04-11-07, 21:12
|
#61
|
Stage 5
Join Date: Jun 2006
Posts: 5,291
Member of: [Colectionar Machete]
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
ma bucur ca ati revenit la topicul acesta..e chir de folos.
Ziceam ca duc Seatul mare la rar...ei bine a fost exact cum anticipam...nu au trecut nimic din ce era scris in Brieful nemtesc..au luat datele din nr de omologare si asa au facut cartea...e un mare mare cacat.
In alta ordine de idei...exista o parte in lege care se numeste "unicAT" SAU PROTOTIP..NU STIU SA VA CLARIFIC EXACT CE INSEAMNA DAR SE PARE CA E VALABIL ptr cei care nu fac piese in serie mare (gen Smoke) ca doar daca face 1 buc spoiler nu are de ce sa-l omologheze...daca se apuca sa faca serie mare...de ex eleron ptr logan...atunci trebuie sa-l omologheze.
__________________
ORICINE VREA CEVA CU MINE POATE SA MA SUNE
DACA NU RASPUND POATE SA INCERCE DIN NOU
0722277200
Machetele mele
|
|
|
07-11-07, 23:44
|
#62
|
Stage 5
Join Date: Sep 2005
Posts: 834
Member of: [PARTICIPANT CURSE] [RENAULT]
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
CA ii unicat stim .... dar pt rar, militie etc e o masina de serie? Adica daca te opreste si te controleaza de jante de ex sau de tobe sa zicem, ramai fara talon?!
|
|
|
13-11-07, 21:18
|
#63
|
Stage 2
Join Date: Nov 2007
Posts: 30
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Salut pe toti iubitorii de automobile.
In aceste probleme, cu schimbari de la omologarea de typ, trebuie concret discutat de masina si de schimbarea facuta. Daca ai un caz concret, cred ca pot sa te sfatuiesc.
ATENTIE PENTRU TOTI CITITORII:
De la 1.01.2007 Romania este in EU, deci si legile Romaniei trebuiesc aliniate la cele din EU.
In EU sant multe schimbari la masini care nu trebuiesc omologate.
Astept un caz concret.
|
|
|
13-11-07, 21:53
|
#64
|
Stock
Join Date: Nov 2007
Posts: 9
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Pentru turbo2007 : iti dau un caz relativ concret... Sa zicem ca in cartea masinii e trecuta o singura dimensiune pentru roti, si anume 185/65 R15 si eu vreau sa montez 205/65 R15, cum o scot la capat cu inginerii de la R.A.R.? Pt ca acesti inginerii ridicati in slavi de unii dintre "colegii" nostri de forum, stiu doar sa spuna ca daca n-ai de la producator aprobare, ei nu pot sa faca nimic. Pai daca tot is ingineri la R.A.R., faca dracului niste teste si sa zica : uite d'aia se poate,sau d'aia nu. Asa puteau fi angajati acolo si oameni cu 4 clase, care sa treaca datele de la producator in cartea masinii si apoi politia sa-ti treaca datele in talon. Atunci de ce ii zice omologare R.A.R.?
|
|
|
13-11-07, 22:14
|
#65
|
Stock
Join Date: Nov 2007
Posts: 9
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Si apropo pentru cei care poate o sa-mi sara in cap ca m-am legat de inginerii de la R.A.R.:1) Sunt de acord ca masina sa fie verificata daca vrei sa faci modificari, pentru a nu fi un pericol pe sosea;2) sunt de acord sa platesti pentru omologare (nu am nimic cu cei care nu vor sa plateasca din motive mai mult sau mai putin intemeiate); 3) In schimb ma deranjeaza faptul ca daca vrei sa fie totul legal si verificat de R.A.R., iti racesti gura degeaba;4)Teoretic, cred ca si daca imi construiesc o caruta cu motor, R.A.R. trebuie sa-mi faca niste teste, si atunci, de unde date de la producator cu dimensiunile rotilor?
