Quote:
Originally Posted by iasi_drifter
Intentionez ca anul viitor sa debutez in Campionatul de Viteza in Coasta al Romaniei si as vrea sa imi fac o masina capabila de drifting pentru asta pentru ca sunt pasionat de drifting.
Ma gandesc sa imi iau un BMW ursulet M3 sau macar 325i pentru asta.
Observ ca avem un drifter profesionist pe forum, Tengu, si vreau sa il intreb de ce as avea nevoie
Pe langa prepararile specifice grupei H probabil va fi nevoie de modificari ca masina sa ma ajute cat mai mult in a obtine drifturi cat mai spectaculoase si sa reziste la forja.
Bugetul este f limitat si vreau sa scap cat mai ieftin dar in acelasi timp as vrea sa driftuiesc fara sa am grija ca daca ii dau tare abandonez din cedari mecanice.
ce fel de modificari este esential sa fac de exemplu la un M3 ursulet?
ambreiajul banuiesc dar in rest ce?
de exemplu pentru a putea face clutch kick?
ce trebuie sa fac la unghiurile de cadere si celelalte unghiuri de la directie?
la suspensie
la frane
samd
ce fel de anvelope sunt bune pt. drift? (mai ales ca anduranta)
cu schimbarea treptelor in plin drift pe accelerare sau decelerare cum e treaba?
samd
M-am orientat pe BMW ursulet pt. ca probabil se gasesc piese mai usor la el. ce alte optiuni demne de luat in seama in afara de urs? (oricum cu tractiune spate evident)
parca n-as vrea masini prea rare de pe la noi ca mi-e ca e mai complicat cu piesele si nici una mai scumpa decat un urs.
|
Salve,
Ursuletul e o optiune foarte buna mai ales daca e un M3 daca nu si 325 e perfect.
Eu o sa iti spun modificaile specifice pentru drift:
Incepi cu usurarea masinii la maxim, scoti toate tapiteriile si scaunele din spate fetele de usa si izolatiile de pe capota etc...., scaune usurate sport cu sustinere laterala foarte buna, decupezi podeaua la porbagaj .... depinde cat de extrem vrei sa mergi
Volan cu priza bun perfect rotund.
Arcuri fabricate cu o rigidate extrema, si daca e posibil suspensie reglabila...care de obicei e scumpa asa ca un set de arcuri facute in asa fel incat sa coboare masina destul de mult 10-15cm, si sa o faca extrem de rigida...aprox 15kg forta/arc
Ughiul de cadere la rotile din fata trebuie deschis la -2....-5 negativ pt a elimina subvirarea.
La rotile spate nu e necesar sa deschizi unghiul de cadere.
Iti trebuie diferential cu alunecare limitata sau il sudezi pe cel original
cheap
Frana de mana neaparat si dace e posibil hidraulica.
Restul sistemului de franare ar trebuii up gradat cel putin cu un set de placute de frana racing.
Ambreiajul e esential sa fie modificat pt a rezista solicitarilor pt drift.
Cutia de viteza, e bine sa ai una de rezerva
Sasiul trebie ridigizat maxim posibil, strut bars fata, spate, sway bars (bari torsiune) modificate si roll cage care de asemena face sasiul mult mai rigid.
Ar fi bine sa ai bucsile de la suspensie facute mult mai rigide ...
La motor nu ai nevoie de 400 de cai neaparat da e bine daca ai cat mai multi
Evacuare directa, air intake, si alte modificari simple de genul acesta prin care sa obtii un raspuns mai bun de la motor suntr suficiente.
Trebuie sa iti modifici rezervorul pentru a nu ramane fara benzina din cauza balansului, si l fel baia de ulei... cu uleiul pur si simplu pui un litru in plus si e ok.
Anvelopele cele mai bune pt drift ...............sunt cele pe care le poti obtine
pt ca o sa ai nevoie
eu am distrus intr-o saptamana de drift in Ungaria 14 seturi de anvelope
E important sa ai presiune in roti mai mare pe fata de exemplu 3 bar si pe sapte 2,5-2,7bari sau egala. Nu e bine sa fie rotile mai moi pe fata = subvirare.
In functie de stilul tau si de cum se comporta masina poti sa o setezi din dimensiunea anvelopelor, pt subvirare, supravirare sau comportament neutru.
Roti mai mari pe fata si mai mici pe spate o sa iti dea un caracter supravirator iar invers subvirator .... etc
Masini optiuni:
Ford siera, opel kadet model vechi, escort model vechi, ascona, manta.... nissan 180 sx, 200sx .....