Go Back   Forum 4Tuning > Curse > Drift Section - Sideways Action

Drift Section - Sideways Action Totul despre Drift: Proiecte, Evenimente, Poze, Filme, etc.

Reply
 
Thread Tools
Old 28-04-07, 13:51   #1
iasi_drifter

Stage 5
 
iasi_drifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 792
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Preparare masina pentru drifting

Intentionez ca anul viitor sa debutez in Campionatul de Viteza in Coasta al Romaniei si as vrea sa imi fac o masina capabila de drifting pentru asta pentru ca sunt pasionat de drifting.
Ma gandesc sa imi iau un BMW ursulet M3 sau macar 325i pentru asta.
Observ ca avem un drifter profesionist pe forum, Tengu, si vreau sa il intreb de ce as avea nevoie
Pe langa prepararile specifice grupei H probabil va fi nevoie de modificari ca masina sa ma ajute cat mai mult in a obtine drifturi cat mai spectaculoase si sa reziste la forja.
Bugetul este f limitat si vreau sa scap cat mai ieftin dar in acelasi timp as vrea sa driftuiesc fara sa am grija ca daca ii dau tare abandonez din cedari mecanice.
ce fel de modificari este esential sa fac de exemplu la un M3 ursulet?
ambreiajul banuiesc dar in rest ce?
de exemplu pentru a putea face clutch kick?
ce trebuie sa fac la unghiurile de cadere si celelalte unghiuri de la directie?
la suspensie
la frane
samd

ce fel de anvelope sunt bune pt. drift? (mai ales ca anduranta)
cu schimbarea treptelor in plin drift pe accelerare sau decelerare cum e treaba?
samd

M-am orientat pe BMW ursulet pt. ca probabil se gasesc piese mai usor la el. ce alte optiuni demne de luat in seama in afara de urs? (oricum cu tractiune spate evident)
parca n-as vrea masini prea rare de pe la noi ca mi-e ca e mai complicat cu piesele si nici una mai scumpa decat un urs.

Last edited by iasi_drifter; 28-04-07 at 13:56.
iasi_drifter is offline   Reply With Quote
Old 28-04-07, 20:32   #2
Tengu

Stage 5
 
Tengu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 806
Member of:
[Moderators]
[Kamikaze Racing Team]
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Quote:
Originally Posted by iasi_drifter View Post
Intentionez ca anul viitor sa debutez in Campionatul de Viteza in Coasta al Romaniei si as vrea sa imi fac o masina capabila de drifting pentru asta pentru ca sunt pasionat de drifting.
Ma gandesc sa imi iau un BMW ursulet M3 sau macar 325i pentru asta.
Observ ca avem un drifter profesionist pe forum, Tengu, si vreau sa il intreb de ce as avea nevoie
Pe langa prepararile specifice grupei H probabil va fi nevoie de modificari ca masina sa ma ajute cat mai mult in a obtine drifturi cat mai spectaculoase si sa reziste la forja.
Bugetul este f limitat si vreau sa scap cat mai ieftin dar in acelasi timp as vrea sa driftuiesc fara sa am grija ca daca ii dau tare abandonez din cedari mecanice.
ce fel de modificari este esential sa fac de exemplu la un M3 ursulet?
ambreiajul banuiesc dar in rest ce?
de exemplu pentru a putea face clutch kick?
ce trebuie sa fac la unghiurile de cadere si celelalte unghiuri de la directie?
la suspensie
la frane
samd

ce fel de anvelope sunt bune pt. drift? (mai ales ca anduranta)
cu schimbarea treptelor in plin drift pe accelerare sau decelerare cum e treaba?
samd

M-am orientat pe BMW ursulet pt. ca probabil se gasesc piese mai usor la el. ce alte optiuni demne de luat in seama in afara de urs? (oricum cu tractiune spate evident)
parca n-as vrea masini prea rare de pe la noi ca mi-e ca e mai complicat cu piesele si nici una mai scumpa decat un urs.


Salve,

Ursuletul e o optiune foarte buna mai ales daca e un M3 daca nu si 325 e perfect.

Eu o sa iti spun modificaile specifice pentru drift:

Incepi cu usurarea masinii la maxim, scoti toate tapiteriile si scaunele din spate fetele de usa si izolatiile de pe capota etc...., scaune usurate sport cu sustinere laterala foarte buna, decupezi podeaua la porbagaj .... depinde cat de extrem vrei sa mergi

Volan cu priza bun perfect rotund.

