Corect, sa nu intram in aberatii gen 928 e racheta pe langa 924/944 pt ca stim cu totii ca asta e doar in capul snobilor detinatori de 928...sau invers...care e doar in capul idiotilor.
In realitate stim cu totii ca primele 928 aveau performanta de 7.5s 0-100 si 226km/h v max, comparat cu primele 924 care aveau performanta de 9.5s 0-100 si 203km/h vax....sau primele 944 care aveau performanta de 8.3s 0-100 diferenta fiind relativ mica pt pretul(si intretinerea) si consumul unui 928...designul e discutabil dar cu siguranta 928 e mai frumos decat 924...dar e discutabila comparatia cu 944.
924: 1979
http://www.carfolio.com/specificatio...car/?car=36652
928: 1977
http://www.carfolio.com/specificatio...car/?car=47058
944: 1982
http://www.carfolio.com/specificatio...car/?car=33814
urmatoarea generatie:
924 turbo 0-100 7.7s si v max 229km/h (1982)
944 turbo 0-100 6.3s si v max 245km/h (1985)
928S 0-100 6.2s si v max 255km/h (1985)
ultima generatie, daca se poate spune asa e putin diferita...performantele fiind ceva mai apropiate. Luam aici in considerare cele mai puternice modele omologate pt strada 924,944 si 928
924 Carrera GTS 0-100 5.2s si vmax 260 km/h
944 Turbo S 0-100 5.7s si vmax 260km/h
928 S4 Club sport lipsesc datele dar probabil era ceva mai rapid ca un 928 GT(s) care avea performantele urmatoare:
0-100 5.6s si vmax 275km/h
dupa cum se poate vedea clar, diferentele s-au pastrat dealungul anilor si a versiunilor. 924 fiind de cele mai multe ori cel mai slab, iar 928 fiind cel mai rapid....dar diferentele sunt si au fost clar echilibrate de pretul de achizitie, costul de mentenanta si consumul masinilor.
Singurul lucru ce se poate spune este ca toate sunt masini performante pt banii pe care ii investesti in ele.
924 este si in ziua de azi o masina ieftina dar rapida
944 a ramas si acum putin mai scumpa dar ceva mai performanta si mai comoda
924 este in continuare un grand tourer si nu o masina de circuit, insa prestand pe masura banilor care il cumpara si il mentin.
Deci, sa nu intram in polemici ca 924, 944 nu se merita si ca 928 e un zeu pt ca nu e chiar asa...928 e o masina foarte scumpa in special in zilele noastre, si asta nu doar in romania.
la noi e mare impozitul, dar asigurarea e ieftina....as fi curios cat costa asigurarea unui 928 in germania...iar consumul e consum oriunde ai fii.
Daca iti permiti 928 si iti place, iti iei 928..daca nu...si tot vrei porsche...sunt si alte variante care cu siguranta nu vor intrece 928 dar vor fii comparabile si ca performanta / cost !