P.S. Pt. TopArt: Fara suparare, da' in legatura cu programu ala Mathcad, sa faca cei da la R.A.R. "calculele" intre caracteristicile initiale si finale ale masinii, ca doar de-aia-s ingineri. N-am nimic cu inginerii,in general, dar peretele de care te lovesti la R.A.R. ma deranjeaza
|
|
|
13-11-07, 23:55
|
#66
|
Stage 2
Join Date: Nov 2007
Posts: 30
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Quote:
Originally Posted by badluks
Pentru turbo2007 : iti dau un caz relativ concret... Sa zicem ca in cartea masinii e trecuta o singura dimensiune pentru roti, si anume 185/65 R15 si eu vreau sa montez 205/65 R15, cum o scot la capat cu inginerii de la R.A.R.? Pt ca acesti inginerii ridicati in slavi de unii dintre "colegii" nostri de forum, stiu doar sa spuna ca daca n-ai de la producator aprobare, ei nu pot sa faca nimic. Pai daca tot is ingineri la R.A.R., faca dracului niste teste si sa zica : uite d'aia se poate,sau d'aia nu. Asa puteau fi angajati acolo si oameni cu 4 clase, care sa treaca datele de la producator in cartea masinii si apoi politia sa-ti treaca datele in talon. Atunci de ce ii zice omologare R.A.R.?
|
Cand am scris un caz concret, m-am referit la o masina la care imi dai toate datele:Marca,typ,cm3,ps sau KW, ce fel de jenti(marime..) si apoi ce cauciucuri(marimi..)
Eu am posibilitate sa ajut insa nu la cazuri inventate, ci la cazuri concrete.
Si te rog pe viitor, daca ai ceva cu cei de la RAR sa ii critici, insa nu intr-un limbaj vulgar. Acesta este un forum de iubitori de masini si nu de oameni care se exprima urat...Multumesc pentru intelegere
|
|
|
14-11-07, 00:14
|
#67
|
Stock
Join Date: Nov 2007
Posts: 9
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Am inteles de la inceput ca vrei caz concret, de aia am specificat "relativ concret"; si plus ca nu e inventat cazul; oricum cred ca trebuie sa existe niste proceduri standard (mai ales cu U.E.) pentru diferite omologari (de aia nu ti-am dat si alte date ale masinii); In legatura cu vulgaritatea, nu inteleg la ce te referi (n-am folosit cuvinte obscene-din cate stiu, "cel cu coarne" nu are legatura cu vulgaritatea) sau n-am fost mai vulgar decat altii; pt o mai buna intelegere a atitudinii mele fata de R.A.R., te rog citeste si al doilea mesaj din aceasta seara; merci si io
|
|
|
14-11-07, 20:40
|
#68
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 316
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Quote:
Originally Posted by badluks
Pentru turbo2007 : iti dau un caz relativ concret... Sa zicem ca in cartea masinii e trecuta o singura dimensiune pentru roti, si anume 185/65 R15 si eu vreau sa montez 205/65 R15, cum o scot la capat cu inginerii de la R.A.R.? Pt ca acesti inginerii ridicati in slavi de unii dintre "colegii" nostri de forum, stiu doar sa spuna ca daca n-ai de la producator aprobare, ei nu pot sa faca nimic. Pai daca tot is ingineri la R.A.R., faca dracului niste teste si sa zica : uite d'aia se poate,sau d'aia nu. Asa puteau fi angajati acolo si oameni cu 4 clase, care sa treaca datele de la producator in cartea masinii si apoi politia sa-ti treaca datele in talon. Atunci de ce ii zice omologare R.A.R.?
|
turbo2007 - nu ai nevoie de informatiile respective ca sa-i raspunzi la om
badluks - aici e raspunsul pt tine:
Dimensiunea trecuta in cartea masinii e de regula cea mai mica aprobata de fabricant, asta din cauza ca cei de la RAR le e lene sa treaca toate dimensiunile aprobate de fabricant. Treaba cu inginerii nu prea ai tu ca om normal si calm, ai treaba cu alti functionari. Probabil ca daca ai fi fost informat bine , atuncia cand ti-ai cumparat masina ai fi cerut " CERTIFICATUL DE CONFORMITATE" certificat care insoteste orice masina noua, si acolo sunt trecute TOATE dimensiunile aprobate de producator, dimensiuni care iti sunt trecute in cartea de identitate a masinii la RAR fara nici o taxa suplimentara, doar completant o simpla cerere, apoi ori faci copie dupa carte si cand dai talonul dai si copia dupa carte sa vada politistul ca ai dimensiunile aprobate, sau mergi si schimbi talonul( dureaza 10 min cred ca la politie pe albac). In cazul in care vrei o dimensiune care nu este aprobata de producator atuncia intervin complicatiile, insa nu trebuie disperat, daca sunt dimensiuni de bun simt, si se incadreaza in anumite norme iti sunt trecute in carte cu o taxa de aprox 50 Lei ( nu-mi amintesc daca e 50 lei sau 56 lei ).Daca vrei o dimensiune "nesimtita" ca sa zic asa ( inseamna MULT mai mare sau mai mica decat cele aprobate de producator) , abia atuncia ai treaba cu inginerii , dar nici acolo nu e prea multa bataie de cap, de regula depinde peste ce fel de om dai, unu batut in cap sau unul normal, insa ... inginerul respectiv trebuie sa semneze si este responsabil pentru ce semneaza, de asta nu prea se dau foarte usor aprobari pentru tot felul de roti.