Arcuri fabricate cu o rigidate extrema, si daca e posibil suspensie reglabila...care de obicei e scumpa asa ca un set de arcuri facute in asa fel incat sa coboare masina destul de mult 10-15cm, si sa o faca extrem de rigida...aprox 15kg forta/arc

Ughiul de cadere la rotile din fata trebuie deschis la -2....-5 negativ pt a elimina subvirarea.
La rotile spate nu e necesar sa deschizi unghiul de cadere.

Iti trebuie diferential cu alunecare limitata sau il sudezi pe cel original cheap

Frana de mana neaparat si dace e posibil hidraulica.

Restul sistemului de franare ar trebuii up gradat cel putin cu un set de placute de frana racing.

Ambreiajul e esential sa fie modificat pt a rezista solicitarilor pt drift.

Cutia de viteza, e bine sa ai una de rezerva

Sasiul trebie ridigizat maxim posibil, strut bars fata, spate, sway bars (bari torsiune) modificate si roll cage care de asemena face sasiul mult mai rigid.

Ar fi bine sa ai bucsile de la suspensie facute mult mai rigide ...

La motor nu ai nevoie de 400 de cai neaparat da e bine daca ai cat mai multi

Evacuare directa, air intake, si alte modificari simple de genul acesta prin care sa obtii un raspuns mai bun de la motor suntr suficiente.

Trebuie sa iti modifici rezervorul pentru a nu ramane fara benzina din cauza balansului, si l fel baia de ulei... cu uleiul pur si simplu pui un litru in plus si e ok.

Anvelopele cele mai bune pt drift ...............sunt cele pe care le poti obtine pt ca o sa ai nevoie eu am distrus intr-o saptamana de drift in Ungaria 14 seturi de anvelope

E important sa ai presiune in roti mai mare pe fata de exemplu 3 bar si pe sapte 2,5-2,7bari sau egala. Nu e bine sa fie rotile mai moi pe fata = subvirare.

In functie de stilul tau si de cum se comporta masina poti sa o setezi din dimensiunea anvelopelor, pt subvirare, supravirare sau comportament neutru.

Roti mai mari pe fata si mai mici pe spate o sa iti dea un caracter supravirator iar invers subvirator .... etc


Masini optiuni:

Ford siera, opel kadet model vechi, escort model vechi, ascona, manta.... nissan 180 sx, 200sx .....
__________________
Tengu is offline   Reply With Quote
Old 28-04-07, 21:13   #3
iasi_drifter

Stage 5
 
iasi_drifter's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 792
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Preparare masina pentru drifting

mersi de sfaturi sunt exact ce ma interesa.
ca ziceai de stilul meu, urasc subvirarea (cel putin la tractiune spate as uri-o), ca fapt divers am un link in semnatura cu drifting dintr-un joc (stiu ca e doar un joc dar apropo de stilul meu, nu zic ca ar fi vreo mare realizare )
abia anul asta o sa imi iau un BMW de strada si mai prin toamna vreau sa imi iau si sa prepar o masina de drift pt coasta.

cu diferentialul sudat merge ok?
clar trebuie ori unul autoblocant sau sudat cel original, dar daca e sudat apar probleme importante de manevrabilitate?
pot macar sa virez sa ies din parcul inchis?
de la ce viteza nu se mai simte lipsa diferentialului normal?
rezervorul cum ar trebui sa fie adica? special din plastic sau fibra?. unde sa il pun ca sa usurez spatele cat mai mult? scaun in dreapta nu va mai fi dar nu stiu daca as vrea totusi sa stau cu rezervorul langa mine, chit ca nu fumez
si cum anume sa mai montez un filtru? sa imi pun eventual un radiator de ulei?

Last edited by iasi_drifter; 28-04-07 at 21:16.
iasi_drifter is offline   Reply With Quote
Old 29-04-07, 21:46   #4
alex_g
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Si de unde iei tu M3 urs?Stii cat costa intretinerea la o asemenea masina?
  Reply With Quote
Old 30-04-07, 14:05   #5
catalanu
Banned

Stage 5
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 597
Member of:
[4Rally]
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Scuzati-ma ca ma bag ca musca-n lapte: cam cat ar fi maximul de km pe care sa ii aiba o masina care va fi de drift?Sa reziste motorul macar 1-1,5 ani.Multumesc
catalanu is offline   Reply With Quote
Old 06-05-07, 21:44   #6
Eagleee

Stage 5
 
Eagleee's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 640
Default Re: Preparare masina pentru drifting

La rand

Sa nu sudezi in nici intrun caz diferentialul, fiindca dupa aia devine foarte dubios masina la curbe, mai ales ca probabil nu vei folosi pentru drift numai...Mai mult, se gaseste usor diff pentru bmw autoblovant, LSD, e si ieftin.
Radiatorul de ulei este o idee buna si un radoato pentru apa cat mai mare cu multe ventilatoare fiindca nu mergi repede dar solociti motorul la max.
Rezervorul e usor sa faci, desfaci, ei cateva table si zudezi in interior asa incat sa curga mai greu benzina, e drept ca vei avea probleme la alomentare...dar macar nu vei avea probleme la drift.

