Evenimente Auto Saloane tuning, Expozitii, Intalniri, Saloane Auto, Diverse evenimente legate de viteza si extrem. |
07-08-11, 19:54
|
#16
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Crede-ma, eu nu sīnt mare fan al daciei vechi (R 12) dar sīnt realist.
Foarte multi subestimeaza masinile astea, le ignora si-si bat joc de ele datorita unui ..... "image" cam negru al trecutului.
De mentalitatile īnvechite obsedante si preconcepute ce persista si īn ziua de azi, sa nu mai vorbim.
O dacie din asta bine pusa la punct, restaurata asa cum trebuie (nu ciobanita mioritic), daca sti cum sa umbli cu ea, te mai tine 30 de ani si atunci ai o raritate. Din pacate asa ceva, cel putin īn RO nu mai intereseaza pe nimeni.
Marea majoritate sīnt ori strutz-o-camile.... "REISARI cu tus proaspat pe permis", ori tīmpenii ciobanite mioritic de te apuca scīrba.
Last edited by CyberCSX; 07-08-11 at 19:57.
|
|
|
07-08-11, 20:27
|
#17
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of: [VW]
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Quote:
Originally Posted by CyberCSX
Crede-ma, eu nu sīnt mare fan al daciei vechi (R 12) dar sīnt realist.
Foarte multi subestimeaza masinile astea, le ignora si-si bat joc de ele datorita unui ..... "image" cam negru al trecutului.
De mentalitatile īnvechite obsedante si preconcepute ce persista si īn ziua de azi, sa nu mai vorbim.
O dacie din asta bine pusa la punct, restaurata asa cum trebuie (nu ciobanita mioritic), daca sti cum sa umbli cu ea, te mai tine 30 de ani si atunci ai o raritate. Din pacate asa ceva, cel putin īn RO nu mai intereseaza pe nimeni.
Marea majoritate sīnt ori strutz-o-camile.... "REISARI cu tus proaspat pe permis", ori tīmpenii ciobanite mioritic de te apuca scīrba.
|
sunt cativa baieti pe topicul asta http://www.daciaclub.ro/DACIA-1300-f...03-s19620.html care ii intereseaza de vechea dacie 1300,au avut si o intalnire nationala..
https://forum.4tuning.ro/568-old-scho...u-6-7-8-a.html
__________________
Vw Golf mk2 1.6TD 70 CP 1991.
Vw Golf mk3 1.9D 64 CP 1993.
|
|
|
07-08-11, 20:45
|
#18
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Da. De acord cu tine dar daca facem comparatie la nivel national, pasionatii sīnt o minoritate pe cale de disparitie iar daciile restaurate 100% ORIGINAL asa cum au iesit pe portile fabricii fara...... "VREAU SA FIU GORDINI" si roti de juma de metru, chiar ca se pot numara pe degete.
|
|
|
07-08-11, 20:49
|
#19
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of: [VW]
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Quote:
Originally Posted by CyberCSX
Da. De acord cu tine dar daca facem comparatie la nivel national, pasionatii sīnt o minoritate pe cale de disparitie iar daciile restaurate 100% ORIGINAL asa cum au iesit pe portile fabricii fara...... "VREAU SA FIU GORDINI" si roti de juma de metru, chiar ca se pot numara pe degete.
|
da asa e...cred ca peste cativa ani nu o sa ramana mai mult de 100 de astfel de masini...
|
|
|
07-08-11, 21:19
|
#20
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
CyberCSX: Ai dreptate asa e...si eu am avut o Dacia 1310 din 91 putin modificata, nu prea multe...exteriorul arata stock, original foarte normal, dar vopsita in 2 culori alb-negru si motor 1.6 de papuc, masina tragea destul de bine pentru o dacie, si era buna la depasiri cel mai mult, avea multi km motoru ala a fost muncit pe papuc etc...eu i-am pus mereu tot ce a fost nou, piese absolut tot, si masina nu avea rugina, dar ce iti pot spune este ca masina asta 1310/R12 nu e sa faci nu stiu ce curse si sa pui caluti multi pe ea ca cedeaza altceva...cel putin precizia la directie la viteze mari de peste 140 km/h iti dadea senzatia ca o scapi de sub control..i-am dat 166 km/h testat pe GPS, ca ceasu minte foarte mult la 1310 si era unsafe sa zic asa...motorul fiind foarte greu si mai puternic decat 1.4 o tremura putin la fiecare pornire/oprire...noroc ca avea stabilitate cat de cat buna, garda la sol coborata mult, dar pentru drumurile romaniei o faci praf...eu sunt stan patitu, lonjeroane lovite de asfalt, scut, o planetara sparta in bratul exterior....caroseria era originala ca tablarie, probabil a fost vreo ciudatenie de dacie pastrata de cineva la garaj de nu era gaurita si mancata de rugina, dar nu functiona nimic pe la bord, am facut-o ca din fabrica. Daca mi-ar mai zice cineva, vrei dacie 1310? nu stiu ce sa mai raspund, e nice, dar mai rau calitatea pieselor foarte proasta, de-aia nu prea mai tine....si daca mergi cu o Nova/SuperNova ca e tot romaneasca e o diferenta de la cer la pamant...am condus una de raliu saptamana trecuta avea 120 cp, era din 98 si pot sa spun ca e mai safe ca 1310, stabilitate, control, pozitie volan, directie precisa, frane....la 1310 ca sa o ai de incredere trebuie sa modifici multe si multi bani, modificari cu gramada...Chiar daca vor ajunge raritati, nu m-ar mai trage inima sa cumpar alta, pentru ca acum sunt toate cu rugina, gaurite si lipsa pieselor o sa fie mai rau. Ceva mai modern nu strica am vazut o americana frumoasa la un pret super, dar banii sunt o problema pentru un timp...inca imi mai sta gandu la Seville-u ala. :X
__________________
I live my life at the quarter mile the time, nothing something else matters.