Cum zicea cineva mai devreme, nu am actiuni la RAR dar in ultimii ani s-au schimbat foarte multe pe acolo si pot spune ca in bine. Problema este ca NU suntem informati si NU facem nimic ca sa ne informam, tot ce ti-am scris eu aici este adevarat si puteai afla printr-o simpla vizita si audienta la RAR aproape la orice functionar.
PS din intamplare stiu toate astea pt ca eu aveam roti pe 15 in talon si mi-am trecut roti pe 18 la bmw si la mitsubishi aveam pe 15 si mi-am trecut roti pe 19
noroc !
__________________
2006 Mitsubishi Outlander 2.0L 4x4
2002 BMW E39 2.0L
1980 Fiat X1/9 1.3L-UT
|
|
|
14-11-07, 21:11
|
#69
|
Stock
Join Date: Nov 2007
Posts: 9
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Merci turbo2007 pentru raspuns! In legatura cu "NU suntem informati si NU facem nimic" mi se pare ca esti un pic acid, pentru ca M-AM INTERESAT la R.A.R.. CREDEAI ca ma "LEG" de cei de la R.A.R. asa AIUREA, fara sa vorbesc anterior la R.A.R.? Tocmai de aceea am cautat un raspuns pe forum pentru a vedea cum au procedat cei informati, deoarece -cred ca am mentionat- mi s-a raspuns pur si simplu ca nu se poate-si am cerut sa vorbesc cu un INGINER-.Oricum, cu oricine oi fi vorbit la R.A.R., AR FI TREBUIT ORI SA-MI DEA RASPUNSUL PE CARE L-AI DAT TU, ORI SA SPUNA CA NU STIE. Adevarul o fi undeva la mijloc. Io nu zic ca n-ai dreptate, dar ti-am spus ce-am patit eu. De 3 ori am vorbit la R.A.R., in speranta ca vorbesc cu persoane diferite, dar acelasi raspuns l-am primit: NU SE POT MODIFICA DIMENSIUNILE ROTILOR FARA APROBAREA CONSTRUCTORULUI!!!
|
|
|
14-11-07, 21:22
|
#70
|
Stock
Join Date: Nov 2007
Posts: 9
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Si apropo de a fi informat cand mi-am luat masina- stiam ca am data de producator o singura dimensiune la roti. Sincer, faza cu LIPSA DORINTEI DE A INCERCA SA MA INFORMEZ MI SE PARE UN PIC DEPLASATA. Chiar am vorbit si la R.A.R. si la producator si la importator. Si inca o data, crezi ca daca de la R.A.R. mi-ar fi dat raspunsul tau-ca se poate-, as mai fi scris pe forum? Imi vedeam de treaba! Sau as fi blamat R.A.R.-ul, numa' asa sa scriu si io pe forum? Ce crezi?
|
|
|
15-11-07, 09:36
|
#71
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 316
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Quote:
Originally Posted by badluks
Si apropo de a fi informat cand mi-am luat masina- stiam ca am data de producator o singura dimensiune la roti. Sincer, faza cu LIPSA DORINTEI DE A INCERCA SA MA INFORMEZ MI SE PARE UN PIC DEPLASATA. Chiar am vorbit si la R.A.R. si la producator si la importator. Si inca o data, crezi ca daca de la R.A.R. mi-ar fi dat raspunsul tau-ca se poate-, as mai fi scris pe forum? Imi vedeam de treaba! Sau as fi blamat R.A.R.-ul, numa' asa sa scriu si io pe forum? Ce crezi?
|
S-o luam de la inceput. Cred ca mie vroiai sa-mi raspunzi nu lui Turboxxx . NU esti informat, pntru ca daca erai informat aveai certificatul de conformitate al masinii. In carte, in majoritatea tarilor sunt trecute doar dimensiunile cele mai mici aprobate de producator.Fara certificat de conformitate NU iti trece gratis dimensiunea noua a rotilor, si etc etc o gramada de probleme. Partea buna este ca daca reusesti sa faci rost de un certificat de conformitate de la alta masina , dar identica cu a ta ca performante tehnice, se trece schimbarea dimensiunilor gratuit. Eu am fost o singura data la RAR in legatura cu rotile ( de mai multe ori cu alte probleme), oricum, daca ai nevoie de ajutor, anunta-ma si am sa te ajut daca este posibil ceea ce vrei tu sa faci.
Succes
|
|
|
15-11-07, 18:38
|
#72
|
Stock
Join Date: Nov 2007
Posts: 9
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Scuze, m-am grabit ieri si am uitat sa mentionez faptul ca replica era pentru tine, "ovidiuaproporo".Pe faza asta cred c-o sa zici ca-s un zapacit si vorbesc aiurea . Merci-ul era pentru turbo2007 pentru replica lui,oricum. Bine , asa o fi , N-OI FI INFORMAT, dar ti-am spus unde M-AM INTERESAT si ce-am patit. Oricum ce ma deranjeaza in tara asta e faptul ca exista unele persoane care stiu cum sta treaba(ca si tine ,CJ-01-WOB, poate turbo2007 si altii), dar cand te adresezi la R.A.R. sau importator ei nu cunosc aceste aspecte sau nu vor sa ti le spuna (nu stiu care din cele doua variante e adevarata).Sa-mi fi spus si mie ce mi-ai spus tu. Oare de ce mie mi-au spus ca nu se poate, cand persoane care au trecut prin asta spun ca se poate? Nu mai inteleg P.S. Eventual spune-mi te rog exact de pe ce dimensiuni de pe 15 pe 19 ai trecut . Merci mult oricum
|
|
|
15-11-07, 20:08
|
#73
|
Stage 5
Join Date: Jul 2006
Posts: 316
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Quote:
Originally Posted by badluks
Scuze, m-am grabit ieri si am uitat sa mentionez faptul ca replica era pentru tine, "ovidiuaproporo".Pe faza asta cred c-o sa zici ca-s un zapacit si vorbesc aiurea . Merci-ul era pentru turbo2007 pentru replica lui,oricum. Bine , asa o fi , N-OI FI INFORMAT, dar ti-am spus unde M-AM INTERESAT si ce-am patit. Oricum ce ma deranjeaza in tara asta e faptul ca exista unele persoane care stiu cum sta treaba(ca si tine ,CJ-01-WOB, poate turbo2007 si altii), dar cand te adresezi la R.A.R. sau importator ei nu cunosc aceste aspecte sau nu vor sa ti le spuna (nu stiu care din cele doua variante e adevarata).Sa-mi fi spus si mie ce mi-ai spus tu. Oare de ce mie mi-au spus ca nu se poate, cand persoane care au trecut prin asta spun ca se poate? Nu mai inteleg P.S. Eventual spune-mi te rog exact de pe ce dimensiuni de pe 15 pe 19 ai trecut . Merci mult oricum
|
Nu am sa cred ca esti zapacit, cred doar ca te grabeai sa raspunzi la mesaj. Imi cer scuze ca mi-am atribuit multumirile tale, credeam ca sunt pentru mine din moment ce raspunsul meu era cel care facea lumina la problema ta. De ce nu ai primit tu un asemenea raspuns la RAR ? nu pot sa-ti raspund, ai dat peste oamenii care nu trebuie, peste ceva idioti sau pur si simplu ai ghinion. Daca eu mergeam la ghiseu si mi-i se raspundea sec ca nu se poate sunt convins ca ceream audienta la seful de reprezentanta sa-mi explice el de ce la mine nu se poate si la altii da, probabil o fi chestie de atitudine si nesimtire ( oi fi mai nesimtit si mai tupeist ca tine poate). de la ce dimensiune pe 15 am trecut eu pe 18 sau pe 19 nu are importanta deoarece eu am anumite marci/modele masini ...care probabil nu coincid cu ceea ce ai tu. mai bine scrie toate alea care ti-i le-a spus turbo si poate careva are sau a avut si a facut schimbarea de dimensiuni, sau mergi la RAR sau suna-ma, da-mi un suc si benzina si mergem impreuna la RAR si rezolvam cumva treaba.
Succes
PS. imi cer scuze daca te-am jignit sau ofensat in vre-un fel, nu aveam intentia asta deloc.
|
|
|
15-11-07, 23:59
|
#74
|
Stock
Join Date: Nov 2007
Posts: 9
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Merci, esti un domn! Nu m-ai jignit. Oricum iti multumesc si tie !
|
|
|
18-11-07, 17:49
|
#75
|
Ford Driver
Stage 5
Join Date: Jan 2007
Posts: 713
Member of: [FORD]
|
Re: Omologarile RAR: o problema sau lege?
Quote:
Originally Posted by turbo2007
Salut pe toti iubitorii de automobile.
In aceste probleme, cu schimbari de la omologarea de typ, trebuie concret discutat de masina si de schimbarea facuta. Daca ai un caz concret, cred ca pot sa te sfatuiesc.
ATENTIE PENTRU TOTI CITITORII:
De la 1.01.2007 Romania este in EU, deci si legile Romaniei trebuiesc aliniate la cele din EU.
In EU sant multe schimbari la masini care nu trebuiesc omologate.
Astept un caz concret.
|
ok... iti prezint un caz concret:
Masina mea - Ford Escort Cabriolet, caroserie ALF, an fabr. 1987 luna 10, cod motor LRB, 1597 cm3, 77kW (105 cp) (1.6 XR3i pt amatori), anvelope a195/50R15 91V (dimensiune recunoscuta de Ford pt. acest model; cu toate astea, la R.A.R. mi-au trecut doar 175/70 R13 79T).
Motorul original al masinii a fost: cod motor L4B, 1597 cm3, 66kW (90 cp), dar a fost schimbat cu prezentul motor si omologat.
Doresc sa-mi montez si sa-mi omologhez un motor de pe un Ford Mondeo dintre anii 1993-2000, cod motor SEA, 2544 cm3, 125kW (170 cp).
Inainte de a trece mai departe, vreau sa precizez ca acest tip de modificre a fost efectuat LEGAL, mai mult de atat, a fost schimbat cu un motor de pe Ford Mondeo ST220 dupa 2001, pe un Escort identic cu al meu, in U.K. (tara membra a U.E.), anul trecut.
Este prezentata pe youtube o mini poveste a masinii in fotografii, daca doresti cauta "escort cabriolet life", si vei vedea despre ce vorbesc.
Am vorbit cu persoana respectiva prin e-mail, si mi-a confirmat ca este cu acte n regula masina.
Intr-o zi am avut treaba cu o alta masina la R.A.R., si am profitat de ocazie pentru a ma informa asupra conditiilor de omologare, etc. Am intrebat unde pot afla detalii despre omologarea unui motor etc., si am fost trimis la camera 11 parca. M-a asteptat o doamna, careia i-am prezentat faptele verbal. Mi-a raspuns cu un aer atat de superior: "Nu pot sa va spun decat daca veniti cu cartea masinii den care vreti sa luati motorul si cu cartea masinii dvs". (Adica ce?!? sa cumpar masina si dup-aia sa-mi spuna ca NU SE POATE? - am insistat mai departe) "Nu se poate omologa un motor cu 40% mai puternic decat cel prezent pe masina, si motorul nou care este montat pe masina sa provina de pe acelasi tip de masina". OK! am inteles. deci, conform R.A.R.-ului nu pot sa-mi montez acel motor si sa-l omologhez. Atunci imi ramane sa caut un motor de pe Escort din anii aceia. Hmmmm.. ramane doar RS Turbo, cod motor LNB, 1597 cm3, 97kW (132 cp). Pe langa ca este extrordinar de greu de gasit un motor complet, cum sa iau puterea cu 40%?!? comparativ cu motorul original al masinii (66kW => 46,(96)% mai puternic, deci nu se poate) sau cu cel prezent pe masina? (77kW => 25,(974025)% mai puternic, deci oarecum posibil).
Te rog clarifica-ma asupra acestui aspect!
Pot sa-mi pun 2.5 V6 in Escortul meu pe cale legala, sau nu?!?
Mersi!
|
|
|
|
|