Nu e sensul sa cumperi M3, e destul sa ei un 325i si pui motorul de M5 (care e ieftin, se gasesc la 3-4000euro si este destul de puternic, 3151-340cai...+o masina intreaga)

Nu conteaza cati km are la bord, in mod normal trebue sa refaci motorul inainte sa omori...:P
Eagleee is offline   Reply With Quote
Old 06-06-07, 15:06   #7
MC Mate

Stage 5
 
MC Mate's Avatar
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 3,358
Member of:
[Moderators]
[NoSpeedLimit Romania Club]
[Nissan]
Default Re: Preparare masina pentru drifting

BMW E 30 325i are radiator de ulei din fabrica, iar rezervorul de care vorbea Tengu cred k este rezervor sub presiune, care tine benzina la nivel indiferent de viraje, acelasi tip de rezervor dak nu ma insel se foloseste si la raliu.
__________________
SABLARE SI POWDERCOATING

EX BMW E30 325i 175 CP || EX posesor BMW E36 COUPE 2.5 24v 193 cp
MC Mate is offline   Reply With Quote
Old 22-11-07, 11:07   #8
bimmer3

Stage 5
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 541
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Quote:
Originally Posted by Tengu View Post
Salve,



E important sa ai presiune in roti mai mare pe fata de exemplu 3 bar si pe sapte 2,5-2,7bari sau egala. Nu e bine sa fie rotile mai moi pe fata = subvirare.

.....
Este adevarat? sau ai vrut sa spui invers si ai zis asa din greseala?
Eu merg la e30 325i cu lsd, cu roti 15' 3bar spate si balon mic, si 2,4 bar fata si balon ceva mai mare si asa mi se pare ca aluneca mai bine decat cand mergeam cu presiune 2,5 bar in toate 4.

Raspundeti va rog si ceilalti care mai stiti
Stiu ca tengu e profesor dar poate a scris aiurea din greseala
bimmer3 is offline   Reply With Quote
Old 22-11-07, 15:10   #9
Tengu

Stage 5
 
Tengu's Avatar
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 806
Member of:
[Moderators]
[Kamikaze Racing Team]
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Quote:
Originally Posted by bimmer3 View Post
Este adevarat? sau ai vrut sa spui invers si ai zis asa din greseala?
Eu merg la e30 325i cu lsd, cu roti 15' 3bar spate si balon mic, si 2,4 bar fata si balon ceva mai mare si asa mi se pare ca aluneca mai bine decat cand mergeam cu presiune 2,5 bar in toate 4.

Raspundeti va rog si ceilalti care mai stiti
Stiu ca tengu e profesor dar poate a scris aiurea din greseala
Nu am scris din gresala, presiunea in rotile fata mai mica iti da mai multa subvirare adica iti scoate botul masinii in afara curbei, bineintles ca difera de la masina la masina si suspensii etc.

Peretele cauciucului e mai moale si cedeaza la transferul de mase e cam acelasi efect ca si cum ai avea o suspensie mai moale.

Trebuie sa fii atent si la unghiurile de cadere pe fata trebuie sa fie un pic negativ ...

Dar eu ma refer la drift nu stiu de ce alunecare vb tu, incearca diferite solutii si vezi care ti se potriveste tie.

pt nivelul de inceput in care se fac cerculete, opturi etc in treapta unu nu prea e mare diferenta, eu vb de la treapta a doua in sus 60-70km/h plus.

La viteze mai mici nu prea conteaza. Conteaza mai mult compozitia cauciucurilor si dimensiunea.

Spor la treaba !
Tengu is offline   Reply With Quote
Old 23-11-07, 12:44   #10
Hexer


Stage 5
 
Hexer's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,894
Member of:
[4Tuning International]
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Depinde de masina, la fiecare e altfel, dar o pereche de cauciuc tine cam 5-6 min...conteaza mai mult cat de bine stii decat ce presiune mergi, la drift iti trebuie o suspensie foarte buna (nu foarte rigida, dar foarte stabila fara balansare), frana de mana hidraulic si cam 200 cai pentru inceput e destul.
Dar daca vrei sa folosesti la drift masina minim e un diff LSD de 50-70%, chear si cea sudata e relativ buna (stiu din experienta la e30).
__________________
De vanzare : Volan RALLY OMP

De vanzare : Frana de mana hidraulica Wilwood


On FaceBook
Hexer is offline   Reply With Quote
Old 24-11-07, 11:05   #11
bimmer3

Stage 5
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 541
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Quote:
Originally Posted by Tengu View Post
Nu am scris din gresala, presiunea in rotile fata mai mica iti da mai multa subvirare adica iti scoate botul masinii in afara curbei, bineintles ca difera de la masina la masina si suspensii etc.

Peretele cauciucului e mai moale si cedeaza la transferul de mase e cam acelasi efect ca si cum ai avea o suspensie mai moale.

Trebuie sa fii atent si la unghiurile de cadere pe fata trebuie sa fie un pic negativ ...

Dar eu ma refer la drift nu stiu de ce alunecare vb tu, incearca diferite solutii si vezi care ti se potriveste tie.

pt nivelul de inceput in care se fac cerculete, opturi etc in treapta unu nu prea e mare diferenta, eu vb de la treapta a doua in sus 60-70km/h plus.

La viteze mai mici nu prea conteaza. Conteaza mai mult compozitia cauciucurilor si dimensiunea.

Spor la treaba !
merci pt raspuns
bimmer3 is offline   Reply With Quote
Old 26-09-08, 13:22   #12
69-HAI

Stage 5
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 812
Default

sal. nu te supara ca-ti spun,iasi drifter, dar din moment ce pornesti la un asemena
drum (sa-ti prepari o masina de drift) si zici ca nu prea ai posibilatati,sau ma rog - ca sunt limitate,si tu vrei sa incepi cu un m3 e30,sau cel putin un 325
ceva "nu se pupa"
-ori nu te-ai informat bine si nu ti-ai facut un calcul exact, sau cel putin in mare;
-ori visezi
nu te supara, poate am fost putin aspru in exprimare,dar vorbele tale
asa lasa de inteles pt cei care cunosc si stiu ce implica asa ceva.
nu o spun din vorbe sau din vise,o spun din propria experienta.
am bagat ceva bani intr-un urs pt a-l face cat de cat competitiv si inca mai inghite si crede-ma - inghite nu gluma
si nu am pornit de la un m3, ci de la un urs f.f. simplu
adevarat - am fost poate putin dur cu tine, dar nu mi-as dori sa pornesti la drum si undeva pe la jumate sa cedezi financiar sau poate nervos asa cum multi fac, doar ca au visat ca se poate
inca o data gandeste-te si fa-ti calculele f.bine si daca accepti sfatul meu - lasa m3-ul deoparte nu-l profana te rog, si asa nu prea mai sunt multe poti f.bine sa incepi cu un 325

de aici din poze pana in momentul de fata masina a mai suferit ceva modificari: roll-bar,tampoane motor si cutie din poliuretan, frana de mana hidraulica si alte cateva chestii minore si vor mai urma multe alte modoficari
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	HAI.jpg
Views:	1695
Size:	953.4 KB
ID:	652975   Click image for larger version

Name:	HAI1.jpg
Views:	924
Size:	1.02 MB
ID:	652976   Click image for larger version

Name:	HAI2.jpg
Views:	1423
Size:	861.4 KB
ID:	652977  

Click image for larger version

Name:	HAI3.jpg
Views:	1178
Size:	827.9 KB
ID:	652978   Click image for larger version

Name:	HAI4.jpg
Views:	1282
Size:	863.2 KB
ID:	652979  

Last edited by Gabi; 26-09-08 at 18:02.
69-HAI is offline   Reply With Quote
Old 28-09-08, 12:54   #13
Tod3rik

Stage 5
 
Tod3rik's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,242
Default Re: Preparare masina pentru drifting

o intrebare la ce foloseste frana de mana hidraulica?
Tod3rik is offline   Reply With Quote
Old 28-09-08, 15:48   #14
dagosh88
PARTICIPANT CURSE

Stage 5
 
dagosh88's Avatar
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 657
Member of:
[PARTICIPANT CURSE]
Default Re: Preparare masina pentru drifting

Frana de mana normala e doar prin cablu,cea hidraulica e mult mai puternica, iti blocheaza rotile imediat. Iti permite sa incepi derapajul mult mai usor si mai rapid.
dagosh88 is offline   Reply With Quote
Old 28-09-08, 22:25   #15
Tod3rik

Stage 5
 
Tod3rik's Avatar
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 1,242
Default Re: Preparare masina pentru drifting

asta mam prins.. dar nu inteleg de ce pui frana hidraulica pe urs....sau e ceva ce nu stiu eu?
Tod3rik is offline   Reply With Quote
Reply



- Copyright 2024 4Tuning -