For ten seconds or less...I'm Free!!!
|
|
|
07-08-11, 22:55
|
#21
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Eu cīt am stat īn RO am avut o Dacie facuta īn 1976, īnca cu piese de Renault.
īmi aduc aminte, dadusem 60.000 Lei pe ea chit ca era SH. Asta era prin 1980. Norocul era cu piesele originale ce le avea din fabrica care tineau respectabil de bine. totusi nu aveam curajul sa-i dau talpa asa serios.
La 120 km/h īncepea sa tremure de ziceai ca-i o budinca si credeam ca cedeaza din toate īncheieturile. Asta chit ca erau rotile echilibrate asa cum trebuie. nu mi-a trecut niciodata prin cap s-o tunez sau sa pun pe ea naiba stie ce motor de R5 sau alte minuni.
Am dat-o īn 1990, īnainte de a pleca din RO. Avea aprox. juma de milion de km rulati pe bord, dar tot īn stare originala era asa cum a iesit pe poarta fabrici si datorita tablei frantuzesti, cu foarte putina rugina.
M-da....... a ramas doar o amintire.
|
|
|
09-08-11, 23:11
|
#22
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Cum de a facut masina aia in 14 ani 500.000km? ca pe vremea aia nu aveai de unde benzina. Asta inseamna peste 35.000km anual aproape 3.000km lunar si aproximativ 200l benzina/luna, vecinii mei care aveau masina abia reuseau sa plece la tara duminica cu masina.
|
|
|
10-08-11, 10:00
|
#23
|
Stage 5
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of: [VW]
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Quote:
Originally Posted by lord_wader
Cum de a facut masina aia in 14 ani 500.000km? ca pe vremea aia nu aveai de unde benzina. Asta inseamna peste 35.000km anual aproape 3.000km lunar si aproximativ 200l benzina/luna, vecinii mei care aveau masina abia reuseau sa plece la tara duminica cu masina.
|
mergea cu tuica in loc de benzina asta a zis-o chiar el pe un topic de al meu.
Uite aici:
Quote:
Originally Posted by CyberCSX
Am avut si eu una facuta īn '76 cu piese originale Renault. Motorul Renault original a tinut pīna la 135.000 km dupa care si-a luat ramas bun de la viata.
Poate ar fi tinut mai mult dar pt. ca nu aveam benzina (cum am mentionat mai sus - decīt un plin pe luna si asta pe cartela), bagam īn el toate tīmpeniile. pīna si CHEROSINA ALTOITA si alte tīmpenii numai ca sa pot circula.
I-am dat si VODCA / PALINCA amestecata cu MOTORINA si BENZOL. Important era sa se īnvīrte rotile
|
|
|
|
10-08-11, 12:48
|
#24
|
Stage 5
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,416
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Quote:
Originally Posted by lord_wader
Cum de a facut masina aia in 14 ani 500.000km? ca pe vremea aia nu aveai de unde benzina. Asta inseamna peste 35.000km anual aproape 3.000km lunar si aproximativ 200l benzina/luna, vecinii mei care aveau masina abia reuseau sa plece la tara duminica cu masina.
|
si eu am avut dacia aia 1310 avea 400.000 km si ceva, mergea bine si e masina fabricata dupa revolutie cand nu s-a mai dat benzina pe cartela si sa circuli cu numar par/impar cum era pe timpu lu raposatu'. Nu mai zic ca eu am fost al 6-lea proprietar ) si acum ala de o are este al 7-lea. La 8 cred ca va fi rematu cine stie...
|
|
|
10-08-11, 12:59
|
#25
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Quote:
Originally Posted by lord_wader
Cum de a facut masina aia in 14 ani 500.000km? ca pe vremea aia nu aveai de unde benzina. Asta inseamna peste 35.000km anual aproape 3.000km lunar si aproximativ 200l benzina/luna, vecinii mei care aveau masina abia reuseau sa plece la tara duminica cu masina.
|
auzi dar tu īn ce an esti nascut? te īntreb deoarece daca esti nascut īn..........."era de glorie" a lui ceasca, n-ai pune īntrebarea asta.
Cred ca realizezi ca cine avea pe vremea aceea PCR ( Pile / Cunostiinte / Relatii), avea si benzina mai mult decīt īi trebuia
Sa intru īn detalii? OK !
Mama-mea aera pe atunci "mare goanga" cu sindicat-ul īn CSR (Combinatul Siderurgic Resita) iar "nasu mare" la familiuta mea era primarul orasului Resita, pe vremea aceea un oarecare VADUVA ION. (Resitenii vechi īl cunosc).
Cred ca cu asta am spus totul, si cred ca ti-am raspuns si la īntrebare.
Pīna la īnrudirea cu primaru a mers masina aia si cu....... c**t (cum am spus de altfel si īn topic-ul tau)
|
|
|
11-08-11, 07:56
|
#26
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Lasīnd la o parte interogatoriile, hai sa revenim la tema.
@ Thomas Everywhere
Singurul lucru ce mi-as putea cīt de cīt īnchipui pt. un papuc din asta, ar fi modificarea structurii de rezistenta si trecerea de la caroseria autoportanta la sasiu gen "Hot Rod". Īn situatia asta, nu mai este limitata greutatea unui motor, se poate aplica alta transmisie, alta cutie, alta suspensie etc. disparīd astfel limitele tuning impuse de standard.
Īn memorie, asi avea pt. o astfel de structura un "tuning" dar.......... ma abtin ca risc sa-mi sara unii īn cap
Oricum, ar iesi un SUV - PICK UP de i-ar da pe unii pe spate rau de tot
|
|
|
12-08-11, 18:25
|
#27
|
Stage 5
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Quote:
Originally Posted by Thomas Everywhere
si eu am avut dacia aia 1310 avea 400.000 km si ceva, mergea bine si e masina fabricata dupa revolutie cand nu s-a mai dat benzina pe cartela si sa circuli cu numar par/impar cum era pe timpu lu raposatu'. Nu mai zic ca eu am fost al 6-lea proprietar ) si acum ala de o are este al 7-lea. La 8 cred ca va fi rematu cine stie...
|
Merge cum sa nu mearga, eu eram curios cum de a facut omul atatia km pe vremea comunista. Acum am inteles, ideea era ca aveam si eu in cap 2 explicatii posibile: fabulatie sau varianta lui cu pilele, pe care acum o cred. Stiu ca erau persoane care aveau tv color pe vremea aia , covor persan, lapte, oua, pui, portocale. El se pare ca facea parte dintre ei. Asta asteptam sa aud de la el, altfel as fi zis ca fabuleaza. Am prins comunismul putin, imi aduc aminte de cozile la lapte pentru sora mea, cozile la portocale pe 24dec si micii de 1mai la terasa din oras de la mine. Aaa si defilarile din august sau expozitiile de ziua recoltei la care ramaneam cu gura apa ca nu era cu vanzare
|
|
|
12-08-11, 18:43
|
#28
|
Banned
Stage 5
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Last edited by CyberCSX; 12-08-11 at 18:50.
|
|
|
24-01-12, 19:30
|
#29
|
Stage 3
Join Date: Jan 2011
Posts: 106
Member of: [Opel] [4Rally]
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Am citit intreg topicul si am vazut si actiunea pe youtube , e un altfel de aventura , una pur romaneasca ....una e sa te urci intr-un Hummer si sa pleci la drum si una e cu Dacia ....respect!
Frumos ar fi sa se mai organizeze astfel de aventuri....salutare!
__________________
''Wir Leben Autos''
https://forum.4tuning.ro/116-masina-m...by-cosmin.html
1. Esti pe net
2. Esti pe 4tuning
3. Imi citesti semnatura
5. Nu ai observat ca lipseste pc. 4.
6. Tocmai ai verificat daca exista pc. 4.
7. Zambesti, sau chiar razi
8. Daca ai zambit doar, acum razi.
|
|
|
28-01-15, 19:25
|
#30
|
Stage 1
Join Date: Feb 2014
Posts: 15
|
Re: "CU PAPUCII PRIN DESERT"
Aroul din raid a avut motor de campul lung 2660 cm, foarte prost , si in tara a avut probleme cu supraincalzirea, nu a avut de brasov si spun asta deoarece aveau voie sa plece modele euro 2 si doar acesta se incadra
|
|
|
|
|