cabriolet, caroserie ALF, an fabr. 1987 luna 10, cod motor LRB, 1597 cm3, 77kW (105 cp) (1.6 XR3i pt amatori), anvelope a195/50R15 91V (dimensiune recunoscuta de Ford pt. acest model; cu toate astea, la R.A.R. mi-au trecut doar 175/70 R13 79T).
Motorul original al masinii a fost: cod motor L4B, 1597 cm3, 66kW (90 cp), dar a fost schimbat cu prezentul motor si omologat.

Doresc sa-mi montez si sa-mi omologhez un motor de pe un Ford Mondeo dintre anii 1993-2000, cod motor SEA, 2544 cm3, 125kW (170 cp).

Inainte de a trece mai departe, vreau sa precizez ca acest tip de modificre a fost efectuat LEGAL, mai mult de atat, a fost schimbat cu un motor de pe Ford Mondeo ST220 dupa 2001, pe un Escort identic cu al meu, in U.K. (tara membra a U.E.), anul trecut.
Este prezentata pe youtube o mini poveste a masinii in fotografii, daca doresti cauta "escort cabriolet life", si vei vedea despre ce vorbesc.
Am vorbit cu persoana respectiva prin e-mail, si mi-a confirmat ca este cu acte n regula masina.

Intr-o zi am avut treaba cu o alta masina la R.A.R., si am profitat de ocazie pentru a ma informa asupra conditiilor de omologare, etc. Am intrebat unde pot afla detalii despre omologarea unui motor etc., si am fost trimis la camera 11 parca. M-a asteptat o doamna, careia i-am prezentat faptele verbal. Mi-a raspuns cu un aer atat de superior: "Nu pot sa va spun decat daca veniti cu cartea masinii den care vreti sa luati motorul si cu cartea masinii dvs". (Adica ce?!? sa cumpar masina si dup-aia sa-mi spuna ca NU SE POATE? - am insistat mai departe) "Nu se poate omologa un motor cu 40% mai puternic decat cel prezent pe masina, si motorul nou care este montat pe masina sa provina de pe acelasi tip de masina". OK! am inteles. deci, conform R.A.R.-ului nu pot sa-mi montez acel motor si sa-l omologhez. Atunci imi ramane sa caut un motor de pe Escort din anii aceia. Hmmmm.. ramane doar RS Turbo, cod motor LNB, 1597 cm3, 97kW (132 cp). Pe langa ca este extrordinar de greu de gasit un motor complet, cum sa iau puterea cu 40%?!? comparativ cu motorul original al masinii (66kW => 46,(96)% mai puternic, deci nu se poate) sau cu cel prezent pe masina? (77kW => 25,(974025)% mai puternic, deci oarecum posibil).

Te rog clarifica-ma asupra acestui aspect!

Pot sa-mi pun 2.5 V6 in Escortul meu pe cale legala, sau nu?!?

Mersi!


nu m-am uitat demult pe forum aici, cand te saturi de asteptat raspunsul lui turbo, anunta-ma, poate oi gasii eu un raspuns
Succes
ovidiuaproporo is offline   Reply With Quote
Old 19-02-08, 14:50   #79
Xdriver

Stage 5
 
Xdriver's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 930
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
[CSR]
[Opel]
[Old School Cars]
[FORD]
Default Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?

Se ia puterea din actele masiniii pe care vrei sa pui motorul mai mare si la aceea se raporteaza 40%.
Cand ti-a spus femeia respectiva sa duci Cartea de la masina de pe care iei motorul nu a zis sa cumperi masina. Poti sa ceri o copie xerox de pe cartea aceea.
Daca nu iti face omologare individuala aici in cluj pt motorul respectiv..... o sa te trimita la test dinamic la RAR Bucuresti.
Taxa pt testul dinamic este in jur de 3000ron.
Xdriver is offline   Reply With Quote
Old 19-02-08, 18:47   #80
MaxX_82

Stage 4
 
MaxX_82's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 293
Default Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?

asta am primit eu. scuzati-i cacofonia

----- Referitor la scrisoarea dumneavoastră, vă comunicăm că conform
Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului
nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea
individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii
vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina
cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante. Intrucat nu cunosc ce
motor aveati montat pe autovehicul si ce motor vreti sau ati
achizitionat va comunicam cele trei cazuri in care puteti sa va incadrati.
- In cazul in care schimbati motorul cu altul identic (acelasi cod) se
va verifica de catre reprezentantii RAR fixarea noului motor si a
tubulaturii de evacuare, se va efectua testul de poluare si se va modifica
CIV.(aproximativ 100 ron)
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care se afla in gradul de
motorizare (gama de motoare care a echipat un anumit tip de
autovehicul pe parcursul intregului interval de fabricatie a respectivului tip),
functioneaza cu acelasi tip de combustibil si nu genereaza modificari
de putere mai mari de 40% determina omologarea vehiculului.(aproximativ
500 ron)
- In cazul in care schimbati motorul cu altul care nu se incadreaza in
cazurile enumerate mai sus, suplimentar fata de operatiunile de
omologare se fac si alte verificari inclusiv de catre Laboratorul de Incercari
pentru Securitate Rutiera privind performantele sistemului de franare,
determinarea repartitiei de mase, etc.(peste 500 ron in functie de
tipul si numarul de incercari suplimentare la care vehiculul este supus).
- Pentru mai multe informatii va rugam sa luati legatura cu
reprezentantele nostre sau cu Departamentul coordonare baze de date tehnice,
poluare si consultanta la numarul de telefon: 021 318.17.58 sau
021.202.70.00, 021.318.17.35 interior 251/157
Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce
determina omologarea acestora se pot efectua numai in ateliere
specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere
autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante RAR sau la adresa
www.rarom.ro.
Actele necesare sunt:
- act identitate detinator;
- cerere activitate RAR;
- CIV;
- Dupa caz, adeverinta din partea atelierului autorizat
__________________
MaxX_82 is offline   Reply With Quote
Old 21-02-08, 00:16   #81
di48lo

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 557
Default Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?

Ati vazut pagina asta?

http://www.onlinesport.ro/stiri/moto...uri-finale.htm
di48lo is offline   Reply With Quote
Old 21-02-08, 09:33   #82
DACIA-Wrc

Stage 5
 
DACIA-Wrc's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 4,203
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?

se stia de ea...era la stiri.dar am inteles ca ieri s`o votat alta taxa a vietii
DACIA-Wrc is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -