Go Back   Forum 4Tuning > Masini & Tuning > Discutii generale masini > Masini Tari & Concept Cars

Reply
 
Thread Tools
Old 12-01-11, 21:30   #1
cata_golf

Stage 5
 
cata_golf's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of:
[VW]
Default Prototip misto Dacia Sport

sper ca nu va suparati ca am facut acest topic dar pentru cei care zic ca dacia e rabla uitati ce model au produs cei de la dacia pe timpul lui ceausescu dacia MD87 cu motor central
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	dacia_MD87-1.jpg
Views:	281
Size:	251.0 KB
ID:	1819641   Click image for larger version

Name:	dacia_MD87-3.jpg
Views:	307
Size:	140.7 KB
ID:	1819642   Click image for larger version

Name:	dacia_MD87-4.jpg
Views:	270
Size:	195.6 KB
ID:	1819643  

Click image for larger version

Name:	dacia_MD87-6.jpg
Views:	180
Size:	221.5 KB
ID:	1819644   Click image for larger version

Name:	dacia_MD87-7.jpg
Views:	253
Size:	231.7 KB
ID:	1819645   Click image for larger version

Name:	dacia_MD87-8.jpg
Views:	233
Size:	290.1 KB
ID:	1819646  

__________________
Vw Golf mk2 1.6TD 70 CP 1991.
Vw Golf mk3 1.9D 64 CP 1993.
cata_golf is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 02:14   #2
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Nu e nimic nou. Prototipurile ce nu au intrat niciodata īn productie, sīnt arhi- cunoscute (cauta pe forum). īn afara de asta, daca stai sa te gīndesti sīnt o porcarie.

Bla, bla, bla cu motor central, vreau sa fiu prototip

"Festivalul autogenul de aur", decupezi ce nu-ti trebuie, pui o fibra strīmba ca la lastun īn loc si problema-i rezolvata. La prototipul doi, iei o 1300, o decupezi dupa bunul plac, īi pui un bot de triumf sau fiat 1300 si ai aceasi varza.

Mai reusita este dacia albastra cu sase roti si motor pe spate a taranului apicultor, decīt gioasele astea.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 14:22   #3
cata_golf

Stage 5
 
cata_golf's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of:
[VW]
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Nu e nimic nou. Prototipurile ce nu au intrat niciodata īn productie, sīnt arhi- cunoscute (cauta pe forum). īn afara de asta, daca stai sa te gīndesti sīnt o porcarie.

Bla, bla, bla cu motor central, vreau sa fiu prototip

"Festivalul autogenul de aur", decupezi ce nu-ti trebuie, pui o fibra strīmba ca la lastun īn loc si problema-i rezolvata. La prototipul doi, iei o 1300, o decupezi dupa bunul plac, īi pui un bot de triumf sau fiat 1300 si ai aceasi varza.

Mai reusita este dacia albastra cu sase roti si motor pe spate a taranului apicultor, decīt gioasele astea.
da aia o stiu si eu e mult mai buna decat asta
cata_golf is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 14:43   #4
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Adevarul este ca īnainte de 1989 au īncercat sa faca din rahat zbici si sa mai si pocneasca. Treaba n-a reusit, nici pe hīrtie si nici īn realitate.

Mai ia de exemplu Dacia 500 Lastun facuta de timisoreni. cutiuta cu motoras de 500 cmc si 21 CP cu racire cu aer a iesit īn doua variante. Una cu caroserie de fibra si una cu caroserie de tabla. Dupa aprox. 5000 de unitati produse, s-a terminat cu Lastunul. Nu numai ca nu era bun de nimic si finisarea era un dezastru, ploua in el de numa si versiunea de tabla īn 3 ani era putreda.
Multi nostalgici de vīrsta mea (generatia anilor 60) ridica īn slavi prototipurile astea dar sīnt departe de realitate.
Daca se scoate un prototip (concept) nu se face numai caroseria cum este īn cazul daciilor, ci si motoarele.
Ei nu au facut nimic la motoare pīna dupa 1990 cīnd si-a bagat Renault nasul si a preluat Dacia.
Indiferent ce faceau la caroserie, motorul era acelasi putregai tehnic la nivelul anilor 60, copie dupa motorul original Renault 12 care era depasit din toate punctele de vedere. De materialul romānesc mizerabil din ce erau facute subansamblele, nici nu mai vorbesc.

īn timp ce īn romānia comunista de atunci tehnologia era PUTREGAI de la finele anilor 60 si primeai un plin de benzina CU PLUMB pe luna pe cartela, īn timp ce restul lumii avea motoare fiabile cu injectie de benzina fara plumb si catalizatoare.

Asa ceva nu poate fi numit concept car (prototip) ci CIOBANIRE COMUNISTA - "Traiasca si-n floreasca" de prostit lumea numa buna de pudela.

A doua versiune din "minunatia asta" cu motor central (cea cu faruri escamotabile), seamana putin cu prima generatie de Pontiac Fiero de prin 1985. OK. Si cu ce ma īncalzeste?
Degeaba am design de Fiero daca sub capota īn loc de un motor V6, 2,8 litri si 136 CP MPI Fuel Injection dispus transversal cu cutie automata am o gioasa de fonta cu 4 cilindri besinosi fara catalizator si un carburator SOLEX sau WEBER din epoca de piatra a tehnologiei auto?

Īn general īn ceea ce priveste vechiturile astea de dacii, sa nu crezi ca ceea ce vezi pe strada, au supravietuit atīta timp pt. ca sīnt asa de bune. Te īnseli. Au supravietuit deoarece zeci de ani īn Romānia era penurie de carburant. Masinile produse prin anii 70 au un rulaj foarte redus. Abea au 60.000 - 80.000 rulati. Mai mult au stat. Īn situatia asta, e clar ca dupa 40 de ani īnca mai merg "brici". Ar fi fost pe vremurile alea carburant nelimitat ca azi, ar fi fost toate de mult la fier vechi.

Last edited by CyberCSX; 13-01-11 at 14:50.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 14:48   #5
cata_golf

Stage 5
 
cata_golf's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of:
[VW]
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Adevarul este ca īnainte de 1989 au īncercat sa faca din rahat zbici si sa mai si pocneasca. Treaba n-a reusit, nici pe hīrtie si nici īn realitate.

Mai ia de exemplu Dacia 500 Lastun facuta de timisoreni. cutiuta cu motoras de 500 cmc si 21 CP cu racire cu aer a iesit īn doua variante. Una cu caroserie de fibra si una cu caroserie de tabla. Dupa aprox. 5000 de unitati produse, s-a terminat cu Lastunul. Nu numai ca nu era bun de nimic si finisarea era un dezastru, ploua in el de numa si versiunea de tabla īn 3 ani era putreda.
Multi nostalgici de vīrsta mea (generatia anilor 60) ridica īn slavi prototipurile astea dar sīnt departe de realitate.
Daca se scoate un prototip (concept) nu se face numai caroseria cum este īn cazul daciilor, ci si motoarele.
Ei nu au facut nimic la motoare pīna dupa 1990 cīnd si-a bagat Renault nasul si a preluat Dacia.
Indiferent ce faceau la caroserie, motorul era acelasi putregai tehnic la nivelul anilor 60, copie dupa motorul original Renault 12 care era depasit din toate punctele de vedere. De materialul romānesc mizerabil din ce erau facute subansamblele, nici nu mai vorbesc.

īn timp ce īn romānia comunista de atunci tehnologia era PUTREGAI de la finele anilor 60 si primeai un plin de benzina CU PLUMB pe luna pe cartela, īn timp ce restul lumii avea motoare fiabile cu injectie de benzina fara plumb si catalizatoare.

Asa ceva nu poate fi numit concept car (prototip) ci CIOBANIRE COMUNISTA - "Traiasca si-n floreasca" de prostit lumea numa buna de pudela.

A doua versiune din "minunatia asta" cu motor central, seamana putin cu prima generatie de Pontiac Fiero de prin 1985. OK. Si cu ce ma īncalzeste?
Degeaba am design de Fiero daca sub capota īn loc de un motor V6, 2,8 litri si 136 CP MPI Fuel Injection dispus transversal cu cutie automata am o gioasa de fonta cu 4 cilindri besinosi fara catalizator si un carburator SOLEX sau WEBER din epoca de piatra a tehnologiei auto?
da ai dreptate dar totusi daciile facute pana in 1976 au fost bune si la tabla si la motor sa nu mai vorbim de cele facute pana in '72 dar de prin '78 s-a cam stricat treaba ca francezii au plecat concluzie romanii nu au putut sa faca nimic bun singuri
si cred ca dacia asta are carfil ca asa mi s-a parut ca are capac din ala de carfil
cata_golf is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 14:56   #6
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by cata_golf View Post
da ai dreptate dar totusi daciile facute pana in 1976 au fost bune si la tabla si la motor sa nu mai vorbim de cele facute pana in '72 dar de prin '78 s-a cam stricat treaba ca francezii au plecat concluzie romanii nu au putut sa faca nimic bun singuri
si cred ca dacia asta are carfil ca asa mi s-a parut ca are capac din ala de carfil
Ti-am editat un adaos mai sus dar ai scris īn acelasi timp.

Daciile sau fabricat cu piese originale Renault pīna prin 1976 - 1977. ulterior sau bagat piese MADE IN ROMĀNIA si atunci s-a dus baba cu colacii.
Am avut si eu una facuta īn '76 cu piese originale Renault. Motorul Renault original a tinut pīna la 135.000 km dupa care si-a luat ramas bun de la viata.
Poate ar fi tinut mai mult dar pt. ca nu aveam benzina (cum am mentionat mai sus - decīt un plin pe luna si asta pe cartela), bagam īn el toate tīmpeniile. pīna si CHEROSINA ALTOITA si alte tīmpenii numai ca sa pot circula.
I-am dat si VODCA / PALINCA amestecata cu MOTORINA si BENZOL. Important era sa se īnvīrte rotile

Altii nu faceau asa ceva si mergeau numai cu ce primeau pe cartela (60 LITRI / LUNA) si asta e egal cu zero.
E clar ca masinile astea le vezi īn ziua de azi pe strada si tahometrul arata numai 65.000 km rulati ba chiar si mai putin
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 17:08   #7
cata_golf

Stage 5
 
cata_golf's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of:
[VW]
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Ti-am editat un adaos mai sus dar ai scris īn acelasi timp.

Daciile sau fabricat cu piese originale Renault pīna prin 1976 - 1977. ulterior sau bagat piese MADE IN ROMĀNIA si atunci s-a dus baba cu colacii.
Am avut si eu una facuta īn '76 cu piese originale Renault. Motorul Renault original a tinut pīna la 135.000 km dupa care si-a luat ramas bun de la viata.
Poate ar fi tinut mai mult dar pt. ca nu aveam benzina (cum am mentionat mai sus - decīt un plin pe luna si asta pe cartela), bagam īn el toate tīmpeniile. pīna si CHEROSINA ALTOITA si alte tīmpenii numai ca sa pot circula.
I-am dat si VODCA / PALINCA amestecata cu MOTORINA si BENZOL. Important era sa se īnvīrte rotile

Altii nu faceau asa ceva si mergeau numai cu ce primeau pe cartela (60 LITRI / LUNA) si asta e egal cu zero.
E clar ca masinile astea le vezi īn ziua de azi pe strada si tahometrul arata numai 65.000 km rulati ba chiar si mai putin
da stiu faptul ca pe timpul lui ceasca era benzina la cartela si din cauza asta masinile nu prea au fost folosite ca altfel sigur nu ar mai fi existat dacii de prin '69
cata_golf is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 18:14   #8
werwceul

Stage 5
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 1,323
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

sunt curios acum cate lume isi permite sa bage 60 litrii/luna....
ca anul trecut am vazut un sondaj si media ii undeva la 16litrii/luna :d
werwceul is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 18:48   #9
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Na bun dar eu pe sondajele astea nu m-as prea baza. Cei ce fac sondajele fac o medie care de regula este departe de realitate. Nu cred ca unul care are.... "o masina tare" cum īi spuneti voi acolo, pune numai 16 litri pe luna.
Nu contest ca sīnt si cazuri din astea dar cred ca cam rare.

Eu cel putin aici fac plinul de 7 ori pe luna (vara si de 9 ori) si din pacate nu intra mai mult de 60 de litri īn rezervor.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 13-01-11, 21:05   #10
cata_golf

Stage 5
 
cata_golf's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of:
[VW]
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Na bun dar eu pe sondajele astea nu m-as prea baza. Cei ce fac sondajele fac o medie care de regula este departe de realitate. Nu cred ca unul care are.... "o masina tare" cum īi spuneti voi acolo, pune numai 16 litri pe luna.
Nu contest ca sīnt si cazuri din astea dar cred ca cam rare.

Eu cel putin aici fac plinul de 7 ori pe luna (vara si de 9 ori) si din pacate nu intra mai mult de 60 de litri īn rezervor.
depinde daca ai benzinar sau diesel si cat mergi de ex taicamiu merge cu un rezervor 1000 km are diesel
cata_golf is offline   Reply With Quote
Old 14-01-11, 11:37   #11
CyberCSX
Banned

Stage 5
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,237
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by cata_golf View Post
depinde daca ai benzinar sau diesel si cat mergi de ex taicamiu merge cu un rezervor 1000 km are diesel
Al meu e benzinar, V8 de 5,7 litri, CP .... are cīt aprox. 6 dacii vechi si dependent de cum merg cu el suge īntr-e 14 si 16 litri pe 100 de km parcursi.
Īn fine.
E alt ceva si nu despre asta e vorba.

Eu am amintit de cotele lunarte de benzina pe cartela de pe vremea lui ceasca pt. a arata de ce daciile vechi au asa de putini km rulati.

Cum am mai amintit, daca ne uitam la istoria daciei, la motoare nu s-a facut nici o īmbunatatire si asta din 1968 pīna īn 1990 asa ca degeaba au rumegat-o la rece cu fel de fel de design-uri de caroserie unde permanent era la baza cel putin 60% caroseria de R 12, taiata sau īmpopotonata aiurea.
CyberCSX is offline   Reply With Quote
Old 14-01-11, 12:01   #12
cata_golf

Stage 5
 
cata_golf's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of:
[VW]
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by CyberCSX View Post
Al meu e benzinar, V8 de 5,7 litri, CP .... are cīt aprox. 6 dacii vechi si dependent de cum merg cu el suge īntr-e 14 si 16 litri pe 100 de km parcursi.
Īn fine.
E alt ceva si nu despre asta e vorba.

Eu am amintit de cotele lunarte de benzina pe cartela de pe vremea lui ceasca pt. a arata de ce daciile vechi au asa de putini km rulati.

Cum am mai amintit, daca ne uitam la istoria daciei, la motoare nu s-a facut nici o īmbunatatire si asta din 1968 pīna īn 1990 asa ca degeaba au rumegat-o la rece cu fel de fel de design-uri de caroserie unde permanent era la baza cel putin 60% caroseria de R 12, taiata sau īmpopotonata aiurea.
da ai dreptate si pana un 1985 nu s-a facut nicio modificare ca la fel arata si r 12 fabricat pana in 1985
cata_golf is offline   Reply With Quote
Old 14-01-11, 12:19   #13
B-99-SAA
Daewoo Driver

Stage 5
 
B-99-SAA's Avatar
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 3,540
Member of:
[DAEWOO]
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by werwceul View Post
sunt curios acum cate lume isi permite sa bage 60 litrii/luna....
ca anul trecut am vazut un sondaj si media ii undeva la 16litrii/luna :d
Eu.... poate nu mereu bag 60 litri/luna, dar media cam acolo e. Am bagat si mai mult, uneori si mai putin (din diverse motive, nu neaparat banii). Daca ar fi sa merg doar la servici cu masina, ar fi cam 18-20 litri/luna. Dar nu asta e discutia topicului.

@cata_golf: foarte misto prototipul ala, seamana cu Lambo putin Pacat ca nu s-a dus pe linia de productie sa scoata mai multe exemplare, acum sigur mai erau pe strazi, sunt multi care restaureaza Daciile vechi.
__________________
Ex: '98 Daewoo Tico SX -> sold!
Ex: '00 Daewoo Cielo Hatchback -> sold!

Now: '01 VW Golf variant -> no topic
B-99-SAA is offline   Reply With Quote
Old 14-01-11, 13:16   #14
lord_wader

Stage 5
 
lord_wader's Avatar
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 1,379
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Ai dreptate CyberCSX, asa erau vremurile atunci. Oricum nu prea aveai ce face cu 60L de benzina, multi nu realizeaza(ca nu au de unde sa stie) ca atunci lumea muncea pana si Duminica, daca nu voiai sa muncesti erai fortat, nu erai lasat la joci table in fata blocului. Deci cand sa pleci cu masina? Se lucra in 3 schimburi si nu erau atatea libere. Cele mai multe dacii stateau parcate in fata blocului, nici macar la tara nu aveai ce face pt. ca taranii nu aveau proprietati ca acum deci nu prea aveai cum sa te duci la bunici sa iti dea cartofi, ceapa, faina prea multa ca abia le ajungea si lor, ei nu aveau cartela ca orasenii.
Vecinii mei cu masini le urneau din loc mai mult in concediu si mai rar duminica.
Multi care au acum Dacii sport se umfla in pene. Dar ce fel de masina sport e aia cu 65CP? Cei care merita tot respectul ar fi diferite uzine si cluburi care inainte de 89 au modificat motoarele de dacii. Aia au facut ceva ce merita tot respectul, in Iasi am auzit ca au fost 3 dacii cu motor original la care s-au adus modificari pana la 90-100CP.

Last edited by lord_wader; 14-01-11 at 13:21.
lord_wader is offline   Reply With Quote
Old 14-01-11, 13:21   #15
cata_golf

Stage 5
 
cata_golf's Avatar
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 963
Member of:
[VW]
Default Re: Prototip misto Dacia Sport

Quote:
Originally Posted by lord_wader View Post
Ai dreptate CyberCSX, asa erau vremurile atunci. Oricum nu prea aveai ce face cu 60L de benzina, multi nu realizeaza(ca nu au de unde sa stie) ca atunci lumea muncea pana si Duminica, daca nu voiai sa muncesti erai fortat, nu erai lasat la joci table in fata blocului. Deci cand sa pleci cu masina? Se lucra in 3 schimburi si nu erau atatea libere. Cele mai multe dacii stateau parcate in fata blocului, nici macar la tara nu aveai ce face pt. ca taranii nu aveau proprietati ca acum deci nu prea aveai cum sa te duci la bunici sa iti dea cartofi, ceapa, faina prea multa ca abia le ajungea si lor, ei nu aveai cartela ca orasenii.
Vecinii mei cu masini le urneau din loc mai mult in concediu si mai rar duminica.
Multi care au acum Dacii sport se umfla in pene. Dar ce fel de masina sport e aia cu CP? Cei care merita tot respectul ar fi diferite uzine si cluburi care inainte de 89 au modificat motoarele de dacii. Aia au facut ceva ce merita tot respectul, in Iasi am auzit ca au fost 3 dacii cu motor original la care s-au adus modificari pana la 90-100CP.
mai exista o dacie care cica poate fi dusa cam la 100 cp dacia liberta cu ax cu came in cap aia din fabrica are vreo 75 cp
cata_golf is offline   Reply With Quote
- Copyright 2024 4Tuning -